handdator

Visa fullständig version : hur mycket av personligheten sitter i pungen?


Achryl
2007-05-16, 19:24
Kastrerar man djur blir de lugnare osc. förr kastrerade man sopraner för att de skulle ha ljus röst hela livet. Blir kastrerade män lugnare med? Testoproduktionen, sitter den i pungen eller är jag helt jävla fel ute?

Metal_boy_
2007-05-16, 20:10
En gissning är ju att vi borde bli mer feminima utan den ostrykta kulpåsen.

L-Sami
2007-05-16, 20:31
Testosteron produceras i testiklarna.

egge
2007-05-16, 20:43
Testosteron produceras i testiklarna.

Som ligger i pungen...eller är jag missbildad?:confused:

kalle_banan
2007-05-16, 20:45
Som ligger i pungen...eller är jag missbildad?:confused:
Om du har två knölar i pungen är det testiklarna du klämmer på.

egge
2007-05-16, 20:52
Om du har två knölar i pungen är det testiklarna du klämmer på.

Dumt smileyval av mig, har inte svart bälte än men jag lär mig.*cupid* *gah!* *cry*

Eeeeh, drar nog nu tror jag.

Metal_boy_
2007-05-16, 20:52
Som ligger i pungen...eller är jag missbildad?:confused:

Om du inte av någon anledning har fått dom borttagna eller att du föddes utan, så ja. Testiklarna sitter i skinnpåsen.

Achryl
2007-05-16, 21:16
Men då sitter alltså en del av personligheten i pungen. Kan vi fastslå det?
Det är ju ganska mind-fucking, man tänker ju inte på det så ofta. Men det finns ju män som kastrerar sig. bränner man bara bort spermakanalen då eller? (så de kan fortsätta förse kroppen med testo)

Rahf
2007-05-16, 21:17
Kastrering = borttagning av kronjuvelerna, exklusive spiran om du inte är eunuck.

Sterilisering = Säkerställt läge att parten inte kan fortplanta sig. Hur fasen man gör det utan att klippa ballen vet jag inte.

Metal_boy_
2007-05-16, 21:18
Men då sitter alltså en del av personligheten i pungen. Kan vi fastslå det?
Det är ju ganska mind-fucking, man tänker ju inte på det så ofta. Men det finns ju män som kastrerar sig. bränner man bara bort spermakanalen då eller? (så de kan fortsätta förse kroppen med testo)

Så är det nog. Ja man klipper sädesledaren.

Alexlindgren
2007-05-16, 21:18
Men då sitter alltså en del av personligheten i pungen. Kan vi fastslå det?
Det är ju ganska mind-fucking, man tänker ju inte på det så ofta. Men det finns ju män som kastrerar sig. bränner man bara bort spermakanalen då eller? (så de kan fortsätta förse kroppen med testo)

Det heter väl Sterlilisera?

Metal_boy_
2007-05-16, 21:18
Kastrering = borttagning av testiklarna.


Så klart! Jag tänkte på sterilisering.

olle lindblad
2007-05-16, 21:19
Men då sitter alltså en del av personligheten i pungen. Kan vi fastslå det?
Det är ju ganska mind-fucking, man tänker ju inte på det så ofta. Men det finns ju män som kastrerar sig. bränner man bara bort spermakanalen då eller? (så de kan fortsätta förse kroppen med testo)

De steriliserar sig, det är en helt annan sak än att kastrera. De klipper av sädesledaren. Har för mig att man kan sy ihop det senare om man ångrar sig.

Achryl
2007-05-16, 21:20
Det heter väl Sterlilisera?

nej sterilisera ditt iddi. Nä skämt i diket så har du helt rätt. Testoförbrukningen påverkas alltså inte?
D¨å vänder jag mig till Grub och undrar om han har nån studie på hur personligheten förändras bland kastrerade män, dvs testot bortplockat. Blir de som tjejjer?

Rahf
2007-05-16, 21:22
De blir förmodligen mindre intresserade av det motsatta könet p.g.a att de inte har någon hormonell påverkan som gör dem upphetsade eller sugna.

FY FASEN VILKET TRÅKIGT LIV!

L-Sami
2007-05-16, 21:23
personligheten förändras bland kastrerade män, dvs testot bortplockat. Blir de som tjejjer?

De börjar säkert inte sminka sig och gå i högklackat, bara för att de har ingen testo, men kan tänka mig att de androgena effekterna som mörkröst och sånt försvinner. Tror bara.

Rahf
2007-05-16, 21:33
Javier Medina, som inte kastrerats men har hormonella förändringar som gör att han har samma röstomfång som en kastratsångare.

NIl7lBuJrnw

Moderna kastratsångare är jag tveksam till om de ens existerar, någon enstaka kanske.

Loke
2007-05-16, 21:39
Efter puberteten har pungen väldigt lite effekt på personligheten.

Att ta bort kulorna på lite äldre hundar brukar inte ändra deras beteende nämnvärt.

Achryl
2007-05-16, 21:40
Efter puberteten har pungen väldigt lite effekt på personligheten.

Att ta bort kulorna på lite äldre hundar brukar inte ändra deras beteende nämnvärt.

men spelar inte teston nån roll efter puberteten alltså? Hur går det med byggningen ex?

Dumleman
2007-05-16, 21:44
Slutsats: de som har mörk röst har störst pung.

Sniggel
2007-05-16, 22:38
Mycket av ens personlighet är kemiskt. Vi är biologiska varelser.

Mr. Moose
2007-05-17, 00:18
Om nu personligeten skulle sitta i pungen....

Har inte kvinnor någon personlighet?

Skämtosido...Jag tror våra personligheter är mer baserade på uppfostran, uppväxt, sociala arvet osv än på individuella hormonnivåer.

Zakath
2007-05-17, 00:19
När man är fullt utvecklad så ändras inte personligheten/utvecklingen av hjärnan av minskade testosteronnivåer nämnvärt, däremot påverkas självklart humör m.m. Men humör är inte detsamma som personlighet.

Rätta mig om jag har fel.

hultman
2007-05-17, 01:02
Det heter väl Sterlilisera?

Dagens :laugh:

Achryl
2007-05-17, 02:42
hej alla som läser fel, jag påstår alltså inte att personligheten sitter i pungen :D Jag undrar hur mycket, eller rättare sagt vilka delar som sitter i pungen.

Mr. Moose
2007-05-17, 06:02
hej alla som läser fel, jag påstår alltså inte att personligheten sitter i pungen :D Jag undrar hur mycket, eller rättare sagt vilka delar som sitter i pungen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Scrotum

Länken ovan kan nog stilla din nyfikenhet.

Rahf
2007-05-17, 10:38
hej alla som läser fel, jag påstår alltså inte att personligheten sitter i pungen :D Jag undrar hur mycket, eller rättare sagt vilka delar som sitter i pungen.

Jag skulle tro att om man kastreras i ung ålder så kommer man kanske vara lite lugnare samt inte speciellt intresserad av det motsatta könet just p.g.a avsaknaden av hormoner. Det kommer alltså aldrig infinna sig några "vårkänslor".

Fy fasen vilket tråkigt liv, återigen.

Steriliseras man så kommer det förmodligen inte bli någon skillnad. Du har samma hormonella utveckling som alla och Petter-Nicklas funkar fortfarande.

Hellre det men fortfarande jobbigt!

Achryl
2007-05-17, 11:41
http://sv.wikipedia.org/wiki/Scrotum

Länken ovan kan nog stilla din nyfikenhet.
vilka delar av personligheten då, inte vilka delar av pungen ;)

Zakath
2007-05-17, 12:03
Om man kastreras kommer man dessutom säkerligen få testosterontillskott, så inget ändras i vilket fall.

Här kan du läsa om vilka effekter testosteron har Achryl, inte särskilt mycket personlighet som du ser:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Testosteron