handdator

Visa fullständig version : Knäckte till ryggen på studsmattan!


UrkProductions
2007-05-13, 17:28
Jag hoppade lite studsmatta på kvällen igår och skulle göra en normal bakåtvolt. Jag landande på knäna och knäckte till svanken riktigt rejält. Kändes som jag vek mig dubbelt! Nu har jag svårt att gå eftersom jag har så ont. Jag är inte säker på om det är musklerna eller ryggraden som smärtar. Men jag är otroligt stel.

Vad bör jag göra? Kan jag gymma imorgon? Vila? Stretcha?

Mantus
2007-05-13, 17:31
Jag skulle inte satsa på att gymma om du har så ont idag, en rejäl sträckning tar tid för att läka. Tog en vecka för mig iaf, min ena rygghalva hade dubbla storleken av den vänstra pga svullnaden.

Lullig
2007-05-13, 17:33
Tycker du tar å vilar tills det känns bättre. Ansträng dig inte för mkt.

agazza
2007-05-13, 18:06
gäller det ryggen så skulle jag väl kanske rekommendera en.... DOKTOR!!

det kan va något lätt men man ska inte chansa med en sån viktig sak

Emil_Larsson
2007-05-13, 18:13
Vila och ta det lugnt med ryggen!

När jag läste denna tråd kom jag och tänka på en incident, eller två föresten. :D måste bara berätta, fick sjukt ont efter detta.

Vi hade en studsmatta på en trädgård (jag och några polare)

Vi hoppade runt på den lite och hade skoj, sen kom vi på att vi kunde hoppa från ett tak (ungefär 1,5 meter över studsmattans höjd) ner i studsmattan, så vi prövade att volta och landa pladask på ryggen därifrån. Det gick bra, efter ungefär mitt sjunde försök så hoppar jag landar flyger på ryggen som vanligt, landar på fötterna och direkt efter jag slår i med fötterna så kommer min polare bakom och hoppar och jag flyger ofrivilligt iväg från studsmattan med huvudet mot gräsmattan men lyckas komma runt med huvudet och slå i ryggen i stället. Då fick jag grymt ont i ryggen ska jag tala om för er.

Sen några veckor efter hoppade vi i mattan igen och då vill jag försöka hoppa över ett staket (från studsmattan, över staketet, landa på fötterna i gräset på andra sidan)

Jag är dum nog och tar inte fart så jag får kraft i hoppet, utan jag hoppar stilla på samma punkt hela tiden och skjuter sedan ifrån med fötterna, halkar till på studsmattan flyger med en farlig punkt mot staketet (det vill säga min pung) på något jädra vänster och så.. *SMACK! där ryker mina två diamanter, skrek av smärta i flera minuter efter detta, det gick över som tur var.

Tack för mig :D