handdator

Visa fullständig version : Bära oxen metoden?


zoltan_hellhound
2007-05-12, 17:59
Läste en artikel i någon tidning där de snackade om att om en man började bära en liten kalv på sina axlar och bar den varje dag tills den var vuxen..skulle han inte lägga på sig mycket muskler. Vad beror det på? skulle man inte bli starkare och större om man bar vikter varje dag..och ökade vilten lite i taget?

olle lindblad
2007-05-12, 18:01
Jaha? Skulle man bli starkare om man minskade belastningen istället då?

Taurus
2007-05-12, 18:29
Man måste ju äta av kalven också för att få nån massa?

Dav0d
2007-05-12, 18:42
Läste en artikel i någon tidning där de snackade om att om en man började bära en liten kalv på sina axlar och bar den varje dag tills den var vuxen..skulle han inte lägga på sig mycket muskler. Vad beror det på? skulle man inte bli starkare och större om man bar vikter varje dag..och ökade vilten lite i taget?

Jo såklart, men det där med kalven är mycket mer naturligt! *whistle*

torregen
2007-05-12, 18:43
klart han skulle lägga på sig muskler! ökad belastning varje dag =O

Nitrometan
2007-05-12, 18:55
Hahaha. Ex-svärfars tjurar ökade 1 kg om dagen i vikt. I tre år. Lycka till.

Det är en gammal skröna om Milo från Kroton.

http://www.perseus.tufts.edu/Olympics/milo.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Milo_of_Kroton

z_bumbi
2007-05-12, 20:51
Man kanske inte ska välja ett modernt köttdjur utan en liten fjällkoras eller liknande.

agazza
2007-05-12, 20:57
Han som hade rekordet på största armar innan oljemetoden uppfanns sa att hans enda träning var att han lyfte en gris sen den var liten, en några gånger om dagen.

Nitrometan
2007-05-12, 21:10
Man kanske inte ska välja ett modernt köttdjur utan en liten fjällkoras eller liknande.
Jo, det kan vara smart.


Fast i det här fallet var det Highland Cattle. Jag vet inte om de kan räknas som "modern köttras"? Det är en gammal ras. Nisses HC är renrasiga och har vunnit utställingar i Sverige, Skottland och Kanada. :)

Växer som ogräs gör de iaf.

YTS
2007-05-13, 02:23
Jo, det kan vara smart.


Fast i det här fallet var det Highland Cattle. Jag vet inte om de kan räknas som "modern köttras"? Det är en gammal ras. Nisses HC är renrasiga och har vunnit utställingar i Sverige, Skottland och Kanada. :)

Växer som ogräs gör de iaf.

Väger verkligen en fullvuxen sådan tjur 1095 kg eller mer?

YTS
2007-05-13, 02:27
Man kanske inte ska välja ett modernt köttdjur utan en liten fjällkoras eller liknande.

Vill man bli riktigt stark och har lite förutsättningar, väljer man så klart en Belgian blue.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/BlancBleuBelge.jpg/220px-

YTS
2007-05-13, 02:32
Vill man bli riktigt stark och har lite förutsättningar, väljer man så klart en Belgian blue.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/BlancBleuBelge.jpg/220px-

http://sv.wikipedia.org/wiki/Belgian_Blue

Nitrometan
2007-05-13, 08:49
Väger verkligen en fullvuxen sådan tjur 1095 kg eller mer?
Hans mest belönade tjur vägde över 1400 kg. Stor tjur.

De flesta av tjurarna låg mellan 1100-1200 kg.

Fast Nisses tjurar kanske är ovanligt stora? De fick både gräs och kraftfoder.

Jag kommer ihåg när han hade varit på en utställning med en av tjurarna. De hade haft en högt respekterad skotsk domare där. Domaren gick runt och tittade på tjurarna. När han kom fram till Nisses tjur stannade han och tittade, stod tyst en stund och så sa han högt "Now, that's what I call a real bull!". Nisses tjur vann den utställningen.

YTS
2007-05-13, 20:49
Hans mest belönade tjur vägde över 1400 kg. Stor tjur.

De flesta av tjurarna låg mellan 1100-1200 kg.

Fast Nisses tjurar kanske är ovanligt stora? De fick både gräs och kraftfoder.

Jag kommer ihåg när han hade varit på en utställning med en av tjurarna. De hade haft en högt respekterad skotsk domare där. Domaren gick runt och tittade på tjurarna. När han kom fram till Nisses tjur stannade han och tittade, stod tyst en stund och så sa han högt "Now, that's what I call a real bull!". Nisses tjur vann den utställningen.

1400 kg kallar jag också för en riktig tjur. Dom Highland kettle jag sett väger nog en bra bit under det. Snälla djur är det iaf. Senast jag var och titta på dem, så var det en tokstolle som hade tagit sig in i hagen och skulle fotografera och då hade de kalvar. De största tjurarna ställde upp sig på bredd och såg riktigt aggresiva ut, men när han kom närmare vände de sig om och drog sig undan.

Dav0d
2007-05-14, 03:34
1400 kg kallar jag också för en riktig tjur. Dom Highland kettle jag sett väger nog en bra bit under det. Snälla djur är det iaf. Senast jag var och titta på dem, så var det en tokstolle som hade tagit sig in i hagen och skulle fotografera och då hade de kalvar. De största tjurarna ställde upp sig på bredd och såg riktigt aggresiva ut, men när han kom närmare vände de sig om och drog sig undan.

Fullt normalt att gå närmre ett par aggressiva tjurar som vaktar sina kalvar... :smash: Vilka människor det existerar.

Hebretor
2007-05-14, 11:58
Fan, där ser man, jag har oxå läst Fantomen. Bra tidning, men jag tar inga träningstips från en kille som är lär ha 10 tigrars styrka och går runt med kalsongerna utanpå byxorna..