handdator

Visa fullständig version : min ätardag


tequilla
2003-03-23, 01:15
Hade min ätardag idag o dagen såg ut så här:

30 min trampmaskin
1 banan
1 proteindrink
dömde fotboll
4 korvar
½ stor baguett
½ liter cola
snickers
big mac
chisburgare
pomfritt (stavat rätt?)
½ liter cola
twix
mars
1,5 liter öl

Hur ser era ätardagar ut o några synpunkter/tipps på min?

Pez
2003-03-23, 01:58
Tycker kanske att det där var lite lite "mat", försöker själv få i mig det jag behöver och lite till..dvs minst lika mkt protte, kolhydrater och bra fett som jag äter i vanliga fall och sen lite extra snask på det.

Idag t.ex

Prottedrink
knäckebröd m. kalkon
linfröolja

Yoghurt m. bran flakes
prottedrink

Cheddar o baconburgare m. fries o "all the trimmings" :D

prottedrink

Entrecôte m. country fries, majs o BBQ-sås
frozen cheesecake

Godis
prottedrink
linfröolja

En hel del gottis alltså, orkar inte ens räkna på det...men imorrn är det "back to basics" igen. ;)

/pez :eating:

Diana
2003-03-23, 02:02
mackor
prottedrink
kyckling o pasta
mackor prottedrinkar
benstyrketräning
prottedrink+sockergodis
tortellini me ost
prottedrink macka
prottedrink
200g choklad
1 risifrutti
prottedrink
kesella
brukar i vanligt fall orka mkt mer onyttigt skit vettefan varför ja va sån vekling just idag,,men de får ja ta igen nästa helg då:D
prova o lägga ätdagen samma dag som träning av den muskelgrupp du prioriterar,får jäklit bra pump när man laddar me MKT bra kolisar hela dagen innan:bpump: :bpump:

Lellan
2003-03-23, 07:30
Jag äter som vanligt, gillar min vanliga mat - men lägger till runt 500 kalorier..(beror på om jag ligger lågt på kcal å en massa annat). Ibland blir det ett extra mål mat - ibland godis..

Riktiga ätardagar där man långt i förväg planerar vad man ska få äta den dagen och då äter för ätandets skull fungerar tyvärr inte för mig. :( Blir bara fixerad, har svårt att komma in i de vanliga matvanorna igen, blir mer hungrig dagarna efter, och ibland känner jag mig bakis dagen efter och ofta mår jag illa även under ätardagen då.. och det blir ofta antiklimax när man tänkt på nåt man ska äta, för det är oftast godare i fantasin..

För mig fungerar det bättre att känna efter just den dagen vad jag är extra sugen på och sedan äta det så är det bra sen! Tycker det är en mental grej, det är skönt att veta att inget är förbjudet - om man vill äter man det på ätardagen helt enkelt.

Försöker göra maten övriga dagar så nyttig och god som möjligt, tänker inte äta nåt som är äckligt (jag vet iofs bara två äckliga saker (älskar mat) och det är blomkålsgratäng och köttfärspaj utan salt där degen är ogräddad typ.. och igår fick jag en tredje grej på listan: ÖB´s 400 g burk med makrillfilé.. *URK*). Vet man att kroppen behöver näring men man inte orkar svänga ihop något går det bra att skeda i sig en burk tonfisk och en frukt - men jag skulle som sagt aldrig äta något äckligt. Det är livet för kort för!
:eating: :cheers:

EDIT: Tänkte bara tillägga att om man under veckan blir sugen på något som klassas som "onyttigt" går det ju med en nyttig variant på det bara så att näringsfördelning och kcal ändå blir bra.. (och man slipper längta till en ätardag) tex kesella istället för creme fraice, nyttig korv istället för onyttig, fettfri yoghurtglass el kesellaglass (k+bär) osv. Har man tränat kan man ju äta något med högt GI efter.

MacLeod
2003-03-24, 00:37
Jävla Pez, sluta vara så jävla stolt över att du ätit den där förbannade cheezecaken igen!
Du ringde säkert och förbeställde den oxå just in case!
Nu blev jag fan förbannad! =)

Helen@
2003-03-24, 01:43
Originally posted by Pez
...men imorrn är det "back to basics" igen. ;)

/pez :eating:

Yeah, right :smokin:

;)

Pez
2003-03-24, 02:32
Originally posted by Helen@


Yeah, right :smokin:

;)

Grrr... :MrT:
Idag har jag faktiskt skött mig helt ok... lite småsvullen efter gårdagens ätfrossa dock.. :D

/pez

Helen@
2003-03-24, 02:40
Originally posted by Pez

Idag har jag faktiskt skött mig helt ok

/pez

Hela dagen.....he he...I'm impressed

*småretas förstås*

Upp o hoppa med dig idag så ska du få gå med på en morronpromenad....det kostar att ligga på topp vet du väl?! ;)

Pez
2003-03-24, 15:23
Originally posted by Helen@


Hela dagen.....he he...I'm impressed

*småretas förstås*

Upp o hoppa med dig idag så ska du få gå med på en morronpromenad....det kostar att ligga på topp vet du väl?! ;)

Du retas väl aldrig? ;)

/pez

Pez
2003-03-24, 16:15
Originally posted by MacLeod
Jävla Pez, sluta vara så jävla stolt över att du ätit den där förbannade cheezecaken igen!
Du ringde säkert och förbeställde den oxå just in case!
Nu blev jag fan förbannad! =)

Avundsjukan visar sitt fula anlete... hehe.

/pez :D