handdator

Visa fullständig version : Ta bort fettceller


Carolinew
2007-05-13, 19:07
http://www.pkc.se/engines/page___150.aspx

Ehh ta bort fettceller? Går det verkligen?! :confused:

Tolkia
2007-05-13, 19:11
Alltså, spränga cellmembran med ultraljud (sonication) går ju, åtminstone in vitro, men varför man skulle vilja göra det i en levande individ har jag svårt att förstå? Det är ju dessutom varken så att fettet försvinner eller så att man har någon fördel av att minska antalet fettceller (en fettcell kan töja sig typ hur mycket som helst, så de som är kvar kan säkert härbärgera det "utsläppta" fettet). Bra sätt att lura folk på pengar kan det dock vara.

Nina L
2007-05-13, 19:17
Det är ju dessutom varken så att fettet försvinner eller så att man har någon fördel av att minska antalet fettceller ... Fördelen är ju att man kan få bort fett på en speciell del av kroppen, punktförbränning är ju en evig önskan. Hur pass bra det funkar vet jag dock inte. Min senaste plastikkirurg uttryckte en viss skepsism. Får man det att funka så kör jag en vadsprängning imorgon.

Tolkia
2007-05-13, 21:43
Fördelen är ju att man kan få bort fett på en speciell del av kroppen, punktförbränning är ju en evig önskan.
Jag förstår tanken. Men de fettceller som är kvar just där man "sprängde" kan fortfarande töja sig typ obegränsat och lagra in fett som man inte förbrukar. Fettet rinner ju liksom inte ut genom huden bara för att man spränger några celler, och det kan ju inte vara fråga om ultraljudspulser som spränger allt som finns - i så fall skulle jag definitivt oroa mig för vad som händer med alla andra celler i området.

Philippp
2007-05-14, 00:00
Det krävs relativt många behandlingar oftast så det blir rätt dyrt, det är inte direkt någon mirakelmetod. (morsan jobbade på plastikkirurgiklinik tidigare).

Sverker
2007-05-14, 06:17
Med den lilla informationen jag får ut här verkar det rätt farligt:confused:
Du förstör fettcellerna och fettet flyter ut i kroppen. Låter som det är stor chans att detta fett fastnar lite varstans i kroppen som kranskärlen i hjärtat.

Mental
2007-05-14, 08:24
Med den lilla informationen jag får ut här verkar det rätt farligt:confused:
Du förstör fettcellerna och fettet flyter ut i kroppen. Låter som det är stor chans att detta fett fastnar lite varstans i kroppen som kranskärlen i hjärtat.

De borde ju inte rinna någonstans alls om det inte fins bärarprotein i närheten som plockar upp det. Fettet är nog inte så suget på att lösa sig i blodet.

Fatalist
2007-05-14, 08:54
De borde ju inte rinna någonstans alls om det inte fins bärarprotein i närheten som plockar upp det. Fettet är nog inte så suget på att lösa sig i blodet.

Just det är det farliga, det klumpar sig m a o! Sen har du många otrevliga ämnen och organeller i fettceller, bl a lysosomer är i flertal just därför att de är fettnedbrytare. Inuti dessa råder ett lågt pH där många otrevliga nedbrytarenzymer frodas.

Philippp
2007-05-14, 09:04
Sverker -
http://www.aron-distribution.com/docs/white_paper_whathappenstofat-final.pdf

http://www.aron-distribution.com/docs/white_paper_initial_experience.pdf

Nina L
2007-05-14, 09:09
Jag hade valt en fettsugning, det blir billigare, men jag tror att det är förbannat svårt att få det snyggt och fint på vaderna. Dessutom är jag snål. :D

Enligt de som säljer metoden så skall man hålla sträng diet dagarna efter för att förbränna det fett som kommit ut i omloppet.

Tolkia: Jag tror inte att de resterande fettcellerna börjar töja sig en massa bara för att de har fått lite färre grannar. Det torde kräva en rejäl övervikt i så fall.

Tolkia
2007-05-14, 09:55
Tolkia: Jag tror inte att de resterande fettcellerna börjar töja sig en massa bara för att de har fått lite färre grannar. Det torde kräva en rejäl övervikt i så fall.
Alltså, det som styr storleken på fettcellerna är ju hur mycket det finns att lagra. Större fettreserv - större fettceller. Så man lär få banta som fan efter behandlingen om den skall ha någon effekt, ja (efter en lyckad bantning-som-fan lär man iofs kunna diskutera vad fettminskningen beror på).

Off topic är det rött kort direkt för ditt koketterande ang. vaderna. :smash: (:D )