handdator

Visa fullständig version : omotiverad till magträning


Sigtyr
2002-04-27, 21:34
jag hatar att träna min mage. älskar att träna alla andra muskler men just magen är enormt tråkig. någon som har några bra tips för att göra magträning mer /varierande/interisant ?

Johan1685
2002-04-28, 10:49
Tjena!

Det är bara att tänka på att magen utgör en stor del av stabiliteten och att det är mycket lättare att skada sig med svag magmuskulatur.

Sen hur man kan göra den roligare är ju inte så svårt tycker jag bara byta övningar lite då och då. du behöver inte köra alla möjliga övningar för magen, jag tycker det räcker med 1-2 övningar.

MVH / Johan

Åse Columbus
2002-04-28, 10:57
Prova Body ball!!!

kallas Swiss ball allmänt!
http://www.*******.com/training/articles/aug01/pd_swiss_ball_8-21-01.asp

Åse :cool:

emmzan
2002-04-28, 18:59
Har själv inga direkta motivationsproblem med magträningen. Men jag brukar lägga in ex. bröst- och magträning samma pass.

Kör ex. liggande hantelflyes och mellan seten kör jag benlyft eller rumplyft...

/emma

Chris
2002-04-28, 20:01
Någon som kör Cablecrunches? Den som ser ut som att man sitter o ber till Allah eller liknande? Läste att den var den "bästa" magövningen men själv så tycker jag den ser så jävla ful ut att köra så det knappt man vågar sig på den... Kan tänka mig att den kan vara bra eftersom man lätt kan ändra vikterna osv... någon som har erfarenhet av denna övning?

ToXY
2002-04-28, 20:04
Chris>>Finns è grym tråd om Cablecrunches!!! titta i den

JärnBjörn
2002-04-29, 07:47
Vet att många tycker magträning är tråkigt för att de mest kör situps, och att man tycker att man håller på i evigheteter. Kom ihåg att magemusklerna skall utsättas för samma slit som alla andra muskler, alltså samma typ av belastning.
Mao om du tränar magcrunch så se till att du får tillräckligt med motstånd så att du max fixar 8 situps. Om du orkar fler så är det bara att öka vikterna.

Åse Columbus
2002-04-29, 08:42
Om du vill utveckla en STÖRRE magmuskel ..ja..

Åse :cool:

HenkeGr
2002-04-29, 11:42
Sigtyr: Samma här, träna mage är riktigt jävla tråkigt. Faktum är att jag inte kört en endaste magövning på över tre år. Anledningen till det är att jag tror att magen får tillräcklig träning när man kör t.ex tunga knäböj, marklyft och stående pressar. Magenmusklernas främsta uppgift är att stabilisera överkroppen, och då borde den väl få träning när den gör det?

/Henke

ekim
2002-04-29, 11:52
Kör med samma inställning som Henrik och min mage är både stark och stor dock inte på grund av gigantiska rutor... tycker dock att 100reps situps verkar meningslöst om man nu måste träne magen.