handdator

Visa fullständig version : Träna ifatt högra axeln?


cliclock
2007-05-16, 01:21
Min högra axel släpar lite jämfört med den vänstra (vilken annars? doh).

Vill självklart träna ifatt den högra och undrar hur jag ska bära mig åt.
Jag har inte fria vikter alls att tillgå utan all träning sker i en axelpressmaskin, plus en utåtrotterar-maskin.

Ska jag köra mina vanliga sett med axelmaskingen och sedan köra ett extra med bara en armen, höger resp. vänster på vikter den högra klarar av tills den är jämstark med vänster, eller är jag ute och cyklar?

vesterberg
2007-05-16, 01:24
jag hade rekommenderat att sänka vikten lite, och verkligen fokusera på teknik och utförande.

UrkProductions
2007-05-16, 15:21
Vad de flesta brukar ge som råd till de som vill ha lika tränat överallt känns faktiskt ganska logiskt!

Det du ska göra är att träna på som vanligt lika mycket överallt. Med tiden så jämnar det ut sig!

Handcuff
2007-05-16, 15:28
Vad de flesta brukar ge som råd till de som vill ha lika tränat överallt känns faktiskt ganska logiskt!

Det du ska göra är att träna på som vanligt lika mycket överallt. Med tiden så jämnar det ut sig!

Sant. Möjligtvis sänka vikterna och fokusera på tekniken. Allt annat vore dumt.

Konsultfet
2007-05-16, 15:32
Kör med hantlar där det är möjligt, och kör strikt.

cliclock
2007-05-16, 16:25
Vad de flesta brukar ge som råd till de som vill ha lika tränat överallt känns faktiskt ganska logiskt!

Det du ska göra är att träna på som vanligt lika mycket överallt. Med tiden så jämnar det ut sig!

Borde väl nästan bli så att den vänstra axeln tar över mer och mer då den blir starkare eftersom den får lyfta mer?


Sänka vikten är absolut ett bra tips, men det gör det samma vilken teknik jag har när jag behöver ta i max för att bygga och då orkar inte högra axeln lika mycket som vänstra. Att justera tekniken gör väl inte att högra axeln blir starkare?

Jag har ingen aning, men rent logiskt känns det inte som det fungerar.



EDIT. Alltså missförstå mig rätt. Det är bra med rätt teknik, men nu har jag en maskin. Jag lyfter inte fritt. Det är snudd på omöjligt att göra fel. Den ena axeln är helt enkelt svagare.

Hade jag haft friheten med fria vikter hade jag redan tränat hantelpressar, nu har jag inte den möjligheten.