handdator

Visa fullständig version : Röstade du på Serbien?


Jontez
2007-05-12, 23:05
Vet att det redan finns en euro-tråd men vi måste ju ha en omröstning också...

VEM!? i detta land röstade på serbien? Jag trodde inte det var sant att dom kunde vinna. Den var inte ens lite bra =/ Ska nog bojkotta eurovision nästa år... Min röst gick till Moldavien eller Ryssland

Chris
2007-05-12, 23:06
Jag tyckte dom var värda den. Hon kunde ju faktiskt sjunga till skillnad från många andra bidrag.

tp_88
2007-05-12, 23:06
Nej, röstade inte alls.

Bra att det gick åt helvete för The Ark, sjukt att det kan gå bra för Ukraina.

sissa
2007-05-12, 23:07
Röstade inte alls, men tyckte Serbien var bra.En av de bättre helt klart.
Georgien var min favvo men sen var det nog Serbien.

Fed up
2007-05-12, 23:08
Jag gjorde det indirekt kan man säga. Min kompis som var tvungen att jobba tvingade mig att SMS deras nummer så hon kunde ringa. Så jag bidrog till en röst iallafall.

David86
2007-05-12, 23:08
Nej, röstade inte alls.

Bra att det gick åt helvete för The Ark, sjukt att det kan gå bra för Ukraina.
Egentligen inte, Eurovision är ett skämt och Ukrainas bidrag var ett skämt. Går hand i hand liksom..

Fettecke
2007-05-12, 23:08
Jag skänker inte en krona i telefonavgift åt dom jävlarna...

för övrigt skiter jag i vem som vinner. låten är ändå sönderspelad om några dagar.

LadyG
2007-05-12, 23:09
Röstade inte.

Fed up
2007-05-12, 23:11
Jag tycker låten var rätt bra, hon sjunger fint och den är pampig, fina körer osv. men ballader är generellt rätt trista. Tyckte mest det var kul med lebb-temat. Är förvånad att den fick så mycket röster, finns det så många lesbianer i europa eller är det den berömda bög-lobbyn som slagit till igen? :MrT:

Jontez
2007-05-12, 23:13
Jag tyckte dom var värda den. Hon kunde ju faktiskt sjunga till skillnad från många andra bidrag.
Tjej? Jag trodde de var en kille :D:em:

Chris
2007-05-12, 23:31
Tjej? Jag trodde de var en kille :D:em:

Den/det då. Nu blir jag också osäker. :D

PowPow
2007-05-12, 23:34
Röstade inte. hade jag röstat så hade jag nog röstat på macedonien.Gillade texten: Najnajnaj naj naj naj naj naj naj naj naj naj naj naj. Nu är jag svettigt, och så naughty, gå hem och duscha". nåt sånt lät det som med lite vilja. (=

Eller Ukraina. Den var ju skitball :D

DanielF
2007-05-12, 23:35
Jag röstade på Finland, men bara för att Norge inte var med.
Grannröstning FTW! Haha

Tenzu
2007-05-12, 23:38
Den/det då. Nu blir jag också osäker. :D

Hon är en butch ;)

Trance
2007-05-12, 23:44
Oh noes, jag missade chansen att påverka!

Mitt liv kommer ej någonsin bli detsamma när jag missar denna folksport om och om igen!

Rahf
2007-05-12, 23:48
Trance, vi är i samma båt! Hur ska detta gå?! Ett år kvar innan vi kan återställa balansen i våra liv igen!!

PowPow
2007-05-12, 23:48
Oh noes, jag missade chansen att påverka!

Mitt liv kommer ej någonsin bli detsamma när jag missar denna folksport om och om igen!

lol. du lurar ingen.
efter 17:27 har du varit tyst, fram tills nu en stund efter eurovisions slut.
alla vet att du har varit och fixat minst 4 olika sorters dip, och frossat i schlager! :)

sissa
2007-05-13, 00:19
lol. du lurar ingen.
efter 17:27 har du varit tyst, fram tills nu en stund efter eurovisions slut.
alla vet att du har varit och fixat minst 4 olika sorters dip, och frossat i schlager! :)

Ha,ha!

BUSTED!

NiXPhoenix
2007-05-13, 00:47
Jag tyckte dom var värda den. Hon kunde ju faktiskt sjunga till skillnad från många andra bidrag.


Jaså det var en hon? Jag trodde stenhårt att det var en ung kille med massa snygga tjejer med sig. Sen kom min morsa och sa att hon trodde det var en tjej.


Hade Bulgarien och Moldavien? (sista bidraget, snygg tjej) som favoriter.

PowPow
2007-05-13, 01:00
Hade Bulgarien och Moldavien? (sista bidraget, snygg tjej) som favoriter.

:eek:


En sak förstår jag bara inte. Hur i hela fridens namn kunde Bulgarien få så mycket poäng? Jag uppfattade det inte ens som en låt, utan som mer som ett soundtrack till ett bilspel i en arcadehall, och några kalkonljud.

X3Ed0rrBi7c

lol. lyssna på anfallet när det är 1.50 kvar.

NiXPhoenix
2007-05-13, 01:09
Etnisk musik, lite som man skulle kunna tänka sig att det låter hos indianer eller varför inte våra egna samer när de gör musik? :)


Tycker det är roligare om länderna kör lite egen musik istället för att göra pop på engelska.

PowPow
2007-05-13, 01:10
Etnisk musik, lite som man skulle kunna tänka sig att det låter hos indianer eller varför inte våra egna samer när de gör musik? :)


Tyckte det lät som valfritt soundtrack från nåt gammal bilspel
Entonigt och elektroniskt + lite trummor och en kråka. :D

NiXPhoenix
2007-05-13, 01:17
Tyckte det lät som valfritt soundtrack från nåt gammal bilspel
Entonigt och elektroniskt + lite trummor och en kråka. :D



Tycker inte det där med bilspel är negativt alls, sån musik är det ju i alla fall tanken att man ska klara av att höra många gånger om och om igen.
Vete fan om den här låten är så pass replayvänlig dock. Kanske lite för intensiv med hennes sång/skrik. :em:


Edit: Tror just skriken mot slutet förstör det. Sången gillar jag helskarpt.

PowPow
2007-05-13, 01:21
Tycker inte det där med bilspel är negativt alls, sån musik är det ju i alla fall tanken att man ska klara av att höra många gånger om och om igen.
Vete fan om den här låten är så pass replayvänlig dock. Kanske lite för intensiv med hennes sång/skrik. :em:


Edit: Tror just skriken mot slutet förstör det. Sången gillar jag helskarpt.

Du har en poäng. Bakgrundsmusik i spel är ju gjorda för att uthärdas. Men ja, smaken är ju delad, och tur är väl det! :)

Solros
2007-05-13, 02:06
Var det med någon rock ala Lordi iår?

Metal_boy_
2007-05-13, 02:23
Jag sa redan i torsdags att hon var bra och idag när jag hörde den igen så tyckte jag att hon borde vinna.

L-Sami
2007-05-13, 03:57
Vilket jävla liv det var i stan inatt, massa serber som tutade med sina bilar.

Moldavien och Finland var mina favoriter.

pragmatist
2007-05-13, 08:03
Jag hade Serbien som toppkandidat faktiskt, men det är väl knappast någon låt jag kommer gå och gnola på i sommar.

Även om rösterna från många enskilda länder var totalt vansinniga (som vanligt) tycker jag ändå att det övergripande resultatet blev hyggligt. Många, många låtar kändes dock som rip-offs i år, var och varannan tyckte man ju att man hört förrut.

Kändes också rätt skönt hur alla svenska förståsigpåare som inbillade sig att fjant-The Ark hade mer än en snöbolls chans i helvetet fick sig en rejäl näsknäpp.

Allan
2007-05-13, 08:09
Tycker det är roligare om länderna kör lite egen musik istället för att göra pop på engelska.

Tycker jag med. Det är bra trist när samma gubbar skriver samma låtar för flera länder.

Kurash
2007-05-13, 08:12
Ungern hade den enda normala låten med nån som helst kvalité.

Nitrometan
2007-05-13, 08:29
Röstade inte alls. Stängde av efter fyllotomten.

Nitrometan
2007-05-13, 08:33
Tycker jag med. Det är bra trist när samma gubbar skriver samma låtar för flera länder.
Jo.

Kenneth and the Knutters var med skrev låten till Litauen. ;)

Pdaddy
2007-05-13, 08:49
Melodifestival, Eurovision songshit .... who cares de är ett ända stort pajas tillställning.

Jag skäms över att de överhuvud taget existerar *slap*

M

Whistler
2007-05-13, 12:26
Hade inte hört ett enda bidrag förutom the Ark, men beslutade mig för att kolla vinnarlåten på youtube nyss. Tycker det var väldigt platt musik, och hennes sångtalanger var ju inte mycket att hänga i granen. Rösten var helt okej, men hon kunde inte hålla takten och hennes micteknik lät bara puff-puff-puff hela låten igenom. Stråkarna var iofs rätt snygga.

Boven
2007-05-13, 12:27
Röstade inte, men tyckte Finland var bäst.

mvh Boven

champion
2007-05-13, 12:48
FINLAND var BÄST!!