handdator

Visa fullständig version : mindre peter-nicklas av kreatin


fassl
2007-05-16, 16:42
Min morsa påstår detta för att jag ska sluta använda de. :smash:
är de bara något hon säger för att jag ska sluta ? :smash:

finns de några bivärkningar av Kreatin ?

Allan
2007-05-16, 20:10
Nej, du får inte mindre penis av att använda kreatin. Om någon vill tillföra sakliga uppgifter i ämnet är det välkommet. Om ni ska göra er lustiga över trådskaparen funderar ni en gång till....

isato
2007-05-16, 20:11
Ja.... en nackdel för vissa är att man lägger på sig några kilo vätska av monhydratet iaf.....sen är det nog inte fler nackdelar....

SÖK!

TcAnders
2007-05-17, 14:41
Förmodligen bara din mamma som försöker skrämma dig, det verkar vara mycket vanligt att föräldrar verkligen inte vill att sina döttrar/söner ska ta kosttillskott..
Kan det kanske vara så att dom tror att det leder till att deras barn söker efter olika olagliga preparat tillslut?

// Anders

Handcuff
2007-05-17, 14:46
Förmodligen bara din mamma som försöker skrämma dig, det verkar vara mycket vanligt att föräldrar verkligen inte vill att sina döttrar/söner ska ta kosttillskott..
Kan det kanske vara så att dom tror att det leder till att deras barn söker efter olika olagliga preparat tillslut?

// Anders

Inte helt omotiverat att föräldrar tänker så. Många tonåringar tror dessutom att kosttillskott= magiskt och lite halvfarligt...på gränsen till doping. Varför köper de annars produkter med namn som "Anabolicpump2K" "Supertesto7" osv osv? "jäklar vad kalle har ökat bra i bänkpress!" "ja men han går ju på kreatin...blivit helt tokig också" - och liknande är inte ovanligt bland tonårskillar. Konstigt om föräldrar oroar sig...

m1kael
2007-05-17, 14:52
Om ni ska göra er lustiga över trådskaparen funderar ni en gång till.... :thumbup:

Min mor hade också invändningar mot att jag tog kosttillskott när jag började träna, men efter att jag presenterat fakta och förklarat för henne varför man tog kosttillskot verkade hon förstå. Hon hade inte den blekaste aning om vad hon frågade om egentligen, men hon hade läst en massa negativt om anabola steroider och våldsbrott och drog ett likhetstecken mellan detta. Så antagligen var det bara ett tecken på okunskap blandat med oro och välvilja, men vad jag har märkt så har Petter-Niklas inte krympt.

NisseEriksson
2007-05-17, 15:03
:thumbup:

Min mor hade också invändningar mot att jag tog kosttillskott när jag började träna, men efter att jag presenterat fakta och förklarat för henne varför man tog kosttillskot verkade hon förstå. Hon hade inte den blekaste aning om vad hon frågade om egentligen, men hon hade läst en massa negativt om anabola steroider och våldsbrott och drog ett likhetstecken mellan detta. Så antagligen var det bara ett tecken på okunskap blandat med oro och välvilja, men vad jag har märkt så har Petter-Niklas inte krympt.

Om det är du på avataren har det motsatt verkan :)

Ont:
Din mamma har gjort klassikern att blanda ihop kosttillskott och doping, det är bra att hon är orolig dock, men förklara för henne så ordnar det sig.

Vinter
2007-05-17, 15:05
Min mor är lite sådan, hon hör massor av saker i fikarummet på jobbet som måste berättas för mig om vad som är farligt etc. Tex ville hon inte köpa microvågsugn in i det sista eftersom hon var rädd för strålning. Jag brukar kolla upp om det är någon sanning i skräckhistorierna, och sedan strunta i det om det som vanligt är något som lästas i aftonblaskan.

NisseEriksson
2007-05-17, 15:06
Min mor är lite sådan, hon hör massor av saker i fikarummet på jobbet som måste berättas för mig om vad som är farligt etc. Tex ville hon inte köpa microvågsugn in i det sista eftersom hon var rädd för strålning. Jag brukar kolla upp om det är någon sanning i skräckhistorierna, och sedan strunta i det om det som vanligt är något som lästas i aftonblaskan.

Det är förmodligen Anna Skipper som varit framme

tp_88
2007-05-17, 16:11
Din mamma har gjort klassikern att blanda ihop kosttillskott och doping
Och du blandar nog ihop Petter-Niklas med testiklarna.

NisseEriksson
2007-05-17, 16:19
Och du blandar nog ihop Petter-Niklas med testiklarna.

Petitesser, jag vet vad det är för biverkningar men den främsta frågan var ändå om kosttillskott som kreatin gav några liknande biverkningar.
Trådskaparens mamma håller nog inte koll på om det är familjelyckan eller tesiklarna som tar skada, do you get my point?

loverius
2007-05-17, 16:56
det är skrämselpropaganda på hög nivå!!!!
Den kommer nog i så fall göra tvärtom dvs tjockna till den, då kreatinet fyller muskler (cellerna) med vätska.

Allt man gör drabbar könsorganen enligt de äldre, vissa saker gör att man t.om tappar den...ni har väl hört tex den skrönan som användes i århundraden att du kommer få jättehåriga händer om du onanerar etc etc etc...
Njut av kreatinet!!!

Fartman
2007-05-17, 18:29
Tror nästan alla föräldrar blir rätt misstänksamma om deras tonårsgrabb som helt plötsligt fått för sig att bli bodybuilder en dag kommer hem med en burk vitt pulver som "ska göra honom grov", inget konstigt med det.
Min morsa blev ganska sur när jag som tonåring kom hem med en burk monohydrat, men det löste sig snabbt genom att hon själv rotade fram studier på nätet.. sedan blev bara domen att det var onödigt. Vilket såhär i efterhand visat sig rätt. Jag märkte inte ens av kreatinet då jag redan ökade som en gris under nybörjarperioden.

Larsson85
2007-05-17, 21:21
En sak som jag har märkt under tiden som jag kört tung kreatin uppladdning är en smärta i testiklarna när jag tömmer urin. Lite som att man får kramp i en muskel och måste massera lite för att det ska släppa. Har hänt vid mer än en uppladdning så jag undviker det nu. Men det är nog bara mig det gäller, alla andra som jag berättar det för har aldrig hört något liknande.

m1kael
2007-05-17, 21:46
Jag märkte inte ens av kreatinet då jag redan ökade som en gris under nybörjarperioden.

Kan det inte ha varit på grund av kreatinet då?
För jag ökade också mycket i början men inte förrän efter jag börjat med kreatin. Det var en avsevärd skillnad innan och efter.

blekfet2
2007-05-17, 21:52
Sedan ber du din mamma förklara vad skillnaden mellan petter-niklas och peter-niclas är...!

henk4n
2012-07-04, 12:04
Tråden skapades 2007... har det kommit någon ny fakta angående detta eller är det bara skitsnack?

King Grub
2012-07-04, 12:15
Man finansierar inte forskning på nonsensuppgifter från fassl mamma.

spoon
2012-07-04, 12:43
Man finansierar inte forskning på nonsensuppgifter från fassl mamma.

Hehe :D

Morty
2012-07-04, 12:49
Tråden skapades 2007... har det kommit någon ny fakta angående detta eller är det bara skitsnack?

Om folks penisar krympte av kreatinanvändning så skulle det nog vara mer rapporterat och lämpliga counters mot detta vara kända.

spoon
2012-07-04, 13:00
Om folks penisar krympte av kreatinanvändning så skulle det nog vara mer rapporterat och lämpliga counters mot detta vara kända.

Det är alltså inte kreatinets fel :(

Ondskapelsen
2012-07-04, 14:10
Större muskler får ju dock penis att se mindre ut, i proportion asså.
Så helt off är de väl inte ;).

Pepz
2012-07-04, 14:24
i egenskap av döpt Peter så motsätter jag användandet av mitt namn i detta fall och hänvisar till Petter

Eddie Vedder
2012-07-04, 14:25
i egenskap av döpt Peter så motsätter jag användandet av mitt namn i detta fall och hänvisar till Petter

Själv tackar jag för att någon spontant använder den korrekta stavningen på det andra namnet. Det besudlas ju oftast med enbart c eller enbart k. ;)

Fishtank
2012-07-04, 14:30
Inte helt omotiverat att föräldrar tänker så. Många tonåringar tror dessutom att kosttillskott= magiskt och lite halvfarligt...på gränsen till doping. Varför köper de annars produkter med namn som "Anabolicpump2K" "Supertesto7" osv osv? "jäklar vad kalle har ökat bra i bänkpress!" "ja men han går ju på kreatin...blivit helt tokig också" - och liknande är inte ovanligt bland tonårskillar. Konstigt om föräldrar oroar sig...

Inte bara tonårskillar såg jag idag på gymmet.
Grabbarna med GG linnen som helt plötsligt var så mycket starkare och mådde bättre utan kreatin och den som hade slutat var nu skitsvag och hade ingen ork.
Båda runt 30...
Herocurls med 10% rom som huvudövning.

Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2

Maatteess
2012-07-04, 15:59
Förmodligen bara din mamma som försöker skrämma dig, det verkar vara mycket vanligt att föräldrar verkligen inte vill att sina döttrar/söner ska ta kosttillskott..
Kan det kanske vara så att dom tror att det leder till att deras barn söker efter olika olagliga preparat tillslut?

// Anders
Sant, Minna föräldrar säger att man får dåligt hjärta av helt vanligt vassleprotein. Orkar bara inte diskutera det med dem. Dem trodde även att min pwo var full av steroider(Animal Rage). Så "kunniga" är mina föräldrar. *screwy*

Christbait
2012-07-04, 19:41
Min morsa påstår detta för att jag ska sluta använda de. :smash:
är de bara något hon säger för att jag ska sluta ? :smash:

finns de några bivärkningar av Kreatin ?

Har varken hört talas om eller upplevt att det skulle vara så. Däremot kan ju kreatin kanske hjälpa dig att bli stor och då ser ju penis mindre ut jämfört med kroppen som helhet än innan, men det kan man väl leva med ;)

Christbait
2012-07-04, 19:44
Har varken hört talas om eller upplevt att det skulle vara så. Däremot kan ju kreatin kanske hjälpa dig att bli stor och då ser ju penis mindre ut jämfört med kroppen som helhet än innan, men det kan man väl leva med ;)

Äh Ondskapelsen hade redan sagt detta, men det tål att repeteras.

clappen
2012-07-04, 20:12
Det är alltså inte kreatinets fel :(

nä, det är ett tecken på att du börjar bli gammal.

Solidar
2012-07-04, 22:30
Använder inte kreatin, men min *** krymper när jag tränar :O

(för att sen krypa tillbaks ut efteråt)

spoon
2012-07-04, 22:32
nä, det är ett tecken på att du börjar bli gammal.

*cry*

Ne0phyte
2012-07-05, 06:28
Kan det inte ha varit på grund av kreatinet då?
För jag ökade också mycket i början men inte förrän efter jag börjat med kreatin. Det var en avsevärd skillnad innan och efter.

Nääää? :)


OnT: Näääää...

Latissimus Dorsi
2012-07-05, 14:37
Själv tackar jag för att någon spontant använder den korrekta stavningen på det andra namnet. Det besudlas ju oftast med enbart c eller enbart k. ;)

Man får en mindre eddie vedder och pepz av kreatin helt enkelt :D

Sniggel
2012-07-05, 15:20
Min Pepz-Eddie har iaf inte krympt och jag har använt kreatin ett bra tag :D

Eddie Vedder
2012-07-05, 15:40
Man får en mindre eddie vedder och pepz av kreatin helt enkelt :D

Min Pepz-Eddie har iaf inte krympt och jag har använt kreatin ett bra tag :D

:laugh:

Pepz
2012-07-05, 16:07
Min Pepz-Eddie har iaf inte krympt och jag har använt kreatin ett bra tag :D

haha man kan ju hoppas att den nya beteckningen slår igenom på bred front

Sniggel
2012-07-05, 16:44
haha man kan ju hoppas att den nya beteckningen slår igenom på bred front

På bred front you say? Är det viktigt för dig? :D

loadout
2012-07-05, 18:01
Haha du din mamma verkar resonera likadant som min när det gället kosttillskott. Vanliga är ju att proteinpulver är steroider