Visa fullständig version : Proteinrik mat?
Ja men hej på er! Jag vill ha tips på proteinrik mat (gärna som går fort och laga också) nu äter jag bara kykling varje gång jag vart och tränat och det är väl gott och bra men i längden är det ju inte sååååååå jävla mumsigt, spyr ut skiten snart. *gah!* förresten kan man äta tonfisk rå? (ur burkarna alltså) hört att tonfisk är jävligt bra efter träning.
Eddie Vedder
2007-05-11, 20:20
Det kan seriöst inte vara svårt att leta upp själv på internet vilken mat som är proteinrik!
Men men, all sorts kött, all sorts fisk (JA du kan äta tonfisk rakt ur burken), sojabönor, keso, kesella, ost, kalkon, ägg, där har du några.
King Grub
2007-05-11, 20:22
Tonfisken i burkarna är inte rå. ;)
Tonfisken i burkarna är god, det är den. Blanda den med keso, lägg på en smörgås och vips så har vi "Nirvana" (obskyr King Grub referens).
anabol_k1k
2007-05-11, 22:01
Inte att förglömma, vassle eller kasein. (proteinpulver) :krampus
King Grub
2007-05-12, 04:47
Inte att förglömma, vassle eller kasein.
Mjölk, med andra ord.
BigForre
2007-05-12, 10:48
Sedan behöver du normalt inte hålla på och pilla allt för mycket med att äta en måltid med hög andel protein efter träning. Se till att få i dig ett ordentligt lass i första hand. Att sitta och pilla med en burk tonfisk efter träning blir man inte grofv av.
Åse Columbus
2007-05-12, 12:56
http://www.nymedicin.com/news/2004/07/25/Viktminskning_genom_att_oka_pa_proteinmamngden_i_m .html
tål att läsa!
längst ner finns det länkar till väldigt mycket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Handcuff
2007-05-12, 12:58
http://www.nymedicin.com/news/2004/07/25/Viktminskning_genom_att_oka_pa_proteinmamngden_i_m .html
tål att läsa!
Nähä? Så om man äter MINDRE så går man ner i vikt? Det hade jag missat fullständigt.
Eddie Vedder
2007-05-12, 17:00
Nähä? Så om man äter MINDRE så går man ner i vikt? Det hade jag missat fullständigt.
+1
INGEN på kolo har vad jag läst NÅGONSIN påstått nånting annat än att proteinrik mat är mer mättande än exempelvis ris vid samma kaloriintag!
Det handlar ju om att majoriteten härinne är tränande individer, nivån varierar oerhört men fortfarande är iaf träningen en röd tråd för dom flesta. Och för tränande individer är kolhydrater oftast (märk väl att jag inte säger alltid undantag som bekräftar regeln hittar du överallt i alla sammanhang) en väsentlig del för att kunna prestera samt att många dessutom antingen strävar efter at gå upp i vikt, alternativt har en så hög energiförbrukning så lättäten mat inte är nånting negativt.
Såna där studier känns bara som ett sätt för en forskargrupp att få ekonomiska anslag för att forska om nånting "revolutionerande" trots att resultaten egentligen bara är samma sak i "olika förpackningar", d.v.s. mindre kcal än man gör över med etc. etc...... ja ni vet resten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2023, Jelsoft Enterprises Ltd.