handdator

Visa fullständig version : En ursäkt för roidandet


Ganymedes
2007-05-14, 21:23
En ursäkt där kanske vore på plats.

Gör den snyggt och gör den i en ny tråd.


Min, i mitt tycke, lite lätt passande avslutning på roid-tråden om bankkortet (den om att "att alla på Kollo också kunde dra åt helvete") föll visst inte så väl ut. I min ilska, som naturligtvis var kraftigt överdriven i den tråden, trodde jag ändå att de flesta skulle förstå min temporära "hata allt" attityd och att kommentaren inte var så uppriktigt menat. Men om/eftersom någon/några tagit illa upp, ber jag uppriktigt om ursäkt. Ni behöver inte dra åt helvete. Iaf inte alla.

Frid.

Piranha
2007-05-14, 21:24
Min, i mitt tycke, lite lätt passande avslutning på roid-tråden om bankkortet (den om att "att alla på Kollo också kunde dra åt helvete") föll visst inte så väl ut. I min ilska, som naturligtvis var kraftigt överdriven i den tråden, trodde jag ändå att de flesta skulle förstå min temporära "hata allt" attityd och att kommentaren inte var så uppriktigt menat. Men om/eftersom någon/några tagit illa upp, ber jag uppriktigt om ursäkt. Ni behöver inte dra åt helvete. Iaf inte alla.

Frid.



Topps :thumbup:

Gpajpen
2007-05-14, 21:25
vad har jag missat. VAD FAN HAR.. nerå =D

_henkee
2007-05-14, 21:28
Hahah, jag förstod dig, överdrivet att behöva skriva ursäkter o sånt ;)

shadowfire
2007-05-14, 21:28
fan jag blir rörd av att se män gråta.. ;)

Ganymedes
2007-05-14, 21:30
Hahah, jag förstod dig, överdrivet att behöva skriva ursäkter o sånt ;)

:) Jag är van att kunna uttrycka kraftiga överdrifter bland mina vänner, eftersom de som känner mig kan skratta åt sånt. De förstår att det inte är äkta. Det är mer som en konstform. :)

Rahf
2007-05-14, 21:30
Sånt är livet, det ordnar sig imorgon när du kilar in på banken. Släpp det för ikväll.

Här har du en partylåt att spränga sönder nackkotorna till

0ZyhB1-Yb4U

_henkee
2007-05-14, 21:31
Partylåt? jag som trodde det va " det ska va räggae på sommarn" elelr va den heter

Lellan
2007-05-15, 00:19
En sådan här -> ;)efter "dragningen" hade nog räckt(?).

Jag är trotsig och tycker att forumet blivit för strängt på sistone. Det är inte jag som bestämmer, men tycka får jag(?). Det kanske tom räcker till en varning?

Raggis
2007-05-15, 00:49
Partylåt? jag som trodde det va " det ska va räggae på sommarn" elelr va den heter

Markoolio!

Pez
2007-05-15, 01:40
En sådan här -> ;)efter "dragningen" hade nog räckt(?).

Jag är trotsig och tycker att forumet blivit för strängt på sistone. Det är inte jag som bestämmer, men tycka får jag(?). Det kanske tom räcker till en varning?


Gud så fånigt Lellan. Kom igen nu. :)
Att insinuera att man inte får "tycka" vad man vill är lågt, glocalnetlågt.

Ang. nya "strängare" Kolozzeum.

Många som gnäller över att forumet är för strängt när vi stramar upp.. men det är fanimej samma personer som gnäller över att det spammas för mycket, att det blivit sämre stämning och berra och hans brorsa..yadiyadilalala..

Tillsägelser och tempbans har blivit vanligare iom ett ökat spammande, attitydsproblem, regelrätt mobbing och annat strunt, det stämmer, men det är istället för att varna och banna till höger och vänster - vi testar en "strängare" men "mjukare" moderering.. aktivare och lägre tolerans mot "mindre förseelser".
En del medlemmar blir tillsagda mer än andra, ett resultat av att dessa medlemmar har haft och oftast har lösare tyglar iom sin tid på brädan, vad dom tillfört etc etc.. att då whinea över tillsägelser när det i gamla tider hade varit en varning och/eller ban..tackoajö sas..
HALLÅ?! Hör ni hur ni själva låter?

Nu var detta menat rent allmänt och inte bara till Lellan specifikt.. men det passade in att smeta till med det här.

Ytterligare..
1. Om man har synpunkter på hur forumet sköts eller specifika händelser, agerande etc så går det bra att pm:a ansvarig moderator. Men vi är människor med vanliga liv och inte anställda för att serva era behov - väljer moderatorn att inte svara så går det inte att whinea om det.. thats life.
2. Rapportera inlägg när ni inte tycker att de är passande, det är upp till alla att påverka innehållet och se till att hålla rent, ju mindre jobb vi behöver göra - desto roligare tycker vi mods att det är att pyssla med det som blir över.
3. Gnäll inte. Det är jättetrist. Kom med konstruktiv kritik istället. Säg inte "det är dåligt", säg "det kanske kunde gjorts/skötts på det här viset istället" och ge exempel.

mvh your friendly neigbourhood admin.

Allan
2007-05-15, 03:53
Ang. nya "strängare" Kolozzeum.
.............................................

Sticky tammefan!!! :thumbup:

shadowfire
2007-05-15, 07:31
men heh, att be samtliga "dra åt helvete" är väl inget som på någotvis kan tolkas som "humor" ? ... konstigt vore det om moderatorerna INTE reagerade, vad hade då varit steg - att tillåta propaganda för etnisk rensning?

Är väl fullkomligt normalt, hade en person på mitt jobb bett alla på företaget dra åt helvete - på skoj eller ej - så hade jag gladeligen tagit det samtalet med den medarbetaren. Vi är vuxna människor ffs, kolo behöver inte hålla sandlådenivå.

Jag har själv en varning i bagaget efter X antal inlägg på fyllan där jag bland annat flameade Yankee, men det är bara o stå sitt kast som en man ;)

Nina L
2007-05-15, 07:44
Fridens liljor. :)

http://www.zorn.se/bilder/st_vitaliljor.jpg

Lellan
2007-05-15, 07:54
Tänk vilken saida jag är som visste att jag skulle få en lång utläggning.. ;) Å du har rätt, inte specifikt riktat till mig eftersom jag bara klickat på report en enda gång under alla mina år. Men det är jag det.

Finns uppenbarligen dem som är för minskad yttrandefrihet här på forumet, vassego.. är fullt medveten om att det är en åsikt jag har, inte bestämmanderätt. :) (jag menar inte att det ska levas rövare här, saknar bara lite bannade folk och att medlemmar förväntas knäfalla inför modsens godtycke - fast jag anar att man inte får uttrycka en sådan åsikt).

Ang om jag gnällde eller inte så antog jag faktiskt Pez´s 3:e punkt och frågade om det hade räckt med en -> ;) (för att inläggets retoriska humor ska gå fram). Men antagligen borde jag ha pm:at om detta. Men mitt inlägg var mer för att i tråden offentligt visa att inte alla tar ett humoristiskt "dra åt helvete" personligt. :)

Ganymedes
2007-05-15, 08:10
men heh, att be samtliga "dra åt helvete" är väl inget som på någotvis kan tolkas som "humor" ? ... konstigt vore det om moderatorerna INTE reagerade, vad hade då varit steg - att tillåta propaganda för etnisk rensning?
;)

Eh? Smiley eller inte, det där var ju ta mig fan det dummaste jag läst. Vet inte om det kan tolkas som "humor"?


Är väl fullkomligt normalt, hade en person på mitt jobb bett alla på företaget dra åt helvete - på skoj eller ej - så hade jag gladeligen tagit det samtalet med den medarbetaren.

Jobbar du i kyrkan eller? *rolleyes*

Slartibartfast
2007-05-15, 08:25
Eh? Smiley eller inte, det där var ju ta mig fan det dummaste jag läst. Vet inte om det kan tolkas som "humor"?



Jobbar du i kyrkan eller? *rolleyes*

Ber du först om ursäkt och sen börjar du försvara det du bad om ursäkt för?

mini
2007-05-15, 08:41
Finns uppenbarligen dem som är för minskad yttrandefrihet här på forumet, vassego.. är fullt medveten om att det är en åsikt jag har, inte bestämmanderätt. :) (jag menar inte att det ska levas rövare här, saknar bara lite bannade folk och att medlemmar förväntas knäfalla inför modsens godtycke - fast jag anar att man inte får uttrycka en sådan åsikt).


Åååå, nu är du sådär härligt kontroversiell igen Lellan. *rolleyes*

Det här är, till skillnad från vissa andra trådar, inte en fråga om yttrandefrihet utan en fråga om vett. Att få en tillsägelse när man beter sig illa är inte konstigare än att man får det på andra ställen. Jag har svårt att se humorn i att be folk dra åt helvete, men det kanske bara är jag?

Jag är inte intresserad av ett icke modererat forum. Jag tycker inte att dumspammande ska vara okej i yttrandefrihetens namn, för allmänt blir då bara ett lite dummare lunar. Vill man ha det finns andra forum.
MSN är också ett alternativ om du saknar dina kompisar. Där får man skriva vilket trams som helst, men vi andra slipper bläddra förbi det.

Edit: jag roidar på att man smutsar ner Yttrandefriheten med barnsliga trotsiga ovesäntligheter. Den är större och viktigare än så.

Lellan
2007-05-15, 08:56
Åååå, nu är du sådär härligt kontroversiell igen Lellan. *rolleyes*

Det här är, till skillnad från vissa andra trådar, inte en fråga om yttrandefrihet utan en fråga om vett. Att få en tillsägelse när man beter sig illa är inte konstigare än att man får det på andra ställen. Jag har svårt att se humorn i att be folk dra åt helvete, men det kanske bara är jag?

Jag är inte intresserad av ett icke modererat forum. Jag tycker inte att dumspammande ska vara okej i yttrandefrihetens namn, för allmänt blir då bara ett lite dummare lunar. Vill man ha det finns andra forum.
MSN är också ett alternativ om du saknar dina kompisar. Där får man skriva vilket trams som helst, men vi andra slipper bläddra förbi det.

Edit: jag roidar på att man smutsar ner Yttrandefriheten med barnsliga trotsiga ovesäntligheter. Den är större och viktigare än så.

Läs om mitt inlägg. Med yttrandefrihetskommentaren syftar jag på om man får uttrycka åsikter:

Eftersom du håller med modsen får du säga det i det offentliga forumet. Om jag inte gör det ska jag pm:a en moderator? Det är DET jag kritiserar.

Samtidigt så skriver jag ju att jag accepterar det. Men jag ville inte acceptera det tyst, utan föreslog att personen i fråga skulle använda smileys så hade han kanske sluppit be om ursäkt. Borde jag ha pm:at förslaget till en moderator och så när/om jag fått svar pm:at Ganymedes?

mini
2007-05-15, 09:06
Läs om mitt inlägg. Med yttrandefrihetskommentaren syftar jag på om man får uttrycka åsikter:

Eftersom du håller med modsen får du säga det i det offentliga forumet. Om jag inte gör det ska jag pm:a en moderator? Det är DET jag kritiserar.

Men du håller ju inte med och har ännu inte fått inlägget raderat? Det är töntigt att tro att du står på barrikaderna och kämpar för yttrandefriheten med knuten näve. Det är ständigt trådar med gnäll på modsen och modereringen. Du är inte speciellt revolutionerande i det.

Lellan
2007-05-15, 09:07
För att undvika missförstånd: Min yttrandefrihetskommentar rör inte "dra åt helvete" (;) ) kommentaren alls. Utan det faktum att man inte får kritisera modsen annat än via pm. *kissass*

Lellan
2007-05-15, 09:12
Men du håller ju inte med och har ännu inte fått inlägget raderat? Det är töntigt att tro att du står på barrikaderna och kämpar för yttrandefriheten med knuten näve. Det är ständigt trådar med gnäll på modsen och modereringen. Du är inte speciellt revolutionerande i det.

Alltså, har jag någonstans uttryckt att jag är revolutionär? :confused: I så fall är det med glimt i ögat, och bör ha efterföljts av ;) ...

Om det är ett ständigt gnäll är det väl ett uttryck för att alla inte gillar gränsdragningarna dessutom? Du får gärna tipsa om ett annat forum som förutsätter att folk kan tänka själv utan att tillåta vilken skit som helst (dvs är jag inte vidare sugen på flashback). :)

I så fall kan jag ju använda kost & träningsdelarna men skippa denna del. :thumbup:

larre
2007-05-15, 09:33
Fattar inte riktigt varför det blev en grej av det här.

Jag garvade rejält åt första tråden, älska ilska :thumbup:

Johan_P
2007-05-15, 09:37
Fattar inte riktigt varför det blev en grej av det här.

Jag garvade rejält åt första tråden, älska ilska :thumbup:



Göra en stor grej av en liten sådan.

Drfg
2007-05-15, 09:44
men heh, att be samtliga "dra åt helvete" är väl inget som på någotvis kan tolkas som "humor" ? ... konstigt vore det om moderatorerna INTE reagerade, vad hade då varit steg - att tillåta propaganda för etnisk rensning?

Tyckte det var solklart att det var humor men jag och mina kompisar använda den sortens humor också så.

z_bumbi
2007-05-15, 09:48
Om det är ett ständigt gnäll är det väl ett uttryck för att alla inte gillar gränsdragningarna dessutom? Du får gärna tipsa om ett annat forum som förutsätter att folk kan tänka själv utan att tillåta vilken skit som helst (dvs är jag inte vidare sugen på flashback). :)

Att alla inte gillar gränsdragningen får du på vilket forum som helst, kolla med någon moderator på Flashback så får du se vad de får för åsikter om sitt arbete. Vid närmare eftertanke så kan jag inte komma på något område där alla är nöjda utan det brukar bli så att de flesta får kompromissa och så även på ett forum.

Det finns punkter som återkommer, oftast från samma personer.
*Banningar och varningar, det är inget som andra medlemmar har något med att göra så varför fortsätter man fråga om sådana saker?
*Att man inte får information om varför trådar stängs/flyttas.
*Att man inte tycker trådar ska plockas bort för att några få missköter sig.
*Att folk som spammar (enligt vårat sätt att se på det) får begränsningar i rättet att skriva inlägg, det är visserligen en begränsning men de har ju fortfarandet tillgång till de viktiga delarna av forumet dvs träningen. För 2-3 år sedan hade de dessutom istället blivit bannade och det är en mycket smidigare åtgärd som tar mycket mindre tid att sköta om men nu får de en chans till.

Iom att forumet numera är + 20000 medlemmar så funkar det inte att köra på som vanligt, varken för moderatorer eller för medlemmarna men i den förra tråden som handlade om hur forumet fungerar så frågade jag om någon hade motiverade förslag på nya moderatorer och jag fick in ett PM med förslag. Jag vet inte riktigt vad det visar på men det är intressant att ingen av de som skrev i tråden och ville få förändringar faktiskt tänkte över vilka som kanske kunde bidra med egenskaper som de efterfrågar.

Ganymedes
2007-05-15, 10:11
Ber du först om ursäkt och sen börjar du försvara det du bad om ursäkt för?

Nej, du har nog inte förstått riktigt. Jag ber om ursäkt för att bett alla dra åt helvete, även om det för mig var uppenbart larv. Varför skulle ALLA dra åt helvete för, har ju liksom inte ens sett/pratat/träffat/diskuterat med en tusendel av användarna här. Det var så överdrivet att det borde vara självklart, men eftersom det ändå inte uppfattades så, så bad jag om ursäkt. Det var rätt att göra.

Att jag tycker att jämförelsen med etnisk rensning-grejen i denna tråden är helt åt helvete fel och minst lika dum, (varför är hans överdrift bättre/roligare än min? Speciellt när hans är desto osmakligare) betyder inte att mitt första uttalande var rätt. Men jag kom heller inte och predikade en massa moral för att sedan tvärvända...

Long story short: Jag försvarar inte mitt första uttalande, men jag försökte förklara det.

Trance
2007-05-15, 10:15
Enda som är lite jobbigt är väl när trådar tas bort utan varning och moderatorn är osynlig eller loggad direkt, då får man chansa på en och fråga och kan få svaret "Va, har inte en aning vad du pratar om". Därför anser jag tråd låst med motivering är mycket bra, vilket har också använts nu på sistone har jag märkt.

Annars har du ju rätt, alla moderatorer på alla forum får skit förmodligen. Jag anser själv att som nya moderatorer kan man tänka på dessa personer:

Tolkia
Nina L
Trance (mycket kompetent person)

Andra bra vore ju Eddie Vedder och MassTech, men misstänker av någon anledning att de nog inte skulle moderera så mycket.

sissa
2007-05-15, 10:16
Tänk vilken saida jag är som visste att jag skulle få en lång utläggning.. ;) Å du har rätt, inte specifikt riktat till mig eftersom jag bara klickat på report en enda gång under alla mina år. Men det är jag det.

Finns uppenbarligen dem som är för minskad yttrandefrihet här på forumet, vassego.. är fullt medveten om att det är en åsikt jag har, inte bestämmanderätt. :) (jag menar inte att det ska levas rövare här, saknar bara lite bannade folk och att medlemmar förväntas knäfalla inför modsens godtycke - fast jag anar att man inte får uttrycka en sådan åsikt).

Ang om jag gnällde eller inte så antog jag faktiskt Pez´s 3:e punkt och frågade om det hade räckt med en -> ;) (för att inläggets retoriska humor ska gå fram). Men antagligen borde jag ha pm:at om detta. Men mitt inlägg var mer för att i tråden offentligt visa att inte alla tar ett humoristiskt "dra åt helvete" personligt. :)


Jag reagerade inte heller på det. Tyckte det var lite småkul. Sen vet jag ju inte hur tråden hade utvecklat sig, men så som det var så var den mest småkul. Men det är ju en sak.Därifrån till att anse det vara viktigt att ett sånt här inlägg får vara kvar och att det är dåligt av moderatorerna att ta bort det är ju en annan. Tycker jag.

Det inget jag tänker försvara faktiskt (även om jag som sagt inte tog illa vid mig). Något annat kanske jag hade kunnat gå in och försvara om det var något som jag tyckte var viktigt, och där jag tyckte att moderatorerna verkligen var ute på fel spår och gjorde nåt som jag trodde var destruktivt på kollo.

mini
2007-05-15, 10:21
Jag anser själv att som nya moderatorer kan man tänka på dessa personer:

Trance (mycket kompetent person)

+1 faktiskt, om du sätter alkolås på tangentbordet.

Frantic
2007-05-15, 10:29
Jag anser själv att som nya moderatorer kan man tänka på dessa personer:

Tolkia
Nina L
Trance (mycket kompetent person)



Bra lista. Jag lägger till:
Mini
Afanatic
Jay-Z

Lellan
2007-05-15, 11:22
Jag reagerade inte heller på det. Tyckte det var lite småkul. Sen vet jag ju inte hur tråden hade utvecklat sig, men så som det var så var den mest småkul. Men det är ju en sak.Därifrån till att anse det vara viktigt att ett sånt här inlägg får vara kvar och att det är dåligt av moderatorerna att ta bort det är ju en annan. Tycker jag.

Det inget jag tänker försvara faktiskt (även om jag som sagt inte tog illa vid mig). Något annat kanske jag hade kunnat gå in och försvara om det var något som jag tyckte var viktigt, och där jag tyckte att moderatorerna verkligen var ute på fel spår och gjorde nåt som jag trodde var destruktivt på kollo.

Tycker inte heller att man ska försvara "dra åt helvete" formuleringar, skulle inte falla mig in. Däremot skrev jag att en ursäkttråd i mitt tycke var för strängt, och en lös undran om en smiley hade kunna ta udden av uttrycket.. ? Och vips, så hade vi återigen en diskussion om moderatorer. *rolleyes*

Modsen varnar och bannar väl inte godtyckligt förresten? Deras personliga åsikter är väl underordnat vilka regler de baserar sina beslut på? Så exakt vilka personer det är kvittar för mig iaf...

Kanske läge för att i en poll genomföra en röstning där man radar upp gränssättningar moderatorerna gemensamt kommit fram till (formulerat så att det finns lite utrymme för feltolkning) så kan ju medlemmarna säga sin åsikt iaf? Eftersom uppenbarligen många tycks missnöjda trots de ändringar som genomförts.*popcorn*

Trance
2007-05-15, 11:28
Ett förslag till. skaparn som moderator! Skulle passa utmärkt tror jag.

Själv så passar jag nog inte bra med närmare eftertanke, det skulle kunna döda min poetiska ådra. Jag är en rebell i själen.

Baan
2007-05-15, 11:37
Trance (mycket kompetent person)


Behövs inte fler tråkiga människor på toppen.

Piranha
2007-05-15, 11:42
Åter till topicen, det skulle vara skillnad ja om det uttryckts humoristikt med en smiley, ja.

Ingen varning gavs till trådskaparen så det behövs heller inte diskuteras.

Löjtnant Blank
2007-05-15, 13:08
+1
Ironi, right? Jag menar, det är Trance vi snackar om. TRANCE. Killen som använder rosa text och kallar folk idioter till höger och vänster.

Lullig
2007-05-15, 13:16
Haha, vad är det här då? oÒ
Modsen är iaf mkt snällare nu än för 2 år sen. :D

Diggler
2007-05-15, 13:28
Fint att be om ursäkt, en eloge till Ganymedes.

mini
2007-05-15, 13:38
Ironi, right? Jag menar, det är Trance vi snackar om. TRANCE. Killen som använder rosa text och kallar folk idioter till höger och vänster.

Fiskar du nomineringar? Om du vill bli mod får du aldrig skaffa flickvän och sluta skriva.

Löjtnant Blank
2007-05-15, 14:32
Fiskar du nomineringar? Om du vill bli mod får du aldrig skaffa flickvän och sluta skriva.
Aldrig. I'm a bad boy 4 lyf.

Allan
2007-05-15, 16:25
Kanske läge för att i en poll genomföra en röstning där man radar upp gränssättningar moderatorerna gemensamt kommit fram till (formulerat så att det finns lite utrymme för feltolkning) så kan ju medlemmarna säga sin åsikt iaf? Eftersom uppenbarligen många tycks missnöjda trots de ändringar som genomförts.*popcorn*

Men Lellan - det här är inte ett forum baserat på demokratiska principer. Det här är ett kommersiellt forum, där det i slutänden faktiskt är ägaren som bestämmer (även om det knappt hänt att han lagt sig i det). Det betyder att reglerna aldrig någonsin kommer ställas under nån slags votering, där medlemmarnas åsikter styr.
Gillar man inte det, eller kan anpassa sig till den gällande nivån får man problem. Så enkelt är det.

hultman
2007-05-15, 16:55
Är det bara jag som vill kunna ha möjligheten att säga åt folk att hålla käften, kalla folk för idioter, och slippa begränsas av hård moderering? Jag är less på att göra subtila påhopp :D

Rahf
2007-05-15, 19:21
Är det bara jag som vill kunna ha möjligheten att säga åt folk att hålla käften, kalla folk för idioter, och slippa begränsas av hård moderering? Jag är less på att göra subtila påhopp :D

I ditt drömforum blir det så. Det finns massor av dem. :(

Folk får ta sig i kragen helt enkelt, det är inte precis som att våra politiker nånsin kommer överens om saker heller men Sverige funkar väl för det?

Nilsjohan
2007-05-15, 19:47
Jag tycker att det blivit bättre i och med det nya "strängare" Kolozzeum. De moderatorer som fått skäll för att ha en för tuff attityd verkar ha lyssnat på kritiken samtidigt som de andra moderatorerna blivit mer aktiva, de syns i alla fall mer på brädan. Men det verkar ligga i människans natur att aldrig vara nöjd med modereringen.

Metal_boy_
2007-05-15, 19:50
Men Lellan - det här är inte ett forum baserat på demokratiska principer. Det här är ett kommersiellt forum, där det i slutänden faktiskt är ägaren som bestämmer (även om det knappt hänt att han lagt sig i det). Det betyder att reglerna aldrig någonsin kommer ställas under nån slags votering, där medlemmarnas åsikter styr.
Gillar man inte det, eller kan anpassa sig till den gällande nivån får man problem. Så enkelt är det.

Sossen som är ledare för en liten internetdiktatur? Dubbelmoral?

Trance
2007-05-15, 19:52
Sossen som är ledare för en liten internetdiktatur? Dubbelmoral?

Nej det är det inte. Sluta försöka trycka in demokrati i allt, det är Allans fulla rätt att vara moderator i ett eget forum och göra vad han vill, ni mer eran jäkla majoritetsdikatur skall vara tysta.

Metal_boy_
2007-05-15, 19:58
Nej det är det inte. Sluta försöka trycka in demokrati i allt, det är Allans fulla rätt att vara moderator i ett eget forum och göra vad han vill, ni mer eran jäkla majoritetsdikatur skall vara tysta.

Tyst! Demokrati! Man kan inte hålla på och sortera ut det som inte passar!

Yankeee
2007-05-15, 20:01
Tyst! Demokrati! Man kan inte hålla på och sortera ut det som inte passar!

Först säger du åt någon att vara tyst, sedan att man inte ska sortera ut det som inte passar...

Eddie Vedder
2007-05-15, 20:03
Tyst! Demokrati! Man kan inte hålla på och sortera ut det som inte passar!

Jo faktiskt, i slutändan är det här ett forum ägt av ett vinstdrivet företag där vi alla får vara medlemmar helt gratis.

Man kan inte förvänta sej att alla får bestämma lika mycket, att man anstränger sej för att undvika mobbning, påhopp onödigt spam etc. tycker jag är enbart positivt. Den som vill är ju fri att ifrågasätta hur arbetet mot detta går till men hellre lite disciplinsnack än att köra på "låt-gå-principen" och sen bli tvungen att lägga ner ett forum dom har eskalerat.


Det här var inte menat som kritik mot dej Metal_boy_ och hoppas du inte tog det så. Det var mest min syn på det hela om det "stränga" forumet som vissa verkar känna men som jag själv inte märkt av mer än att det är positivt.

Metal_boy_
2007-05-15, 20:05
Först säger du åt någon att vara tyst, sedan att man inte ska sortera ut det som inte passar...

Aha, så jag måste ha samma åsikt som han? Kamma flintet?

Yankeee
2007-05-15, 20:06
Aha, så jag måste ha samma åsikt som han? Kamma flintet?

Läs och tänk till innan du försöker leka smart.

Spiffy
2007-05-15, 20:07
haha jag trodde det var ett skämt det där med att be om ursäkt, men oj så fel man hade. Hur man inte kan förstå att det var ett skämt är ju helt otroligt. Sen om man inte tycker det var roligt är ju en annan femma.

Många här inne borde slappna av lite och inte ta sig själv och allt som skrivs på så stort allvar.

Metal_boy_
2007-05-15, 20:07
Jo faktiskt, i slutändan är det här ett forum ägt av ett vinstdrivet företag där vi alla får vara medlemmar helt gratis.

Man kan inte förvänta sej att alla får bestämma lika mycket, att man anstränger sej för att undvika mobbning, påhopp onödigt spam etc. tycker jag är enbart positivt. Den som vill är ju fri att ifrågasätta hur arbetet mot detta går till men hellre lite disciplinsnack än att köra på "låt-gå-principen" och sen bli tvungen att lägga ner ett forum dom har eskalerat.


Det här var inte menat som kritik mot dej Metal_boy_ och hoppas du inte tog det så. Det var mest min syn på det hela om det "stränga" forumet som vissa verkar känna men som jag själv inte märkt av mer än att det är positivt.

Sant, sant! Men jag vill ändå få rösta ut medlemmar! Fan, jag skulle nog själv ryka då. HAHA!

Metal_boy_
2007-05-15, 20:09
Läs och tänk till innan du försöker leka smart.

Haha, samma svar som varje gång. *cupid* Du menar kanske att han inte får tala och jag är för demokrati!!?!?!?!! Är det så, är det så!?!?!?! Och? Du kanske ska kolla om det finns nån kurs i "Ironi" på arbetsförmedlingen nästa gång?

Baan
2007-05-15, 20:10
Aha, så jag måste ha samma åsikt som han? Kamma flintet?

Enkelt förklarat kan du se forumet som att du kommer hem till mig och säger ngt jag inte tycker om, jag ber dig lämna ev. slänger ut dig. Det är väl inget konstigt eller odemokartiskt om jag agerar så.

Det här alltså samma sak, du är i någons privata "bostad" och då får du se tlil att inte göra ägaren sur om du vill stanna kvar i "bostaden". Det har ingenting med yttrandefrihet att göra. Enkelt förklarat (hoppas jag).

Metal_boy_
2007-05-15, 20:11
Enkelt förklarat kan du se forumet som att du kommer hem till mig och säger ngt jag inte tycker om, jag ber dig lämna ev. slänger ut dig. Det här alltså samma sak, du är i någons privata "bostad" och då får du se tlil att inte göra ägaren sur om du vill stanna kvar i "bostaden". Det har ingenting med yttrandefrihet att göra. Enkelt förklarat (hoppas jag).

Nähä?

Yankeee
2007-05-15, 20:12
Haha, samma svar som varje gång. *cupid* Du menar kanske att han inte får tala och jag är för demokrati!!?!?!?!! Är det så, är det så!?!?!?! Och? Du kanske ska kolla om det finns nån kurs i "Ironi" på arbetsförmedlingen nästa gång?

Fundera på varför du får samma svar varje gång och återkom.

Baan
2007-05-15, 20:13
Nähä?

Försöker du täcka med att du skojade lite? Såg något om ironi, men ironi är värdelöst om du inte har någon poäng. Ser inte att du har någon poäng.

Palm
2007-05-15, 20:15
OfbN6VphDxg

Metal_boy_
2007-05-15, 20:15
Försöker du täcka med att du skojade lite? Såg något om ironi, men ironi är värdelöst om du inte har någon poäng. Ser inte att du har någon poäng.

Du har heller ingen poäng och du finns ändå. :/

Trance
2007-05-15, 20:16
Metal_Boy, nu tycker jag du skall be om ursäkt.

Baan
2007-05-15, 20:18
Du har heller ingen poäng och du finns ändå. :/

Jag frågar inte efter poängen med din existens utan varför du skriver i den här tråden om du förstår det jag säger. Trance har en poäng också.

Metal_boy_
2007-05-15, 20:19
Fundera på varför du får samma svar varje gång och återkom.

Återkom med vad? Att du är en stel storstadskille i tights?

Metal_boy_
2007-05-15, 20:20
Det är bara jag som är full av endorfiner när jag har tränat. Jag är på bushumör! Men om nån tar illa vid ber jag om ursäkt då. :em:

Allan
2007-05-15, 20:22
Nån som vill slippa posta i allmänt ett tag? Fortsätt tjafsa då.