handdator

Visa fullständig version : Prottisen före morgonpromenaden


MaW
2003-03-23, 00:10
Jag blir så knäpp och rörig i skallen..:cryout:

Hur är det nu... Ska man eller ska man inte ta en prottis ihop med vattnet och koffeinet på morgonen..

De fördelar jag hört, ska minska muskelförlusten..

De nackdelar jag hört.. det ska göra att fettförbränningen blir sämre och inte ha någon inverkan på muskelförlusten..


Så hur är det egentligen:confused:

Någon som kan upplysan en deff-novis... Thanx.

:bow:

Diana
2003-03-23, 02:05
alla dom ja hört säga att man inte ska ta protte innan e såna som verkar mkt kunniga så den teorin tror ja på!

Muskelsmurfen
2003-03-23, 14:43
Tanken bakom protte är att insulinet inte är det enda hormon som reglerar fettförbränning. Proteinet frigör även andra hormon vilket gör att nettoeffekten blir en ökad fettförbränning på morgonpromenaden. Sedan är det ju bra om man slipper bränna bort musklerna man kämpat så hårt för att få...
Sedan finns det ju andra tillskott vilka kan vara ett alternativ om man inte vill ta protein innan prommisen.

Petrus
2003-03-24, 01:51
Originally posted by Gillerstedt
Tanken bakom protte är att insulinet inte är det enda hormon som reglerar fettförbränning. Proteinet frigör även andra hormon vilket gör att nettoeffekten blir en ökad fettförbränning på morgonpromenaden. Sedan är det ju bra om man slipper bränna bort musklerna man kämpat så hårt för att få...
Sedan finns det ju andra tillskott vilka kan vara ett alternativ om man inte vill ta protein innan prommisen.

GLUKAGON är det säkert du tänker på.

Vänligen,,,
Petrus

PS. Protein SKA tas innan morgonpromenaden! DS.

Bubba
2003-03-24, 15:26
Skulle tippa på Glutamin! :smokin:

RealElwood
2003-03-27, 08:37
Jag fick slut på Proteinpulver förra året när jag gick på diet, fick råd först efter två veckor. Under dom två veckorna tappade jag 1,2kg muskler. Dom övriga 10v tappade jag 0,6 sammanlagt

Å då tog jag bara Prottepulvret innan prommis

Grahn
2003-03-27, 09:43
Som jag allitd sagt, ska du likförbannat skjuta ditt insulin i höjden så varför går du överhuvud taget på morgonen?

King Grub
2003-03-27, 11:27
Originally posted by Grahn
Som jag allitd sagt, ska du likförbannat skjuta ditt insulin i höjden så varför går du överhuvud taget på morgonen?

Men vassleproteinet orsakar också utsöndring av andra hormon, som stimulerar fettförbränningen, så den totala effekten blir ändå positiv. Och så kanske man kan spara några gram muskelprotein på köpet.

Grahn
2003-03-27, 12:40
Originally posted by King Grub


Men vassleproteinet orsakar också utsöndring av andra hormon, som stimulerar fettförbränningen, så den totala effekten blir ändå positiv. Och så kanske man kan spara några gram muskelprotein på köpet.

Hur vet du att den totala effekten blir positiv?Vet du utifrån ngn studie på just detta att glukagon utsöndingen kommer exakt samtidigt och i nog mängd för att motverka insulinhöjningen?

Isf behöver man inte promenera på morgonen alls utan det enda viktiga är ju att ta nog med protein innan promenaden.

Morgonpromenadens syfte är att utnytja låga insulinnivåer.

Munter
2003-03-27, 12:52
Äeh, cardio och cardio.... så länge man kommer ut och rör på sig så bränner man. Nu har jag säkert fått det här om bakfoten, men jag brukar uppmärksamma faktumet att man har väldigt lågt blodsocker på morgonen och därför kommer energin tas från annanstans, punkt slut. Det här med insulin lämnar jag ute ur ekvationen. Fast det stämmer säkert dåligt med era teorier.