handdator

Visa fullständig version : sömnproblem


HMG
2007-05-12, 13:59
tjenna, har haft ett problem med sömn nu senaste veckan

jag kan gå å lägga mig nån gång mellan 21 och 24 varje kväll, och ställa klockan på 7, men likväl så vaknar ja nån gång på eftermiddagen (14-15 nån gång) och kommer inte ihåg ett skit av att ja vaknat å stängt av klockan, ibland har ja snackat me polare på eftermiddan som påstår att de ringt på morrgonen å ja har svarat å allting men noll minne från detta

blir rädd för mig själv, vad ska jag göra

Fatality
2007-05-12, 14:01
tar du aas/droger ? har hänt mig samma saker när jag på gamla dagar brukade droger

HMG
2007-05-12, 14:10
snus? inget annat
inte ens protein efter träning tränar 3 ggr / vecka å känner mig tokutmattad efter men brukar släppa när ja fått i mig käk

Lullig
2007-05-12, 14:12
Hehe, det låter som ett missbruk. Har varit där, du förklarar det som om det vore min historia. ^^ Så erkänn ditt missbruk av nån medicin or sooomething!

HMG
2007-05-12, 14:28
ne asså de som e grejen kommer inte på nåt som skiljer sig i mitt liv nu från en vecka sen.. äter som vanligt tränar som vanligt osv osv

HMG
2007-05-12, 14:37
är förövrigt emot de flesta mediciner, knaprar inte ens alvedon

stellan
2007-05-12, 19:48
är förövrigt emot de flesta mediciner, knaprar inte ens alvedon

:laugh:

Jag är jävligt nyfiken å höra varför du hatar mediciner förresten :).

ArbogaJunior
2007-05-12, 19:56
:laugh:

Jag är jävligt nyfiken å höra varför du hatar mediciner förresten :).

Och jag är jävligt nyfiken på varför du har Power Rangers i nyllet.

stellan
2007-05-12, 20:00
Och jag är jävligt nyfiken på varför du har Power Rangers i nyllet.

Valet stod mellan dem å din läckra Jolly Roger :cool: ...

ArbogaJunior
2007-05-12, 20:03
Valet stod mellan dem å din läckra Jolly Roger :cool: ...

Och du är alldeles säker på att du valde rätt?:D Needå, skojsa lite

Johan_P
2007-05-13, 11:25
Tycker nog vissa får sluta anklaga trådskaparen för saker och ting.

On-topic: gå och sök upp det, prata med läkare. Det skulle iaf jag gjort.

feedback
2007-05-13, 11:38
vad ska jag göra

Gå till farbror doktorn; det kan vara så enkelt som att du tränar för hårt samtidigt som kroppen tvingas hantera något onormalt (sjukdom/skada/stress/depression), eller i princip vadsomhelst från en stor bunt med mer eller mindre exotiska sjukdomar... och även om någon här i tråden råkar gissa rätt på vad det är som är fel så kommer du inte veta vem av oss det är, förrän du besökt en läkare.

Oddsen är iaf goda för att vila och bra mat kommer ta dig i rätt riktning, eventuellt långt nog att när du väl har din läkartid så mår du bra igen.

Eddie Vedder
2007-05-13, 19:38
Hur i h-vete kan man ge svar till en uppenbart oroad person med anklagelser för missbruk!?


Om det så vore skulle trådskaparen givetvis veta att det är drogerna det beror på och inte ställa frågan på ett träningsforum. Herregud, såna här svåra sömnproblem kanske kan det kan ligga nånting allvarligt bakom och då svarar folk i stort sett "är du en pundare?".


Jag vet inget om trådskaparens bakgrund och det enda jag säger är, HMG du bör nog kolla upp det här om det fortsätter. Att sova långt in på eftermiddagen finns det väl folk som gör, men att du inte ens vaknar av nånting låter ju väldigt konstigt.:(


Mer än så bör inte sägas över ett forum, ingen här är har rätten att ställa en internetdiagnos (du bör alltså inte söka svar här utan hos någon professionell) och verkligen inte att skicka ut ogrundade missbruksanklagelser!

feedback
2007-05-13, 22:42
Hur i h-vete kan man ge svar till en uppenbart oroad person med anklagelser för missbruk!?

Det är inte alls orealistiskt att misstänka droger av någon sort; men i ett öppet forum med hobbyläkare så får man inte frågan på samma snälla sätt som ens husläkare förhoppningsvis ställer den.
(Sen så behöver en drogrelaterad orsak varken innebära missbruk eller lagbrott.)

Om det så vore skulle trådskaparen givetvis veta att det är drogerna det beror på

Det är en väldigt "förenklad" syn på droger att tro något sådant; har man inte koll så kan man pressa kroppen rejält även på lagliga preparat över en period, bara för att sedan inte förstå/se sambandet med att man en vecka senare sover extremt mycket. Överdrivet deffande och hög aktivitet på ephedra skulle t.ex. kunna ge ett sådant resultat för en del personer, speciellt om man hållit på länge och/eller dragit på sig en sjukdom och/eller av ren envishet försöker köra på lika hårt fortfarande och/eller inte varit medveten om hur man måste sköta om kroppen utan att kunna lita på dess signaler.
Alla reagerar vi olika, så det är inte alltid uppenbart vad det är som orsakat vad; tänker du efter riktigt noga så kommer du säkert på en vän eller släkting som inte kan sova bara den dricker lite kaffe på kvällen, och utan att märka det så har du säkert varit i närheten av flera lugna välskötta personer i samhället som utan nämnvärd resistens har tillräckligt med droger i kroppen för att skicka 10+ pers klättrandes uppför väggarna på akuten.

och inte ställa frågan på ett träningsforum.

Träningsforum passar så klart alldeles utmärkt om man tagit något för att förbättra sin träning, eller helt enkelt tror att det finns en större kunskap här kring vad som händer i kroppen.

Inte alla känner till att de flesta träningsintresserade antingen är okunniga wannabes eller skrockfyllda kärringar som tror på allt möjligt konstigt, och att alla som faktiskt vet något är för upptagna med att träna för att hänga i forum... ;)

Herregud, såna här svåra sömnproblem kanske kan det kan ligga nånting allvarligt bakom

Uj, uj, uj... tänka sig... vilken tur vi har att två personer långt innan dig svarade med att han skulle söka läkare då...