handdator

Visa fullständig version : Ronnies Kostupplägg


ripz
2007-05-16, 21:39
Satt och kikade lite på The Cost of Redemption med herr Coleman förut. Något som slog mig var hur lite kolhydrater han verkade äta. Filmen är alltså inspelad i augusti, och om mina öron inte fatalt missuppfattat det hela så är den under en bulk. Detta verkar ju rimligt eftersom det är mer än ett halvår till Mr. Olympia.

Jag vet att han nu på senare tid sagt att han dragit ner mycket på kolhydraterna året om, för att motverka den svällande magen som uppstår. Och att detta är något domarna värdesätter. Men till saken hör att denna film är från 2003, så den har några år på nacken och man kan skåda en riktig kagge på honom.

Under en dag äter han frukost, samt 3 måltider. Frukosten består av någon slags havre, blandat med ost och äggvita. Sen äter han två mål med kyckling, där han bara har majs och bönor samt lite bröd till. Sen på kvällen tar han en stek med en endaste bakad potatis till. Sen skall vi inte nämna hans lilla låda med odentifierade piller han även trycker i sig.

Men jag undrar var alla kolhydrater är?

King Grub
2007-05-16, 21:40
Hans mage beror på annat än kolhydrater...

Cerberus
2007-05-16, 21:57
hans mage beror nog snarare på alla de roliga preparat han lär ta.

ripz
2007-05-16, 22:14
Hans mage beror på annat än kolhydrater...

Ja det tror jag vi alla vet. Dock kan man inte förneka att han fått ner storleken på den, nu såhär på senare dagar. Och jag tror knappast han har skurit ner på pillrena.

Ulf A Big
2007-05-16, 22:19
Han käkar ju rätt mycket skräpkolhydrater i den tidigare filmen.... Men sedan får man inte glömma att det är sista veckorna innan Olympia så det handlar en del om tömningen inför den.

L-Sami
2007-05-16, 22:21
Och jag tror knappast han har skurit ner på pillrena.

ne men kanske sprutorna.

skaparn
2007-05-17, 17:38
Hans mage beror på annat än kolhydrater...

Gravid?

Hur som. Att titta på BB-proffsens kostupplägg som glad motionär är inte att rekommendera vad gäller allt - inte bara kolhydratmängden, något som inte tillräckligt ofta kan påpekas. Inte bara för att de oftast kryddar den med doping, utan för att vad eliten ägnar sig åt sällan är nyttigt.

Runda Grodan
2007-05-17, 18:04
Jag tror att man, bortsett från preparaten han stoppar i sig, även måste tänka på att han genetiskt är väldigt unik när det gäller att packa på sig muskelmassa. Det som fungerar för honom fungerar inte för andra. Han är nog hälften gorilla.

Nu är inte jag någon expert på slin men om nu Ronnie och gubbarna använder det, vilket "alla" säger, så vore det ju livsfarligt att inte få i sig kolhydrater. Fast insulindoping kanske bara används offseason?

paddanboy
2007-05-18, 06:21
Magens storlek beror väl primärt på GH? Att Growth Hormones har förstorat organen "i" magen... sen blir väl magen större automatiskt för att klara vikter och så vidare...

internethjälten
2007-05-18, 07:17
I filmen "Relentless" så säger han att han äter lika
dant som i förra filmen (Cost of redemption) men att
man nu ska få se ALLA måltider, vilket man inte fick
göra i Cost of redemption då Mitsu Okabe låg och
sov klockan 03-04 på natten när Ronnie fetar i sig
en saftig gainer.

Totalt är det 2st måltider som fattas konstant i
Cost of redemption.

internethjälten
2007-05-18, 07:41
Hittade ett klipp som jag slängde upp på tuben
och där hör/ser du det : http://youtube.com/watch?v=XfSbGR6tQmQ

fluffy_ferret
2007-05-18, 09:50
Man "behöver" inte mer kolhydrater än så...
Klart uppsvälld mage kan bero på för mycket kolhydrater.

L-Sami
2007-05-18, 10:40
Klart uppsvälld mage kan bero på för mycket kolhydrater.

Jasså, och hur då?

ripz
2007-05-18, 22:38
I filmen "Relentless" så säger han att han äter lika
dant som i förra filmen (Cost of redemption) men att
man nu ska få se ALLA måltider, vilket man inte fick
göra i Cost of redemption då Mitsu Okabe låg och
sov klockan 03-04 på natten när Ronnie fetar i sig
en saftig gainer.

Totalt är det 2st måltider som fattas konstant i
Cost of redemption.

Ja, så det var alltså 2 shakes som fattades. Fortfarande äter han lite kolhydrater för sin kroppsvikt. Dock är det troligtvis som någon tidigare sagt i tråden hans deff inför Mr olympia, som går av stapeln ca 1 månad efter filmen.

L-Sami
2007-05-18, 23:32
Ja, så det var alltså 2 shakes som fattades. Fortfarande äter han lite kolhydrater för sin kroppsvikt. Dock är det troligtvis som någon tidigare sagt i tråden hans deff inför Mr olympia, som går av stapeln ca 1 månad efter filmen.

Han äter lite kolhydrater för att han tar andra preparat som ger effekter som vi "vanliga" tränande får av kolhydraterna.

ripz
2007-05-19, 10:58
Han äter lite kolhydrater för att han tar andra preparat som ger effekter som vi "vanliga" tränande får av kolhydraterna.

Det där var väl ett ovanligt okunnigt inlägg?
I så fall skulle han väl lika gärna kunna ersätta sina proteinintag med kemikalier också.

Han slipar formen inför Mr Olympia, vilket är anledningen.

Runda Grodan
2007-05-19, 17:38
Det där var väl ett ovanligt okunnigt inlägg?
I så fall skulle han väl lika gärna kunna ersätta sina proteinintag med kemikalier också.

Han slipar formen inför Mr Olympia, vilket är anledningen.
Okunnigt?

Som du säger så slipar han ju formen och det gör han ju genom att inte äta så mycket kolisar. När man inte äter mycket kolisar blir man hängig. Är man IFBB proffs så kan man ju stoppa i sig lite uppåttjack så är man inte så hängig längre. :D