handdator

Visa fullständig version : Ska det vara så facking jävla omöjligt att få ett nytt bankkort?!


Ganymedes
2007-05-14, 20:48
Måste hata av mig lite. Jag råkade ha sönder mitt bankkort i lördags och tänkte att det kanske vore smart att ha ett nytt. Analoga pengar är inget för mig. Tänkte att vi levde på 2000-talet så att det skulle gå smidigt att göra över nätet. Fine. Men du får ta mig fan fylla i allt från vad du tjänar, dina skulder och om du fantiserar om smutsiga sockar när du runkar. Orka! Fyra jävla sidor med skit att fylla i. No facking way!! Så jag ringer "personlig service". Personlig my ass! Man måste minsann knappa in nån jävla personlig kod för att prata med nån mupp. Så jag fick lägga på då jag saknade kod.

Telefonbanken liksom, hur otidsenligt som helst. Och de där satarna på banken har tjatat på mig i flera år om att jag ska skaffa det. Kamma er för helvete, telefon är passé! *grr27*

Jaja, jag biter ihop och ringer nån svettig stjärtnisse på internetsupport och berättar om mina bestyr. Jag sa till honom att jag fattar att jag ringt fel, men att jag egentligen bara behöver ett tel.nr till någon verklig människa. Och det kanske han kunde ge mig. Nädå. Han råder mig, surprise surprise, att via nätet regga mig för... telefonbanken! Ok då för fan i helvetes jävlar, jag gööör väl det då! Loggar in, knappar in säkerhetskoder hit och dit och... "vi har för närvarande tekniskt fel, försök igen senare". Jag har provat de senaste 30 minutrarna och det går fan inte. Så nu skiter jag fan i det. Och jag ska AAAAAALLLLLDDDDRRRRIIIIGGGG regga mig för någon jävla telefonbank, det kan jag lova. *mini*

Ska det vara så jävla omöjligt att få prata med en vanlig människa, säga "hej, jag vill ha ett nytt kort för mitt är sönder". Nänä, det går ju inte. Det vore ju smidigt. Jag behöver prata med en verklig människa i 2 sekunder. Men nänä... Fyll i en massa tjafs om arbetsgivare och svett. Va fan. Jag vill bara ha ett kort på samma premisser som tidigare. Extra kort. För fan.

Nu ska jag gå och göra sönder något så hårt jag bara kan. Ni på kollo kan dra åt helvete ni också. *mini*

PowPow
2007-05-14, 20:52
Mitt kort gick sönder för några veckor sedan. Dagen efter gick jag förbi banken på vägen till skolan och sa att mitt kort hade gått sönder och visade legitimation. Någon dag senare låg det ett nytt kort i brevlådan. Tjoff hej.

rememberence
2007-05-14, 20:53
*cupid*

Kurash
2007-05-14, 20:53
Har du internetbank kan du ju skapa ett sånt där E-kort, typ ett virtuellt VISA. Man får ett kortnummer och expiredate och allt. Det kommer tillochmed upp en bild, den kan man skriva ut och tejpa fast på bibliotekskortet så har man ett visa! I affären måste dom dock knappa in kortnumret när du ska handla eftersom man inte kan handla med bibliotekskort.

Eller skaffa ett ICA-kort.

Rahf
2007-05-14, 20:59
Tror att någon behöver en ätardag. Det kommer nog kännas bättre efter antingen en god natts sömn eller bara en-två timmar.

hum
2007-05-14, 21:00
Haha, jag beställde nytt visa för tredje gången förra veckan.
Dom två tidigare har inte kommit fram... känns bra.
Supporten fnittrar bara att "det är ingen fara, vi skickar ett nytt på direkten!" jaha.

petah
2007-05-14, 21:00
1. Beställ via telefonbank (personlig service).

2. Ring ditt lokala bankkontor, hitta, eniro, telefonkatalogen.

3. Sväng förbi ditt lokala bankkontor.

Efter beställning bör du ha ditt nya kort med samma kod i brevlådan 2-3 dagar senare om inte posten strular.

JJ
2007-05-14, 21:00
stfu

Zakath
2007-05-14, 21:04
Låter som en kass bank du har, men du borde faktiskt skaffa en personlig kod innan du roidar nästa gång.

shadowfire
2007-05-14, 21:05
Välkommen ut från glasbubblan och ut i verkligheten. Alla andra kan inte ta ansvar för att hålla reda på saker åt dig.

För att beställa ett nytt ersättningskort behöver man dessutom inte uppge skulder, inkomst etc - det är bara vid nyansökan av ett kreditkort el. motsvarande.

Trance
2007-05-14, 21:07
Tänk på mig då, vad skall jag göra med min fakking skjorta?

Ganymedes
2007-05-14, 21:09
Välkommen ut från glasbubblan och ut i verkligheten. Alla andra kan inte ta ansvar för att hålla reda på saker åt dig.


Vad är det som jag inte hållt reda på menar du? Kortet gick sönder och Gud själv verkar vara emot att jag ska få ett nytt på smidigt sätt.

För att beställa ett nytt ersättningskort behöver man dessutom inte uppge skulder, inkomst etc - det är bara vid nyansökan av ett kreditkort el. motsvarande.

Jo, om du gör det över internetbanken.

Låter som en kass bank du har, men du borde faktiskt skaffa en personlig kod innan du roidar nästa gång.

Jo jo, men det gick ju inte det heller.

Tror att någon behöver en ätardag. Det kommer nog kännas bättre efter antingen en god natts sömn eller bara en-två timmar.

Så är det nog. Trevligt med någon som förstår. Men man måste få bli arg ibland. Det är skönt.

Tänk på mig då, vad skall jag göra med min fakking skjorta?
Jag tänker på dig. Du kanske kan prova att olla skjortan? Vet inte vad problemet emd din skjorta är iofs... :)

Flykt
2007-05-14, 21:10
Tänk på mig då, vad skall jag göra med min fakking skjorta?
hahah, precis vad jag tänkte på när jag såg topicen :D

Ganymedes
2007-05-14, 21:11
Sparta-tråden med alla skojsiga bilder fick mig på bra humör igen. :)

PowPow
2007-05-14, 21:12
Jo, om du gör det över internetbanken.


Är du säker på att du har gått in rätt då? Har du inte börjat ansöka om ett nytt kort? Du vill inte ha ett nytt kort, du vill ha ett ersättningskort. Vet inte ens om man kan fixa det på internetbanken. Jag hittar det inte på min iaf.

Piranha
2007-05-14, 21:14
Ni på kollo kan dra åt helvete ni också. *mini*

En ursäkt där kanske vore på plats.

Gör den snyggt och gör den i en ny tråd.