handdator

Visa fullständig version : Mellanmåls-problem..


trancemaster
2007-05-13, 19:30
Tja!
Nu är det såhär att jag går i gymnasiet och har ej ngn. tillgång till kyl under dagen.
Nu när det börjar bli varmt ute med och så, då funkar det ju inte med köttfärs, tonfisk etc.
Jag har alltid haft med mi typ pastasallad me fisk eller pasta och köttfärs att äta under dagen.
Jag tänkte höra om det är ngn. som har förslag på nåt smidigt man kan ha med sig och som klarar sig i värmen?
Gärna mycket kalorier då jag ligger i bulk.

MVH trancemaster

Handcuff
2007-05-13, 19:36
Mackor, nötter, frukt osv osv...finns hur mycket som helst. Eller ät mer frukost, lunch eller när du vill. Tidpunkten för ätandet spelar ingen roll :thumbup:

Rahf
2007-05-13, 20:13
Fläska på lite mer under lunchen istället så är det klart. Om det är så att du blir hungrig under dagen så kan du göra som mr. Kelpie sa, nötter är nog smidigast.

trancemaster
2007-05-14, 09:28
oki, för väl köra med nötter, mackor och liknande då, men det känns som att det inte mättar bra med nötter och sånt, helst ska det va lagad mat som mättar också.
Men jag får köpa mi ett storpack med nötter...

Torsk_ole
2007-05-14, 09:40
Ät maten i skolan?

Annars instämmer jag bland de övriga. Käka nötter och liknande.

machine gun
2007-05-14, 18:53
Ta med ett frysblock och ha i väskan tillsammans med salladen, så håller den sig fräsch mkt längre.

trancemaster
2007-05-14, 19:03
Jag äter självklart maten i skolan men jag blir hungrig typ var 3:e timme det är därför som jag har haft mat mi och ätit.

Ska testa det där med frysblocket..

Rahf
2007-05-14, 23:34
Blir man hungrig var tredje timme så är det för att man äter var tredje timme, eller att man äter för lite vid de större måltiderna.