handdator

Visa fullständig version : Täckande spray/foundation som i lagom prisklass?


Sheogorath
2007-05-17, 11:10
Tja!

Tenderar att inte kunna hålla mina klämmande, pillande fingrar borta från minsta lilla ojämnhet över armar och axlar, och ser väl i perioder ut som ett månlandskap över överarmar, axlar och rygg. Istället för att sluta pilla, undrar jag vilket märke av spraytan (eller billig foundation) som rekommenderas för ett jämnt resultat nu i sommar när linnen och deff är på tapeten.

:cool: <-smiley med solglasögon

Sheogorath
2007-05-19, 00:48
101 views och flickorna där ute kan inte ge mig tips på billig, täckande foundation som är lämplig att använda om man ska ha linne?

Kom igen! :)

(pojkar får också tips, om de är metro)

L-Sami
2007-05-19, 00:52
Foundation för axlar? :Virro .. men prova spraytannen de har på gymgrossen.

Kurash
2007-05-19, 07:33
Billigt smink! Är du galen?! Mac har öppnat i malmö, dom har en ny produkt för ditt ändamål. Kommer inte ihåg vad den heter, men det är nån slags foundation med brungörare och solskydd. Undercoating skulle man nog kalla det på bilspråk, men jag kan inget om bilar. Fick information om att den ska gå bra att använda på kroppen för att matcha foundationen man har i ansiktet. Kostar nog några hundringar dock.

mini
2007-05-19, 08:12
Det är svårt att lägga en foundation utan att den grisar av sig på kläderna. Jag skulle nog inte försöka mig på att lägga den på axlarna. Är det inte alltför mycket som ska döljas skulle jag satsa på en concealer istället. Kan vara svårt att hitta rätt färg om du varierar mycket i solbränna, men skaffa två eller tre så kan du blanda till en bra nyans.

Bästa tipset är väl iofs ge fan i att pilla!!!

The Auditor
2007-05-19, 08:14
www.turbotan.se, grymt bra resultat.

Janna
2007-05-19, 08:42
Använd en bra hudkräm och inte billigt skit om du får problem det brukar hjälpa. Jag får lite finnar i ansiktet när jag stressar och bakom BH-bandet på sommaren när jag svetas för mkt på träningen. Peeling och en bra hudkräm funkar bra!

Diana
2007-05-19, 08:58
Om du ska fixa fejkisbränna kör magictan, det utklassar affärssmörj anyday i nyans ju. Är iofs osäker på hur bra det täcker ifall man har hudproblem, men det sitter ju bättre än concealer. Har dock hört att vissa med acne kan vara överkänsliga mot en typ av (rödbets?) -substans i (vissa)tan-sprayer, som kan irritera huden. Så fråga personalen innan du tannar på salong, de borde veta vad just deras spray innehåller.

Schnackar vi månlandskap skulle du ju annars lätt kunna knalla till farbror doktorn och få en antibiotika kur el. dyl så du blir av med skiten helt istället *popcorn*

Fed up
2007-05-19, 09:03
Om du ska fixa fejkisbränna kör magictan, det utklassar affärssmörj anyday i nyans ju. Är iofs osäker på hur bra det täcker ifall man har hudproblem, men det sitter ju bättre än concealer. Har dock hört att vissa med acne kan vara överkänsliga mot en typ av (rödbets?) -substans i (vissa)tan-sprayer, som kan irritera huden. Så fråga personalen innan du tannar på salong, de borde veta vad just deras spray innehåller.

Schnackar vi månlandskap skulle du ju annars lätt kunna knalla till farbror doktorn och få en antibiotika kur el. dyl så du blir av med skiten helt istället *popcorn*

Nä usch, ska man gå till doktorn så ger de en nåt sånt så man först får skitmycket finnar, sen försvinner de men då får man en massa kratrar kvar. Kolla på han i parlamentet så förstår ni vad jag menar.
Dock finns det starka bra acne-medel på apoteket, men jag tycker inte finnarna verkar vara problemet här utan tvångsmässigt klämmande oavsett om där finns finnar att klämma eller inte? Mot detta rekomenderas bara nån slags terapi.

Mirre
2007-05-19, 09:23
Köp Silicol i hälsokostaffären (ca 100kr). Det är en kiselsalva som är uttorkande. Smörj på den innan du lägger dig så torkar de ut. Att kladda på massa fondation etc på en dålig hy ser ännu värre ut. När hyn blir bättre kan du fundera på någon typ av spraytan. Dessutom blir hyn bättre på somrarna. :thumbup:

Hades
2007-05-19, 09:33
Nä usch, ska man gå till doktorn så ger de en nåt sånt så man först får skitmycket finnar, sen försvinner de men då får man en massa kratrar kvar. Kolla på han i parlamentet så förstår ni vad jag menar.

Nu skämtar du? "Kratrarna" som han har i ansiktet är ju i själva verket ärr som han troligen har fått av mycket kraftiga akneproblem som man inte har behandlat med lämplig medicin (antagligen för att det inte fanns när han var ung). Har man stora problem med akne hjälper receptfria medel väldigt lite.

Diana
2007-05-19, 09:40
Nä usch, ska man gå till doktorn så ger de en nåt sånt så man först får skitmycket finnar, sen försvinner de men då får man en massa kratrar kvar. Kolla på han i parlamentet så förstår ni vad jag menar.
Dock finns det starka bra acne-medel på apoteket, men jag tycker inte finnarna verkar vara problemet här utan tvångsmässigt klämmande oavsett om där finns finnar att klämma eller inte? Mot detta rekomenderas bara nån slags terapi.

Det beror helt på vilken medicin man får.

Antibiotika; Tetralycal tex (stavning?) som min halvbror knaprade ett tag, tar bort problemen direkt utan varasej biverkningar eller nån form av efterföljande han-i-parlamentet-look :D

Sheogorath
2007-05-19, 10:04
Ansiktet är inget problem. Har inte mer hudproblem i ansiktet än någon annan i min ålder; snarare mindre. Problemet är som sagt att det är så fasligt frestande att starta krig mot pormaskar/småfinnar på axlar och ibland överarmar. De bara sitter där, och jag bara sitter här, och de tittar på mig och hånler. Så jag köttar dom djävlarna. Sen måste jag ha foundation. Det fungerar skitbra, men det är dyyyyyrt.

Fed up
2007-05-19, 10:12
Nu skämtar du? "Kratrarna" som han har i ansiktet är ju i själva verket ärr som han troligen har fått av mycket kraftiga akneproblem som man inte har behandlat med lämplig medicin (antagligen för att det inte fanns när han var ung). Har man stora problem med akne hjälper receptfria medel väldigt lite.

Det beror helt på vilken medicin man får.

Antibiotika; Tetralycal tex (stavning?) som min halvbror knaprade ett tag, tar bort problemen direkt utan varasej biverkningar eller nån form av efterföljande han-i-parlamentet-look :D

Aja, förr var det så iallafall att man fick myket mer först, innan det försvann. Har jag hört...

Ansiktet är inget problem. Har inte mer hudproblem i ansiktet än någon annan i min ålder; snarare mindre. Problemet är som sagt att det är så fasligt frestande att starta krig mot pormaskar/småfinnar på axlar och ibland överarmar. De bara sitter där, och jag bara sitter här, och de tittar på mig och hånler. Så jag köttar dom djävlarna. Sen måste jag ha foundation. Det fungerar skitbra, men det är dyyyyyrt.

Alltså, jag har en kompis som är precis likadan. Hon har egentligen inga finnar alls, men klämmer maniskt tills hela fejan (i hennes fall) blöder. Hon klämmer sönder pyttesmå pormaskar och blämmor som ingen annan ens kan se. Sen täcker hon det med massor puder, hon måste ha puder nästan jämt annars klämmer hon.
Hon är rädd för att gå till läkare eftersom de, precis som alla i denna tråden, fokuserar på finnarna och inte på klämmandet. För hennes del skulle all anitbiotika på jorden inte förändra något alls. Hon har ju inte ens finnar, hon har mycket bättre hy än mig tex., utan klämmer ändå. Hon, precis som du (?), behöver inte antifinn-medeln utan terapi/gå i tumvantar hela dagarna.
Själv biter jag sönder mina nagelband på ett maniskt sätt och det skulle ju inte bli bättre av "anti-nagelbandsmedecin" typ.

Diana
2007-05-19, 10:57
Alltså, jag har en kompis som är precis likadan. Hon har egentligen inga finnar alls, men klämmer maniskt tills hela fejan (i hennes fall) blöder. Hon klämmer sönder pyttesmå pormaskar och blämmor som ingen annan ens kan se. Sen täcker hon det med massor puder, hon måste ha puder nästan jämt annars klämmer hon.
Hon är rädd för att gå till läkare eftersom de, precis som alla i denna tråden, fokuserar på finnarna och inte på klämmandet. För hennes del skulle all anitbiotika på jorden inte förändra något alls. Hon har ju inte ens finnar, hon har mycket bättre hy än mig tex., utan klämmer ändå. Hon, precis som du (?), behöver inte antifinn-medeln utan terapi/gå i tumvantar hela dagarna.
Själv biter jag sönder mina nagelband på ett maniskt sätt och det skulle ju inte bli bättre av "anti-nagelbandsmedecin" typ.
Jobbit (och vanligt) som fan med sådana typer av manier ju

För dyrt och omständigt att gå i terapi ("för en sån skitsak") tycker folk antagligen

Trist, för många lär vara långt ifrån kapabla att bota sejsjälva

Maharadja
2007-05-19, 11:01
För det första så är brun-utan-sol-produkter och de mesta foundation tilltäppande för huden och orsakar MER hudproblem. Men om du ändå vill använda det så är bra hudrengöring A och O. Sen rekommenderas även märket Joe Blasco som många av mina killpolare använder. En pytteburk kostar ca 300 och håller oändligt länge, extremt dryg, ser naturlig ut och är väldigt täckande. :)

På t.ex WWW.amazon.com hittar man Joe Blasco-produkter
http://www.amazon.com/Joe-Blasco-Cosmetics-Red-Neutralizer/dp/B0002Q9YYA/ref=sr_1_3/002-3918227-6121637?ie=UTF8&m=A26VCM8XEC044P&s=beauty&qid=1179568792&sr=1-3

Länk till nätbutiken Eleven..och deras utbud speciellt för killar. (Rengöringsprodukter, sunbronzer, ansiktskrämer m.m)
http://www.eleven.se/kosmetik-g229.html

Beuatyplanet och utbud för killar. (Biotherm, Boss, Clarin)
http://www.beautyplanet.se/?CID=123336