handdator

Visa fullständig version : Öl


OSSEKINGEN
2007-05-14, 11:07
Hej! Hur påverkas min kropp och min muskler om jag dricker folköl efter träningen? Blir jag tjock? Bränns musklerna? :confused:

Pepz
2007-05-14, 11:08
sök. exempel: alkohol +träning

OSSEKINGEN
2007-05-14, 11:13
Hittar inget relevant! :(

Eddie Vedder
2007-05-14, 11:24
Va tror du själv att en folköl kan ställa till med allvarligt talat?

Du kan inte vara seriös med den här frågan? Att dricka alkohol är negativt för kroppen, alkohol innehåller mycket kcal.

Slutsats: Super du extremt mycket gör du mycket skada, tar du en folköl gör du väldigt lite (om någon) skada både vad gäller kaloriintag och muskelkatabolism.

OSSEKINGEN
2007-05-14, 11:33
Va tror du själv att en folköl kan ställa till med allvarligt talat?

Du kan inte vara seriös med den här frågan? Att dricka alkohol är negativt för kroppen, alkohol innehåller mycket kcal.

Slutsats: Super du extremt mycket gör du mycket skada, tar du en folköl gör du väldigt lite (om någon) skada både vad gäller kaloriintag och muskelkatabolism.JO jag är seriös, finns nämligen inget bättre än att knäcka ett par folköl efter man har pumat rejält! :)

Men tack för svaret! Precis det jag undrade.

Eddie Vedder
2007-05-14, 11:34
JO jag är seriös, finns nämligen inget bättre än att knäcka ett par folköl efter man har pumat rejält! :)

Men tack för svaret! Precis det jag undrade.

Om du tycker så mycket om det så är det optimalt!:thumbup:

King Grub
2007-05-14, 12:16
Både proteinsyntes och GH-gensvar påverkas negativt. En folköl ger givetvis inga dramatiska effekter, men dom effekter som blir är enbart negativa.

psirus
2007-05-14, 12:26
Jag tycker inte att träningen känns så seriös så man behöver fundera på hur optimalt det är om man dricker folköl som gainer :D

x0nt
2007-05-14, 14:20
Jag tycker inte att träningen känns så seriös så man behöver fundera på hur optimalt det är om man dricker folköl som gainer :D

Öl kanske e bra gainer? har ju ett GI på 110. Gainer (Maltodextrin) 105

eandersson
2007-05-14, 17:52
Öl kanske e bra gainer? har ju ett GI på 110. Gainer (Maltodextrin) 105

Det är ju ingen direkt näring i öl. Men kalori som kalori? Eller?

Sniggel
2007-05-14, 17:54
Jag antar att du äter något till ölen så du inte bara dricker. Men man vet ju aldrig.

L-Sami
2007-05-14, 17:56
Det är ju ingen direkt näring i öl. Men kalori som kalori? Eller?

Ingen näring i maltodextrin heller, folköl är inte bara optimalt för muskelanabolismen.

OSSEKINGEN
2007-05-14, 17:58
Jag antar att du äter något till ölen så du inte bara dricker. Men man vet ju aldrig. Nej oftast dricker jag bara ölen för sig, några nötter till på sin höjd! ;)

Är inte så påläst vad det gäller styrketräning men visst behövs det kalorier också efter träningen?

Whistler
2007-05-14, 19:03
Nej oftast dricker jag bara ölen för sig, några nötter till på sin höjd! ;)

Är inte så påläst vad det gäller styrketräning men visst behövs det kalorier också efter träningen?

Snabba kolhydrater samt snabbt protein är att föredra direkt efter träning. De närmaste tre timmarna efter träningen bör man se till att fylla på med väl sammansatt kost, dvs fullvärdiga måltider.

Öl är som sagt inte så bra, då alkoholen sänker proteinsyntesen och tillväxthormonnivåerna.

machine gun
2007-05-14, 19:05
Om man nu inte har som främsta strävan att vara så Optimal som möjligt, så bör det åtminstone vara bättre att träna och dricka öl än att inte träna och dricka öl :)

Eddie Vedder
2007-05-14, 19:09
Nej oftast dricker jag bara ölen för sig, några nötter till på sin höjd! ;)

Är inte så påläst vad det gäller styrketräning men visst behövs det kalorier också efter träningen?

Ja äta mat bör du absolut göra, annars är det direkt kontraproduktivt troligtvis.

Angående dina folköl så vet du ju givetvis själv att det inte är "fysiologiskt optimalt" men har man inte dom ambitionerna finns inte anledning att bry sej om det heller. Upp till var och en om man föredrar en kall öl framför att försöka optimera anabolism.

Det handlar ju om vad som är viktigt och vad som är livskvalité för olika individer.:)

LeftRight
2007-05-14, 19:44
Alkoholfri öl?

OSSEKINGEN
2007-05-14, 21:16
Självklart smäller jag i mig en stor måltid mat efter att jag har tränat!
Skulle nog inte gå runt annars! *screwy*

Alkoholfri är nog inget för mig... annars tack för alla svaren, ni har gett mig lite lugn i min öl-drickar-vardag! Tack! *cupid*

Doktorn
2007-05-15, 20:01
Om man nu inte har som främsta strävan att vara så Optimal som möjligt, så bör det åtminstone vara bättre att träna och dricka öl än att inte träna och dricka öl :)

Och även bättre än att varken träna eller dricka öl?! Ett lågt dagligt alkoholintag finns det ju de som förespråkar...

Sniggel
2007-05-16, 21:28
Självklart smäller jag i mig en stor måltid mat efter att jag har tränat!

Ok, jag blev osäker där på förra posten om du var ironisk eller allvarlig.
Om jag var du hade jag nog inte oroat mig om jag druckit 1-2 (folk?)öl till maten efter träningen (för övrigt mycket sundare inställning till alkoholhaltiga drycker än att supa sig full varje helg). Men jag hade nog inte gjort det till en vana, men det är ju jag det. Är man förtjust i öl så är man.