handdator

Visa fullständig version : Hajime No Ippo, grym serie, bra gymmotivation


LeftRight
2007-05-14, 09:36
Tja forumet,

Är det nån mer som ser den superba mangaserien "hajime no ippo"? Det handlar om en kille som boxas och tränar riktigt hardcore.

Efter att ha sett ett avsnitt är man riktigt motiverad till att mörda sig i gymmet. Jag har gjort en rutin av att kolla på ett avsnitt innan varje pass av den anledningen :)

Rekommenderas varmt:thumbup:

knackwursten
2007-05-14, 09:44
Ett till tips är realityserien The Ultimate Fighter, där pressar dom också rätt hårt..

Drfg
2007-05-14, 09:47
Lätt en av de bästa serierna någonsin, sträckkollade på den typ :)

psirus
2007-05-14, 09:59
Ett till tips är realityserien The Ultimate Fighter, där pressar dom också rätt hårt..

Om man gillar fighting ja :)

De första säsongerna är bäst utifrån träningspespektiv de senaste har vart allt mer fokus på intriger än på träningen, en vanlig Ddokhussåpa med skillnaden att de får slå varandra i ansiktet. *rolleyes*

X-Change
2007-05-14, 10:06
Tja forumet,

Är det nån mer som ser den superba mangaserien "hajime no ippo"? Det handlar om en kille som boxas och tränar riktigt hardcore.

Efter att ha sett ett avsnitt är man riktigt motiverad till att mörda sig i gymmet. Jag har gjort en rutin av att kolla på ett avsnitt innan varje pass av den anledningen :)

Rekommenderas varmt:thumbup:

absolut. ippo är grym. sett hela serien. tycker du absolut ska se grappler baki då som handlar om en 13-åring vars farsa är den starkaste mannen i världen/bästa fightern som tvingar sin son att träna så hårt att dem en dag ska mötas och se vem som egentligen är bäst i världen. där är dem är ännu mer hardcore. 300 kan ta sig i arslet i jämförelse.

LeftRight
2007-05-14, 10:10
Tack för tipset, X-change. Behövde precis något liknande för att bli av med abstinensen snart när jag kollat klart på Ippo.

Kurash
2007-05-14, 10:14
Hajime är skojig, men om vi snackar Hardcore-träning så är det fortfarande ingen som slår Goku och hans gravitationskammare.

Elwyndaz
2007-05-14, 10:17
hajime no ippo är riktigt riktigt bra!

Tack för tipset X-change, måste kolla in.

Taragon
2007-05-14, 10:17
Ippo !!! :d

Tricklev
2007-05-14, 12:09
Ippo är tveklöst en av dom bästa anime-serierna.

absolut. ippo är grym. sett hela serien. tycker du absolut ska se grappler baki då som handlar om en 13-åring vars farsa är den starkaste mannen i världen/bästa fightern som tvingar sin son att träna så hårt att dem en dag ska mötas och se vem som egentligen är bäst i världen. där är dem är ännu mer hardcore. 300 kan ta sig i arslet i jämförelse.



Ska jag kolla in.*popcorn*

olwe
2007-05-14, 13:22
Grappler Baki är galet mycket bättre än Hajime no ippo. Om man bara kan ignorera att han spelar 13 år. Det är i och för sig ganska enkelt med tanke på att han är världens muskelberg.

Mantus
2007-05-14, 14:33
Ska genast kolla upp dessa serier. Kan behöva motivation.

Tigerkotten
2007-05-14, 14:47
Båda är på g hem :D Tittar ej normalt på sådana här serier, men men.

Lite offtopic, gillar ni Silverfang med och uppföljar serien Weed? :D

eandersson
2007-05-14, 19:13
Hajime är skojig, men om vi snackar Hardcore-träning så är det fortfarande ingen som slår Goku och hans gravitationskammare.
Hahahaha :thumbup:



Ippo är feting grym. Jag satt och hade rejäla adrenalinkickar i hans matcher. Komiken är ju helt guld också. Finns inget bättre än penisskämt.

Magnus N
2007-05-14, 19:18
Ifall ni inte gillar en helt meningslös serie med helt överdrivna karaktärer ska ni sky Grappler Baki, tillsammans med Tenjou Tenge är det den absolut sämsta serie som jag har sett, när man såg den kände man hur serien sög livet ur en (lite överdrivet kanske, men ni förstår var jag vill komma)

eandersson
2007-05-14, 19:19
Fan, kom ju på att man måste nämna soundtracket. Inget slår det!

"I want to dive lost mind"

joriice
2007-05-14, 19:48
Kan hålla med om att det höjde träningsmotivationen när man tittade på den får nån tid sedan. Den blir dock tråkig i längden, då han bara möter nya, tråkiga motståndare....

LeftRight
2007-05-14, 20:01
Fan, kom ju på att man måste nämna soundtracket. Inget slår det!

"I want to dive lost mind"



hahaha.. hade glömt det. Kan nån tyda det här?

"I want to dive lost mind
I want to dive lost mind
I want feeling.. I want feeling Itsumo
Why Why Why Why... I want to dive.. feeling over!"

grisbil3n
2007-05-14, 20:01
Vad är grejen med japaneser o fuckad engelska?

eandersson
2007-05-14, 21:20
Vad är grejen med japaneser o fuckad engelska?

Deras grammatik är en aning "annorlunda" sedan tror jag inte engelskan är något direkt prioämne i skolan. Verkar som om de tar japanska ord och slår upp i japansk-engelskt lexikon och plinkar in.

Tjuckot
2007-05-15, 09:38
Har inte sett den som anime, men som manga är den kungligt bra! Fighterna och träningen är förbannat bra, och den är rolig med så man sitter ofta och gapskrattar åt den.

The ultimate fighter är fint, säsong 5 går nu och verkar ganska lovande tycker jag, klart sevärt.

eandersson
2007-05-15, 09:43
Har inte sett den som anime, men som manga är den kungligt bra! Fighterna och träningen är förbannat bra, och den är rolig med så man sitter ofta och gapskrattar åt den.

The ultimate fighter är fint, säsong 5 går nu och verkar ganska lovande tycker jag, klart sevärt.

Jag vill så gärna se fortsättningen, så jag hoppas de animiserar mangan snarast!

Tjuckot
2007-05-15, 09:52
Mangan är ju dynglång så den lär väl aldrig bli helt klart, totalgissar jag på, inte sett något av animen. Är inte mangan +40 volymer eller är mitt minne helt fel?

Lär väl bli något halvtaskigt mittenslut som i HxH animen.

Konsultfet
2007-05-15, 10:01
Prince of tennis är brutal

eandersson
2007-05-15, 15:36
Mangan är ju dynglång så den lär väl aldrig bli helt klart, totalgissar jag på, inte sett något av animen. Är inte mangan +40 volymer eller är mitt minne helt fel?

Lär väl bli något halvtaskigt mittenslut som i HxH animen.

Mjo HxH lämnade många frågor osvarade.


SPOIL som tex Hisoka vs en viss person. Eller äppelkastning under trädet med "släkting." SPOIL

Timme
2007-05-15, 15:41
Anime är fräckt. just nu kollar jag endast på deathnote. Dessa ska kollas upp.

På denna sida finns en del anime och goa filmer. Direkt streamade. Behöver inte ladda hem :)

TV-links.co.uk

Cerberus
2007-05-15, 15:43
tufft me animefans!


andra serier ja rekommenderar är Guyver Bioboosted Armour(skittuff alien-monster serie) och Gungrave(handlar om en död kille som mördar massa folk typ)

eandersson
2007-05-15, 17:29
tufft me animefans!


andra serier ja rekommenderar är Guyver Bioboosted Armour(skittuff alien-monster serie) och Gungrave(handlar om en död kille som mördar massa folk typ)

Beyond the grave :P

Ärligt så verkar GunGrave vara ren skit. Har sett lite delar från första avsnittet och jag gillade ej. Men visst, så kan jag inte säga, måste ju se mer för att kunna bilda en RIKTIG uppfattning.

Keit
2007-05-15, 18:52
http://content.answers.com/main/content/wp/en/e/eb/Dempsey_Roll-Ippo_vs_Sendo.gif
http://pici.se/pictures/RecIKUCwl.gif
http://pici.se/pictures/GpUhhgWpk.gif

Magnus N
2007-05-15, 18:55
2006/2007 har varit rena guldåldern för bra animeserier, hur många som helst ute nu som håller riktigt hög klass.

Tjuckot
2007-05-15, 22:34
Jag orkar inte se på massor med animes, jag blir bara fast och försummar massa saker, heh. Håller mig till bleach och naruto manga/anime, mainstream och bra nu när det inte är fillers någonstans osv.

Cerberus
2007-05-15, 23:22
Beyond the grave :P

Ärligt så verkar GunGrave vara ren skit. Har sett lite delar från första avsnittet och jag gillade ej. Men visst, så kan jag inte säga, måste ju se mer för att kunna bilda en RIKTIG uppfattning.

har inte sett hela Gungrave-serien, tycker det e rätt coolt dock :D


Guyver älskar jag dock!

Mantus
2007-05-15, 23:44
Mangan är ju dynglång så den lär väl aldrig bli helt klart, totalgissar jag på, inte sett något av animen. Är inte mangan +40 volymer eller är mitt minne helt fel?

Lär väl bli något halvtaskigt mittenslut som i HxH animen.

Hunter X Hunter mangaslut är inte så lyckat heller. Snacka om cliffhanger*grr* .

Tigerkotten
2007-05-16, 00:21
Är på avsnitt 11 nu av Grappler Baki, good shit! Det är när han träffar på de 4 soldaterna i skogen, o super nissen Gaiyi! :D

eandersson
2007-05-16, 11:06
http://content.answers.com/main/content/wp/en/e/eb/Dempsey_Roll-Ippo_vs_Sendo.gif
http://pici.se/pictures/RecIKUCwl.gif
http://pici.se/pictures/GpUhhgWpk.gif

Dempsey Roll!

foxx
2007-05-16, 11:13
Hajime No Ippo är överlägset den bästa animen genom tiderna enligt mig, säkert sett om den 5 gånger nu. Svårt att hitta något bättre efter den, grymt tråkigt men man hoppas på en fortsättning. Angående HxH så är det samma sak där, så nedrans tråkigt att man inte fortsätter med animen. :(

Båda två rekomenderas varmt, oavsett om man är anime intresserad eller ej, lär de flesta fastna rätt rejält för serierna. Grappler Baki är iofs rätt ball, men seriöst, en 13 åring med Ronnie Coleman kropp?

Kul med anime intresserade människor på forumet!

Zuljin
2007-05-16, 11:49
Tufft!! trodde inte det fanns så många som sett den tuffa serien..... speciellt inte här inne :P... Den är i toppen av anime favoriterna, men inte den bästa... jag är för såld på "Berserk" :hbang: som lätt är den bästa enligt mig :)

Tigerkotten
2007-05-16, 23:34
Hur många säsonger är det av Grappler Baki? Hade hoppas på 1, fast märkte att det finns minst 2st. Har i.a.f. sett klart första nu.

Magnus N
2007-05-16, 23:43
Finns 2 säsonger vad jag vet, Grappler Baki Maximum Tournament är namnet på säsong2. Tror det ska finnas en OVA med.

Tjuckot
2007-05-18, 11:15
Men helvete, nu har jag börjat kolla på animen och är fast. Får inte försumma resten av livet nu fan, damn you all! ;)

Tigerkotten
2007-05-23, 12:44
Grappler Baki säsong 2 sög ju, sen fick man aldrig se han besegra farsan heller :(

Skulle aldrig rekommendera den till någon :) Säsong 1 var dock bra, men den saknade ett slut enligt mig då farsan ej vart besegrad.

Ligger på avsnitt 4 nu på Hajime no ippo.

Timme
2007-05-23, 14:12
Grappler Baki säsong 2 sög ju, sen fick man aldrig se han besegra farsan heller :(

Skulle aldrig rekommendera den till någon :) Säsong 1 var dock bra, men den saknade ett slut enligt mig då farsan ej vart besegrad.

Ligger på avsnitt 4 nu på Hajime no ippo.

Jag tyckte säsong två var skön Mängder med meningslöst våld :D

Men första säsongen hade mer handling.

När du har sett ippo så får du jämföra den med Grappler Baki.

Tigerkotten
2007-05-23, 14:24
Timme: Gillar dock story i det hela, så säsong 2 för mig spolade jag igenom avsnitten enormt mycket :)

Såg han nyss KO:a mijaya i avsnitt 7 :)

Tigerkotten
2007-05-23, 17:23
När ska man se
Hajime No Ippo - Champion Road.avi
Hajime no Ippo - Kimura vs. Mashiba.avi

?
Var något som heter Boxer något med, ska man se de efter man sett alla 76 avsnitt?

Drfg
2007-05-23, 17:56
Var längesen jag såg dem nu men har för mig att det var efter serien ja.

Tigerkotten
2007-05-26, 20:57
Sett alla nu jäkligt skön serie :D Skönast är de 2 gamla polarna samt Takamura :D Att de började boxas så de skulle kunna slå Takamura, och Ippo sa hur kändes det att göra det tillslut då. O de har fortfarande inte gjort det :D

Så sköna miner ibland man får se :D


Dock så fick aldrig Ippo fightas med Miyata igen? Eller kommer det mera avsnitt?

spd
2007-05-26, 21:13
Dock så fick aldrig Ippo fightas med Miyata igen? Eller kommer det mera avsnitt?

Det kommer antagligen inte mer avsnitt av animen med tanke på att det var några år sedan den gjordes. Mangan släpps fortfarande och där har handling fortsatt.

Tjuckot
2007-05-26, 21:15
Tigerkotten, läs mangan. Bara runt 750 avsnitt :D

spd
2007-05-26, 21:20
772 :)

Tjuckot
2007-05-26, 21:43
Jaa, det är ju runt ;)

Tigerkotten
2007-05-26, 22:17
wtf orka :D Vart finns de om man vill läsa, samt är de på engelska?

Berätta hur det gått i mangan då om ippo mötte mijata igen.

Strandbyggarn
2007-05-26, 22:49
finns där nån sida man kan dra hem denna serie ifrån ???

Holm
2007-05-26, 23:10
Sjukt skön serie
Kollade igenom alla avsnitt på 1 vecka
har sett champion road och kimura vs mashiba nu
finns det ytterliggare filmer som är efter de 76 avsnitten?

spd
2007-05-26, 23:10
3dje länken då man googlar på Hajime No Ippo funkar ganska bra ;)

eandersson
2007-05-26, 23:45
wtf orka :D Vart finns de om man vill läsa, samt är de på engelska?

Berätta hur det gått i mangan då om ippo mötte mijata igen.

Ta det priv är ni snälla.

Whistler
2007-05-27, 02:08
Kollade på de två första avsnitten idag.

Tycker den var sådär, dels tycker jag inte den var så snyggt tecknad och så är det lite för mycket pajas-fasoner, t ex alla arga utbrott folk får från ingenstans och den spontana misshandeln tränaren utsätter Ippo för.

Annars har jag väl bara två serier som jag inte hittar några direkt fel i, dels Naruto (okej, för mycket pajas-grejer där med egentligen) och så Shingetsutan Tsukihime. Den senare är bland det vackraste jag upplevt. Grym story och musik som verkligen skär sönder hjärtat i småstrimlor.

Tigerkotten
2007-05-27, 02:10
Ta det priv är ni snälla.

Det går att skriva i vittext också :D

Mantus
2007-05-27, 02:14
Kollade på de två första avsnitten idag.

Tycker den var sådär, dels tycker jag inte den var så snyggt tecknad och så är det lite för mycket pajas-fasoner, t ex alla arga utbrott folk får från ingenstans och den spontana misshandeln tränaren utsätter Ippo för.

Annars har jag väl bara två serier som jag inte hittar några direkt fel i, dels Naruto (okej, för mycket pajas-grejer där med egentligen) och så Shingetsutan Tsukihime. Den senare är bland det vackraste jag upplevt. Grym story och musik som verkligen skär sönder hjärtat i småstrimlor.

Du hittar inga fel i Naruto?:laugh:

Den mest repetitiva serien jag vet, kommer väl ihåg fighten om Konoha där det verkligen inte hände något i ca fem avsnitt. De bytte mellan fighterna så ofta och återupprepade varje gång en bit av det man fick se förra gången fighten visades att storyn knappt rörde sig.

Whistler
2007-05-27, 02:28
Du hittar inga fel i Naruto?:laugh:

Den mest repetitiva serien jag vet, kommer väl ihåg fighten om Konoha där det verkligen inte hände något i ca fem avsnitt. De bytte mellan fighterna så ofta och återupprepade varje gång en bit av det man fick se förra gången fighten visades att storyn knappt rörde sig.

Ja, det skulle väl vara det. Hmm, du har faktiskt rätt. Det var det första jag störde mig på i Hajime No Ippo, att de upprepade föregående scen i mellansekvenserna. *suck*

spd
2007-05-27, 09:03
Annars har jag väl bara två serier som jag inte hittar några direkt fel i, dels Naruto (okej, för mycket pajas-grejer där med egentligen) och så Shingetsutan Tsukihime. Den senare är bland det vackraste jag upplevt. Grym story och musik som verkligen skär sönder hjärtat i småstrimlor.

Alla fillers i Naruto gör väll att man tröttna rätt rejält, mangan är mycket bättre då man slipper dessa. Fillersen gjordes rätt mycket bättre i t.ex Bleach.

Ska kolla upp Shingetsutan Tsukihime verkar klart lovande. Ifall man inte behöer action och gillar tårdrypande handling så är Kimi Ga Nozomu Eien starkt att rekomendera, förtjänar verkligen sin andraplats på animenfo.com. Förövrigt är väll hela topp 15 på animenfo;s ranking helt ok om man inte hunnit snöa in sig på någon specifik genre.

MEDiAHORAN
2007-05-27, 10:15
Jepp sett serien och den är grymt bra! Angående HxH hörde jag att producenten var sjuk så det är därför den är lite seg med att komma igång.

Berserk är enligt min mening den bästa animeserien som producerats, har bara läst 24 volymer dock :( Hail Gattsu!

Tjuckot
2007-05-27, 10:28
Berserk är väl runt 32-34 volymer eller vad är det? Fast jag uppdaterar mig en gång om året på den väl, eftersom den släpps så otroligt segt. HxH läste jag inte på 1½ år, sen läste jag igen, och då hade det väl släppts 10-15 avsnitt säkert, inte alltför mycket mer iaf. Känns ganska segt.