handdator

Visa fullständig version : Strongman "gym"


lejonet
2007-05-11, 20:56
Tänkte nu till sommaren lägga till en dag med lite "strongman" träningen, träning som går tillbaks ända till grunden. Lyfta/pressa/böja/gå med stenar/stockar/sandsäckar/och liknande..
Någon här som sitter på ett schema med linkande övningar? :) Tips på hur man ska träna?

lejonet
2007-05-12, 20:28
bump

samsam
2007-05-12, 21:04
Knäböj, Bänkpress, Militärpress, Marklyft fast med pinnar och sandsäckar istället för vikter?

lejonet
2007-05-12, 22:07
Knäböj, Bänkpress, Militärpress, Marklyft fast med pinnar och sandsäckar istället för vikter?

Jaop ;) Ungefär som vanligt arbete :P

Sniggel
2007-05-12, 22:14
Fast är bänkpress så nödvändigt där egentligen?

lejonet
2007-05-12, 22:21
Fast är bänkpress så nödvändigt där egentligen?

Vetttusan :P Lär ju bli svårt att pressa ;) Men jag tänkte mig mer att pressa i militär pressen ;) stora stenar/stockar/osv Det lär ju tära på greppet rätt rejält *drool*

Iron claw
2007-05-13, 08:00
Tänkte nu till sommaren lägga till en dag med lite "strongman" träningen, träning som går tillbaks ända till grunden. Lyfta/pressa/böja/gå med stenar/stockar/sandsäckar/och liknande..
Någon här som sitter på ett schema med linkande övningar? :) Tips på hur man ska träna?

Kolla i Brooks Kubiks bok "Dinosaur Training - Lost Secrets of Strength and Development" där kan du säkert få lite inspiration.

Är själv intresserad av att köra strongmanträning men har inte hittat något ställe där man träna med t.ex. atlasstenar.

lejonet
2007-05-13, 10:23
Kolla i Brooks Kubiks bok "Dinosaur Training - Lost Secrets of Strength and Development" där kan du säkert få lite inspiration.

Är själv intresserad av att köra strongmanträning men har inte hittat något ställe där man träna med t.ex. atlasstenar.

Tack för tipset :) Hoppas biblioteket har boken :P

Själv så hade jag tänkt träna ute i det fria ;P Vid en väg så man kan dra bilar också ;)

jojjep91
2007-05-14, 11:04
haha _/

zirak
2007-05-15, 16:01
En sida för insperation...

http://www.ontariostrongman.ca/Resources/TrainingResources.html

lejonet
2007-05-15, 20:05
En sida för insperation...

http://www.ontariostrongman.ca/Resources/TrainingResources.html

Jätte tack :)

flesh
2007-05-15, 23:12
Kolla i Brooks Kubiks bok "Dinosaur Training - Lost Secrets of Strength and Development" där kan du säkert få lite inspiration.

Är själv intresserad av att köra strongmanträning men har inte hittat något ställe där man träna med t.ex. atlasstenar.

Har du skog i närheten kan du ju kila runt och se vad du hittar för naturstenar.

Brukar ofta snegla på de runda bitarna där jag bor och tänka "undra om man skulle palla lyfta den där".

Dom har ju kört med natursten i några strongmentävlingar man sett på eurosport så det torde vara ett Ok substitut.