handdator

Visa fullständig version : PC/XBOX360/PS3: "Two Worlds"


Tigerkotten
2007-05-10, 23:41
http://www.2-worlds.com
http://www.gamespot.com/pc/rpg/twoworlds/index.html
http://pc.ign.com/objects/014/014229.html (finns thrailer här)

Game Notes

Two Worlds combines the extremely dynamic and sophisticated combat system
with the meaning and freedom of exploration exceeding the accomplishments of
other games of the genre. A top quality Role Playing experience - the
ultimate goal of the Two Worlds project is to deliver a superior Role
Playing Game to the PC and Xbox 360 market where players have a real chance
to shape the game world with their actions - to an extent that has yet to
seen in other productions. This premise will be supported with a strong,
non-linear storyline, mind blowing graphics, and stunning combat sequences.
To attract the mass audience, the complexity of the game will be achieved
mainly through a variety of meaningful choices while the User Interface will
be simplified.




Så något bra? Thrailern såg lovande ut i.a.f. Blir nog pröva i helgen! :D

Whistler
2007-05-11, 01:43
Amagad! Skiter i hur spelet är, tänker skaffa det för bruden på sitens förstasida!
Har inte ens sett resten av sidan än... :D

Whistler
2007-05-11, 02:06
Ok, nu har jag läst massa om det och kollat alla screenshots etc som fanns på officiella hemsidan.

Verkar som en mycket värdig konkurrent till Oblivion!
Jag tänker skaffa det och testa. Det enda som inte verkar bra är multiplayer-delen. På hemsidans MP-avdelning står det typ två rader om MP sen står det bara massa om hur man kan påverka omgivningen.

FAQen säger att det stödjer upp till 8 spelare samtidigt. Men hur funkar det? Skapar någon en server och de andra joinar? Är det bara PvP eller kan man ha CoOp också? Hur funkar det med nya kontra mäktiga karaktärer? Vad händer när man loggar ut och ska skapa ny server nästa gång, finns de påverkningar som jag och mina medspelare gjorde mot omvärlden kvar, eller nollställs allt och jag kommer in med en erfaren karaktär i en helt opåverkad värld? Känns skumt... Behöver mer info.

Whistler
2007-05-11, 02:36
Har luskat runt på lite forum och sånt där folk skriver.

Multiplayer-delen ska tydligen funka lite som Diablo-spelen. Man ansluter till en "stad" (server), där det är hur mycket folk som helst. Går man utanför staden så är man begränsad till sin grupp på max 8 spelare.

Känns som en blandning av Diablo 2 och World of Warcrafts instance-system.

Sen om det här stämmer eller inte är jag helt ovetandes om. Jag har bara läst runt.

Tigerkotten
2007-05-11, 15:59
Så Whistler prövat på det ännu? :)

Raggis
2007-05-11, 16:03
Ska snart prova det. Ser mycket lovande ut.

Whistler
2007-05-11, 16:04
Så Whistler prövat på det ännu? :)

Ehrm... "Affären" hade lite lång leveranstid. Beräknas vara hos mig om 10 timmar. ;)

Raggis
2007-05-11, 16:05
Ehrm... "Affären" hade lite lång leveranstid. Beräknas vara hos mig om 10 timmar. ;)

Hahahaha :laugh:. Va segt "affären" levererar :)

Whistler
2007-05-12, 01:33
Ahja, när några av oss kommit igång kan vi ju försöka testa det ihop i multiplayer. Någon intresserad?

Tigerkotten
2007-05-12, 12:07
Visst, men inte prövat på spelet ännu ens :D Får se hur det kommer flyta också.. :D

Raggis
2007-05-12, 13:10
Ahja, när några av oss kommit igång kan vi ju försöka testa det ihop i multiplayer. Någon intresserad?

Yes :)

mangemani
2007-05-12, 15:23
är det bekräftat att two worlds kommer till PS3?
enda info jag kan hitta är att det kommer till 360 och PC.
när kommer det till PS3 isf?

för övrigt så tror jag detta spel kommer att sopa mattan med oblivion..ser hyffsat bra ut,men trailers kan ju ljuga rätt så bra så man ska väl inte säga så mycket innan man har testat.

Scratch89
2007-05-12, 17:40
Verkar fett coolt. Samma krav som Gothic 3 och Oblivion, hoppas jag kan spela det. Är fattig och kan inte köpa ny dator. :/

Whistler
2007-05-13, 04:08
Installerade det nu när jag kom hem från jobbet och startade med spänning upp spelet. Otroligt snygga wallpapers etc som följde med på skivan. Musiken är fantastiskt vacker gothic metal med en sopran som lägger härlig sång som ger atmosfär direkt vid uppstart!

Men vad är det för skit som möter en? Menyerna ser ut som något från början av 90-talet. Går in på inställningar, inte mycket som går att göra. Personligen stänger jag alltid av skuggor i alla spel för att kunna ha andra grafikinställningar på i princip högsta. Kör t ex Oblivion i 1600x1200 med högsta på allt utom AA, som ligger på 2x, detta med avstängda skuggor. Flyter perfekt.

1) Karaktärsskapande: En gubbe med fult skägg står på min skärm, i kläder som döljer det mesta av honom. Går att småmodifiera vissa kroppsliga attribut, men ytterst få utseendemässigt (ändra storlek på näsa går t ex, men oavsett hur man gör så är man fast med samma skägg i samma färg). Finns totalt fem frisyrer att välja på. Ger direkt ett fattigt intryck för en hardcore-rollspelare som jag själv. Går inte byta kön eller ras heller. Bara människa i maskulinum.

2) Startplats/introduktion: Ingen tutorial över huvud taget, bara rätt in i en grotta där ett par fula monster dödar en direkt. Respawnar omedelbart utan några synliga attributförluster bara några meter ifrån. Dödar fienderna, hittar lite saker i några lådor och på liken. Man måste stå i princip på objektet man vill loota för att kunna få tillträde till det. Lootning och inventory funkar bra och ser rätt trevligt ut. Trevligt att utseende på avataren ändras direkt på detaljnivå, t ex när man sätter på ett par nya handskar. Lite questtexter antyder att jag ska någonstans. Försöker hitta mig fram med karta, men det går sådär. Blir dödad av ett stort antal övermäktiga spöken som jag inte har en chans att ens såra. Vad är det för jäkla startplats?

2) Ut i stora världen: Hittar en dörr ut ur grottan/templet. Möts av en NPC som börjar prata med mig. All dialog är röstbaserad, men skådespeleriet är på lägsta möjliga nivå. Tonfallen och uttalet karaktärerna har (framförallt den egna avataren) får mig att vilja slänga lurarna åt skogen. Springer ut i lite skog. Får sänka alla grafikinställningar till typ 30% av max för att det ska flyta någorlunda. Spelet ser därifrån ut som något återigen från början av 90-talet. Detta i upplösning 1600x1200. Höjer inställningarna tills jag hittat visuellt acceptabla nivåer. Hack-hack-hack-hack-hack-hack... Går inte spela, får ändra tillbaka. Blir anfallen av en drös vargar, tvärdör direkt, har inte ens en chans. Respawnar direkt på en helt ny plats, mitt i en stad. Får ytterligare lite text om quests. Lyckas klura ut lite stats-sidor och grejer. Visar sig att jag genom att döda de få fiender jag stött på har gått upp till level 6. WTF? Skills och stats verkar ganska standard, inget svårt där.

3) NPC-interaktion: Går in i en by. Massa NPC:er överallt, som går runt i jobbiga mönster och man måste vara direkt inpå dem för att kunna starta konversation. Alla karaktärer går att prata med och har samma dialogmenyer (som för övrigt ser riktigt trista ut, bara vit text på ett semitransparent grått fält).

4) Handel: Hittar en gubbe som får en annan ikon när jag råkar springa in i honom, han säljer prylar. Handel funkar bra, som att flytta mellan två inventorier, väldigt likt Diablo 2.

5) Questande/strid: Hittar en gubbe som säger att om jag går nedför backen vi står vid så får jag ett uppdrag från en stallägare. Mannen där ger mig ett uppdrag att döda ett gäng banditer som utpressat honom. För detta skulle jag få en häst (WTF, lite väl tidigt för mount va?). Får en röd prick på min minimap, springer dit. Totaldör av banditerna. Hinner få ner hälsan till hälften på en av de 6-8 banditer som rusade mot mig och dödade mig tokfort. Detta på svårighetsgrad medium, på första questen, precis i början av spelet. Karaktären hugger med svärdet på det som finns framför, sen är det upp till egen koordination att lyckas placera sig så att något finns framför karaktären, genom att styra med karaktären med WASD och kameran med musen.

Spelade runt i ungefär 50 minuter. Stängde ner. Avinstallerade.

Att detta spel skulle utmana Oblivion är ju dagens, om inte veckans, eller kanske årets, största skämt!

Att jag ens brydde mig om att slösa 7Gb på att ha det på mina diskar ger mig ångest. Tur jag får tillbaka dem vid avinstallation.

Scratch89
2007-05-13, 11:08
Här ska man vara negativ. ;)
Vad har du för dator? Jag vet inte om jag ska installera det. Jag har en Amd Athlon 3000+, 1 gb ram och ett GForce 6600.

Whistler
2007-05-13, 11:47
Här ska man vara negativ. ;)
Vad har du för dator? Jag vet inte om jag ska installera det. Jag har en Amd Athlon 3000+, 1 gb ram och ett GForce 6600.

Athlon 64 3000+
1,5Gb RAM
10kRPM SCSI-hårddisk
Radeon x850XT AGP

Som sagt så flyter Oblivion på högsta inställningarna om jag drar ner skuggor och AA, och då är det likvärdigt utseendemässigt med det snyggaste på Two Worlds. Eftersom Oblivion är så mycket bättre strukturmässiggt så är det ju inte konstigt att man tycker Two Worlds är fattigt.

Scratch89
2007-05-13, 13:41
Athlon 64 3000+
1,5Gb RAM
10kRPM SCSI-hårddisk
Radeon x850XT AGP

Som sagt så flyter Oblivion på högsta inställningarna om jag drar ner skuggor och AA, och då är det likvärdigt utseendemässigt med det snyggaste på Two Worlds. Eftersom Oblivion är så mycket bättre strukturmässiggt så är det ju inte konstigt att man tycker Two Worlds är fattigt.

Hmm, din dator är inte så mycket bättre än min ändå. Kanske värt att prova. Vilka inställningar tycker du att man ska dra ner på? Jag är teknisk idiot vad gäller att kanske gå in o ändra i olika configs och sånt, men om du säger hur så klarar jag av det. :)

Whistler
2007-05-13, 15:45
Hmm, din dator är inte så mycket bättre än min ändå. Kanske värt att prova. Vilka inställningar tycker du att man ska dra ner på? Jag är teknisk idiot vad gäller att kanske gå in o ändra i olika configs och sånt, men om du säger hur så klarar jag av det. :)

Two Worlds kändes alldeles för segt på mitt system, så det rekommenderar jag inte. Sänkte man upplösningen blev det grynigt och fult, och drog man ner drawing distance så blev träden så fula att man trodde man spelade CS 1.5.

Details och drawing distance är väl det som gör mest att dra ner på prestandamässigt. Detta förutsätter att du redan har Anti-Aliasing på 1x. Jag kunde inte ha högre än så, hackade sjukt mycket då.

Oblivion kunde jag som sagt ha på jättehöga inställningar och det flöt fint.

NiXPhoenix
2007-05-13, 16:52
Allt hänger ju inte på systemet, drivrutiner spelar stor roll också. Kanske funkar klockrent för de med dåliga Nvidia-kort t ex.

larre
2007-07-29, 10:19
Har någon fler testat?
Jag kikade lite på de filmer som fanns och det såg inte helt värdelöst ut. När dom släpper xbox 360 versionen så kanske jag ger det en chans.

Men att spelet skulle kunna matcha Oblivion har jag svårt att tro :)

Tomten
2007-07-29, 10:42
Har någon fler testat?
Jag kikade lite på de filmer som fanns och det såg inte helt värdelöst ut. När dom släpper xbox 360 versionen så kanske jag ger det en chans.

Men att spelet skulle kunna matcha Oblivion har jag svårt att tro :)

Nej, det är just det som är problemet med Two Worlds. Det ser bra ut men spelet är en total katastrof. Undvik!

beckman88
2007-07-29, 12:13
Det som är problemet med two worlds är att det är ett tyskt företag som har gjort det. Dom ända hyfsade rpgna som tyskar har gjort är gothic 1,2,3.
Att detta ens jämförs med oblivion är ju helt absurt *gah!*

King Grub
2007-07-29, 12:20
Det som är problemet med two worlds är att det är ett tyskt företag som har gjort det.

Var det inte polskt? Eller har jag drömt det?

larre
2007-07-29, 12:50
Var det inte polskt? Eller har jag drömt det?

Jo ett polskt. Vet inte om du drömt det också eller inte.