handdator

Visa fullständig version : Kan man bli kär i någon man aldrig träffat ?


nossralj
2007-05-17, 21:25
Som rubriken lyder:
Kan man bli kär i någon som man aldrig träffat på riktigt?

Exempelvis att man endast talat med denna person på olika forum / msn / spraydate och så vidare och sedan bli kär i denna.

Kan man verkligen bli kär på riktigt i någon man aldrig träffat eller är det själva "tanken" av den personen man blir kär i ?

Skriv gärna vad ni personligen tycker :) *cupid*

Metal_boy_
2007-05-17, 21:26
Det är nog rätt individuellt.

RassK
2007-05-17, 21:27
Vem definierar hur man blir kär?

Mago
2007-05-17, 21:28
Helt klart.

nossralj
2007-05-17, 21:28
Vem definierar hur man blir kär?

Sant. Men om vi säger så här då. Kan man få riktiga känslor av en som man bara pratar med på nätet ? Om man går ännu längre, kan man vara ihop med någon endast på nätet ? :) Diskutera!

Andy.da.wohoo
2007-05-17, 21:29
Klart man kan!! Utan tvekan!!

Handcuff
2007-05-17, 21:29
Som rubriken lyder:
Kan man bli kär i någon som man aldrig träffat på riktigt?

Exempelvis att man endast talat med denna person på olika forum / msn / spraydate och så vidare och sedan bli kär i denna.

Kan man verkligen bli kär på riktigt i någon man aldrig träffat eller är det själva "tanken" av den personen man blir kär i ?

Skriv gärna vad ni personligen tycker :) *cupid*

Givetvis är det tanken. Ponera att personen man bli "kär" i..i detta fall en tjej - egentligen är Torsten42 som har lurat dig i ett års tid..är du då kär i Torsten? Eller i den han utgav sig för att vara?

Runda Grodan
2007-05-17, 21:29
Nondum amabam, et amare amabam. Quaerebam quid amarem, amans amare. *cupid*

sissa
2007-05-17, 21:30
S

Kan man verkligen bli kär på riktigt i någon man aldrig träffat eller är det själva "tanken" av den personen man blir kär i ?



Det kan ju gälla även om man träffar personen på riktigt tycker jag. Det tar ju ett tag lära känna en människa på djupet.

Så ja, man kan bli kär även om man ej träffat personen tycker jag.

Moonstrikes
2007-05-17, 21:30
Jag träffade en tjej som bor genom spelet World of Warcraft för 2 år sedan, vi snackade lite genom spelet och efter jag slutade spela så höll vi kontakten.

Vi pratade grymt och pratade med varandra och camade till slut också. Jag blev jättekär i henne och är fortfarande det. Hon kommer hit i sommar ^^

Så JA, man kan bli kär i någon man aldrig träffat!

Pudzianovski
2007-05-17, 21:31
Det kan man säkert. Tror det också är något man får komma överens om med den man "känner genom nätet". Men att träffas irl är nog viktigt i detta långa loppet.

nossralj
2007-05-17, 21:32
Givetvis är det tanken. Ponera att personen man bli "kär" i..i detta fall en tjej - egentligen är Torsten42 som har lurat dig i ett års tid..är du då kär i Torsten? Eller i den han utgav sig för att vara?

Det är sant. Men om man sett denna person i webcam, talat med han/hon på telefon och allt det där. Sedan känner man väldigt mycket för denna person men hur ska man veta om man är kär ? Det blir ju lite annorlunda när man aldrig träffat personen på riktigt och inte vet om man tycker om denna i verkligheten. Tänk om man som sagt blir besviken när man träffas i verkligheten. Hade det vart Torsten42 som jag nu är (?) kär i så hade jag nog tagit ett seriöst tänk på om jag inte var bi då denna person är underbar :) Inte torsten då men den jag tycker om. ;)

Ryska_raketen
2007-05-17, 21:32
Nja, det är nog mer att man blir "Kär" i en illusion, uppmålad bild om hur perfekt denna person är.

mela
2007-05-17, 21:33
Jag tror att man kan bli kär i den personen man pratar med.
Men jag är inte helt säker på att det känns likadant när/om man träffar personen IRL. Då måste den fysiska attraktionen som inte finns på bild/cam komma in i allt också.

christian
2007-05-17, 21:33
Nja, det är nog mer att man blir "Kär" i en illusion, uppmålad bild om hur perfekt denna person är.

+1

nossralj
2007-05-17, 21:34
Jag tror att man kan bli kär i den personen man pratar med.
Men jag är inte helt säker på att det känns likadant när/om man träffar personen IRL. Då måste den fysiska attraktionen som inte finns på bild/cam komma in i allt också.

Men den fysiska attraktionen är inte allt. Om man lär känna varandra genom telefon / internet och tycker om varandra mer än för utseendet skulle detta då ändras om man såg annorlunda ut irl ?

Röda_Lacket
2007-05-17, 21:35
klart man kan enligt mig men sedan beror det också på vad du definierar som kär?

mela
2007-05-17, 21:36
Men den fysiska attraktionen är inte allt. Om man lär känna varandra genom telefon / internet och tycker om varandra mer än för utseendet skulle detta då ändras om man såg annorlunda ut irl ?

Det är inte just utseende, det är det biologiska med dofter och liknande som gör att man blir attraherad av olika typ. Det är just det som måste stämma överrens.

sissa
2007-05-17, 21:36
Det är sant. Men om man sett denna person i webcam, talat med han/hon på telefon och allt det där. Sedan känner man väldigt mycket för denna person men hur ska man veta om man är kär ? Det blir ju lite annorlunda när man aldrig träffat personen på riktigt och inte vet om man tycker om denna i verkligheten. Tänk om man som sagt blir besviken när man träffas i verkligheten. Hade det vart Torsten42 som jag nu är (?) kär i så hade jag nog tagit ett seriöst tänk på om jag inte var bi då denna person är underbar :) Inte torsten då men den jag tycker om. ;)

Om man inte endast tänkt ha ett "internetförhållande" utan att träffa varandra på riktigt, så måste ju träffas för att se hur det känns liksom. Om det funkar lika bra i "verkligheten".

nossralj
2007-05-17, 21:36
Det är inte just utseende, det är det biologiska med dofter och liknande som gör att man blir attraherad av olika typ. Det är just det som måste stämma överrens.

Men hur kan man då bli kär i någon över nätet ? Svårt att lukta på nån där :naughty:

Röda_Lacket
2007-05-17, 21:37
Det är inte just utseende, det är det biologiska med dofter och liknande som gör att man blir attraherad av olika typ. Det är just det som måste stämma överrens.

fisar?*rolleyes*

_henkee
2007-05-17, 21:37
Jag kan sträcka mig så långt som att säga att jag kan bli intresserad av någon via nätet.
Kär kan jag inte bli.

nossralj
2007-05-17, 21:37
Berätta gärna mer om personliga erfarenheter ;)

Handcuff
2007-05-17, 21:37
Det är sant. Men om man sett denna person i webcam, talat med han/hon på telefon och allt det där. Sedan känner man väldigt mycket för denna person men hur ska man veta om man är kär ? Det blir ju lite annorlunda när man aldrig träffat personen på riktigt och inte vet om man tycker om denna i verkligheten. Tänk om man som sagt blir besviken när man träffas i verkligheten. Hade det vart Torsten42 som jag nu är (?) kär i så hade jag nog tagit ett seriöst tänk på om jag inte var bi då denna person är underbar :) Inte torsten då men den jag tycker om. ;)

Det visar ju att det är illusionen av kärlek du är kär i :)

mela
2007-05-17, 21:38
Men hur kan man då bli kär i någon över nätet ? Svårt att lukta på nån där :naughty:

Men du kan bli kär i personen som du pratar med. Du kan tycka att han/hon är helt underbar. Du får pirret i magen och kan inte sluta tänka på personen ifråga. Det är nog mer en förälskelse när jag tänker efter...

nossralj
2007-05-17, 21:38
fisar?*rolleyes*

*kissass*

nossralj
2007-05-17, 21:38
Men du kan bli kär i personen som du pratar med. Du kan tycka att han/hon är helt underbar. Du får pirret i magen och kan inte sluta tänka på personen ifråga. Det är nog mer en förälskelse när jag tänker efter...

Du låter insatt i ämnet. Har du känt så på sistone ? *cupid*

mela
2007-05-17, 21:40
fisar?*rolleyes*

ABsolut inte om det är RR's :laugh:

Guybrush
2007-05-17, 21:40
Jag blir kär i Kate Winslet (http://www.imdb.com/name/nm0000701/) varje gång jag ser en film med henne *cupid*

mela
2007-05-17, 21:41
Du låter insatt i ämnet. Har du känt så på sistone ? *cupid*

Kanske lite kanske. :em:

nossralj
2007-05-17, 21:41
Kanske lite kanske. :em:

Please tell! *cupid*

Röda_Lacket
2007-05-17, 21:43
Att få henne att inse att du förstår henne på ett djupare plan,få henne skratta på andra sidan dataskärmen och få igång hennes fantasi utan att prata snusk brukar oftast hjälpa för att få fram en lättare känsla av kärlek hos honor.

Men egentligen efter mycket tänkande och analyserande internet suger om man ska träffa någon "livspartner"

shadowfire
2007-05-17, 21:43
Nja, det är nog mer att man blir "Kär" i en illusion, uppmålad bild om hur perfekt denna person är.

+1
Exakt så är det...

Däremot kan man givetvis bli nyfiken, intresserad osv, men att få känslor för en telefonröst och bilder på webcam är som att bli kär i en porrskådis... "men hon är ju snygg o tittar mot kameran och mig!".

Det finns såååååååå mkt som inte syns över cam eller hörs över tfn, dessutom är det bara "tidsmoment"... vilket är lite skillnad mot för att spendera en hel helg ihop. Bland mina bekanta anses det som ett nybörjarmisstag att bli kär i ngn man inte träffat. ;)

Röda_Lacket
2007-05-17, 21:45
"Originally Posted by Ryska_raketen View Post
Nja, det är nog mer att man blir "Kär" i en illusion, uppmålad bild om hur perfekt denna person är."


Detta går ju att tillämpa i verkliga livet IRL också !!!! så det bevisar väl inget

shadowfire
2007-05-17, 21:45
Att få henne att inse att du förstår henne på ett djupare plan,få henne skratta på andra sidan dataskärmen och få igång hennes fantasi utan att prata snusk brukar oftast hjälpa för att få fram en lättare känsla av kärlek hos honor.

Men egentligen efter mycket tänkande och analyserande internet suger om man ska träffa någon "livspartner"
Jag har precis träffat en dam från nätet som slår det mesta med hästlängder och exet träffade jag också via nätet... så visst går det, men precis som på krogen och alla andra forum så får man glatt räkna med att man kanske måste träffa X antal personer och gå på både den ene och den andre nitlotten först innan det klickar.

mela
2007-05-17, 21:47
Please tell! *cupid*

Vet inte riktigt vad det är jag ska säga.. ;)

nossralj
2007-05-17, 21:48
Vet inte riktigt vad det är jag ska säga.. ;)

Om din erfarenhet av ämnet ;) Vem är du kär/förälskad i som du endast pratat med på nätet och varför är han/hon så perfekt? *popcorn*

Tigerkotten
2007-05-17, 21:49
Enligt mig kan man inte bli kär i någon man aldrig träffat, men däremot kan man tycka om hur den personen är.

Vet själv en polare när man kanske var runt 16-18år, som sa att han älskade en tjej som han aldrig ens hade träffat. Så jävla fjantigt enligt mig, älska är något "stort" för mig. Men sen har ju folk olika uppfattningar om vad tycka om, vara kär, älska någon är.

Det där med illusion var rätt bra sagt, för när det kommer till kritan så kan personen i verkligheten agera helt annorlunda när man väl träffar den. Men dock kan det ju vara p.g.a. man är mera osäker irl i jämförelse med nätet. Så den personen man tyckte om mycket kan komma fram med tiden skulle jag tro, när den känner sig "säker".

mela
2007-05-17, 21:50
Om din erfarenhet av ämnet ;) Vem är du kär/förälskad i och varför är han/hon så perfekt? *popcorn*

Är väl lite förälskad i en kille, som jag pratat med ett tag. Han är hur go och underbar som helst. Blir helt pirrig och vara bara jag tänker på honom. Hjärtat slår ett extra slag när han ringer... *cupid*

Röda_Lacket
2007-05-17, 21:50
Jag har precis träffat en dam från nätet som slår det mesta med hästlängder och exet träffade jag också via nätet... så visst går det, men precis som på krogen och alla andra forum så får man glatt räkna med att man kanske måste träffa X antal personer och gå på både den ene och den andre nitlotten först innan det klickar.

klart det går att träffa bra tjejer på nätet... men om vi räknar på det hur många tjejer kan man "träffa" på nätet under en fredagskväll som man får reda på följande saker. Kontra uteställe om man raggar på samma sätt som man gör på nätet.

Utseende
Ålder
Personlighet osv

Vissa av dessa saker krävs att man får se personen i verkligheten för att kunna avgöra hurvida det stämmer som personen sagt

Internet är väldigt tidskrävande när man tänker på det men ett bra supplement till traditionell raggning. Nu pratar jag bara om egna erfarenheter.

nossralj
2007-05-17, 21:51
klart det går att träffa bra tjejer på nätet... men om vi räknar på det hur många tjejer kan man "träffa" på nätet under en fredagskväll som man får reda på följande saker. Kontra uteställe om man raggar på samma sätt som man gör på nätet.

Utseende
Ålder
Personlighet osv

Vissa av dessa saker krävs att man får se personen i verkligheten för att kunna avgöra hurvida det stämmer som personen sagt

Internet är väldigt tidskrävande när man tänker på det men ett bra supplement till traditionell raggning. Nu pratar jag bara om egna erfarenheter.

Dock finns det nackdelar när man raggar på krogen:

Alkohol samt lögner.

Självklart kan även dessa vara nackdelar vid nätraggning :)

mela
2007-05-17, 21:52
Dock finns det nackdelar när man raggar på krogen:

Alkohol samt lögner.

Självklart kan även dessa vara nackdelar vid nätraggning :)

Lögner finns det nog väldigt gott om vid nätraggning också..

Känner betydligt fler som träffat sina partners på nätet än som träffat dem på krogen/genom bekanta osv

nossralj
2007-05-17, 21:53
Är väl lite förälskad i en kille, som jag pratat med ett tag. Han är hur go och underbar som helst. Blir helt pirrig och vara bara jag tänker på honom. Hjärtat slår ett extra slag när han ringer... *cupid*

Naaw vad sött *cupid* Då får du väl hoppas att han ringer snart så du mår lite bättre efter din "sjukdom" ;)

Dumleman
2007-05-17, 21:53
Kärlek är en myt!

mela
2007-05-17, 21:54
Kärlek är en myt!

Nydumpad?

shadowfire
2007-05-17, 21:54
Är väl lite förälskad i en kille, som jag pratat med ett tag. Han är hur go och underbar som helst. Blir helt pirrig och vara bara jag tänker på honom. Hjärtat slår ett extra slag när han ringer... *cupid*

Sådär kände jag en gång i tiden med en tjej som mailade supersöta mail på nätet och var jättegullig över msn osv... vi pratade i telefon som hastigast en sväng och jag såg henne i cam med någon gång.

Fick senare veta att tjejen inte existerade.
Det var en polare som hade ett falskt konto på lunarstorm (jajja, jag var aktiv där för 5 år sen eller ngt) med falska bilder osv. Han lät en tjejkompis (som jag aldrig träffat) ringa mig och det var henne jag sett i camen också.

Så pirrig och knäsvag, kär, glad, go - javisst - men det är i vad man tror är på andra sidan. Dvs sin egen fantasi.

Handcuff
2007-05-17, 21:55
"Originally Posted by Ryska_raketen View Post
Nja, det är nog mer att man blir "Kär" i en illusion, uppmålad bild om hur perfekt denna person är."


Detta går ju att tillämpa i verkliga livet IRL också !!!! så det bevisar väl inget

Nej det är inte som i verkliga livet. Nu var mitt exempel tidigare överdrivet men det var för att göra det tydligt. Tänk dig att du blir utsatt för en riktigt taskig blåsning. Du har "kärat" ner dig i dina drömmars tjej på nätet. Efter ett års chattande, bildskickande och eventuellt cammande...så visar det sig att det i själva verket är en kille! Som nogrannt har regisserat ihop en blåsning (för att han tycker det är kul). De gånger ni har cammat har han lånat in en tjejkompis.

Så...är du då homosexuell..eller har du varit kär i en illussion?

Överdrivet..ja. Och förmodligen inträffar detta ej..MEN! Det skulle kunna gå till så.

Röda_Lacket
2007-05-17, 21:55
Dock finns det nackdelar när man raggar på krogen:

Alkohol samt lögner.

Självklart kan även dessa vara nackdelar vid nätraggning :)

Jag är då alltid nykter då jag raggar =). Då ser man genast vilka man ska undvika och vilka som verkar intressanta. På nätet har jag stött på flera mytoman tjejer av värsta sorten precis som det finns i verkligheten. Fast IRL lär man sig läxan dubbelt såbra.

Jag tror att många blir den man vill vara i verkligheten på nätet.

Handcuff
2007-05-17, 21:55
Sådär kände jag en gång i tiden med en tjej som mailade supersöta mail på nätet och var jättegullig över msn osv... vi pratade i telefon som hastigast en sväng och jag såg henne i cam med någon gång.

Fick senare veta att tjejen inte existerade.
Det var en polare som hade ett falskt konto på lunarstorm (jajja, jag var aktiv där för 5 år sen eller ngt) med falska bilder osv. Han lät en tjejkompis (som jag aldrig träffat) ringa mig och det var henne jag sett i camen också.

Så pirrig och knäsvag, kär, glad, go - javisst - men det är i vad man tror är på andra sidan. Dvs sin egen fantasi.


LOL!

shadowfire
2007-05-17, 21:56
Nej det är inte som i verkliga livet. Nu var mitt exempel tidigare överdrivet men det var för att göra det tydligt. Tänk dig att du blir utsatt för en riktigt taskig blåsning. Du har "kärat" ner dig i dina drömmars tjej på nätet. Efter ett års chattande, bildskickande och eventuellt cammande...så visar det sig att det i själva verket är en kille! Som nogrannt har regisserat ihop en blåsning (för att han tycker det är kul). De gånger ni har cammat har han lånat in en tjejkompis.

Så...är du då homosexuell..eller har du varit kär i en illussion?

Överdrivet..ja. Och förmodligen inträffar detta ej..MEN! Det skulle kunna gå till så.
Precis det hände mig. Och ja, med facit o handen så var jag alltså kär i "hans personlighet" och kär i hans tjejkompis telefonröst och kär i hans tjejkompis ansikte/utseende. Inte illa pinkat o ha varit kär i 3 pers samtidigt, och dessutom idkat känslor för samma kön?!.. ehhh.. *spy*

Handcuff
2007-05-17, 22:00
Precis det hände mig. Och ja, med facit o handen så var jag alltså kär i "hans personlighet" och kär i hans tjejkompis telefonröst och kär i hans tjejkompis ansikte/utseende. Inte illa pinkat o ha varit kär i 3 pers samtidigt, och dessutom idkat känslor för samma kön?!.. ehhh.. *spy*

Sen är det ju givetvis inte omöjligt ATT det råkar vara den man trott och blivit kär i..och kanske även funkar IRL. Men fortfarande är det bara en illussion tills man verkligen träffats och lärt känna varandra på riktigt :thumbup:

Röda_Lacket
2007-05-17, 22:00
Nej det är inte som i verkliga livet. Nu var mitt exempel tidigare överdrivet men det var för att göra det tydligt. Tänk dig att du blir utsatt för en riktigt taskig blåsning. Du har "kärat" ner dig i dina drömmars tjej på nätet. Efter ett års chattande, bildskickande och eventuellt cammande...så visar det sig att det i själva verket är en kille! Som nogrannt har regisserat ihop en blåsning (för att han tycker det är kul). De gånger ni har cammat har han lånat in en tjejkompis.

Så...är du då homosexuell..eller har du varit kär i en illussion?

Överdrivet..ja. Och förmodligen inträffar detta ej..MEN! Det skulle kunna gå till så.

Jag förstår vad du menar men det finns tex tjejer som varit otrogna med massa killar under ett förhållande och är inte det också en stor illusion för skulle du velat vara ihop med en notorisk otrohetstjej. Men visst chansen är stor att folk blåser varandra på nätet för det är mer anonymt.

Och man har ju varit kär i den verkligheten man trott på om det så är tjejen som visade sig vara en kille på nätet eller en tjej som visade sig ha varit otrogen med 100tals killar

shadowfire
2007-05-17, 22:03
Sen är det ju givetvis inte omöjligt ATT det råkar vara den man trott och blivit kär i..och kanske även funkar IRL. Men fortfarande är det bara en illussion tills man verkligen träffats och lärt känna varandra på riktigt :thumbup:

Ja, eller nästan, jag vill mer påstå att det du har med dig från nätet är bara en liiiiiiiten del av vad personen på andra sidan kan tänkas vara.
Skulle det nu stämma så är det för att man haft flyt och då man fått se resten så har det visat sig att det också klaffat, att personens brister/fel har varit sådana man kan leva med och tycka om människan som den är....

Röda_Lacket
2007-05-17, 22:04
Sådär kände jag en gång i tiden med en tjej som mailade supersöta mail på nätet och var jättegullig över msn osv... vi pratade i telefon som hastigast en sväng och jag såg henne i cam med någon gång.

Fick senare veta att tjejen inte existerade.
Det var en polare som hade ett falskt konto på lunarstorm (jajja, jag var aktiv där för 5 år sen eller ngt) med falska bilder osv. Han lät en tjejkompis (som jag aldrig träffat) ringa mig och det var henne jag sett i camen också.

Så pirrig och knäsvag, kär, glad, go - javisst - men det är i vad man tror är på andra sidan. Dvs sin egen fantasi.

Det där var elakt gjort av din polare! ställde du honom mot väggen senare?

mela
2007-05-17, 22:05
Sådär kände jag en gång i tiden med en tjej som mailade supersöta mail på nätet och var jättegullig över msn osv... vi pratade i telefon som hastigast en sväng och jag såg henne i cam med någon gång.

Fick senare veta att tjejen inte existerade.
Det var en polare som hade ett falskt konto på lunarstorm (jajja, jag var aktiv där för 5 år sen eller ngt) med falska bilder osv. Han lät en tjejkompis (som jag aldrig träffat) ringa mig och det var henne jag sett i camen också.

Så pirrig och knäsvag, kär, glad, go - javisst - men det är i vad man tror är på andra sidan. Dvs sin egen fantasi.

Den här killen pratar jag nästan dagligen med i telefon. Skulle vara jobbigt för en annan person att spela någon annan så mkt. Har adress och allting till honom via hans mobnr.

christian
2007-05-17, 22:06
Den här killen pratar jag nästan dagligen med i telefon. Skulle vara jobbigt för en annan person att spela någon annan så mkt. Har adress och allting till honom via hans mobnr.

Allt är fake. Välregisserat, men fake. MelaTV.

shadowfire
2007-05-17, 22:07
Det där var elakt gjort av din polare! ställde du honom mot väggen senare?

Jag bröt vänskapen med honom och gjorde mig rätt impopulär hos tjejen med då jag sa vad jag tyckte om hennes beteende och mognad.

mela
2007-05-17, 22:08
Allt är fake. Välregisserat, men fake. MelaTV.

Avis? :D

Gpajpen
2007-05-17, 22:08
Som rubriken lyder:
Kan man bli kär i någon som man aldrig träffat på riktigt?

absolut inte. hokus pokus. gilla någon kan du säkert göra men vad fan bli kär liksom.. fjortisvarning

christian
2007-05-17, 22:12
Avis? :D

Yep. Det är jag som drar i snörena. Regisserar, kanske man kan kalla det. Allt för att få hit dig till Stockholm. :devil:

shadowfire
2007-05-17, 22:12
Den här killen pratar jag nästan dagligen med i telefon. Skulle vara jobbigt för en annan person att spela någon annan så mkt. Har adress och allting till honom via hans mobnr.

Jo, du har fått tycke för det du tror är han. I din fantasi har han din drömmans kläder, han doftar din favoritparfym, han är din grymmaste våta sexfantasi, hans ekonomi är ordnad, han bor i ett perfekt hem osv.

Det du kanske upptäcker är att han har massa bölder under sin tröja och att han inte äger ett par strumpor utan hål i. Hans toalett har inte varit skurad sedan 90-talet och de få gånger han använder deo är till typ jul eller midsommar. Att han dessutom är skuldsatt och väntar på att bli utmätt av kronofogden blir din slutgiltiga chock.

Alltså, intresserad och nyfiken, javisst! Skitskoj! Men vänta med o säga att du är KÄR förrän du faktiskt vet i vem - och varför.

shadowfire
2007-05-17, 22:17
Jag sticker inte under stolen med att jag träffat många från nätet, har kommit ensam till 7 olika städer de 6-7 senaste åren och inte kännt en kotte. Har träffat många genom nätet med gemensamma intressen osv och sprang bland annat på exet över nätet och min nuvarande flickvän träffade jag över nätet kombinerat med gymet.

De absolut bästa mötena med folk, oavsett vänner eller om det blivit en date eller så, har varit då man haft fötterna på backen. Tonat ner förväntningar o förhoppningar. Se det som en kul grej, som att ta en fika med ngn man sett på ICA bara. Skit i att allt känns underbart i telefon o över msn osv. Låt inte fantasin lura dig att allt ska vara så jävla perfekt.

Förbered dig istället på att det är en stinkbomb till flodhäst du ska träffa o lägg förväntningarna därefter. Med lite tur blir det en nyfunnen go vän... och vem vet, det skulle kunna vara flax o klicka till med personkemi osv o bli något mer... men träffas först - avgör sedan.

Röda_Lacket
2007-05-17, 22:23
Jag sticker inte under stolen med att jag träffat många från nätet, har kommit ensam till 7 olika städer de 6-7 senaste åren och inte kännt en kotte. Har träffat många genom nätet med gemensamma intressen osv och sprang bland annat på exet över nätet och min nuvarande flickvän träffade jag över nätet kombinerat med gymet.

De absolut bästa mötena med folk, oavsett vänner eller om det blivit en date eller så, har varit då man haft fötterna på backen. Tonat ner förväntningar o förhoppningar. Se det som en kul grej, som att ta en fika med ngn man sett på ICA bara. Skit i att allt känns underbart i telefon o över msn osv. Låt inte fantasin lura dig att allt ska vara så jävla perfekt.

Förbered dig istället på att det är en stinkbomb till flodhäst du ska träffa o lägg förväntningarna därefter. Med lite tur blir det en nyfunnen go vän... och vem vet, det skulle kunna vara flax o klicka till med personkemi osv o bli något mer... men träffas först - avgör sedan.

Har det blivit några stinkbomber eller flodhästar? =) modigt av dig att åka till andra städer sådär.

Själv har man råkat ut för dessa flodhästar men det var när man var grön på internetdejtingens värld

shadowfire
2007-05-17, 22:26
Har det blivit några stinkbomber eller flodhästar? =) modigt av dig att åka till andra städer sådär.

Själv har man råkat ut för dessa flodhästar men det var när man var grön på internetdejtingens värld

Jag menade att jag flyttat runt och bosatt mig i olika städer alltså... bara så det inte misstolkas :)

Jag har träffat mardrömsexempel ja. Flera har ljugit om ålder, vikt, utseende, om man har barn eller inte. Ett par har visat sig vara grabbar och inte tjejer. Många har försökt måla upp en förskönad bild över nätet, i ren marknadsföring tagit sitt absolut bästa foto, presenterat bara sina bästa egenskaper osv osv...

Men som du säger, ju fler man träffar från nätet desto mer lär man sig att fråga/ta reda på innan första mötet... så undviker man så gott det går den där besvikelsen då man väl ses..

Pudzianovski
2007-05-17, 22:29
Seriöst Shadowfire. Det du beskriver är nybörjar saker som man gjorde när man var 15 år typ. Knappt då var jag så naiv som det du beskriver. Du kanske har gått för snabbt fram eller förväntat dig för mycket?

Handcuff
2007-05-17, 22:29
Jag sticker inte under stolen med att jag träffat många från nätet, har kommit ensam till 7 olika städer de 6-7 senaste åren och inte kännt en kotte. Har träffat många genom nätet med gemensamma intressen osv och sprang bland annat på exet över nätet och min nuvarande flickvän träffade jag över nätet kombinerat med gymet.

De absolut bästa mötena med folk, oavsett vänner eller om det blivit en date eller så, har varit då man haft fötterna på backen. Tonat ner förväntningar o förhoppningar. Se det som en kul grej, som att ta en fika med ngn man sett på ICA bara. Skit i att allt känns underbart i telefon o över msn osv. Låt inte fantasin lura dig att allt ska vara så jävla perfekt.


Har också träffat en del från "nätet"..en del har väl vart besvikelser medans andra ok. Min nuvarande sambo sedan 2år är en av de mer lyckade träffarna.

Det handlar inte om att man kan bli lurad eller inte...det exemplet var för att visa på att det faktiskt inte är "personen" man blir kär i..utan i det som personer utger sig för att vara. Mycket bra sagt att man kan se allt internetdejtande som de första 5 minuterna IRL på krogen eller var som helst. :thumbup:

mela
2007-05-17, 22:31
Jo, du har fått tycke för det du tror är han. I din fantasi har han din drömmans kläder, han doftar din favoritparfym, han är din grymmaste våta sexfantasi, hans ekonomi är ordnad, han bor i ett perfekt hem osv.

Det du kanske upptäcker är att han har massa bölder under sin tröja och att han inte äger ett par strumpor utan hål i. Hans toalett har inte varit skurad sedan 90-talet och de få gånger han använder deo är till typ jul eller midsommar. Att han dessutom är skuldsatt och väntar på att bli utmätt av kronofogden blir din slutgiltiga chock.

Alltså, intresserad och nyfiken, javisst! Skitskoj! Men vänta med o säga att du är KÄR förrän du faktiskt vet i vem - och varför.

Han kan mycket väl vara den han utger sig för att vara. Det vet ju inte du någnting om. DU säger ju själv at du träffat din "tant" på nätet, eller hur? Varför är du så negativ?

Jag har inte sagt att jag är kär, jag har sagt att jag är lite förälskad. Jävligt stor skillnad.

mela
2007-05-17, 22:32
Yep. Det är jag som drar i snörena. Regisserar, kanske man kan kalla det. Allt för att få hit dig till Stockholm. :devil:

För att du är förälskad i mig? :D

L-Sami
2007-05-17, 22:46
Endast fantasidelen av hjärnan kan bli kär i en person som man inte har träffat tidigare. Jag nekar såna känslor, för att den logiska delen av hjärnan vet att det är helt annorlunda IRL.

Andy.da.wohoo
2007-05-17, 22:56
Jag ser det så att man kan bli intresserad av en person över msn eller liknande men de e över tele som man kan bli kär i ngn

shadowfire
2007-05-17, 23:07
Seriöst Shadowfire. Det du beskriver är nybörjar saker som man gjorde när man var 15 år typ. Knappt då var jag så naiv som det du beskriver. Du kanske har gått för snabbt fram eller förväntat dig för mycket?

Precis. Detta är saker jag gjorde då jag var typ 22-25 år. På senare år har man lärt sig agera och tänka annorlunda.

shadowfire
2007-05-17, 23:09
Han kan mycket väl vara den han utger sig för att vara. Det vet ju inte du någnting om. DU säger ju själv at du träffat din "tant" på nätet, eller hur? Varför är du så negativ?

Jag har inte sagt att jag är kär, jag har sagt att jag är lite förälskad. Jävligt stor skillnad.

Jag har inte sagt att han inte är den han utger sig vara.
Jag säger bara att du kan omöjligt veta vem han är över bara telefon/internet. Tänk om det bara vore så enkelt. Det är så mycket mer som adderas då man väl ses som kan spolera allt.

Jag är inte negativ, bara realist, jag har varit med om så många gånger då allt kännts bra innan man setts men det bara tagit 5 minuter öga mot öga för att nästan ångra att man sågs.
Min nuvarande flickvän träffade jag över nätet ja, men då vi sågs utgick jag från att det kanske kunde bli vänskap åtminstone... låga förväntningar och så glatt överraskad jag blev då allt jag inte visste rentav var bättre än vad jag kunnat drömma om. Men jag hade omöjligt kunna lära känna henne över nätet/tfn enbart. Det krävs flertalet dates innan man vet vem man egentligen träffat.

Sedan handlar tråden faktiskt om man kan bli kär innan man träffats.

shadowfire
2007-05-17, 23:13
Att bli kär i ngn över nätet som man aldrig träffat är som att fria till ett fem i tre hångel på krogen. Man har egentligen en aning om vad tusan som väntar.

Sonny.
2007-05-18, 00:28
En del av personen lär man ju faktiskt känna. Men det är mycket som lämnas ute tror jag, fram tills dagen då man träffas. Jag säger ja.

Tigerkotten
2007-05-18, 00:33
Jäkla mods som flyttar tråden så de kan ta inlägg 30k!!! :D

shadowfire
2007-05-18, 00:34
Jäkla mods som flyttar tråden så de kan ta inlägg 30k!!! :D

lol... du är ju ägd kotte :D

PowPow
2007-05-18, 00:36
Att vara kär är en känsla som man själv framkallar i sitt huvud. Det är inte något fysiskt.

Folk blir ju kära bara efter att ha träffats på nätet, så uppenbarligen kan man det.

Edit: WTF - TOG DE BORT BABBLATRÅDEN!?!? THE HORROR!

Tigerkotten
2007-05-18, 00:37
Shadowfire ja :( Inte är de snabba på ta inlägg 30k heller! Har ju skrivit reply till Andy :D

shadowfire
2007-05-18, 00:40
Att vara kär är en känsla som man själv framkallar i sitt huvud. Det är inte något fysiskt.

Folk blir ju kära bara efter att ha träffats på nätet, så uppenbarligen kan man det.

Edit: WTF - TOG DE BORT BABBLATRÅDEN!?!? THE HORROR!
att bli kär efter man träffats på nätet är en sak... att bli kär innan man ens träffats är en annan.

Se vad tråden handlar om... och fundera på vad "fantasi" är för ngt.
Det går att bli hård i brallan till sina inre tankar så givetvis kan man bli kär i sina inre tankar med.

PowPow
2007-05-18, 00:44
att bli kär efter man träffats på nätet är en sak... att bli kär innan man ens träffats är en annan.

Se vad tråden handlar om... och fundera på vad "fantasi" är för ngt.
Det går att bli hård i brallan till sina inre tankar så givetvis kan man bli kär i sina inre tankar med.

Jag läste vad tråden handlade om, och jag syftar på att det finns folk blir kära i människor de aldrig träffat (irl). Med andra ord går det att bli kär i folk man aldrig träffat.

shadowfire
2007-05-18, 00:57
Jag läste vad tråden handlade om, och jag syftar på att det finns folk blir kära i människor de aldrig träffat (irl). Med andra ord går det att bli kär i folk man aldrig träffat.

hur? och hur vet du att de inte är kära i fantasin?

PowPow
2007-05-18, 01:04
hur? och hur vet du att de inte är kära i fantasin?

Hur vet du att personer som träffats irl inte är kära i fantasin?
Hur blir människor kära irl?

Tigerkotten
2007-05-18, 01:20
Mjae se det såhär, är jag kär så går det inte över så enkelt.
Säger vi att man är kär i någon man aldrig träffat, sen träffar personen. Efter man nu gjort det, och personen inte är den man trott den är. Kanske allt känslor man kände är nu borta helt och hållet. Eftersom det varit en "falsk bild" av personen. Tror det sker rätt ofta för personer som blivit "kära" i någon via nätet/Telefon whatever.

PowPow
2007-05-18, 01:25
Mjae se det såhär, är jag kär så går det inte över så enkelt.
Säger vi att man är kär i någon man aldrig träffat, sen träffar personen. Efter man nu gjort det, och personen inte är den man trott den är. Kanske allt känslor man kände är nu borta helt och hållet. Eftersom det varit en "falsk bild" av personen. Tror det sker rätt ofta för personer som blivit "kära" i någon via nätet/Telefon whatever.

Det kan ju hända irl också. Folk kan vara störtkära i någon, gifta sig och leva tillsammans i 40 år, och helt plötsligt inse att partnern inte alls var den människa man trodde. Var man då inte kär innan?

PowPow
2007-05-18, 01:29
Människor är olika och agerar olika. Att vara "kär" är en känsla, som man till stor del är med och skapar själv.

Jag tror inte att jag skulle kunna bli kär i någon jag aldrig träffat, men jag skulle aldrig säga att det är omöjligt. Folk blir ju det uppenbarligen. Är man kär så är man kär - det spelar ingen roll om personen i fråga i slutändan visar sig vara en mördare, någon som ständigt bedrar sin partner eller en bot som heter Anna.

Fatalist
2007-05-18, 08:21
Nej, då vet man inte vad kärlek är.

Jag träffade en tjej som bor genom spelet World of Warcraft för 2 år sedan, vi snackade lite genom spelet och efter jag slutade spela så höll vi kontakten.

Vi pratade grymt och pratade med varandra och camade till slut också. Jag blev jättekär i henne och är fortfarande det. Hon kommer hit i sommar ^^

Så JA, man kan bli kär i någon man aldrig träffat!

...??? :laugh:

mela
2007-05-18, 08:30
Mjae se det såhär, är jag kär så går det inte över så enkelt.
Säger vi att man är kär i någon man aldrig träffat, sen träffar personen. Efter man nu gjort det, och personen inte är den man trott den är. Kanske allt känslor man kände är nu borta helt och hållet. Eftersom det varit en "falsk bild" av personen. Tror det sker rätt ofta för personer som blivit "kära" i någon via nätet/Telefon whatever.

Men du borde väl ändå kunna bli kär i den "falska" personen. Alla är inte alltid dem de utger sig för att vara.

Nina L
2007-05-18, 08:32
Som rubriken lyder:
Kan man bli kär i någon som man aldrig träffat på riktigt?

Exempelvis att man endast talat med denna person på olika forum / msn / spraydate och så vidare och sedan bli kär i denna.

Kan man verkligen bli kär på riktigt i någon man aldrig träffat eller är det själva "tanken" av den personen man blir kär i ?

Skriv gärna vad ni personligen tycker :) *cupid*Ja, på samma sätt som man kan bli kär i någon man aldrig lärt känna på riktigt, någon man bara sett i skolkorridoren, eller någon som lurat en att den är en annan person än vad han/hon egentligen var. Man blir kär i sin egen bild av personen. Att träffas fysiskt ger det hela en dimension till, dock. Då har vi fermoner och alla möjliga grejer som händer på djurisk nivå.

mangemani
2007-05-18, 09:20
självklart kan man det.

Kurash
2007-05-18, 09:34
Nej, då vet man inte vad kärlek är.





Du menar att det finns en klar definition? Let's hear it.

Robbin
2007-05-18, 09:51
Som nina säger, man kan bli kär i sin egen bild av personen. Och vem säger att det är en mindre känsla än den man kan få om man känner personen väl?
Min första kärlek var en tjej som jag knappt visste något om utan bara sett i skolan osv. Men nog fan var jag upp över öronen förälskad i henne ändå.

Nu är(?)/håller jag på att bli kär i någon jag aldrig har träffat irl utan bara pratat i telefon och på msn med. Jag vet att jag kommer gilla henne no matter what när vi ses irl.

Diana
2007-05-18, 09:52
Folk kan bli kära i så helt olika saker (som Nina var inne på) ofta trots att de innan sagt att det 'krävs' vissa saker för att det skall klaffa with ze lööve. Är ju icke alls ovanligt att folk som 'kräver' att personen skall ha vissa egenskaper tex barnfri/ordnad ekonomi/icke rökare osvosv senare kommer dragande på nån form av fattig tvåbarnsmorsa el dyl till partner - kär uppöver öronen, osså levde de lyckliga, göllegöll *popcorn*

Helt enkelt för att vissa positiva egenskaper lätt överglänser negativa och för att kärlek är något man inte riktigt kan styra med kriterier. Man vet ungefär vad man vill ha, man vet vad omgivningen anser att man ska vilja ha men man vet aldrig vad man i slutänden faller för.

När folk blir kära IRL blir många det ju långt innan de träffat på alla kärleksobjektets lik i garderoben och negativa sidor. Det är imo lika mkt av en fantasiperson där då många är gryymt bra på att visa sej från sina bästa sidor i början :Virro

För att förkorta svammlet :D så JA jag är övertygad om att man kan bli kär över nätet, förutsatt att man 'spenderat' en del tid ihop.

mangemani
2007-05-18, 09:59
är väl inget som säger att den personen man träffar IRl är den som den verkar vara,kan vara lika falsk IRL som över nätet.
enda som skiljer IRL och över nätet är det man ser,den fysiska attraktionen.

Handcuff
2007-05-18, 10:06
är väl inget som säger att den personen man träffar IRl är den som den verkar vara,kan vara lika falsk IRL som över nätet.
enda som skiljer IRL och över nätet är det man ser,den fysiska attraktionen.

Det handlar inte om att man blir lurad eller vilseledd. Men om man blir det...vad var man kär i då? I sin kompis som lurades? I fantasin? I sig själv?

Robbin
2007-05-18, 10:08
Det handlar inte om att man blir lurad eller vilseledd. Men om man blir det...vad var man kär i då? I sin kompis som lurades? I fantasin? I sig själv?

I bilden som man målade upp.

RassK
2007-05-18, 10:10
Du menar att det finns en klar definition? Let's hear it.

*bump*

Fatalist, the floor is yours..

mangemani
2007-05-18, 10:19
I bilden som man målade upp.



+1

loztdignity
2007-05-18, 10:41
Jag tror det är svårt att vara genuint kär genom endast MSN osv, eftersom man kan tolka in lite vad som helst i text och SMS baserat på sina egna förutfattade åsikter och hur man själv är och menar med hur man skriver saker.

Har man pratat i cam och så är det ju såklart en annan femma, då har man ju faktiskt sett varandra (beroende på hur kass/bra camen är...) och man kommer närmare varandra på ett helt annat sätt.

Så nej, jag tror inte man kan bli kär på riktigt enbart genom att chatta utan cam eller bilder. Man blir "kär" i iden om den andre personen och blandar ihop sina egna tankar om drömpartnern med den man talar med eftersom att fantasin får så stort spelrum.

mangemani
2007-05-18, 10:43
Jag tror det är svårt att vara genuint kär genom endast MSN osv, eftersom man kan tolka in lite vad som helst i text och SMS baserat på sina egna förutfattade åsikter och hur man själv är och menar med hur man skriver saker.

Har man pratat i cam och så är det ju såklart en annan femma, då har man ju faktiskt sett varandra (beroende på hur kass/bra camen är...) och man kommer närmare varandra på ett helt annat sätt.

Så nej, jag tror inte man kan bli kär på riktigt enbart genom att chatta utan cam eller bilder. Man blir "kär" i iden om den andre personen och blandar ihop sina egna tankar om drömpartnern med den man talar med eftersom att fantasin får så stort spelrum.

man blir med andra ord "kär" i utseendet?

nossralj
2007-05-18, 19:04
Jag tror det är svårt att vara genuint kär genom endast MSN osv, eftersom man kan tolka in lite vad som helst i text och SMS baserat på sina egna förutfattade åsikter och hur man själv är och menar med hur man skriver saker.

Har man pratat i cam och så är det ju såklart en annan femma, då har man ju faktiskt sett varandra (beroende på hur kass/bra camen är...) och man kommer närmare varandra på ett helt annat sätt.

Så nej, jag tror inte man kan bli kär på riktigt enbart genom att chatta utan cam eller bilder. Man blir "kär" i iden om den andre personen och blandar ihop sina egna tankar om drömpartnern med den man talar med eftersom att fantasin får så stort spelrum.

Men om man känner att det klickar när man pratar i telefon och så vidare då kan man väl bli kär i annat än utseendet ?

loztdignity
2007-05-18, 19:06
Ja såklart, glömde bort telefonbiten.

Vad jag menar är att MSN och SMS är så vagt att man egentligen inte vet någonting om den andre personen, men när cam eller telefon kommer in i bilden och man får en större möjlighet att skaffa sig en uppfattning om den andres personlighet osv kan man säkert bli kär.

Dock tror jag, iaf för mig, att utseende, personlighet osv hänger ihop och kan nog inte säga att jag blir kär enbart i en människas personlighet eller utseende utan hela paketet så att säga.
Blir man kär i någon man aldrig sett men pratat i telefon med kanske saker som den andre säger spelar på strängar som handlar om hur ens egna gamla ex varit osv, så man omedvetet kopplar ihop personen ifråga med positiva minnen och således tror sig vara kär i den nya bekantskapen.

Trance
2007-05-18, 19:09
Jag vägrar läsa tråden eftersom jag räknar kallt med att inget vettigt har skrivits. Men jo, självklart kan man bli kär i någon man aldrig träffat på riktigt, kom inte här och försök bestämma hur andra skall känna.

loztdignity
2007-05-18, 19:10
Det var ju ganska arrogant att inte läsa tråden eftersom man inte bryr sig om andras åsikter?

Dessutom var ditt inlägg helt onödigt och du förklarade ingenting.

mini
2007-05-18, 19:12
Det var ju ganska arrogant att inte läsa tråden eftersom man inte bryr sig om andras åsikter?

Dessutom var ditt inlägg helt onödigt och du förklarade ingenting.

May I introduce Trance.

Trance
2007-05-18, 19:14
Det var ju ganska arrogant att inte läsa tråden eftersom man inte bryr sig om andras åsikter?

Dessutom var ditt inlägg helt onödigt och du förklarade ingenting.

Jag har druckit en hel öl och är full av alkoholens självförtroende, blir helt alfa. Det var inte onödigt heller, det förklarade bara att det är rätt omöjligt att universellt sätta en riktlinje på vad som är kärlek och om man kan bli kär i något. Det är ju bara elitistiskt och fel.

loztdignity
2007-05-18, 19:16
Så ja, nu gick det mycket bättre.

Jag vet vad du menar, jag går på galna posting-streaks ibland när jag dricker eller överdoserat kaffe...konstruktiv eller destruktiv beroende på dagsform.

nossralj
2007-05-18, 19:16
Jag vägrar läsa tråden eftersom jag räknar kallt med att inget vettigt har skrivits. Men jo, självklart kan man bli kär i någon man aldrig träffat på riktigt, kom inte här och försök bestämma hur andra skall känna.

Skriv inte sånt i min tråd. Alla får ha åsikter men såna åsikter passar inte här. Håll dig till trådens ämne!

mangemani
2007-05-18, 19:16
så enligt vissa så måste man alltså träffas för att man ska kunna få intresse/bli kär.
även om en person visar sej vara en helt underbar person när h*n skriver till en på MSN,hotmail eller whatever så spelar det ingen roll.
man måste SE personen för att nått ska kunna hända.
då kan man ju inte göra nått annat än att dra slutsattsen att visst folk blir kär i utseendet,inte i själva personen.
snälla,sej att jag har fel och isf,rätta mej.

nossralj
2007-05-18, 19:20
så enligt vissa så måste man alltså träffas för att man ska kunna få intresse/bli kär.
även om en person visar sej vara en helt underbar person när h*n skriver till en på MSN,hotmail eller whatever så spelar det ingen roll.
man måste SE personen för att nått ska kunna hända.
då kan man ju inte göra nått annat än att dra slutsattsen att visst folk blir kär i utseendet,inte i själva personen.
snälla,sej att jag har fel och isf,rätta mej.

Helt rätt. Oftast är en person annorlunda när man träffar denna irl. Förhoppningsvis inte helt olik den man lärt känna. Den tjej som jag är förälskad i pratar jag med varje dag i telefon, sett i cam och så vidare. Visst låter kanske corny men som sagt jag tycker om henne som fan. Det kan inget ändra på och jag vet att när jag väl träffar henne kommer vi även tycka om varandra på riktigt. Hon känner tydligen likadant för mig vad jag förstått i denna tråd *cupid*

loztdignity
2007-05-18, 19:21
Man blir kär i helheten, allt annat är inte egentlig kärlek enligt mig.

Blir du kär i en person utan att sett denne, så tror jag dina egna åsikter, förväntningar och fantasi spelar in för mycket och skapar dina känslor åt dig. Då handlar inte känslorna nödvändigtvis om personen du pratar med utan är en blandning av vad han/hon säger och din fantasi, förväntningar osv.

Pratar jag för invecklat eller förstår ni?

nossralj
2007-05-18, 19:24
Man blir kär i helheten, allt annat är inte egentlig kärlek enligt mig.

Blir du kär i en person utan att sett denne, så tror jag dina egna åsikter, förväntningar och fantasi spelar in för mycket och skapar dina känslor åt dig. Då handlar inte känslorna nödvändigtvis om personen du pratar med utan är en blandning av vad han/hon säger och din fantasi, förväntningar osv.

Pratar jag för invecklat eller förstår ni?

Visst blir man kär i helheten hos en person men det är ju även de små sakerna som gör att man blir intresserad. Hur hon skrattar, att hon lyssnar på en när man pratar med henne osv. Självklart bygger man upp en bild hur h*n ska vara. Kan tänka mig att det är många som blir besvikna när de väl träffar den sen och denne är inte riktigt som man tänkt sig.

Jag har träffat en person på detta sätt och vi var ihop i 1,5 år.

loztdignity
2007-05-18, 19:28
Jo jag förnekar verkligen inte möjligheten att hitta en partner på det sättet för det har jag själv gjort.

Håller också med om att förväntningarna kanske inte alltid håller, men ibland gör de säkert det och oavsett vilket så är det nog ett rätt bra sätt att träffas på många sätt, eftersom man skippar ytligheterna och kan prata om lite djupare saker ganska direkt till skillnad från exempelvis krogen.

shibi
2007-05-18, 19:59
Jag har blivit kär över msn. Tror jag var kär iallafall. Tänkte på henne konstant, målade upp fantasier, ville vara med henne.

Min bild av henne var dock skev. Ingen är perfekt, men över msn var det svårt att tro det. Inte kul heller när man får känslor för nån, och de inte blir besvarade.:(

loztdignity
2007-05-18, 20:47
Inte kul heller när man får känslor för nån, och de inte blir besvarade.:(

You got that right...

Frida.B
2007-05-18, 21:40
Man blir kär tanken av den personen. Man har ingen aning om hur personen är egentligen då man inte träffat personen på riktigt och umgåtts med denne i vardagen. Man kan inte veta hur en person är på riktigt utan att man umgåtts med den... och bråkat lite med den...

Ryska_raketen
2007-05-18, 21:41
Frida B är kär i mig.

L-Sami
2007-05-18, 21:41
Man kan inte veta hur en person är på riktigt utan att man umgåtts med den... och bråkat lite med den...

Man måste bråka med en annan för att kunna bli kär?

Cilia
2007-05-18, 21:50
Man blir kär tanken av den personen. Man har ingen aning om hur personen är egentligen då man inte träffat personen på riktigt och umgåtts med denne i vardagen. Man kan inte veta hur en person är på riktigt utan att man umgåtts med den... och bråkat lite med den...

precis, jag tänkte just skriva det.
Men det hindrar inte att dom känslor man känner är dom samma det är bara det att det kanske inte håller när man väl träffas på riktigt.

Trance
2007-05-18, 22:16
precis, jag tänkte just skriva det.
Men det hindrar inte att dom känslor man känner är dom samma det är bara det att det kanske inte håller när man väl träffas på riktigt.

och när man har träffats på riktigt kanske det inte håller när man har haft sex, och när man har haft sex så kanske det inte håller när man umgås tillsammans i sociala situationer etc etc. Meningslöst att försöka säga att något är kärlek eller inte.


Jag känner mig som "asså ja vet inte om ja vaaa kääär duvet"

Cilia
2007-05-18, 22:17
och när man har träffats på riktigt kanske det inte håller när man har haft sex, och när man har haft sex så kanske det inte håller när man umgås tillsammans i sociala situationer etc etc. Meningslöst att försöka säga att något är kärlek eller inte.


Jag känner mig som "asså ja vet inte om ja vaaa kääär duvet"
det var lite det jag försökte säga med
att känslan är densamma men i olika stadier och kan förändras.
men vem kan säga att känslan inte är sann och att det inte är kärlek?
oavsett är det en underbar känsla som man ska njuta av när den infinner sig.

Frida.B
2007-05-18, 22:23
Man måste bråka med en annan för att kunna bli kär?

Nej det jag menar är att man är inte kär i den personen för att man vet inte hur den personen är.. Är man fortfarande kär i personen efter att man bråkat, efter att man fått se personligheten i olika samanhang och vid olika tillfällen. Då är man kär i personen på riktigt. Innan är man bara kär i föreställningen om hur den personen är.

Cilia
2007-05-18, 22:30
hhmmm jag pratar nog om förälskad snarare än kär.

Frida.B
2007-05-18, 22:37
klart att känslorna är äkta, men grunden för dessa känslor är inte äkta förrän man verkligen lärt känna personen.

Cilia
2007-05-18, 22:39
klart att känslorna är äkta, men grunden för dessa känslor är inte äkta förrän man verkligen lärt känna personen.
nu kommer vi in på filosofiska tankebanor.
vad är verkligen grunden?
Det är klart att grunden för känslorna är äkta
men grunden kan förändras och därmed känslorna.

men som sagt det är att ta tråden till högre dimensioner

_henkee
2007-05-18, 22:47
När är man kär?
Jag har själv svårt att låta mig själv tycka om nån, alltid rädd för att bli sårad.
Är alltid "intresserad" eller liknande tills det går hem, eller blir skit av det men då känner man sig inte lika knäckt heller ;) ja är feg.

Cerberus
2007-05-18, 22:48
klart man kan bli kär? hur kan man ifrågasätta det? Känner man att man är kär så är man det??

Om den kärleken skulle hålla i verkligheten är väl den intressanta frågan, man kan måla upp ganska optimistiska bilder av personen på andra sidan.

Pudzianovski
2007-05-18, 22:50
Att vara kär är väl rätt så individuellt. Att tala för sig själv går väl bra i tråden men att säga att någon annan inte kan bli kär över nätet blir faktiskt lite märkligt i mina ögon. Om jag nu blir kär i någon över internet och får responsen här att man inte kan bli kär över nätet. Då ser jag direkt att kärleken vi talar om är väldigt subjektiv. Jag och den person som säger att jag inte kan bli kär har olika åsikter om vad kärlek är. Flummigt värre.

Cerberus
2007-05-18, 22:57
om folk kan bli upphetsade av diverse äckliga saker så kan folk bli kära över nätet också.

det enda som behövs är att man tror på det, gör man det tillräckligt länge så blir det "sant".

PowPow
2007-05-18, 23:43
Man blir kär i helheten, allt annat är inte egentlig kärlek enligt mig.

Blir du kär i en person utan att sett denne, så tror jag dina egna åsikter, förväntningar och fantasi spelar in för mycket och skapar dina känslor åt dig. Då handlar inte känslorna nödvändigtvis om personen du pratar med utan är en blandning av vad han/hon säger och din fantasi, förväntningar osv.

Pratar jag för invecklat eller förstår ni?

Jag förstår det helt och hållet. Men vad tror du den kär-känsla som framkallas nr man träffas irl består av, om inte en blandning av vad partnern säger, din egen fantasi samt dina förväntningar?

Jag säger det igen:
Människor är olika och agerar olika. Att vara "kär" är en känsla, som man till stor del är med och skapar själv.

Jag tror inte att jag skulle kunna bli kär i någon jag aldrig träffat, men jag skulle aldrig säga att det är omöjligt. Folk blir ju det uppenbarligen. Är man kär så är man kär - det spelar ingen roll om personen i fråga i slutändan visar sig vara en mördare, någon som ständigt bedrar sin partner eller en bot som heter Anna.

shadowfire
2007-05-19, 08:52
Det är nog lättare att bli "kär" i någon man inte träffat över nätet i början då man är ny på "nätdating"...
Sedan efter att man träffat lite folk och blivit förkrossande besviken ett par gånger så håller känslorna sig på mattan bättre därefter och man väntar lite med att ropa hej.

Så får väga in den aspekten med, på samma sätt som att någon som har blivit bränd i relationer flera gånger kan ha svårare/ta längre tid på sig i en ny relation.

shadowfire
2007-05-19, 08:57
Att vara kär är väl rätt så individuellt. Att tala för sig själv går väl bra i tråden men att säga att någon annan inte kan bli kär över nätet blir faktiskt lite märkligt i mina ögon. Om jag nu blir kär i någon över internet och får responsen här att man inte kan bli kär över nätet. Då ser jag direkt att kärleken vi talar om är väldigt subjektiv. Jag och den person som säger att jag inte kan bli kär har olika åsikter om vad kärlek är. Flummigt värre.
Det är väl iofs ingen som har sagt att man inte kan bli kär över nätet.
Klart man kan bli det, men vad flera påstår att det du blir kär i är mkt dina egna tankar och fantasier - eftersom du inte vet riktigt vem som sitter på andra sidan, du vet inte alla pusselbitar, har ingen helhetsbild.

Normalt sett när man träffar någon så blir man kanske snabbt förälskad, men man datear 10, 20 kanske 30 ggr innan man tillåter sig att känna kärlek för personen... eftersom man vill veta så mycket som möjligt om människan, inte bara de superbästa egenskaperna som vi människor generellt i marknadsföring visar i början.

Man vill ju känna på hur det känns, hur man interagerar med varandra... hur flyter kemin, hur fungerar man ihop fysiskt. Hur känns en kram? Hur känns blickarna? Kan man kommunicera och då inte bara lite telefonprat, utan kan man sitta i en soffa och prata som folk? Kan man prata djupa ämnen? Hur känns det o äta mat ihop? ... osv osv...

Kärlek är inget man bara leker med, även om särskilt yngre personer har lätt för att tro på kärleken väldigt snabbt (och äldre tenderar att vara lite mer luttrade och väntar lite med att ropa hej)...

shadowfire
2007-05-19, 08:59
Jag förstår det helt och hållet. Men vad tror du den kär-känsla som framkallas nr man träffas irl består av, om inte en blandning av vad partnern säger, din egen fantasi samt dina förväntningar?

Jag säger det igen:

När man ses första gången så är det fortfarande fantasier, förväntningar osv ja.
Nu kan det faktiskt bli så att precis det man förväntade sig infaller med, men att påstå att man är djupt kär första gången man ses är ungefär lika dumt som att köpa 20 rosor på första daten och säga "jag älskar dig!" med tårfyllda ögon.

Take it a little easy.

Diana
2007-05-19, 09:18
När man ses första gången så är det fortfarande fantasier, förväntningar osv ja.
Nu kan det faktiskt bli så att precis det man förväntade sig infaller med, men att påstå att man är djupt kär första gången man ses är ungefär lika dumt som att köpa 20 rosor på första daten och säga "jag älskar dig!" med tårfyllda ögon.

Take it a little easy.
Faen så oromantiska vi är idag da

Lööve at first sight! :D

Nej, du har ju rätt
--
Kärlekens äkthet är imo helt beroende på hur länge man varit i kontakt med personen innan man ses. Har man snackat en vecka/månad eller vad som nu är normalt för nätdejting så kan man självklart fortfarande lätt ha en person som sitter och kör finspel på andra sidan - dvs risken är stor att man förälskar sej i en fantasi. Aber ju längre man 'umgås' desto mer kryper det rätta jaget fram...

shadowfire
2007-05-19, 09:39
Faen så oromantiska vi är idag da

Lööve at first sight! :D

Nej, du har ju rätt
--
Kärlekens äkthet är imo helt beroende på hur länge man varit i kontakt med personen innan man ses. Har man snackat en vecka/månad eller vad som nu är normalt för nätdejting så kan man självklart fortfarande lätt ha en person som sitter och kör finspel på andra sidan - dvs risken är stor att man förälskar sej i en fantasi. Aber ju längre man 'umgås' desto mer kryper det rätta jaget fram...

Precis.
Sedan kommer det oftast ett steg2 med och det är då man flyttar ihop och blir sambos. Hur väl man än trodde att man kände den andra människan så kommer det alltid fram saker man inte visste. Så länge man är särbos så kan man alltid ha saker för sig själv, antingen om det är o sitta o skita med dörren öppen, sin hemliga porrblaskesamling eller något annat skoj. :thumbup:

och inte 20, men 3 rosor + en egenkomponerad dikt fick min flicka i torsdags, så nog är vi romantiska idag ;) ...

Diana
2007-05-19, 10:06
Precis.
Sedan kommer det oftast ett steg2 med och det är då man flyttar ihop och blir sambos. Hur väl man än trodde att man kände den andra människan så kommer det alltid fram saker man inte visste. Så länge man är särbos så kan man alltid ha saker för sig själv, antingen om det är o sitta o skita med dörren öppen, sin hemliga porrblaskesamling eller något annat skoj. :thumbup:

och inte 20, men 3 rosor + en egenkomponerad dikt fick min flicka i torsdags, så nog är vi romantiska idag ;) ...
Jepp, fast det är ju då man plockar fram det där fina lille ordet kompromissa; pårr och öppen toadörr mot hennes val av lägenhetsinredning; lurviga hjärtkuddar, babyrosa sängkläder, hennes chiuaua ska ha eget rum etc
vem sa att samboskap var lätt :D

Det är inte äkta kärlek förräns man är kär i (nåväl lärt sej acceptera, hehe) samtliga partnerns brister, as well. Brister är charmigt och jag tror inte ens jag skulle kunna bli kär i en perfekt människa.

Sött
din sort borde det avlas fler av

NonPhixion
2007-05-19, 12:27
När jag var liten så var jag upp över öronen i prinsessan Leia i STAR WARS!!

PowPow
2007-05-19, 12:40
När man ses första gången så är det fortfarande fantasier, förväntningar osv ja.
Nu kan det faktiskt bli så att precis det man förväntade sig infaller med, men att påstå att man är djupt kär första gången man ses är ungefär lika dumt som att köpa 20 rosor på första daten och säga "jag älskar dig!" med tårfyllda ögon.

Take it a little easy.

Ja (?)

Förstår inte riktigt vad det har med mitt inlägg att göra dock.
Vad tror du kär-känslan mellan i ett förhållande som hållt i 20 år består av om inte en blandning av vad partnern kommunicerar, din egen fantasi samt dina förväntningar?

shadowfire
2007-05-19, 13:57
Ja (?)

Förstår inte riktigt vad det har med mitt inlägg att göra dock.
Vad tror du kär-känslan mellan i ett förhållande som hållt i 20 år består av om inte en blandning av vad partnern kommunicerar, din egen fantasi samt dina förväntningar?

Efter 20 år så vet du troligtvis (förhoppningsvis?) mer om din partner än du gör första gången du träffar människan du pratat med på nätet. Efter 20 år adderar din fantasi inte lika mycket, utan då är det den faktiska människan du är kär i. När man ses första gången så har fantasin hittat på massor, där du sedan får gå in i hjärnkontoret, radera det fantasin har hittat på och fylla i fakta istället.

På dig låter det som att man lever i lika mkt illusion då man haft ett 20-årigt förhållande som då man ses första gången, men jag kanske tolkar dig fel?

shadowfire
2007-05-19, 13:58
När jag var liten så var jag upp över öronen i prinsessan Leia i STAR WARS!!

...och jag i Agneta Sjödin. Fångarna på Fortret var som en enda våt dröm. Hade kunnat fria på studs. *cupid*

shadowfire
2007-05-19, 14:03
Jepp, fast det är ju då man plockar fram det där fina lille ordet kompromissa; pårr och öppen toadörr mot hennes val av lägenhetsinredning; lurviga hjärtkuddar, babyrosa sängkläder, hennes chiuaua ska ha eget rum etc
vem sa att samboskap var lätt :D

Det är inte äkta kärlek förräns man är kär i (nåväl lärt sej acceptera, hehe) samtliga partnerns brister, as well. Brister är charmigt och jag tror inte ens jag skulle kunna bli kär i en perfekt människa.

Sött
din sort borde det avlas fler av
Yes! Huvudet på spiken... och ens brister/fel är knappast något man marknadsför i första början över nätet eller telefon heller.

Rätt vanligt att man upptäcker brister/fel som man känner att man inte kan leva med. Personligen har jag svårt för tjejer som har dålig hygien t.ex... hur söta och goa och vackra de än är på msn/internet/telefon, så träffas man, börjar datea o lär känna varandra och upptäcker att tjejen inte håller efter sin hygien... *gah!*

Har stött på ett antal skräckexempel... värst var en dam som hade 3 dagar gammalt kattpiss bakom soffan och i vasken flöt ett hundratal ciggfimpar i en enda sörja. Hon duschade 1-2 ggr/veckan, på sin höjd. Hon var en av de absolut snyggaste och mest eftertraktade damerna på krogen i den staden och grabbarna var helt galna i henne på nätet. *gah!* *spy*

PowPow
2007-05-19, 14:06
Efter 20 år så vet du troligtvis (förhoppningsvis?) mer om din partner än du gör första gången du träffar människan du pratat med på nätet. Efter 20 år adderar din fantasi inte lika mycket, utan då är det den faktiska människan du är kär i. När man ses första gången så har fantasin hittat på massor, där du sedan får gå in i hjärnkontoret, radera det fantasin har hittat på och fylla i fakta istället.

På dig låter det som att man lever i lika mkt illusion då man haft ett 20-årigt förhållande som då man ses första gången, men jag kanske tolkar dig fel?

Du tolkar mig ganska rätt.

Självklart känner man oftast någon bättre efter 20 år än efter 10 minuter på Internet. Det betvivlar jag inte. Men även efter 20 år kan det finnas saker man inte vet om den andre, ja man kan till och med ha fått en helt felaktig bild av någon - även om man levt tillsammans i 20 år. Men det hindrar inte en från att ha varit kär i någon under dessa 20 år. Min poäng handlade mest om att man aldrig kan vara säker på att man känner hela personligheten hos sin partner, men att det inte hindrar en från att bli kär i denne.

SOm sagt, så är kär-het en känsla som skapas i det egna huvudet, och har man fått tillräckligt med stimuli för att skapa denna känsla, ja, vem är då du att säga till någon att han eller hon inte är kär, eftersom hon/han aldrig träffat personen irl.

Människor fugnerar olika, lev med det. Jag förstår inte viljan många har att inför andra diktera vad kärlek och kär-het är. Uttryck som "då vet du inte vad riktig kärlek är" eller "han tror att han är kär, men han inbillar sig bara" [vilket indirekt säger att man själv vet vad kärlek är, medan andra inte vet det] är väl inte direkt ovanliga. Men jag menar, snälla, kom över er själva.

shadowfire
2007-05-19, 14:14
Du tolkar mig ganska rätt.

Självklart känner man oftast någon bättre efter 20 år än efter 10 minuter på Internet. Det betvivlar jag inte. Men även efter 20 år kan det finnas saker man inte vet om den andre, ja man kan till och med ha fått en helt felaktig bild av någon - även om man levt tillsammans i 20 år. Min poäng handlade mest om att man aldrig kan vara säker på att man känner hela personligheten hos sin partner, men att det inte hindrar en från att bli kär i denne.

SOm sagt, så är kär-het en känsla som skapas i det egna huvudet, och har man fått tillräckligt med stimuli för att skapa denna känsla, ja, vem är då du att säga till någon att han eller hon inte är kär, eftersom hon/han aldrig träffat personen irl.

Människor fugnerar olika, lev med det. Jag förstår inte viljan många har att inför andra diktera vad kärlek och kär-het är. Uttryck som "då vet du inte vad riktig kärlek är" eller "han tror att han är kär, men han inbillar sig bara" [vilket indirekt säger att man själv vet vad kärlek är, medan andra inte vet det] är väl inte direkt ovanliga. Men jag menar, snälla, kom över er själva.
Jag håller med dig om att man aldrig kan var riktigt säker på att den människan man trodde man lärt känna, verkligen är som den är. Som sagt, det räcker o se alla som varit särbos i 4-5 år och som sedan flyttar ihop - för att ett halvår senare bryta upp helt, för gott, pga saker de inte hade en aning om hos varandra och som de inte klarade av att hantera.

Kärlekskänslan bygger du helt rätt upp inuti dig själv och du kan givetvis bli kär i ditt gamla pennskrin eller hångla passionerat med en fullkornslimpa om du bara har tillräckligt sjuk fantasi.

Det är dock en väsentlig skillnad att veta 80% om sin partner och vara kär i helheten, än att veta 20% - lite ytskrap över internet - och vara kär i det. Ridån går ju upp då man väl möter personen ifråga och får börja stryka saker som fantasin har adderat. Då kan besvikelsen lätt komma som ett brev på posten. Du kan självklart få samma besvikelse efter 20 års förhållande och upptäcka att din partner varit otrogen t.ex. - men var är risken störst?

Jag har aldrig påstått att det inte går att bli kär över nätet.
Du kan bli kär i en skådis på film. Vad jag påstår är att du vet dock inte vem du egentligen blir kär i och när man träffas så kan ridån med stor sannolikhet ändra hela bilden till den grad att man inte längre är kär. Man ångrar nästan att man sågs.

Jag vill också påstå att ju högre förväntningar man har inför första mötet, desto större grop gräver man för sig själv. Det kan bli ett alldeles lyckat möte ändå, men förväntningar som "detta måste vara den rätte!" är rätt farligt.

Så länge man bara är kär över nätet och aldrig träffas så kanske det blir evig lycka? :D

PowPow
2007-05-19, 14:16
Jag håller med dig om att man aldrig kan var riktigt säker på att den människan man trodde man lärt känna, verkligen är som den är. Som sagt, det räcker o se alla som varit särbos i 4-5 år och som sedan flyttar ihop - för att ett halvår senare bryta upp helt, för gott, pga saker de inte hade en aning om hos varandra och som de inte klarade av att hantera.

Kärlekskänslan bygger du helt rätt upp inuti dig själv och du kan givetvis bli kär i ditt gamla pennskrin eller hångla passionerat med en fullkornslimpa om du bara har tillräckligt sjuk fantasi.

Det är dock en väsentlig skillnad att veta 80% om sin partner och vara kär i helheten, än att veta 20% - lite ytskrap över internet - och vara kär i det. Ridån går ju upp då man väl möter personen ifråga och får börja stryka saker som fantasin har adderat. Då kan besvikelsen lätt komma som ett brev på posten. Du kan självklart få samma besvikelse efter 20 års förhållande och upptäcka att din partner varit otrogen t.ex. - men var är risken störst?

Jag har aldrig påstått att det inte går att bli kär över nätet.
Du kan bli kär i en skådis på film. Vad jag påstår är att du vet dock inte vem du egentligen blir kär i och när man träffas så kan ridån med stor sannolikhet ändra hela bilden till den grad att man inte längre är kär. Man ångrar nästan att man sågs.

Jag vill också påstå att ju högre förväntningar man har inför första mötet, desto större grop gräver man för sig själv. Det kan bli ett alldeles lyckat möte ändå, men förväntningar som "detta måste vara den rätte!" är rätt farligt.

Så länge man bara är kär över nätet och aldrig träffas så kanske det blir evig lycka? :D

Med andra ord: Man kan (läs: det finns personer som kan) bli kär i någon man aldrig har träffat irl.
Det var ju det jag skrev från början :)

shadowfire
2007-05-19, 14:17
Människor fugnerar olika, lev med det. Jag förstår inte viljan många har att inför andra diktera vad kärlek och kär-het är. Uttryck som "då vet du inte vad riktig kärlek är" eller "han tror att han är kär, men han inbillar sig bara" [vilket indirekt säger att man själv vet vad kärlek är, medan andra inte vet det] är väl inte direkt ovanliga. Men jag menar, snälla, kom över er själva.
Det sista där känner jag är ett helt annat ämne...
Jag kan absolut ifrågasätta hur en annan person kan kalla sig lyckligt kär när hon går hem till sin pojkvän som brutalmisshandlar henne varannan helg. I min värld är den kärleken hon känner långt ifrån den kärlek hon skulle kunna känna. Det finns mååååånga parametrar i hur man värderar kärlek - och lycka - men det är offtopic. :)

shadowfire
2007-05-19, 14:20
Med andra ord: Man kan (läs: det finns personer som kan) bli kär i någon man aldrig har träffat irl.
Det var ju det jag skrev från början :)

Jo, fast i själva verket är du inte kär i personen, utan i dina egna fantasier.
Om du vet 20% om en person och 80% är dina egna fantasier så är majoriteten av känslorna pga din egen fantasi. Träffar du människan, datear, umgås ett par veckor ihop så kanske du lär känna personen 60% och bara 40% är dina egna fantasier. Kvarstår känslorna är du då mer kär i personen än i fantasierna.

Det är alltså min poäng. :)

Diana
2007-05-19, 14:31
Yes! Huvudet på spiken... och ens brister/fel är knappast något man marknadsför i första början över nätet eller telefon heller.

Rätt vanligt att man upptäcker brister/fel som man känner att man inte kan leva med. Personligen har jag svårt för tjejer som har dålig hygien t.ex... hur söta och goa och vackra de än är på msn/internet/telefon, så träffas man, börjar datea o lär känna varandra och upptäcker att tjejen inte håller efter sin hygien... *gah!*

Har stött på ett antal skräckexempel... värst var en dam som hade 3 dagar gammalt kattpiss bakom soffan och i vasken flöt ett hundratal ciggfimpar i en enda sörja. Hon duschade 1-2 ggr/veckan, på sin höjd. Hon var en av de absolut snyggaste och mest eftertraktade damerna på krogen i den staden och grabbarna var helt galna i henne på nätet. *gah!* *spy*
Ojj :D och med ens bleknar styrkan i ordet -kompromissa- flera grader...
I de lugnaste vatten etc heheh

Förståeligt att du inte ens försökte dej på att ändra henne
Kändes aningens som ett obotligt fall faktiskt :D

Jag tror annars att den här typen av scenarier där fina ytor döljer mkt fula ovanor inte direkt är vanliga. Ju snyggare/sötare person desto renligare enl. min bedömning i 99,998% af fallen. Man kan nästan se på en person på håll ifall den luktar gott eller icke ju. Folk med soptippshem är även dessa oftast pinsamt enkla att känna igen.

shadowfire
2007-05-19, 14:37
Ojj :D och med ens bleknar styrkan i ordet -kompromissa- flera grader...
I de lugnaste vatten etc heheh

Förståeligt att du inte ens försökte dej på att ändra henne
Kändes aningens som ett obotligt fall faktiskt :D

Jag tror annars att den här typen av scenarier där fina ytor döljer mkt fula ovanor inte direkt är vanliga. Ju snyggare/sötare person desto renligare enl. min bedömning i 99,998% af fallen. Man kan nästan se på en person på håll ifall den luktar gott eller icke ju. Folk med soptippshem är även dessa oftast pinsamt enkla att känna igen.

hehe, joo, flexibiliteten sjönk lite där.. ;)

Vet inte om jag håller med om det sista dock... kanske är enklare att avläsa en grisig kille (skitiga naglar osv) än vad det är med en tjej. Tjejer kan ju se fräscha ut med en hippig frisyr, smink osv och lättare dölja sådana sidor.

Diana
2007-05-19, 14:49
hehe, joo, flexibiliteten sjönk lite där.. ;)

Vet inte om jag håller med om det sista dock... kanske är enklare att avläsa en grisig kille (skitiga naglar osv) än vad det är med en tjej. Tjejer kan ju se fräscha ut med en hippig frisyr, smink osv och lättare dölja sådana sidor.
Det där stämmer, kom att tänka på det efter jag postat. Kanske för att ett visst mått av vidrighet också lättare accepteras hos en fö. fräsch tjej än hos en likartad kille (mindre hintar att ändra sej) Hårt men sant :D

Febreeze ftw

nossralj
2007-05-21, 11:33
*bump*

bpehchb
2011-04-03, 17:10
Nu var det här rätt länge sedan men jag tar upp det ändå .
Jag tycker att man kan bli kär i någon över internett . Har man sätt den i cam och på bilder och snackat med den personen och verkligen litar på den . Så är det ju lixom bara att köra på . Sen beror det ju till stor del hur man själv känner !