handdator

Visa fullständig version : Mat på vilodagar?


prinsesson
2007-05-17, 06:46
Hej!

Ni som styrketränar eller annars tränar något i övrigt som kräver stora mängder mat. Äter ni lika mycket på träningsdagar som på vilodagar? Personligen känner jag att min aptit absolut är större på träningsdagar än på vilodagar, speciellt efter avslutat träningspass, känns som om jag skulle kunna trycka i mig en hel häst eller nåt sånt :P

Ganymedes
2007-05-17, 07:01
Äter mer under träningsdagar, både under deff och bulk. Det är bara bra om du äter ordentligt efter träningen, depåerna behöver fyllas på.

LarsK
2007-05-17, 07:02
I stort sett lika mycket, bortsett från proteindrink innan och efter träning.

Eddie Vedder
2007-05-17, 08:15
Jag äter ofta mer på vilodagar faktiskt, det är inte jämt så men ofta blir det att vilodagen blir lite ätardag.*drool*

Jag hamnar nog på underskott dom flesta träningsdagarna och då brukar apiten hinna ifatt på vilodagen samt att jag inte har nånting för mej direkt så då kan jag känna efter mer. En träningsdag är ju planering av träning, själva tränandet och sen trötthet efter träning så då käkar jag ofta inte så mycket som jag borde.

Efter kondition är det värst. Kan ju bli 800-1000kcal per pass då och har jag ätit lite under dagen och springer på kvällen är det en jäkla massa att fylla på under den kvällen.
Enklare att återställa det på vilodagen då.:thumbup:

Militären
2007-05-17, 10:01
Jag käkar alltid mindre på vilodagarna för att inte ligga på kcal plus, Är alltid noga med vad jag stoppar i mig i förhållande till vad jag bränner under dagarna så det blir automatiskt mindre på vilodagarna.

qstoffe
2007-05-17, 21:06
Jag äter ofta mer på vilodagar faktiskt... kan ju bli 800-1000kcal per pass då och har jag ätit lite under dagen och springer på kvällen är det en jäkla massa att fylla på under den kvällen.
Enklare att återställa det på vilodagen då.

Samma för mig av exakt samma orsak. :thumbup:

mirrranda
2007-05-18, 10:21
Jag äter ofta mer på vilodagar faktiskt, det är inte jämt så men ofta blir det att vilodagen blir lite ätardag.*drool*

Jag hamnar nog på underskott dom flesta träningsdagarna och då brukar apiten hinna ifatt på vilodagen samt att jag inte har nånting för mej direkt så då kan jag känna efter mer. En träningsdag är ju planering av träning, själva tränandet och sen trötthet efter träning så då käkar jag ofta inte så mycket som jag borde.

Efter kondition är det värst. Kan ju bli 800-1000kcal per pass då och har jag ätit lite under dagen och springer på kvällen är det en jäkla massa att fylla på under den kvällen.
Enklare att återställa det på vilodagen då.:thumbup:

Likadant här, vilodagen blir ätardagen. Det är framförallt för att jag har svårigheter med att få i mig mycket mat de dagar jag har tränat kondition riktigt hårt. >Känner mig alltid riktigt mätt efter långlopp, och måste tvinga i mig maten.

Till exempel efter Stockholm marathon förra året, då fick jag endast i mig sushi efter loppet ;)

Eddie Vedder
2007-05-18, 10:22
Hur såg dagarna efter ut sen då?

L-Sami
2007-05-18, 10:38
Jag äter lika mycket på träningsdagar som under vilodagar både under bulk och deff.