handdator

Visa fullständig version : Norsk kvinna ska byta processor, det gör ont i mig


regus
2007-05-11, 19:16
EvjdzfV2iFQ
*gah!*

Raggis
2007-05-11, 19:20
Haha. Fyfan va korkad man kan vara.

grisbil3n
2007-05-11, 19:28
Fyfan vilken vidrig jävla idiot, Varg Vikernes skulle skämmas för att dela samma nationalitet som henne.

PowPow
2007-05-11, 19:34
Herrejäklar :laugh:

Pudzianovski
2007-05-11, 19:42
Fyfan vilken vidrig jävla idiot, Varg Vikernes skulle skämmas för att dela samma nationalitet som henne.

Jag skulle skämmas och dela nationalitet med varg också.

Tigerkotten
2007-05-11, 19:56
Damn vilken jävla störig tjej, jag skulle ej klara av en sån person som ifrågasatte sådär konstant. Hon får ju lära sig att vissa vet bättre saker och ting än henne, som när hon trodde att PCn är skärmen.

Obnoxious
2007-05-11, 19:57
de är sånadär personer som retar gallfeber på mig. Jag skulle bli fullständigt vansinnig om det var jag som skulle förklara allt för henner. thank god it wasnt!

eleni
2007-05-11, 20:11
Haha, var längesedan jag såg denna. Så jäkla rolig. Vissa människor alltså...

grisbil3n
2007-05-11, 20:30
Jag skulle skämmas och dela nationalitet med varg också.

Hater, hater, Christian Slater!

olle lindblad
2007-05-11, 20:36
Stackars kille som ska försöka förklara...:smash:

Cerberus
2007-05-11, 20:57
jag vill skära halsen av henne rent spontant, har sett denna förut dock

Timme
2007-05-11, 21:00
Hjälp...

Zakath
2007-05-11, 21:05
Hjälp...

Det är i PCn, inte i skärmen som processorn sitter... *rolleyes*

NiXPhoenix
2007-05-11, 21:10
Det är i PCn, inte i skärmen som processorn sitter... *rolleyes*


Inte i en Imac!

Till deras försvar så är det ju lättare att se och förstå när man har det framför sig, kan vara svårt att föreställa sig saker i fantasin när man inte har nån bra koll på hur de ser ut till att börja med.

Men just den där tjejen verkar ha enorma problem bara med ordet inuti.

NiXPhoenix
2007-05-11, 21:14
Alltså, jag kan inte norska nu men en "handle"?! Antagligen finns ordet på norska och betyder handtag, men om det inte gör det och det är engelska ordet så är det ju inte konstigt om hon inte förstår.

Yankeee
2007-05-11, 21:15
Alltså, jag kan inte norska nu men en "handle"?! Antagligen finns ordet på norska och betyder handtag, men om det inte gör det och det är engelska ordet så är det ju inte konstigt om hon inte förstår.

Orka försvara en uppenbar nötskalle.

Jorgen
2007-05-11, 21:22
Fyfan vilken vidrig jävla idiot
Vidrig jävla idiot? Seriöst? Du måste vara en känslig person.
jag vill skära halsen av henne rent spontant, har sett denna förut dock
Ojdå. Du verkar ha det ännu värre ställt än grisen här över.

NiXPhoenix
2007-05-11, 21:25
Orka försvara en uppenbar nötskalle.


Visst, hon är antagligen rejält korkad, men jag tycker folk gör sig lite väl lustiga. Har sett klippet innan, antagligen tyckte jag att det var roligare första gången.
Man fattar sällan allting på en gång inom nåt område som är helt nytt för en. Beror helt på vad det är, men tror de flesta sagt ja, jo, jag förstår och nickat när någon person förklarar någonting helt nytt för en trots att man inte fattar exakt allting.

Hur många här inne kan byta kylare på grafikkortet utan problem? Nu menar jag inte till någon enkel Arctic Cooling Silencer, utan en gammal Zalmankylfläns, en riktig dunderklump till metallbit. Och hur snabbt klarar ni av det isåfall utan att skada något?

Timme
2007-05-11, 21:26
Det är i PCn, inte i skärmen som processorn sitter... *rolleyes*

haha det där var verkligen helt sjukt.

Yankeee
2007-05-11, 21:29
Visst, hon är antagligen rejält korkad, men jag tycker folk gör sig lite väl lustiga. Har sett klippet innan, antagligen tyckte jag att det var roligare första gången.
Man fattar sällan allting på en gång inom nåt område som är helt nytt för en. Beror helt på vad det är, men tror de flesta sagt ja, jo, jag förstår och nickat när någon person förklarar någonting helt nytt för en trots att man inte fattar exakt allting.

Hur många här inne kan byta kylare på grafikkortet utan problem? Nu menar jag inte till någon enkel Arctic Cooling Silencer, utan en gammal Zalmankylfläns, en riktig dunderklump till metallbit. Och hur snabbt klarar ni av det isåfall utan att skada något?

Alltså, grejen är ju inte att hon inte har kunskapen, ingen har koll på allt. Det som däremot är sjukt är att hon ska tjafsa emot och leka smart trots att hon inte vet något alls om ämnet.

grisbil3n
2007-05-11, 21:34
Vidrig jävla idiot? Seriöst? Du måste vara en känslig person.

Ojdå. Du verkar ha det ännu värre ställt än grisen här över.

Allvarsamt talat, man kan vräka ur sig mycket, inte minst på internet. Men den där människan saknar grundläggande jävla respekt och hänsyn. Det låter ju som en jävla klyscha men hela hennes beteendemönster och attityd är bortom allt förstånd. Snubben som ska hjälpa henne är ju inte bara vältalig och pedagogisk utan jävligt trevlig och tolerant dessutom, och han blir ju rent ut sagt pissad på.

NiXPhoenix
2007-05-11, 21:35
Alltså, grejen är ju inte att hon inte har kunskapen, ingen har koll på allt. Det som däremot är sjukt är att hon ska tjafsa emot och leka smart trots att hon inte vet något alls om ämnet.


Fortsätter försvara henne.
Hon kanske var under tidspress, därför hon agerade stressat och extremt påstridigt. :D

NiXPhoenix
2007-05-11, 21:38
Allvarsamt talat, man kan vräka ur sig mycket, inte minst på internet. Men den där människan saknar grundläggande jävla respekt och hänsyn. Det låter ju som en jävla klyscha men hela hennes beteendemönster och attityd är bortom allt förstånd. Snubben som ska hjälpa henne är ju inte bara vältalig och pedagogisk utan jävligt trevlig och tolerant dessutom, och han blir ju rent ut sagt pissad på.



Jag tror det funkat lite bättre om det varit drömprinsen som satt där och försökte förklara, han sa ju själv nåt om att hon saknade respekt för honom och hans kunnande. Synd men sant.
Funkade ju bättre när hon satt med den andra tjejen på slutet.

grisbil3n
2007-05-11, 21:39
Jag tror det funkat lite bättre om det varit drömprinsen som satt där och försökte förklara, han sa ju själv nåt om att hon saknade respekt för honom och hans kunnande. Synd men sant.
Funkade ju bättre när hon satt med den andra tjejen på slutet.

Och det gör det hela bättre?

NiXPhoenix
2007-05-11, 21:44
Nej

Racso
2007-05-11, 21:51
Hon är ju söt iaf... *rolleyes*

Duffman
2007-05-11, 21:52
hon var ju för fan helt sanslös. Dryg, oförskämd, saknar förmåga att lyssna och beter sig som en jävla bortskämd småunge. Hennes föräldrar är säkert stolta.

Zakath
2007-05-11, 22:10
Jag tycker iaf att hon är duktig!















Jag har rätt till min åsikt! :D

hum
2007-05-11, 22:48
Hur många här inne kan byta kylare på grafikkortet utan problem? Nu menar jag inte till någon enkel Arctic Cooling Silencer, utan en gammal Zalmankylfläns, en riktig dunderklump till metallbit. Och hur snabbt klarar ni av det isåfall utan att skada något?

haha nördpoäng :thumbup:

rikke_B
2007-05-11, 23:06
Hon är ju söt iaf... *rolleyes*

Precis vad jag tänkte! :)

Muskelbyggaren
2007-05-11, 23:07
Bra exempel på manligt och kvinnligt i extremform! Hon försöker anknyta till sina upplevelser av datoranvändning och blir förstås frustrerad när han inte kan ge annat än strikt logiska svar på hennes frågor. Han försöker göra det hela bättre genom att bli ännu mer explicit och logisk. Båda hade lika svårt att se utanför sina egena perspektiv, men hon var mest elak. Antagligen därför att hon per se är poppis och han tönt. Ännu roligare med alla teknikkillar som känner såna sympatier med killen i filmen. :)

PowPow
2007-05-11, 23:31
Hur många här inne kan byta kylare på grafikkortet utan problem? Nu menar jag inte till någon enkel Arctic Cooling Silencer, utan en gammal Zalmankylfläns, en riktig dunderklump till metallbit. Och hur snabbt klarar ni av det isåfall utan att skada något?

Jag tror du missuppfattar det lite.
Jag kan inte byta ut kylaren på ett grafikkort, men om någon som kan byta processornkylare förklarar för mig hur man ska göra så insisterar jag inte på att kylningen ligger under sängen. T.ex.

Dreas
2007-05-12, 00:56
Haha en norsk blondin:smash:

Andreas

PowPow
2007-05-12, 01:00
Jag tror du missuppfattar det lite.
Jag kan inte byta ut kylaren på ett grafikkort, men om någon som kan byta processornkylare förklarar för mig hur man ska göra så insisterar jag inte på att kylningen ligger under sängen. T.ex.

lol.
det ska självklart inte stå grafikkort. det ska stå processor :D
och processornkylare ska vara processorkylare. jag är inte helt vass idag.

Litecore
2007-05-12, 01:06
men lol? finns det inte TFT/LCD-skärmar i norge eller är klippet från -93 ?

PowPow
2007-05-12, 02:17
men lol? finns det inte TFT/LCD-skärmar i norge eller är klippet från -93 ?

I norge finns bara PC:s och Boxar. Inget annat. Tyckte det framgick.

Prankie
2007-05-12, 02:23
I norge finns bara PC:s och Boxar. Inget annat. Tyckte det framgick.

http://www.holmsund.nu/karlsson/public/IntelMac.jpg
Japp! Däruppe sitter PC och under sitter box. :D

PowPow
2007-05-12, 02:24
http://www.holmsund.nu/karlsson/public/IntelMac.jpg
Japp! Däruppe sitter PC och under sitter box. :D

Vad är det som är framför då? :MrT:

Knappeplanken?

Litecore
2007-05-12, 04:28
Vad är det som är framför då? :MrT:

Knappeplanken?
:laugh: :laugh: :laugh:

det är modermodemet ser du väl ;)

Lullig
2007-05-12, 05:49
Hahaha, psyk brud. :D Skulle flippat direkt på henne.

pony
2007-05-12, 21:40
EBKAC!!

Problemet är ju varken att uppgiften är för komplicerad eller pedagogiken för svårgriplig utan på att användaren vägrar lära sig. Jag skulle ha gjort som stackars teknikern där: gett upp.
Varje gång någon drar till med "Jag kan inte/Det kommer inte att gå!" har jag bara ett svar. "Du har rätt. Med den inställningen så..."
*gah!*

flakkz
2007-05-12, 21:47
Blir förbannad bara av att titta på henne, har inte tålamod att förklara sånt för folk som inte vill förstå, kände bara för att knocka henne.

BAAH!

machine gun
2007-05-12, 22:00
EBKAC!!

Problemet är ju varken att uppgiften är för komplicerad eller pedagogiken för svårgriplig utan på att användaren vägrar lära sig. Jag skulle ha gjort som stackars teknikern där: gett upp.
Varje gång någon drar till med "Jag kan inte/Det kommer inte att gå!" har jag bara ett svar. "Du har rätt. Med den inställningen så..."
*gah!*

+1

MilkmaN
2007-05-12, 22:32
Jag blev så irriterad att jag var tvungen att slå näven i benet flera gånger under klippet.

Det finns inget som gör mig så arg som sådana människor. Som det står i titeln, det gör ont.

larre
2007-05-12, 22:38
Jag får en ond värkande klump i magen av att se den där filmen, är det normalt?

flakkz
2007-05-12, 22:45
Jag får en ond värkande klump i magen av att se den där filmen, är det normalt?

Det är normalt.

The_RobRoy
2007-05-12, 22:50
Vad är det som är framför då? :MrT:

Knappeplanken?

:laugh: :laugh:

spot on :D

Litecore
2007-05-13, 03:01
EBKAC!!
den var ny.. vad menas? ( nej, jag är lat och orkar inte googla ) ;)

skaparn
2007-05-13, 05:30
Ha! Mycket roligt klipp och humor för alla som försökt lära exempelvis en gammal förälder göra något datorrelaterat.