handdator

Visa fullständig version : smilet vill ha allt


Sidor : [1] 2

smilet
2007-05-10, 22:07
NU, är det dags... Måste strukturera upp träning, mål och mig själv. Vill helst ha allt, samtidigt, med en gång.. Jag vill ha mer muskler, men inte mer fett, helst mindre, haha. Vill vara muskulös men ändå smidig och inte fööör tung. Måste orka hoppa högt och ha energi på mina BodyCombat pass. Som det är nu känner jag att jag bara hattar hit och dit och inte får något gjort egentligen, och hoppas att en träningsjournal här kan ge mig en extra puff i rätt riktning.

Ska väl våga mig på lite bilder och sådär vad det lider, för det blir ju roligt att se om det går åt rätt håll. Dessutom finns ju så otroligt mycket kunskap samlat här, så jag hoppas och tror att man kan få mycket bra tips, kritik och feedback.

Om mig då:
kvinna
32 år
63.4kg
162 cm
vader 38.5 cm
lår 60 cm
rumpa 100 cm
mage (tjockaste stället) 83 cm
midja 74 cm

Utrymme för förbättringar finns ju iaf ;)

Har tränat mer eller mindre hela mitt liv, allt från gymnastik till simning och fotboll (var sjukt dålig på fotboll dock. Bollsinne = 0 ). På senare år har det mest blivit olika typer av gruppträning och min största passion är BodyCombat. Är nyutbildad Combatinstruktör (ska snart filma min licenvideo *nervös*) och har dessutom för ett par veckor sedan letat mig in i gymmet. Det är framför allt där jag kommer att lägga mer av min tid nu, förutom det vanliga.

Kommer i första hand att fokusera på träning och inte så mycket på maten, mer än att försöka hålla mig till bra mat överlag. Märker jag att det inte går åt rätt håll får man väl se över detta noggrannare senare.

Dagens träning:

BodyCombat 60 min
Teamade med T. Tog låt 1,2,5,6,7. Gick inte så bra. Sista passet innan filmningen, och redan nervös :smash:

FYS 90 min
Tufft styrke/konditionspass i stationsform. Mycket kondition idag, sen mest axlar och ben styrka. Tungt som tusan, körde ironiskt nog just axlar och ben i gymmet igår *spy*

Jepp jepp, dags att gå och sussa. Gött att det är fredag imorgon :)

smilet
2007-05-11, 21:57
Dagens träning:

Rygg

sittande rodd
15kg x 12
25kg x 12
30kg x 10
35kg x 8
35kg x 12 kändes i underarmarna två sista seten

breda latsdrag
15kg x 12
25kg x 12
30kg x 10
35kg x 8
35kg x 10 började dra med nacken... :banned

stående skivstångsrodd
17.5kg x 12
20kg x 10
25kg x 8


Bröst

bröstpress i maskin
15kg x 12
35kg x 12
35kg x 10
35kg x 8
37.5kg x 9

armhävningar 12, 10, 8

pec deck
19kg x 12
26kg x 10
33kg x 8
33kg x 9

totalt 50 minuter.


Har svårt att hålla skuldrorna nere när det börjar kännas tungt i ryggövningar *grr*

smilet
2007-05-12, 11:21
Har filmat min licensvideo idag för BodyCombaten. Var så nervös innan att jag trodde jag skulle spy. *spy* Usch. Det gick bra dock (tror jag, har inte kollat resultaten än...) så förhoppningsvis kan jag skicka in och få godkänt så jag slipper göra om det!!

Får bara hålla tummarna att tekniken ser bra ut, att jag syns och att jag hörs...

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

smilet
2007-05-14, 21:31
Idag blev det bara lite benträning innan boxen. Hade klantigt nog glömt mina träningsskor hemma, så det var bara till att cykla tillbaka och hämta.. *gah!* Blev iaf uppvärmd....

Nåväl....

Dagens träning:

Ben:
benpress
55 kg x 12
105 kg x12
115 kg x 10
125 kg x 8
125 kg x 12

sittande lårcurl
35 kg x 12
45 kg x 10
55 kg x 8 ojoj, tuungt.. kom inte hela vägen in på de sista repsen
45 kg x 12

benspark
25 kg x 12
35 kg x 10
45 kg x 8
45 kg x 12

ca 30 min

Box2, 75 min
körde med en tjomme som vilade halva tiden, för "han var så trött i sina armar, för han hade varit på pass innan..." Suck. Varför gå på ett pass till då?? Vad trött jag blir. :smash:

sissa
2007-05-14, 22:00
Härligt benpass! ( Schyssta stångcurl också*flex* )

Kul att du hittat in i gymmet. Jag fattar själv inte varför jag inte börjat styrketräna innan. Det är ju skitkul!

Välkommen hit förresten!

smilet
2007-05-15, 04:30
Tack Sissa!! Ja, det är kul att ha hittat in i gymmet!! Verkligen, man undrar ju varför man inte hängt där mer tidigare...
Kul att ha ett sånt här forum att roa sig med också. Fantastiskt mycket duktigt folk. Har varit medlem här ett tag, men först nu börjat läsa runt på allvar. Är faktiskt mitt inne i din journal nu, sissa :hbang: Man blir jätteinspirerad!!! :thumbup:

Man får väl passa sig bara så man får något annat gjort än att hänga här eller i gymmet ;) Man fastnar rätt lätt, det finns mycket kul att läsa..

sissa
2007-05-15, 09:22
Tack Sissa!! Ja, det är kul att ha hittat in i gymmet!! Verkligen, man undrar ju varför man inte hängt där mer tidigare...
Kul att ha ett sånt här forum att roa sig med också. Fantastiskt mycket duktigt folk. Har varit medlem här ett tag, men först nu börjat läsa runt på allvar. Är faktiskt mitt inne i din journal nu, sissa :hbang: Man blir jätteinspirerad!!! :thumbup:

Man får väl passa sig bara så man får något annat gjort än att hänga här eller i gymmet ;) Man fastnar rätt lätt, det finns mycket kul att läsa..

Särskilt i början tänkte jag skriva, men jag läser och skriver knappast mindre nu än i början så det var nog inte sant:D

Har du specifikt mål nu i början eller du mest "kör på "? Menar om det är viktuppgång/viktnedgång eller inget av ( inte medvetet iallafall)?


Ser fram emot bilder sen!

(Och kul att man kan inspirera!:) )

Konsultfet
2007-05-15, 09:33
Är bodycombaten kul? Är du frestad att testa boxning/kickboxning/thaiboxning efter att ha provat det?
Bra jobbat att kunna gå efter att ha tömt sig i benpress, än mer 75 minuter kondition.

smilet
2007-05-15, 19:56
Särskilt i början tänkte jag skriva, men jag läser och skriver knappast mindre nu än i början så det var nog inte sant

Har du specifikt mål nu i början eller du mest "kör på "? Menar om det är viktuppgång/viktnedgång eller inget av ( inte medvetet iallafall)?


Njaa, njee, inget specifikt mål egentligen. Är väl lite därför jag startade journalen. För att få lite struktur och tvinga mig själv att tänka efter lite grann vad det är jag vill.. Eller, snarare, i vilken ordning man vill ha saker och ting. Helst vill jag ju göra allt på en gång, men det blir ju svårt. Jag menar, man kan ju inte deffa, bygga muskler, inte tänka så mycket på maten och tokträna massa cardio samtidigt.. Eller kan och kan, det blir nog klurigt att få till iallafall.. Jag måste försöka ta en sak i taget. Just nu lutar det åt att trappa upp styrketräningen successivt och köra mest styrka över sommaren iallafall.


Är bodycombaten kul? Är du frestad att testa boxning/kickboxning/thaiboxning efter att ha provat det?
Bra jobbat att kunna gå efter att ha tömt sig i benpress, än mer 75 minuter kondition.

Ja, är heeelt toksåld på combaten. Finns inget roligare!!!! Å ja visst blir man sugen på att köra "på riktigt", typ kickboxning. Har små planer på att hänga på någon klubb till hösten faktiskt, dels för att det skulle vara jättekul, men även för att förbättra min teknik i combaten och bli en bättre instruktör. Det är en jättefördel om man har kampsportsbakgrund som combatinstruktör, men har man inte det, ska man se ut som om man har det... Jag gör mitt bästa för att fejka, haha, men självklart kan man förbättra sig hela tiden.


Dagens träning:

BodyCombat 60 min
Hade tänkt köra lite styrka innan combaten, men eftersom jag fick ta passet istället för att vara med som deltagare (ordinarie instruktör sjuk), så kändes det inte rätt att komma trött. Får köra extra hårt i gymmet imorgon istället. Är redan superladdad :hbang:

smilet
2007-05-16, 21:52
Vilken tur att man börjar göra något åt detta elände nu iallafall, haha. Übersvag i biceps.. Usch, svårt att inte börja lyfta med både axlar och allt annat än just biceps.. Blä. Normalt starkare i bröst men rejäl träningsvärk sen boxen i måndags (?? alla armhävningar kanske..) *mini* Passet blev inte riktigt som jag tänkt mig, men jag är väl svagare än vad jag vill tro, helt enkelt. Ännu så länge :devil:
Nästa bröstpass ska jag nog försöka ha med lite sällskap, så man kan bänka lite. Vet inte riktigt vad man vågar lassa på, så vill gärna ha lite pass, för det blir väl inte riktigt samma sak i smithen?? Eller man kanske ska prova lite där också..

Dagens träning:

Bröst:

bänkpress maskin
15 kg x 12
35 kg x 12 tuuungt
35 kg x 8
30 kg x 8

pec deck
19 kg x 12
26 kg x 10
33 kg x 8
31 kg x 12

armhävningar 12,10,8

Biceps:

bicepscurl m rep i kabelmaskin
6.25 kg x 12
11.25 kg x 12
13.75 kg x 10
13.75 kg x 8

curl m skivstång
12.5 kg x 12
12.5 kg x 10
12.5 kg x 8 pinsamt

koncentrationscurl
4 kg x 12
6 kg x 10
8 kg x 5

ca 40 min

smilet
2007-05-17, 17:57
så nu återstår bara att klura ut hur tusan den där tidsfördröjningsmekanismen funkar, så man kan ta kort på sig själv, haha, för jag har ingen större lust att be sambon.. Han tycker jag är knäpp nog som jag är med mitt tränande utan att jag står och försöker spänna musklerna framför kameran med honom på andra sidan linsen, haha. Jaja, det finns ju iaf den utvägen om jag inte får till det där med bilderna själv.
Frågan är ju också ifall man verkligen ska ge sig på några "muskelspännarbilder" eller helt enkelt ta ett kort framifrån, ett bakifrån och ett från sidan.. Vet inte vilket som blir bäst. Både och, kanske. Äh, jag vet inte, får se hur det blir.


Det blev ett axelpass idag. Gillar att träna axlar. Snyggt med stora delta dessutom, som man ju kan hoppas få på köpet ;)

Dagens träning:

Axlar:

uppvärmning roddmaskin

militärpress
10 kg x 12
17.5 kg x 12
20 kg x 10
25 kg x 8 sista två repsen ostrikta, men fick ändå upp stången iaf
20 kg x 10

drag till hakan med hantlar
6 kg (per hantel) x 12
8 kg x 10
8 kg x 8
10 kg x 6

baksida axel i maskin
12 kg x 12
19 kg x 10
26 kg x 8
26 kg x 8

hantlellyft åt sidan
2 kg x 12
4 kg x 10
6 kg x 8
4 kg x 12

ca 40 min

sissa
2007-05-19, 18:07
bra militärpressar! :hbang:

jo, axlar tycker jag också alltid är kul att träna. tyvärr har just militärpressarna gått sämre och sämre för varje gång nu ett tag för mig. *grr27*

smilet
2007-05-20, 15:58
Joodå, vet att det är söndag. Blev aldrig av att jag skrev igår bara, hade fullt upp med att hinna till Liseberg och grejjer *whistle*

bra militärpressar! :hbang:

Tack! :)

Lördagens träning:

Fick lite kort om tid innan combaten (mmm, svåårt att komma iväg i tid på lördag morgon) , så det blev mindre triceps än jag hade planerat.. *gah!*

Rygg:

sittande rodd
15 kg x 12
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
35 kg x 12 Underarmarna slut.. Inte ryggen som är trött egentligen..

latsdrag m brett grepp
15 kg x 12
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8

stående skivstångsrodd
17.5 kg x 12
20 kg x 10
25 kg x 8

Triceps:

triceps pushdowmn i maskin med rak stång
8.75 kg x 12
13.75 kg x 12
13.75 kg x 10
16.25 kg x 8

ca 30 min

BodyCombat 60 min
Hoppade in och gästspelade på låt 4,7,8,10. Nervöst, för de hade grundutbildning, så en superinstructor var i närheten och dessutom var en instruktör från annat gym med på passet. Fast man ska ju förstås köra på som vanligt och inte bry sig om sånt *slap*

Nu blir det vilodag söndag och sen är det ny vecka med friska hårda tag!! Yepp yepp yepp

smilet
2007-05-21, 13:53
Näää, inte ny vecka med friska hårda tag, utan ny vecka med feber och tjock i halsen *grr* Det blir inget tränande idag. Fyy, jag blir som en blöt repstump när jag har feber (har bara 37.7 men är helt klubbad). Bara sover och sover oavbrutet. Nu har jag suttit här i fem minuter, så det börjar väl bli dags för en liten tupplur igen. Suck :furious:

sissa
2007-05-21, 14:07
Blä vad trist. Hoppas det inte blir nån långdragen historia. Krya på sig!

smilet
2007-05-24, 14:58
så idag får det allt bli träning. Har (bokstavligen) bara sovit och ätit i tre hela dagar så nu får det vara nog. Känner mig helt okej, kanske lite svag, och är lite hes. Fast det gör inte ont i halsen så jag kör på.

Å fy vad jag har ätit sen.. Hur sjutton kan man ha sån aptit när man är sjuk? Å hur hinner jag äta såna mängder när jag sover 20 timmar per dygn. En gåta det där *whistle* Alla andra som är sjuka sitter och sippar på buljong, men när jag blir sjuk finns det ju ingen botten. Blä. Vågen stod på 64 kg i morse. Ojoj. Dags att börja se över matvanorna en aning. Det är ju för tusan snart beachsäsong.

En bra sak i det sammanhanget är att det kommer att bli hyfsat mycket combatträning framöver nu. Mycket cardio alltså. Kan nog behövas innan man når heffaklumpstatus ;)

Nä, nu är det dags att sticka sin kos. Mot gymmet. Äntligen.

smilet
2007-05-24, 19:18
Det blev en snabbsväng i gymmet (igen *gah!* ) för min mor dök upp där (hennes pass hade blivit inställt) så jag visade henne lite övningar och sådär. Skulle vara himla bra för henne om hon styrketränade lite grann iallafall, för att slippa få ont i axlar och rygg. Well, well, då har man sått första fröet så får vi se om hon dyker upp igen.
De har dragit igång ett program som heter Forma där jag tränar. Vad jag fattar så verkar det vara väldigt likt body-for-life upplägget med intervallkondition tre dagar i veckan och styrka tre dagar i veckan. Ena veckan 2 ggr överkropp 1 ggr underkropp och nästa vecka tvärtom. Blev väldigt sugen på att hänga på där faktiskt. Gillar att ha en plan. Söker ju struktur och det här är kanske något för mig. Både starkare och bort med späck. Passar mig bra *whistle* Ja, jag får nog kolla upp det där lite noggrannare. Ska ju ändå vara hemma och arbeta i stort sett hela sommaren så det kan vara kul att satsa järnet under 12 veckor.

Dagens träning:

Bröst

bröstpress i maskin
15 kg x 12
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
35 kg x 12

pec deck
21.5 kg x 12
28.5 kg x 10
35.5 kg x 8
35.5 kg x 12

ca 20 min

BodyCombat 60 min
av 168, max 188

Det kändes att jag varit sjuk på flåset framför allt, men på det stora hela kändes det heeelt ok *flex*

smilet
2007-05-27, 10:52
Idag var det äntligen dags för ny combatrelease!! Kvartalsutbildningsdags alltså :) Kul, kul, kul!! Var lite oroad att det skulle bli dumt, för jag har haft hosta på nätter och morgnar ett par dagar i rad nu (*gah!* vill vara helt frisk NUUUUU) , men det gick finfint. Gött.

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

smilet
2007-05-29, 20:35
Körde en boxklass på måndagen. Kul att få slå och träffa något ibland, till skillnad från combaten ;)

Måndagens träning:

Box 2, 75 min
Körde med M. Rätt tufft pass tekniskt, men mycket smått och gott som kan komma till nytta i den nya combatkoreografin. Gött.
142/187

smilet
2007-05-29, 20:43
Dags att börja nöta in den nya releasen nu. Den måste sitta till v 24, då det är dags för releasejippot på gymmet. Då blir vi nog fem instruktörer som teamar. Ska bli jättekul!!!!!!

Dagens träning:

BodyCombat 150 min
Övade på nya koreon med S. Vi mer eller mindre satte tre låtar, så det känns jättebra. Nu är det bara till att tuta och köra järnet i ett par veckor så ska det nog ordna sig det här med. Både kondition och styrka måste upp ett par hack om man ska kunna leverera denna omgången ordentligt. 128/166

BodyCombat 60 min
Vik för L. Det gick bra, trots två och en halv timmes övandet innan. Gött med rejäla gainers, haha. En tjej skadade knät i början av passet, så det blev lite stirrigt, men i det stora hela gick det jättebra!

Det kommer att bli mycket mycket combatträning nu ett tag framöver. Det känns både roligt och lite dumt. Skulle ju försöka fokusera mer på styrketräningen.. Ska försöka klämma in ett par muskler mellan varven så gott det går iallafall, även om det inte blir superfokus på styrkan nu på ett par veckor.

Känner mig helt frisk och hur pigg som helst, men hostar fortfarande helt hysteriskt på natten. Skumt som tusan. Sånt där kan sitta i ett tag, tydligen. Blä.

smilet
2007-05-31, 20:51
Just nu är det bara combat för hela slanten. Ska nöta in den nya koreografin, så mycket skuttande blir det... Har bokat tid med typ pt imorgon inför forma-grejen jag ska köra, så från och med nästa vecka blir det iallafall 3 pass styrka i veckan. Ska bli skönt att få lite struktur ett tag och inte bara hatta runt hela tiden. Resultaten blir ju därefter.. Ska ta lite bilder snart, så man kan roa sig (eller gråta) med före-efter-bilder sen.

Dagens träning:

BodyCombat 120 min
Övade 32an med S. De första 4 låtarna sitter ok, 5-8 sisådär, men det kommer. Har inte ens slängt ett öga på 9 och 10, men det kommer. Planen är att ha någorlunda koll på alla låtarna denna veckan, och köra detaljer och sådär nästa vecka. Det ska ju se snyggt ut också, helst.. Å så ska man ju orka *whistle*
143/170

BodyCombat 60 min
Pass med T. Helt ok, men trött i vaderna efter övandet innan.
168/185

smilet
2007-06-03, 07:50
Ojojoj, det hinns inte med något annat än combat just nu. Vill inte pressa in styrkepass bara för sakens skull heller. Känner att det bara skulle slita på kroppen i nuläget. Men, men, jag visste ju att det skulle bli så här, och det är ju iofs gryymt kul!! :D Är ju combatfrälst. *cupid* Nu blir det combat combat combat på det här sättet i en vecka till, skulle jag tro, sen är det dags för release, och man kan gå tillbaka till att träna lite mer normalt.

Lördagens träning:

BodyCombat 45 min
Övade 32an själv innan passet. Det känns som om de första åtta låtarna iallafall börjar fastna lite smått. De första fyra sitter bra, men sen blir det liiite svajjigt. 148/175.

BodyCombat 60 min
Pass med S. Gästspelade på 7,10. Kul. Måste hålla igång 31an också ett tag till, ska ju ha pass på tisdag. 156/186.

BodyCombat 60 min
Hade egentligen inte tänkt köra mer idag, men fick höra att U var tillbaka i stan, och skulle skugga på ett pass. Ville så gärna se hennes första, så jag gick dit. De körde 32an!! Skitkul att få köra den "på riktigt" nu när man håller på att nöter in den!! Fast klurigt som tusan när allt blir spegelvänt när man står på "deltagarsidan" :Virro

smilet
2007-06-03, 15:12
Vad ska man säga. Öva, öva, öva.

Dagens träning:

BodyCombat 190 min
147/171
Puh...

smilet
2007-06-04, 16:03
Hade möte på gymmet idag, inför min tolvveckorssatsning. Ska bli kul som tusan. Styrka tre dagar i veckan, kondition tre dagar. Ska verkligen ge järnet!! Passar mig bra med struktur och bestämda mål. Gillar att fylla i listor osv för att få översikt, så jag tror det här kommer att passa mig jättebra.

När jag ändå var på plats kunde jag inte motstå ett litet minipass i gymmet. Det var ju så längesen nu, men kroppen är sliten som tusan, så jag tog det försiktigt. Måste vara pigg imorgon igen, då ska jag ha pass på ett nytt ställe, så det gäller att göra gott intryck ;)

Dagens träning:

Axlar

Militärpress
10 kg x 12
17.5 kg x 12
20 kg x 10
25 kg x 6 märkte att jag började dra upp vänster axel mot örat, så det blev inte fler än sex reps *grr*
20 kg x 11

Drag till hakan m hantlar
6 kg x 12
8 kg x 10
10 kg x 8
8 kg x 12

Baksida axel maskin
12 kg x 12
19 kg x 10
26 kg x 8

ca 20 min

Pinglan
2007-06-04, 17:06
Oj villken trevlig journal! Välkommen hit, du verkar vara en rolig tjej med rätt inställning :thumbup: Jag gillar att läsa journaler med lite humor och det ser din journal ut att ha! Kul! Jäklar vad du ligger i med träningen också! BodyCombat....förklara gärna för mig vad det är för typ av träning (pinsamt att inte veta :em: men tänk på att jag tränar ensam i en Lada mitt ute i skogen *whistle* )

smilet
2007-06-05, 21:19
Oj villken trevlig journal! Välkommen hit, du verkar vara en rolig tjej med rätt inställning :thumbup: Jag gillar att läsa journaler med lite humor och det ser din journal ut att ha! Kul! Jäklar vad du ligger i med träningen också! BodyCombat....förklara gärna för mig vad det är för typ av träning (pinsamt att inte veta :em: men tänk på att jag tränar ensam i en Lada mitt ute i skogen *whistle* )

Tack Pinglan!!! Ska väl försöka klämma in något mer än bara combat combat combat i hela tiden i journalen snart också ;) Tanken var ju att komma igång med styrketräningen, haha, men det är på gång.

Hur som helst BodyCombat är *überdisco* "kampsportsinspirerad konditionsträning". En typ av gruppträning med skuggboxning med slag och sparkar i rätt högt tempo. Förkoreograferat av Les Mills (precis som t.ex BodyPump osv om du känner till dom??) vilket gör att man som instruktör får ett färdigt pass i kvartalet som man sedan kör. Det låter ju inte så kul, hör jag, när jag förklarar, men det är verkligen jäääätteroligt och jag rekommenderar varmt alla att prova om lusten faller på. Cardio så det skriker om det, hähä.

Idag skulle jag ha pass på ett ställe jag aldrig kört förut. Det kom EN deltagare... Kul. *mini* Tur att det bara stod "gäst" på instruktörsplatsen och att jag inte har varit där förut, för hade det varit ett ställe där dom känner mig och det stod mitt namn och det bara kom en person.. Ojojooj, ynkedom hade det varit då. Nu behövde jag iaf inte ta det personligt. Ingen visste ju vem som skulle komma och köra, så det blev ju ingen kritik mot mig på det viset. Hur som helst, tjejen var tuff och ville köra ändå. Så det blev ett pass.. Bara jag och hon. Jösses, det var modigt, hade det vart tvärtom hade jag aaaldrig kört. Anyway

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

smilet
2007-06-05, 21:38
Jaa, vill man se före-och-efter bilder måste man ju krypa till korset och lägga upp "före"-bilderna även om det svider... Ska se om jag får det att funka nu bara..

http://img125.imageshack.us/img125/5435/img1593bgo5.jpg

http://img125.imageshack.us/img125/1882/img1594bft4.jpg

Försöker mig på en liten pose *åh, pinsamt, men men*

http://img505.imageshack.us/img505/3339/img1598vk8.jpg

http://img510.imageshack.us/img510/83/img1600bsh5.jpg

smilet
2007-06-06, 10:53
Se där, nu kommer tolvveckorssatsning mot bättre form igång..

Har varit och gjort lite olika mätningar och vägningar..
Minns inte riktigt siffrorna, men dom är sparade på gymmet, så man kan jämföra sen.. Hur som helst, det jag minns... fett% runt 25, midja 74, lår 60 och biceps 30.5.
bmr 1400
fettvikt ca 15
vattenv 34

Morgon hemmavågen
62.9 kg, 26.5% bf, 51.6% bw


Dagens träning:

Knäböj
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
50 kg x 6
0 kg x 12

Dynamiska utfall med hantlar
6 kg x 12
7 kg x 10
8 kg x 8
9 kg x 6

höftlyft på halv pilatesboll
12

stående vadpress i smith
35 kg x 12
45 kg x 10
55 kg x 8
65 kg x 6
enbens
35 kg x 12

crunches på pilatesboll
20, 10, 10, 8, 10, 10

ca 50 min

sissa
2007-06-06, 14:56
Fina bilder, ser bra ut tycker jag. Du har muskler:) . Visst kan du bli hårdare, men du ser ändå "fast" ut i kroppen tycker jag. Ser vältränad ut.

Vi väger samma, men jag är några cm längre än dig (är 167 lång)

Bra böj btw!
Och crunches på boll tar sjukt bra tycker jag.

smilet
2007-06-06, 16:00
Bra böj btw!


Tackar!!! Kunde nog slängt på lite till, tror jag, är ganska stark i benen, men det var första gången jag gjorde riktiga djupa knäböj så jag hade inte hundra koll på hur mycket man kan fläska på. Vi får se på måndag om det blir något mer. *flex*

Pinglan
2007-06-07, 07:31
Bra utgångsläge!!! Du kommer fixa formen lätt som en plätt :thumbup:

Bra pass tjejen :thumbup:

smilet
2007-06-07, 13:57
Bra utgångsläge!!! Du kommer fixa formen lätt som en plätt :thumbup:

Bra pass tjejen :thumbup:

:D :D :D Tack Pinglan. Blir löjligt glad. Hoppas du har rätt.

Fast jag har ju gryyyyym träningsvärk idag. Men det var det värt.

smilet
2007-06-07, 21:29
Egentligen skulle jag väl ha kört någon 20-minuters intervall historia, om man följer programmet till punkt och pricka, men sådär strikt kan man ju inte vara. Kan ju inte leva utan combaten, haha, så det blev sånt istället. Bra för konditionen det med. Och intervalligt. Så det så. Det borde funka lika bra. *kissass*

Har helt otrolig träningsvärk i ben, rumpa och mage idag... Ojojjoj, det tog mer än det kändes igår det där. Har problem med att sätta mig ner. Måste liksom ta tag i stolen och hålla emot så jag inte dimper ner för fort, haha, benen kan liksom inte hålla emot så bra. Å fyyyy vad ont det gör om man glömmer hålla emot och rasar ner. Aj-oj-ynk.

Dagens träning:

BodyCombat 105 min
Körde först ett pass med T, och sen övade vi (hela ligan lyckades samlas idag, kors i taket) igenom nya passet inför releasen.

Imorgon blir det gymmet och överkropp! Kul!!!!!!! :)

smilet
2007-06-08, 18:48
Full rulle hela dagen idag, pust pust, det är ju helt otroligt varmt!!! Man känner ju mest för att ligga nära vatten med någon liten glass eller nåt, men iche, iche... March till gymmet.

Dagens träning:

bänkpress
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
35 kg x 6
30 kg x 12 ingen vila mellan sista tolvorna, direkt på
armhävningar
12

Stående rodd
17.5 kg x 12
20 kg x 10
25 kg x 8
30 kg x 6
20 kg x 12
marklyft
20 kg x 12

militärpress
15 kg x 12
17.5 kg x 10
20 kg x 8
25 kg x 5 *jävlar, fick inte upp den sjätte *grr* *
17.5 kg x 12
baksida axel m hantlar (framåtlutande hantellyft)
2 kg x 12 jösses, å tungt tyckte jag det var också :em:

bicepscurl m stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
12.5 kg x 6
10 kg x 12 Måste bli starkare här. Snabbt. Det är ju så man skäms *slap*
hammercurl, hantlar
4 kg x 12

liggande tricepspress med stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
15 kg x 6
10 kg x 12
dips (fötter på golv, händer på bänk, ner tills axel nedanför armbåge)
12

baksida axel i maskin
12 kg x 12
19 kg x 10
26 kg x 8

ca 50 min



Passet kändes helt okej, även om det mesta är nya övningar för mig, så jag håller på och känner in mig på både teknik och vikter. Men herregud vad svag jag är i armarna... Ojojoj, tur att man tar tag i saker iaf, men vad löjligt det ser ut när man står och frustar med den där lilla tiokilosstången, hähä. Sånt får man bjuda på ;)

Pinglan
2007-06-09, 09:12
Bra pass tjejen! Det är klokt av dig att ta det lite lugnt i början med nya övningar! Bara du får in känsla och teknik ska du se att du kommer att öka ordentligt i styrka också! Förresten tycker jag inte alls att du är klen!

smilet
2007-06-11, 14:34
Bra pass tjejen! Det är klokt av dig att ta det lite lugnt i början med nya övningar! Bara du får in känsla och teknik ska du se att du kommer att öka ordentligt i styrka också! Förresten tycker jag inte alls att du är klen!

:) Hähä, nu var du snäll. Men visst har du rätt, man får väl träna lite innan man blir starkare så att säga. Sen ska det bli styrka av!


Fick mail från utvärderaren på licensvideon till combaten idag. Skickade ju in den för ett tag sen och har så smått börjat vänta på ett svar. Idag fick jag "vi kan tyvärr inte utvärdera din video eftersom det bara är ett par sekunder inspelat. Var snäll och skicka in en ny." WTF?? Jag har ju själv tittat igenom den, och har dessutom en kopia här hemma som innehåller hela passet... Wierd. Skivan kanske inte var kompatibel med deras spelare eller nåt annat jävla murphys lag skit. Vad trött jag blir. Har skickat ett litet mail tillbaks och bett att de ska kolla med en annan dvd-spelare, så får vi hoppas att det funkar. Annars är det ju inte så stor idé att jag skickar in en kopia till, liksom. Dvdn funkade ju här hemma. Äh. *cry*

Lördagens träning:

Intervallträning på spinningcykel 20 min

BodyCombat 60 min
Skulle egentligen övat, men alla salar var upptagna, så det blev ett vanligt pass istället. Där rök den planerade vilodagen på söndagen...

Söndagens träning:

BodyCombat 170 min
Generalrepet innan releasen på tisdag. Jag, S och T. Kul, men ojoj så varmt!!


Ska iväg till gymmet och köra ben (och ett litet boxpass om jag orkar) idag. Det ska väl förbättra humöret, skulle jag tro ;)

Pinglan
2007-06-11, 16:20
Men vilket skit med videon *gah!* Hoppas det löser sig, vad gör du annars? Spelar in en ny eller? Håller tummarna :thumbup:

Hjälp vad du combattar :thumbup:

smilet
2007-06-11, 21:33
Men vilket skit med videon *gah!* Hoppas det löser sig, vad gör du annars? Spelar in en ny eller? Håller tummarna :thumbup:

Hjälp vad du combattar :thumbup:

Ja men eller hur!! Man är ju så duktigt nervös när det ska till att spelas in så man vill ju helst inte göra det fler gånger än nödvändigt.. Blä. Men, men, har inte gett upp hoppet än. Dom kanske får igång den *hoppas*.
Annars blir det väl till att antingen försöka fixa till den till ett annat format eller skiva eller vad man nu gör alternativt spela in en ny. Scheisse.

Nu till det roliga istället.

Dagens träning:

knäböj
30 kg x 12
40 kg x 10
50 kg x 8
55 kg x 6
40 kg x 12
0 kg x 12

utfallssteg med hantlar
6 kg (per hantel) x 12 (per ben)
7 kg x 10
8 kg x 8
10 kg x 6
5 kg x 12
höftlyft
12

vadpress i smith
35 kg x 12
45 kg x 10
55 kg x 8
65 kg x 6
45 kg x 12
enbens i smith
35 kg x 12 (för tungt här, lyckades inte få hela rörelsebanan på flera reps, men orkade inte mecka med att byta vikter. Får sänka lite nästa gång.)

crunches på pilatesboll
20, 20, 12, 12, 10, 10


ca 45 min

Box 75 min
Jäkligt trött i benen, men har man lovat så har man... Man kör ju två och två, så det kändes taskigt om man skulle banga för lite trötta ben *whistle* Fast jag sparkade nog rätt mesigt idag, hähä.

Pinglan
2007-06-12, 09:04
Tror jag det att man sparkar mesigt efter de där knäböjarna!!! Bra jobbat tjejen :hbang:

smilet
2007-06-12, 21:23
Tror jag det att man sparkar mesigt efter de där knäböjarna!!! Bra jobbat tjejen :hbang:


:D Rätt mycket träningsvärk idag med. De är verkligen effektiva dom där knäböjarna. Har inte riktigt vågat mig på såna tidigare, men nu känns det jättebra!! Iallafall fram tills dagen efter *whistle*

Idag var det dags för kondition å vad blir det då?? Surprise, surprise, combat...

Dagens träning:
BodyCombat 60 min

Äntligen dags för den efterlängtade releasen, så nu körde vi passet med fem instruktörer å hade skitskoj!! Matchande kläder o hela kittet. Så, nu kan man slappna av något. Inga mer 3-timmars övande på ett tag. Kroppen börjar tröttna på sånt nu känner jag. Är lite sliten. Nu blir det nog mest vanliga entimmespass ett tag framöver. Å så gymmet förstås.

Imorgon blir det överkropp :)

smilet
2007-06-13, 04:25
Morgon hemmavågen (förra veckan)
62.6 kg (62.9), 24.1% bf (26.2), 53.1%bw (51.6%)
-0.3 kg tot, -1.5819 f, +0.7842 w

Ännu så länge ser det ju okej ut, även om jag vet att det finns stor felmarginal med den här typen av vågar. Efter några veckor kan man ju ändå dra slutsatser om det är på väg åt rätt håll.

Idag blir det en liten resa med jobbet, så dagen kommer väl mer eller mindre spenderas sittande på buss. Brukar röra mig ganska mycket i jobbet annars, så det kommer nog att kännas ganska vilsamt, haha. Mycket energi till gymmet ikväll :devil:

Fed up
2007-06-13, 21:40
jag har missat din journal, alltid kul men mer eller mindre jämnstarka tjejer!
Bilder?*popcorn*

smilet
2007-06-13, 21:43
Är det inte tyyyypiskt!!! Vi skulle varit tillbaka runt sju från resan, men självklart blev allt försenat så vi var inte hemma förrän halv nio.. Sprang iväg som en skållad råtta till gymmet och fick köra ett hast-pass innan det stängde. *gah!* Från den ljusa sidan sett kan jag ju alltid skylla mina låga vikter på otillräcklig vila mellan seten då, mohaha *whistle* Nä, på riktigt kändes det ganska bra, trots stressen. Liiite starkare än sist. Kanske.

Dagens träning:

bänkpress
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
40 kg x 5 tuuuuungt
30 kg x 12 ingen vila mellan sista tolvorna, direkt på
armhävningar
12

Stående rodd
17.5 kg x 12
20 kg x 10
25 kg x 8
30 kg x 6
20 kg x 12
marklyft
25 kg x 12 lite klurig övning, tycker jag... Svårt att hålla ryggen rak hela vägen. Får nog be någon kunnig kika lite på hur det ser ut, så man inte gör några dumheter.


militärpress
12.5 kg x 12
17.5 kg x 10
20 kg x 8
25 kg x 6
17.5 kg x 12
baksida axel m hantlar (framåtlutande hantellyft)
3 kg x 12

bicepscurl m stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 6
10 kg x 12
hammercurl, hantlar
4 kg x 12

liggande tricepspress med stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
dips (fötter på golv, händer på bänk, ner tills axel nedanför armbåge)
12

ca 35 min

smilet
2007-06-13, 21:46
jag har missat din journal, alltid kul men mer eller mindre jämnstarka tjejer!
Bilder?*popcorn*

Det låter som om jag ska ta och slänga ett öga på din också!! Håller med om att det är kul när man ligger hyfsat nära varann i styrka. Nu går jag genast och läser :D

Har ett par bilder här i journalen, men det kommer fler (bättre förhoppningsvis, hähä). Har precis fått en kamera i present :)

sissa
2007-06-13, 21:48
snygga bänkar! där ligger jag i lä.:)

bra jobbat!

Fed up
2007-06-13, 22:02
Det låter som om jag ska ta och slänga ett öga på din också!! Håller med om att det är kul när man ligger hyfsat nära varann i styrka. Nu går jag genast och läser :D

Har ett par bilder här i journalen, men det kommer fler (bättre förhoppningsvis, hähä). Har precis fått en kamera i present :)

Ah, missade visst dem (läste sida 1 och 3 :smash: ). Ser bra ut, men träna mer på poserandet, så kommer det se mycket bättre ut, för jag tror du har mer muckler än det ser ut som på bilderna.

snygga bänkar! där ligger jag i lä.:)

bra jobbat!

+1 på den.*cry*

smilet
2007-06-13, 22:09
sissa och Fed up: tackar!!! Jodå, bröst är nog min starka sida. Måste ju ha något litet ess i rockärmen när man jagar era fina resultat i annat ;)


Ah, missade visst dem (läste sida 1 och 3 :smash: ). Ser bra ut, men träna mer på poserandet, så kommer det se mycket bättre ut, för jag tror du har mer muckler än det ser ut som på bilderna.


Ja, det där poserandet... Ojojoj, det är svårare än man tror. *grr27* Ska öva.

Pinglan
2007-06-14, 06:57
Ja, det där poserandet... Ojojoj, det är svårare än man tror. *grr27* Ska öva.

+1 på den! Bra pass smilet! Ffa bänkisarna :thumbup:

smilet
2007-06-14, 21:52
+1 på den! Bra pass smilet! Ffa bänkisarna :thumbup:


*flex* :D


Idag var det dags för lite cardio igen. Combat. Of course. Hade release på andra stället med S. Det gick sådär, men ok iallafall. Några misstag hit eller dit spelar väl ingen roll, harkel...

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

Imorgon blir det ben och mage. Yesssss. Tänkte sticka och träna innan tvätten, så hinner det inte komma så mycket folk å "sno" mina stänger, hähä. Gillar inte att stå i kö till träningsgrejerna precis. Man tappar tempo. Vill köra övningarna i den ordning jag planerat innan dessutom. Vilken j-vla paragrafryttare jag är *slap* Men det ÄR lättare när det inte är fullt, det är ju faktisk helt sant. Som tur är pysslar dom flesta mest med maskinerna, så då får man hållas med sina små knäböj i fria-vikter-hörnet. I like. Så kan man mingla runt lite sen när det är dags för pilatesbollcruncharna :D

smilet
2007-06-15, 14:18
Snabbt inlägg nu, för jag måste springa till tvättstugan :Virro

Dagens träning:

knäböj
30 kg x 12
40 kg x 10
50 kg x 8
60 kg x 5 :hbang:
40 kg x 12
0 kg x 12

utfallssteg med hantlar
6 kg (per hantel) x 12 (per ben)
7 kg x 10
8 kg x 8
10 kg x 6
6 kg x 12
höftlyft
12

vadpress i smith
35 kg x 12
45 kg x 10
55 kg x 8
65 kg x 6
45 kg x 12
enbens i smith
20 kg x 12

crunches på pilatesboll
20, 20, 15, 15, 10, 10

ca 55 min inkl uppvärmning och stretch.

Tjolahopp!!!!!


ca 45 min

Fed up
2007-06-15, 15:30
Ska iväg och köra ben om en timme. Ska se om jag inte kan få upp en femma på 60 med, minst! (har bara kört 55 hittils).:devil:
(bra jobbat!)

smilet
2007-06-15, 19:00
Ska iväg och köra ben om en timme. Ska se om jag inte kan få upp en femma på 60 med, minst! (har bara kört 55 hittils).:devil:
(bra jobbat!)

Ska hålla tummarna för dig! Hade egentligen tänkt köra sex stycken, men insåg att risken var stor att jag inte skulle komma upp, hähä, så det blev fem. Men är nöjd ändå. Nästa gång då jäklar. I värsta fall får man väl dumpa stången i backen bakom ryggen :D

smilet
2007-06-16, 11:43
Japp, då var dagens träning avklarad. Cardio idag, och inga överraskningar. Idag blir det till att mumsa god middag och några glas vin. *popcorn* För - hör och häpna - imorgon är det VILODAG. Behöver det. Har tränat 13 dagar i rad nu i och med det här 12-veckorsprogrammet som drog igång i samma veva som jag var tvungen att träna så jättemycket combat inför releasen. Men imorgon är det dags. Soffläge i 23 timmar. Yesss. Känner mig ändå förvånansvärt pigg i kroppen. Blir det för tråkigt att ligga still får man väl vifta lite med wii-et, hähä, det är ju lagom jobbigt.

Dagens träning:

Spinning intervallträning, 20 min

BodyCombat 60 min
Med S, fast hon hade problem med rösten, så jag tog låt 2,4,6,7,8,9,10. Kändes bra, fast jag måste träna mer på vissa moment. Det kändes som om tekniken är riktigt sunkig stundtals *mini* Men det var kul och mycket folk.

Pinglan
2007-06-16, 13:18
Fina knäböj där tjejen :thumbup:

Hur går det med videon? Har ni fått någon ordning på den så att du slipper spela in en ny?

smilet
2007-06-16, 13:35
Fina knäböj där tjejen :thumbup:

Hur går det med videon? Har ni fått någon ordning på den så att du slipper spela in en ny?

:) Gillar knäböj numera.

Vad gäller videon har jag förträngt det hela ett par dagar. Hade mailkontakt med utvärderaren, och hon vill att jag skickar in en ny kopia.. Problemet är ju bara att jag redan har en kopia på hennes, så att säga. Så är det något problem lär det ju finnas på mitt ex också. Båda har ju gått att titta på i min dvd förvisso. Blir sur. Tror dom har skitutrustning.
Men bra att du påminde mig, Pinglan. Det drabbar ju bara mig själv att jag skjuter upp det.. Ska sticka och köpa ett VHS-band och skicka både dvd-kopia och vanlig videokopia med för säkerhets skull. Då KAN det ju inte gå fel, eller?? :naughty:
Förutom om hon tycker jag är kass och underkänner mig förstås. Då blir det till att spela in igen iallafall.... Men, men, den dagen den sorgen.

smilet
2007-06-18, 21:30
Sådär ja, nu har jag skickat iväg licensvideon för combaten. Igen. Både en dvd och en vhs-kopia, för säkerhets skull... Nu får jag återgå till att hålla tummarna att denna blir godkänd, istället för att svära och muttra över att den förra tydligen inte gick att titta på på deras dvd, hähä.

Dagens träning:

bänkpress
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
40 kg x 6
30 kg x 12 ingen vila mellan sista tolvorna, direkt på
armhävningar
12

Stående rodd
17.5 kg x 12
20 kg x 10
25 kg x 8
30 kg x 6
20 kg x 12
marklyft
25 kg x 12 kändes bättre idag än sist.

militärpress
15 kg x 12
17.5 kg x 10
20 kg x 8
25 kg x 6 lättare idag..
17.5 kg x 12
baksida axel m hantlar (framåtlutande hantellyft)
3 kg x 12

bicepscurl m stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 4 armarna tvärvägrade fler *grr27*
12.5 kg x 12
hammercurl, hantlar
4 kg x 12

liggande tricepspress med stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12
dips (fötter på golv, händer på bänk, ner tills axel nedanför armbåge)
12

latsdrag (brett grepp)
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
35 kg x 6
25 kg x 12


ca 50 min

Passet kändes finemang idag. Har inte ökat vikter sen sist, men det kändes ändå lättare, så jag fick en positiv vibb. Slurpade i mig en rejäl gainer och skuttade iväg till

Box 75 min
Tjihooo!! Roligt.

Pinglan
2007-06-19, 06:47
Du store tid, vilket pass :hbang: Mycket bra jobbat!! Håller också tummarna för videon :thumbup:

smilet
2007-06-19, 21:05
Håller också tummarna för videon :thumbup:

Tack!! Det kan behövas! Börjar bli mer och mer nervös över det där nu när det blev så där struligt. Fast å andra sidan händer ju inget värre än att man får göra om det.. Iallafall inte i första läget. Fast jag vill VERKLIGEN helst bli godkänd direkt. Det skulle kännas konstigt att ha pass om företaget man representerar tycker man är en sopa, typ... Äh, får ojja mig över det om det blir så istället...

Idag var det dags för att köra nya koreografin själv för första gången. Det gick bra, men man känner att man inte helt hundra kan slappna av och bara koncentrera sig på deltagarna ännu. Måste fortfarande ha en del koncentration på mina egna fötter och händer, haha, men det sätter sig väl förhoppningsvis snart i ryggmärgen.

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

Imorgon är det dags för ben och mage. Sen får man väl köra dubbelt på torsdag med både cardio och styrka eftersom det dumma gymmet har stängt på midsommarafton *grr* Jäkla helgdagar som sabbar mitt träningsschema *rolleyes*

Fast det är gott med sill. Å jordgubbar. :thumbup:

Fed up
2007-06-19, 21:32
bänkpress
40 kg x 6



Attans, en 6a känns avlägset, men snart så tar jag det med! kanske nästa vecka!:devil:

smilet
2007-06-19, 21:40
Attans, en 6a känns avlägset, men snart så tar jag det med! kanske nästa vecka!:devil:

Nästa vecka kör vi ju 45-or :devil:

Men allvarligt, det såg inte alls avlägset ut, tycker jag. 3or och 4or kom ju upp. Klart du fixar det!

Fed up
2007-06-19, 21:51
Nästa vecka kör vi ju 45-or :devil:

Men allvarligt, det såg inte alls avlägset ut, tycker jag. 3or och 4or kom ju upp. Klart du fixar det!

Jamen vet du hur slut jag var efter de 4a? *cry* Jaja, för två veckor sen tog jag bara 2 så snart så! Usch, prata inte om 45! :(

:D

smilet
2007-06-20, 17:38
Ojojoj, idag var det seeeegt att ta sig iväg och träna. Hade verkligen ingen lust alls. Det var ju inte så att jag längtade efter knäböjarna efter min lilla eftermiddagslur i soffan, hähä. Men, å det vet man ju, väl där kändes det finfint, och passet gick bra.

Dagens träning:

knäböj
30 kg x 12
40 kg x 10
50 kg x 8
60 kg x 6
40 kg x 12
0 kg x 12

utfallssteg med hantlar
6 kg (per hantel) x 12 (per ben)
7 kg x 10
9 kg x 8
10 kg x 6
7 kg x 12
höftlyft
12

vadpress i smith
35 kg x 12
45 kg x 10
55 kg x 8
65 kg x 6
45 kg x 12
enbens i smith
35 kg x 12 för tungt. skulle ju haft på 25, men räknade fel å blev alldeles förvirrad när jag inte kom upp på tå, hhahaha *slap*

crunches på (stor) pilatesboll
20, 20, 20, 20, 20, 20

trodde jag var piggare i benen än det visade sig, så jag lade till

bencurl i maskin
25 kg x 12
35 kg x 10
45 kg x 8
55 kg x 4

benspark i maskin
25 kg x 12
35 kg x 6 hjälp, vad tuuungt. benen heelt döda.
45 kg x 4 dags att ge upp för idag....

ca 75 min (inkl uppvärmning, stretch o småprat :em: ).

smilet
2007-06-21, 19:11
Huuu, vad klibbigt väder det har varit hela dagen lång. Det känns verkligen att det är oväder på gång. Skulle nog inte skada med ett rejält åskväder som fick rensa upp lite.. Det fick bli både styrka och cardio idag, eftersom det kommer att vara stängt i dagarna 3 på gymmet *cry* Jaja, det kanske inte skadar med ett par vilodagar iofs. Fast inte nu just, när jag känner mig på hugget. Fick till ett par höjningar idag iaf. Är väl dags att försöka hålla reda på lite PB osv nu *whistle*

Dagens träning:

bänkpress
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
40 kg x 6
45 kg x 3 PB!!! var bara tvungen att se om jag fick upp den, men fler än tre gick iche. Denna gången :devil:
35 kg x 12 ingen vila mellan sista tolvorna, direkt på
armhävningar
12

Stående rodd
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
35 kg x 6 PB!!!
25 kg x 12
marklyft
25 kg x 12 klurigt att hålla ryggen rak

militärpress
15 kg x 12
17.5 kg x 10
20 kg x 8
25 kg x 6
20 kg x 12
baksida axel m hantlar (framåtlutande hantellyft)
3 kg x 12

bicepscurl m stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6 PB!!!
12.5 kg x 12
hammercurl, hantlar
5 kg x 12

liggande tricepspress med stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12
dips (fötter på golv, händer på bänk, ner tills axel nedanför armbåge)
12

latsdrag (brett grepp)
20 kg x 12
30 kg x 10
40 kg x 6 PB!!!
35 kg x 6
30 kg x 6

ca 60 min

Hade glömt mina handskar, men det gick ju finemang ändå :D

BodyCombat 60 min
Jäkligt svettigt, höll på att ramla för det blev så himla halt under mig... Hähä.

sissa
2007-06-21, 19:54
snyggt pass! bra bänkat!*flex*

jag var helt genomsvett efter första övningen idag pga det klibbiga vädret.

Fed up
2007-06-21, 20:02
knäböj
60 kg x 6


bänkpress

45 kg x 3 PB!!!

Fan va bra! (Moste bli starkare!*cry* )

smilet
2007-06-21, 23:04
snyggt pass! bra bänkat!*flex*

jag var helt genomsvett efter första övningen idag pga det klibbiga vädret.

Bänken känns bra som tusan. Börjar ladda för 50 snart. :)

Men herrejösses, denna klibbighet. Jag sitter helt still nu, och ändå är kläderna som klistrade. Hoppas på åska. *screwy*

sissa
2007-06-21, 23:10
Bänken känns bra som tusan. Börjar ladda för 50 snart. :)



Gött!


Jag har inte hållt på med bänk alls mkt, fattar inte varför. Det bara blev så. Det är en av de roligaste grejorna nu på gymmet. Inte för att jag tar så mkt i det, men jag gillar övningen. Den är skoj!

50 tar du inom kort!*flex*
Själv satte jag som mål att att 50 innan detta året är slut. ;)

smilet
2007-06-21, 23:11
Rygg blev det idag, lite stressigt pass med kortare vila, vilket märktes på tex. latsdragen som jag suger på:

Latsdrag, smal grepp:
1x4+2 50 kg
2x7 45 kg klen!




Fan va bra! (Moste bli starkare!*cry* )

Öh, no... Du är stark nog. Vila dig du ett par dagar. Eller veckor :devil:

smilet
2007-06-21, 23:13
Själv satte jag som mål att att 50 innan detta året är slut. ;)

Det fixar du. Lätt.

Fed up
2007-06-22, 08:12
Öh, no... Du är stark nog. Vila dig du ett par dagar. Eller veckor :devil:

Åhnävars. Jag tror aldrig jag kommer om dig i bänk och i knäböj har du också ett rejält försprång, så nu gäller det att hålla dig bakom mig i typ axlar och rygg.

Vad menar du med stående rodd, förresten? Menar du "drag till hakan", alltså stå rakt och dra en stång till hakan, eller menar du "stångrodd", alltså, stå som en anka och dra en stång till bröstet? Jag tror nämligen stående rodd vanligtvis=drag till haka, men jag misstänker att du menar stångrodd? (måste bara veta om du är superstark i drag till haka :MrT: )

Alltså:
http://www.exrx.net/AnimatedEx/DeltoidLateral/BBUprightRow.gif
eller
http://www.exrx.net/AnimatedEx/BackGeneral/BBBentoverRow.gif

Semiramis
2007-06-22, 08:13
Bra bänkar :thumbup:

Pinglan
2007-06-22, 08:14
Men shiiiiiiit vilket pass du drog av där tjejen! Typ 1000 PB bara sådär :hbang: Strålande!

Ha en underbar helg nu vännen :thumbup:

smilet
2007-06-22, 09:46
Vad menar du med stående rodd, förresten? Menar du "drag till hakan", alltså stå rakt och dra en stång till hakan, eller menar du "stångrodd", alltså, stå som en anka och dra en stång till bröstet? Jag tror nämligen stående rodd vanligtvis=drag till haka, men jag misstänker att du menar stångrodd? (måste bara veta om du är superstark i drag till haka :MrT: )


Aha. Jag menar stångrodd. Jag står som en anka, hhaha.
http://www.exrx.net/AnimatedEx/BackGeneral/BBBentoverRow.gif
Ska försöka komma ihåg att skriva det istället. Tack.

smilet
2007-06-22, 09:50
Bra bänkar :thumbup:

Tack :)

Men shiiiiiiit vilket pass du drog av där tjejen! Typ 1000 PB bara sådär :hbang: Strålande!

Ha en underbar helg nu vännen :thumbup:

Ja, det var ett roligt pass! Fast det är klart, det blir väl mycket lättare höjningar nu i början, fast det är kul iallafall.

Ha en jättefin helg själv!! En bra midsommar om man gillar regn *whistle*

smilet
2007-06-25, 19:40
Efter tre hela vilodagar med mycket mycket mat o vila så vad det dags att masa sig iväg och träna ben. Hähä, man hinner bli rätt lat på en långhelg med stängt gym *slap* Passet kändes hyfsat iallafall.

Dagens träning:

knäböj
30 kg x 12
40 kg x 10
50 kg x 8
60 kg x 6 det känns som det är ländryggen som bromsar här, snarare än benen...
40 kg x 12
0 kg x 12

utfallssteg med hantlar
6 kg (per hantel) x 12 (per ben)
8 kg x 10
10 kg x 8
12.5 kg x 6 å här bromsar greppet *grr*
8 kg x 12
höftlyft
12

vadpress i smith
45 kg x 12
55 kg x 10
65 kg x 8
75 kg x 6 PB!!!
55 kg x 12
enbens i smith
25 kg x 12

crunches på (stor) pilatesboll
6 x 20 st

ca 60 min

smilet
2007-06-26, 17:51
Usch, har en liten motivationssvacka både vad gäller träning och mat just nu.. Känns lite motigt med allt men det är nog bara att tuffa på så blir det bättre. Mycket gnäll om inget egentligen. Alles gut, gissningsvis är jag bara pipig idag, för att det inte fanns combat på schemat så jag fick ge mig ut i regnet och springa för att pussla ihop dagens cardio. *whatever* Men, men, nu är det gjort o det blev ett snabbt och effektivt intervallpass.

Dagens träning:
löpning, intervaller 20 min

smilet
2007-06-27, 18:56
Idag blev min video godkänd!!!! Yihooooo!!! Fick min licens!!! Är mycket glad! *flex* Skönt, nu kan man släppa det lilla orosmolnet och koncentrera mig på att förbättra mig som instruktör, framför allt på det som utvärderaren pekade ut som mina svagheter.. Inte samma grejer som jag skulle gissat, hähä, men vad tusan *whistle*

Det var seeegt, seegt, seegt att träna idag. Kände mig både svagare och mindre bra flås än vanligt. Man blir väl tvungen att skylla på utsvävningarna över midsommarhelgen.... Jaja, nu är man på rätt spår igen, så det ordnar väl sig.

Dagens träning:

bänkpress
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 6
40 kg x 6 tungt som f-n. Undrar just hur jag lyckades få upp 45 förra veckan?? Idag kändes det långt borta.
35 kg x 12
armhävningar
12

stångrodd
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
35 kg x 6
25 kg x 12
marklyft
25 kg x 12

militärpress
15 kg x 12
17.5 kg x 10
20 kg x 8
25 kg x 5 ähhh.
20 kg x 10
baksida axel hantlar
3 kg x 12

bicepscurl m stång (kan man säga stångcurl?? :confused: )
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12
hammercurls
5 kg x 12

liggande tricepspress m stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12
dips (mellan bänkar)
12 pust, pust, pust

baksida axell maskin
19 kg x 12
21.5 kg x 10
24 kg x 8
26 kg x 6
19 kg x 12

latsdrag brett grepp
20 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
40 kg x 5 jösses, vad vekt. Kommer aldrig att få fina vingar på det här viset... Skärpning.
20 kg x 12

ca 75 min

BodyCombat 60 min
Hjälp, vad tungt det var idag!! Hoppas det känns bättre imorgon på mitt eget pass!!

Semiramis
2007-06-27, 20:04
Grattis till licensen. Inte konstigt att det kändes trögt med combaten efter det styrkepasset!

smilet
2007-06-27, 21:12
Grattis till licensen. Inte konstigt att det kändes trögt med combaten efter det styrkepasset!


Tack!!! Känns gött att ha licensen avklarad. :)

Å jaa, du kan ju ha en poäng där med styrkepasset innan combaten.. Men jag vill ju vara pigg ändå. Fast jag kände mig lite vissen på styrkan också. Eller, inte vissen, men svag. Det är sommarschema på gymmet nu så ett combatpass har hamnat på en av mina styrkedagar *grr27* Vad göra?? Det blir till att köra dubbelt. Missa combaten är ju inte ett alternativ *whistle* Fast det är klart, känns det så här tungt fortsättningsvis också får jag ju helt enkelt byta styrkan till t.ex tisdag. Fast gillar inte att ändra i en bra plan. Sommarschema sucks.
Det var iofs en timme mellan, när jag solade lite, tog en halv gainer (resten under passet) och en bar.. Det borde ju gjort susen tycker man. Får undersöka vidare nästa vecka ;)

Pinglan
2007-06-28, 06:50
Grattis som tusan till licensen :hbang: Vad skönt att det ordnade sig!

Och viklet jäkla pass du drog till med...känner mig lite matt bara av att läsa om det ;)

Och ja, man kan säga stångcurl :thumbup:

Och du, intervaller i regn.....*cupid* :thumbup:

smilet
2007-06-28, 13:16
Grattis som tusan till licensen :hbang: Vad skönt att det ordnade sig!

Och viklet jäkla pass du drog till med...känner mig lite matt bara av att läsa om det ;)

Och ja, man kan säga stångcurl :thumbup:

Och du, intervaller i regn.....*cupid* :thumbup:

Tackar, tackar!!!!!

Vad gäller intervallerna, eller löpning över huvud taget, i regn, har jag inte kommit riktigt till din, öh vad ska man säga, nivå av förtjusning, men jag jobbar på det! Det satt långt inne att ta sig ut, men väl ute var det inte så illa faktiskt. Du kanske är något på spåren ändå, Pinglan.

Wave man
2007-06-28, 15:37
Grattis till licensen! Härligt ju... Shysst pass också. Mina armar/axlar skulle varit döda ca halvvägs igenom känns det som :)

Bra kämpat!

smilet
2007-06-28, 18:10
Grattis till licensen! Härligt ju... Shysst pass också. Mina armar/axlar skulle varit döda ca halvvägs igenom känns det som :)

Bra kämpat!

Är mycket glad över att det gick vägen med licensen. Det känns ju alltid lite oroligt när någon ska titta, kritisera och bedöma, även om det självklart är både nyttigt och nödvändigt. Vet inte riktigt om jag skulle palla ha pass nu över sommaren om man fick svidande kritik och underkänt.. Eller, jo, det hade jag ju varit tvungen till, om inte annat för att göra en ny video, men jag är verkligen nöjd med att det blev bra direkt!

Vad gäller passet igår, så känns det värre idag än vad jag trodde igår, haha, det är träningsvärk både här och var. Jaja, det är bara att gilla läget ;)

Idag var det dags för första egna passet på torsdagarna. Ska ha i stort sett alla torsdagar nu på sommarschemat, samt några ondagar också. Det gick hyfsat iallafall, men det finns som alltid utrymme för massa förbättringar. Det går inte ett pass utan att man går och funderar på saker man kan göra annorlunda nästa gång :smash: . Förhoppningsvis utvecklas man åt rätt håll...

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

Semiramis
2007-06-28, 18:26
Idag var det dags för första egna passet på torsdagarna. Ska ha i stort sett alla torsdagar nu på sommarschemat, samt några ondagar också. Det gick hyfsat iallafall, men det finns som alltid utrymme för massa förbättringar. Det går inte ett pass utan att man går och funderar på saker man kan göra annorlunda nästa gång :smash: . Förhoppningsvis utvecklas man åt rätt håll...Det låter som definitionen på en bra instruktör, så tråkigt med dem som inte engagerar sig i sina pass.

smilet
2007-06-29, 19:55
Det låter som definitionen på en bra instruktör, så tråkigt med dem som inte engagerar sig i sina pass.

Visst är det så. Det märks ju om instruktören inte tycker det är särskilt kul.. Å andra sidan räcker inte engagemang allena heller. Hoppas iallafall mitt eget instruerande går åt rätt håll. Är såpass gröngöling att man oroar sig och ojar sig för allt hela tiden. Dessutom har jag ju scenskräck *screwy*

Är ju inne i en 12-veckors satsning mot bättre form, haha, där man mäter och grejjer på gymmet var fjärde vecka. Första kollen blir nog nån gång i nästa vecka.. Det går bara bra med träningen, tycker att det känns bättre och bättre framför allt i gymmet (tränade ju massor med combat innan också, så där är det ingen ändring direkt). Men maten. Ojojoj. Fan vad jag äter. Inte ens sambon på 100+ kg drar i sig lika mycket som mig. Jelp. Hoppas en del blir muskler, annars kan man räkna med gråsäl modell större efter dom här 12 veckorna, hähä. Blir ju så jävla otrevlig när jag är hungrig så det går ju inte. Deff är nog inte min grej :laugh: Ju mer jag tänker att jag ska äta mindre, desto mer äter jag. Suck. Men, men, går det överstyr får jag väl kalla det bulk :naughty:

Dagens träning:

knäböj
30 kg x 12
40 kg x 10
50 kg x 8
60 kg x 6 känns inte som om det är benen som sätter stopp längre. Det känns mer som om det är för svagt i ländryggen. Har svårt att hålla mig upprätt. Stannar på den här vikten ett tag tills det känns bättre, eller nåt. Äh
40 kg x 12
0 kg x 12

Utfallssteg med hantlar
6 kg (per hantel) x 12 (per ben)
8 kg x 10
10 kg x 8
12.5 kg x 6
8 kg x 12
höftlyft
12

crunches med magmaskinthingie
2.5 kg x 12
5 kg x 10
5 kg x 6
2.5 kg x 8
2.5 kg x 6
2.5 kg x 8

vadpress i smith
45 kg x 12
55 kg x 10
65 kg x 8
75 kg x 6 här välte nästan bänken jag stod på. Kunde gått illa. Note to self: stå inte så förbannat långt ut på kanten!!
55 kg x 12
enbensvadpress smith
20 kg x 12 jag bara sänker och sänker vikterna på den här övningen.. Tungt. *grr*

Jepp, jepp, imorgon förmiddag blir det combat och grejjer :thumbup:

smilet
2007-06-30, 13:09
Det är nästan så man inte vågar skriva in dagens träning här idag. Känns nästan som lite lynchstämning härinne bland alla harcoregymmare så fort någon nämner BodyPump... Men, men, våga vinn, haha, här kommer det :D

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

BodyPump 60 min

Det var det. Imorgon blir det vilodag å på måndag är det dags för riktiga gymmet igen :thumbup:

Pinglan
2007-07-01, 08:25
Det är nästan så man inte vågar skriva in dagens träning här idag. Känns nästan som lite lynchstämning härinne bland alla harcoregymmare så fort någon nämner BodyPump...


BodyPump 60 min

*grr27* *grr27* *slap*



:D

Fina knäböj du drog till med häromdagen :thumbup:

Masson
2007-07-01, 08:58
Hej smilet, detta är första gången jag läser om dig. Först Vill jag gratta dig till licensen!! Sen undrar jag hur du orkar med ett sånt monsterpass och sedan bodypump?

smilet
2007-07-01, 11:23
*grr27* *grr27* *slap*


Jag visste det, här kom bannorna :D

smilet
2007-07-01, 11:25
Hej smilet, detta är första gången jag läser om dig. Först Vill jag gratta dig till licensen!! Sen undrar jag hur du orkar med ett sånt monsterpass och sedan bodypump?

Hej hej å välkommen till denna journalen!! Tack för grattis. Vad gäller monsterpass å bodypumpen så var det inte samma dag. Annars hade det nog varit väl drygt *spy*

smilet
2007-07-01, 11:59
Eller du kanske menade att combaten var monsterpasset, vad trögtänkt jag är *slap*

Mitt trick är en rejäl gainer emellan passen å sen är det bara att köra på. Men trött blir man. Hade väl egentligen föredragit att köra pumpen först ärligt talat, men nu är det som det är.

smilet
2007-07-02, 21:26
Ojojoj, vilken lång dag detta har varit. Måndagar är alltid så sega, tycker jag, och sen bara svischar resten av veckan förbi blixtsnabbt. Konstigt.

Dagens träning:

bänkpress
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
45 kg x 3 var ju tvungen att ge mig på 45 igen. Försökte mig på 4 st, men den sista var så vinglig å dan så den räknas inte.
35 kg x 12
armhävningar
12

stångrodd
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
35 kg x 6
25 kg x 12
marklyft
25 kg x 12

militärpress
15 kg x 12
17.5 kg x 10
20 kg x 8
20 kg x 6 *25 kg's stången var upptagen å jag orkade inte vänta*
20 kg x 8
15 kg x 10
baksida axel med hantlar
3 kg x 12

stångcurl
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 5
12.5 kg x 12
hammercurls
5 kg x 12

liggande tricepspress med stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12
dips mellan bänkar
12

ca 50 min

Box 90 min


Nu är jag heeelt slut! Ska bli skönt att gå och sussa :)

Semiramis
2007-07-03, 09:42
Körde du Boxen direkt efter styrkepasset? Du måste ha en otrolig uthållighet!

Fed up
2007-07-03, 10:16
Du och dina jäkla bänkar! *grr27*

smilet
2007-07-03, 14:35
Körde du Boxen direkt efter styrkepasset? Du måste ha en otrolig uthållighet!

Jovars, det gjorde jag, men jag ser ju till att ha massa kolisar under tiden. Det är ju inte optimalt för att bygga muskler förstås, att träna mer direkt efter styrkan, men det är ju så kul med box, så jag ville inte hoppa över det :)

smilet
2007-07-03, 14:36
Du och dina jäkla bänkar! *grr27*


Yessss :devil:


(fast inte lika tuff när jag tänker på dig och dina jäkla curlar *cry*)

smilet
2007-07-04, 22:35
Snabba ryck med inlägget idag. Måste sussa typ NU. Blev sen hem, var och åt gott med tjejerna från gymmet, och som vanligt när det är trevligt så går man inte hem så tidigt som man borde. Det blir gråt och tandagnisslan imorgon bitti misstänker jag, men det är det värt ;)

Dagens träning:

knäböj
30 kg x 12
40 kg x 10
50 kg x 8
60 kg x 6 koncentrerade mig på att hålla överkroppen upprätt, blicken upp å spänna mage. Kändes mycket bättre idag än sist!! :thumbup:
40 kg x 12
0 kg x 12

utfallssteg hantlar
6 kg x 12
8 kg x 10
10 kg x 8
12.5 kg x 6
8 kg x 12
raka mark
25 kg x 12

vadpress smith
45 kg x 12
55 kg x 10
65 kg x 8
75 kg x 6
55 kg x 12
enbensvadpress smith
20 kg x 12

magmaskin
2.5 kg x 12
2.5 kg x 10
2.5 kg x 8
2.5 kg x 6
2.5 kg x 12
crunches på fitnessboll
12

ca 50 min

BodyCombat 60 min
Det går ju bara inte att missa ett combatpass. Måste gå, trötta ben eller ej *screwy* Hade mycket roligt. T's sista pass för sommaren. Nästa onsdag blir det min tur :thumbup:

smilet
2007-07-05, 20:57
Hastigt inlägg igen. Har låtit mig utmanas till springtur 4.30 imorgon bitti *screwy* Måste sussa lite tror jag ;)

Dagens träning:

BodyCombat 60 min
Eget pass på L. ca 8 deltagare bara, men det brukar ju inte vara så mycket folk därborta... Det var kul hursomhelst :thumbup:

Wave man
2007-07-06, 16:33
Du ligger i som en japansk bäver! Jag är grymt imponerad.

Jovars, det gjorde jag, men jag ser ju till att ha massa kolisar under tiden. Det är ju inte optimalt för att bygga muskler förstås, att träna mer direkt efter styrkan, men det är ju så kul med box, så jag ville inte hoppa över det :)

Jag tycker också det är ganska häftigt. Skulle aldrig orka köra cardio precis efter ett styrkepass. Möjligtvis jogga lite men inte så som jag vet att det är när det är kampsportigt och hela kroppen :)

Hastigt inlägg igen. Har låtit mig utmanas till springtur 4.30 imorgon bitti *screwy* Måste sussa lite tror jag ;)

Haha, galet. Lycka till! Vilken motivation.

När jag var i Kina sprang vi vid ca 5:00 på morgonen, det var kämpigt. Och becksvart, eftersom det var på vintern/hösten. Polaren sprang in i en i mörkret osynlig hög med tegel som någon över natten hade staplat på vägen av nån anledning.

Pinglan
2007-07-06, 17:22
Att ge sig ut och springa 04.30 på morgonen måste anses vara betydligt mycket knäppare än att gilla att springa i regn! Så det så!!! :D

Fina pass du radar upp tjejen :thumbup:

smilet
2007-07-06, 19:08
Det blev ingen löptur imorse trots allt. Utmanarna själva bangade *grr* Fast det var ju bra att man fortfarande kan hålla huvudet högt, såtillvida att det inte var jag som ställde in. Är alldeles för envis för att vika mig om jag har blivit utmanad på något. På gott och ont.

Pinglan: Jodå, det låter ju knäppt (kanske t.o.m knäppare än regnspring *whistle* ) om man ser det på det viset, det måste erkännas :D

Wave man: Ni verkar ha haft det rätt tufft i Kina!! Men jösses, vad det måste ha varit svårt att hålla sig för skratt med tegelincidenten. Jag hade nog brutit ihop :laugh: Värsta komediscenen.

Idag blev det sällskap på gymmet. Det är väldigt kul att vara två, iallafall ibland. Tjejen jag tränade med är dessutom lic. gyminstruktör, så hon hittade direkt alla mina små "fusk" och missar.. Det blir rätt mycket jobbigare direkt när man rättar till någon liten olat man har.. Men bra, man blir lätt slarvig och glömmer tänka på detaljer när man bara kör på själv. Fast passen tar ju längre tid, med tanke på längre väntan mellan seten när den andre kör, och dessutom blir det ju småprat hela tiden... Men det var kul, och jag hade inte bråttom. Hoppas vi lyckas tajma träningen ihop fler gånger.

Dagens träning:

bänkpress
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
42.5 kg x 6
35 kg x 12
armhävningar
12

Skopan (Uppåtlutande cablecross over)
15 kg (per sida) x 8
10 kg x 6
10 kg x6
15 kg x 6

stångrodd
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
35 kg x 6
25 kg x 12
marklyft
25 kg x 12 gick inte hela vägen ner. Behöver tydligen stretcha vader o baksida lår för att kunna komma ner hela vägen utan att böja ryggen. Stelis.

militärpress, sittande i smith
(tror att stången väger 15 kg, har räknat med det hela tiden tidigare, men är inte säker. Fortsätter med det iaf, så är det iaf konsekvent, hähä)
20 kg x 12
22.5 kg x 10
22.5 kg x 8
22.5 kg x 6
20 kg x 12
baksida axel hantlar
2 kg x 12

stångcurl
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12
hammercurls
6 kg x 12

liggande tricepspress med stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
15 kg x 12
dips mellan bänkar
12

ca 100 min :em: Oj, vi pratade nog lite mycket...

Semiramis
2007-07-06, 19:56
Bra pass! Antar att det var raka marklyft du körde eftersom du inte kom ner. Jag kommer inte heller ner hela vägen eftersom jag är stel som ett kassaskåp men det blir lååångsamt bättre.

smilet
2007-07-06, 20:13
Bra pass! Antar att det var raka marklyft du körde eftersom du inte kom ner. Jag kommer inte heller ner hela vägen eftersom jag är stel som ett kassaskåp men det blir lååångsamt bättre.

Nope. Vanliga marklyft. Raka funkar bra, konstigt nog. Det är inte det att det sträcker i benen, mer att jag liksom inte kan böja ihop benen tillräckligt för att nå stången från backen utan att böja ryggen om du förstår? Oj, vilken tydlig förklaring :Virro Hoppas det blev lite klarare iaf.

smilet
2007-07-09, 21:04
Helgen gick fort, och ingen träning blev det heller.. Jobbade extra på lördagen, så jag missade combaten :cryout: Men, men, det blir ju alltid trevligt med extra klirr i kassan sen.

Dagens träning:

Box 75 min

Det fick räcka med boxen idag. Det blir lite väl mastigt med ett tufft benpass innan boxen idag igen, så jag flyttade benträningen tills imorgon. Då jäklar ska det böjas :devil:

Semiramis
2007-07-10, 06:52
Det gjorde nog gott med litet vila i helgen!

smilet
2007-07-10, 17:50
Idag var det dags för ben :)

Dagens träning:

knäböj
30 kg x 12
40 kg x 10
50 kg x 8
60 kg x 6 kändes faktiskt lite för lätt, och helt ok i ryggen med. Kanske dags för 65 nästa gång. :devil:
40 kg x 12
40 kg x 12

utfallssteg hantlar
8 kg x 12
10 kg x 10
12 kg x 6 ajajaj i underarmarna. har fasligt dåligt grepp. Ont i underarmar och händer direkt *grr*
14 kg x 4 :cryout:
raka marklyft
30 kg x 10
25 kg x 12

stående vadpress smith
45 kg x 12
55 kg x 10
65 kg x 8
75 kg x 6
enbensvadpress
20 kg x 12

magmaskin
2.5 kg x 12
2.5 kg x 10
5 kg x 8
5 kg x 6
2.5 kg x 12
crunches fitnessboll
12

ca 50 min

Pinglan
2007-07-11, 06:59
Fina knäböjar tjejen! Klart du ska testa 65 nästa gång :thumbup:

Prova utfall med skivstång istället?

Semiramis
2007-07-11, 10:12
Fina knäböjar. Hur långt ner går du?

Krampus
2007-07-11, 10:49
Hallå.
Jag har förstått att ni huserar i Kristianstad?
Var tränar du? :)

smilet
2007-07-11, 21:11
Fina knäböjar tjejen! Klart du ska testa 65 nästa gång :thumbup:

Prova utfall med skivstång istället?

Jo, jag får ju prova 65:an. Håll tummarna ;)

Har tänkt på det där med skivstång, men vill försöka behålla hantlarna så länge som möjligt, pga
- grepp å underarmarna blir starkare eftervart, hoppas jag
- det blir kanske vingligt med stång i och med att jag gör dynamiska utfall, med varannat ben och liksom startar med benen parallella mellan varje. Fast det kanske skulle vara bra för balans och sådär med stång... Hmm, kanske ska prova iallafall. Tack för tipset! :thumbup:

smilet
2007-07-11, 21:15
Fina knäböjar. Hur långt ner går du?

Så långt ner jag kan. Ska se ifall jag kan få med mig kamera någon gång (när det är hyfsat tomt på gymmet, häähä). Skulle vara bra med lite tips och kritik. Tror mig gå hyfsat långt ner, men har aldrig nuddat med rumpan i backen ;) Har ju (samma med marklyften) lite krångel med att knyckla ihop benen ordentligt, men benböjarna känns bättre och bättre tycker jag.

Å grym träningsvärk varenda gång :D

smilet
2007-07-11, 21:16
Hallå.
Jag har förstått att ni huserar i Kristianstad?
Var tränar du? :)

Hallå. Njet. Kristianstad???? :confused: Håller till i Göteborg. :thumbup:

smilet
2007-07-11, 21:18
Okidoki, idag blev det inget gymmande av. Hade egen klass, å då vill jag vara pigg :)

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

Det var närmare 30 pers där!! Snacka om nervös *spy* Men det gick ganska bra. Gött.

Pinglan
2007-07-12, 10:24
Jo, jag får ju prova 65:an. Håll tummarna ;)

Har tänkt på det där med skivstång, men vill försöka behålla hantlarna så länge som möjligt, pga
- grepp å underarmarna blir starkare eftervart, hoppas jag
- det blir kanske vingligt med stång i och med att jag gör dynamiska utfall, med varannat ben och liksom startar med benen parallella mellan varje. Fast det kanske skulle vara bra för balans och sådär med stång... Hmm, kanske ska prova iallafall. Tack för tipset! :thumbup:

Håller tummarna såklart :thumbup:

Jag kör utfall som du (varannat ben) och visst kräver det en del balans att köra utfall med fristång men det är ju en del av själva träningen tycker jag. Mycket effektiv övning för stabilitet och balans (och rumpa!! :D )! Iofs har jag aldrig kört utfall med hantlar så jag kan inte jämföra om det är någon skillnad vad gäller balansen.

smilet
2007-07-12, 18:54
Jag kör utfall som du (varannat ben) och visst kräver det en del balans att köra utfall med fristång men det är ju en del av själva träningen tycker jag.


Jag tror du har rätt där. Man får inte vara för feg *slap* Jag ska prova nästa gång. Blir det alldeles väldigt vingligt så får man väl ta benbytet försiktigare tills det sitter. *whistle*

Borde egentligen ha bokat tid på gymmet för en ny mätning (för typ en vecka sen...) men har inte riktig vågat. Tar nog det efter vecka åtta istället.. Känns som om jag bara har svällt som en ballong. Hoppas att det har kommit lite muskler iallafall, men just nu känner jag mig mig bara fluffig. Vi får se. Förhoppningsvis håller man på att bli biff å inte flodhäst ;) Ska ta kort någon dag så får man svart på vitt.

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

Eget pass på andra sidan älven. 3 pers. *cry* Svårt att hålla uppe energi och motivation med en så liten grupp. Men det gick väl ok iaf. Imorgon blir det gymmande för hela slanten. Längtar. Schemat har ju kajkat ihop lite denna veckan så jag har bara hunnit styrketräna en!! gång hittills. Imorgon blir kul :)

Semiramis
2007-07-12, 20:09
Klart det är mera muskler med all din träning. Måste pröva på Combat någon gång, har bara inte vågat mig på det ännu.

smilet
2007-07-12, 21:38
Klart det är mera muskler med all din träning. Måste pröva på Combat någon gång, har bara inte vågat mig på det ännu.

Mer muskler. Yesss. Hoppas det. Även om lite fluff nog har smugit sig på är det ok om mer muskler har kommit. Bara inte allt är fluff. Då blir jag lack *grr27* Men jag vet, man får låta saker ta sin tid. Fast man vill ju gärna ha resultat direkt. *slap*

Gällande combaten: Jaa, du måste pröva!!! *flex* Gärna mer än en gång, för första gången blir det lätt lite kaotiskt. Det går fort, och mycket nya rörelser och grejjer. Men sen, när man kommer in i det lite är det superroligt!!! Man blir alldeles snopen om man har haft pulsklocka och man ser hur mycket man faktiskt har ansträngt sig! Det känns inte som man har varit uppe i nära maxpuls för man har varit för upptagen med att ha kul. Riktigt bra intervallpass faktiskt. :thumbup: Prova!!!!

smilet
2007-07-13, 18:59
Grinig som tusan hela dagen lång. *grr* Utan anledning. Borde vara glad som en lärka. Fredag idag, och ska dessutom vara ledig i en vecka. Inte blev det bättre med lite styrketräning ens. Optimalt vore ju om man fick lite extra kraft av grinigheten å sen blev glad när man lyckades hysta upp dom där extra kilona, men icke... Inte idag iallafall :devil: Kände mig bara svag och mesig. Fick knappt upp dom vanliga vikterna. Höja var inte att tänka på. Fast lite bättre känns humöret hur som helst. Tur för sambon att jag kom iväg och blev av med lite arghet, hähä.

Dagens träning:

bänkpress
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
42.5 kg x 5
35 kg x 12
armhävningar
12

jäkligt konstigt. Nådde inte upp till skivstången fast jag hade alla inställningar som vanligt!??! WTF? Har mina armar krympt eller vad?? Har dom smygbytt bänkarna mot identiska fast typ 5 cm lägre.. Äh, måste ha missat nåt uppenbart. Det är en sån dag idag. :Virro

stångrodd
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
35 kg x 6 greppet kändes bättre idag iallafall :)
25 kg x 12
marklyft
25 kg x 12 kändes bättre här också. Kom längre ner än sist utan att böja ryggen. Hyser hopp om att få till det vad det lider.

sittande militärpress i smith
17.5 kg x 12
20 kg x 10
22.5 kg x 8
25 kg x 6
20 kg x 12 ooohhh, tuuuuungt
baksida axlar hantlar
3 kg x 12

stångcurl
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12
hammercurls
6 kg x 12

liggande tricepspress med stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12 koncentrerade mig på att behålla överarmarna lite lätt bakåtlutade hela rörelsen igenom för att inte tappa spänning i triceps. Mycket jobbigare, och mycket bättre kontakt än tidigare. Gött!!
dips mellan bänkar
12

baksida axel i maskin
19 kg x 12
21.5 kg x 10
24 kg x 8
26 kg x 6
21.5 kg x 12

latsdrag brett grepp
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
40 kg x 6
30 kg x 12

cirkus 70 minuter

smilet
2007-07-14, 12:39
Härligt att starta lördagen med lite träning!!! Yihoo!! *flex*

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

BodyPump 60 min Äh, jag vet, det är inte "riktig" styrketräning, men det är rätt kul! Dessutom siktar jag eventuellt på att bli pump-instruktör vad det lider, så man får ju hålla sig ajour :bpump:

Nu ska jag och sambon iväg och shoppa lite helggott :) Tjohoo!

smilet
2007-07-16, 22:03
Idag fick det bli ett dubbelpass trots allt, för jag ska vara bortrest tis-ons så det blir ingen träning mer förrän tidigast torsdag *cry*

Dagens träning:

knäböj
30 kg x 12
40 kg x 10
50 kg x 8
60 kg x 6 hade ju egentligen planer på att prova 65, men kände mig inte riktigt redo idag. Kanske på fredag.
40 kg x 12
40 kg x 12

utfallssteg hantlar
8 kg x 12
10 kg x 10
12 kg x 8
14 kg x 6
höftlyft
12

stående vadpress smith
45 kg x 12
55 kg x 10
65 kg x 8
75 kg x 6
55 kg x 12
enbent
20 kg x 12

raka marklyft
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
40 kg x 6
30 kg x 12 här är det mest greppet som sätter stopp. Kanske ska skaffa dragremmar...

crunches i maskin
2.5 kg x 12
3.75 kg x 10
5 kg x 8
6.25 kg x 6
3.75 kg x 12

ca 60 min

Box 70 min
Fick lov att avbryta liten stund innan klassen var slut, för min boxpartner stukade foten. Stackarn. Har jättedåligt samvete, även om jag ju egentligen vet att det är sånt som händer. Fast det var ju ändå jag som tryckte iväg henne när hon trampade snett... Usch. Hoppas det blir bra snabbt.

smilet
2007-07-19, 23:03
Japp, japp, japp, tillbaka igen. Dags att röra på sig lite efter att ha suttit på plan, bussar och bilar under i stort sett två dygn... Usch, vad stel man blir av sånt. Känns nästan som träningsvärk, höhö, och jag är ju ändå rätt kort och har lätt att trassla mig ner i små säten osv. Stackars större folk. Man måste ju bli helt ledbruten. Jösses.
Hur som helst. Idag blev det till att skaka allt på plats igen. Gött.

Dagens träning:

bänkpress
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
42.5 kg x 6
35 kg x 12
armhävningar
12

lutande hantelpress
6 kg x 12
8 kg x 10
10 kg x 8
12 kg x 6
10 kg x 12
pecdeck
33 kg x 12

stångrodd
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
35 kg x 6
25 kg x 12
marklyft
25 kg x 12

latsdrag brett grepp
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
40 kg x 6
30 kg x 12

sittande miltärpress i smith
17.5 kg x 12
20 kg x 10
22.5 kg x 8
25 kg x 6
20 kg x 12
baksida axel hantlar
3 kg x 12

drag till hakan
7.5 kg x 12
10 kg x 10
12.5 kg x 8
15 kg x 6
15 kg x 12 tog alldeles för lätta vikter. Får öka nästa gång.

baksida axel maskin
19 kg x 12
21.5 kg x 10
24 kg x 8
26 kg x 6
21.5 kg x 12

stångcurl
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12
hammercurls
6 kg x 12

koncentrationscurls
2 kg x 12
4 kg x 10
6 kg x 8
8 kg x 6
4 kg x 12

liggande tricepspress med stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12
dips mellan bänkar
12

pushdown med rep
6.25 kg x 12
6.25 kg x 7
8.75 kg x 5
11.25 kg x 2

ca 100 min

Körde styrkan på dagen, var ledig idag. Pigg och rastlös på kvällen, så jag hann med lite combat också :)

BodyCombat 60 min

smilet
2007-07-21, 00:15
Legs.

Dagens träning:

stående vadpress i smith (knäböjstången upptagen, så började med vader :Virro )
45 kg x 12
55 kg x 10
65 kg x 8
75 kg x 6
55 kg x 12
enbens
20 kg x 12

knäböj
30 kg x 12
40 kg x 10
50 kg x 8
60 kg x 6 kändes lätt. nästa gång ska 65 upp :devil:
40 kg x 12
0 kg x 12

raka mark
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
50 kg x 6
40 kg x 12

ca 40 min

smilet
2007-07-21, 12:15
Körde den grymma lördagsträningen igen. Gött sätt att starta dagen! :)

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

BodyPump 60 min


Ska gå grundutbildning och bli pumpinstruktör i augusti (eller ev september). Kul!!!! :bpump:

By the way.. Min boxpartner hade inte bara stukat foten, utan slitit av ledbanden. Ingen träning på 12 veckor. :( Snacka om att jag har dåligt samvete. Visst, självklart var det ju inte meningen, men ändå. *cry* Stackars.

Pinglan
2007-07-23, 16:26
Trist med din kompis men det var ju inte ditt fel som sagt!

Vilka monsterpass du radar upp tjejen! Blir helt matt bara av att läsa ;) Men du, nu får du väl ge dig på 65 i böjen snart! Fegis :devil: ;) Det kommer att gå jättebra :thumbup:

smilet
2007-07-23, 21:00
Trist med din kompis men Men du, nu får du väl ge dig på 65 i böjen snart! Fegis :devil: ;) Det kommer att gå jättebra :thumbup:


Japp, på onsdag är det tänkt :devil:

smilet
2007-07-23, 21:37
Boxen blev inställd idag, så vad passar bättre än några extra övningar i gymmet :thumbup: Rätt mör kommer man väl att vara imorgon, men det var det värt. Överkroppen fick en rejäl genomkörare.

Dagens träning:

bänkpress
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
45 kg x 4 + 2 forced
35 kg x 12

skopan
5 kg x 12
10 kg x 10
15 kg x 7
15 kg x 6
10 kg x 12

latsdrag (halvbrett grepp, såg ut som två spadhandtag som satt ihop)
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
40 kg x 6
30 kg x 12

hantelrodd
8 kg x 12
10 kg x 10
12 kg x 8
14 kg x 6
12 kg x 12

militärpress sittande i smith
17.5 kg x 12
20 kg x 10
22.5 kg x 8
25 kg x 6
20 kg x 12

shrugs (hantlar)
12.5 kg x 12
14 kg x 10
16 kg x 8
17.5 kg x 6
14 kg x 12

stångcurl
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12

hammercurls
2 kg x 12 pffff.. löjligt till och med för att vara mig, men armarna var såååå slut
4 kg x 10
6 kg x 8
8 kg x 6
4 kg x 12

liggande tricepspress med stång
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12

tricepsarmhävningar på halv fitnessboll
12, 6

french press med hantel
2 kg x 12
4 kg x 10
6 kg x 8
8 kg x 6
6 kg x 12

Passet tog närmare två timmar, men kanske effektiv tid ca 90 min. Blev lite mycket pladder där på slutet. *slap*

smilet
2007-07-25, 22:26
Då var det bestämt. Det blir utbildning till BodyPump instruktör i mitten av augusti :) Det ska bli jätteroligt!! Fast är redan lite nervös *screwy*

Aaanyway, nu till väsentligheterna..

Dagens träning:

knäböj
35 kg x 12
45 kg x 10
55 kg x 8
65 kg x 6 :hbang: där satt den
40 kg x 12

raka marklyft
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
40 kg x 6
30 kg x 12 kunde inte lassa på mer, för böjstången blev upptagen så jag fick ta stänger med fasta vikter. Varför säger jag inte: "nä, jag hade tänkt köra mark också", när killen frågade ifall den var ledig?? Näädå, jag bara: "ja visst, jag har bara ett set kvar". Korkad. *whatever*

stående vadpress smith
45 kg x 12
55 kg x 10
65 kg x 8
75 kg x 6
55 kg x 12

crunches magmaskin
1.25 kg x 12
2.5 kg x 10
3.75 kg x 6 ooouuufff, vad tung den maskinen är...

Blev ett lite lagom benpass, för jag ville inte vara helt och hållet slut när jag skulle ha combatklass efteråt. Lite juice får man spara i benen...

ca 45 min

BodyCombat 60 min
Det märks att det är semestertider, ca 13 deltagare, men vad kul vi hade!! Det blev ett av mina bättre pass någonsin. Är glad. *flex*

emmzan
2007-07-25, 22:27
Fint jobbat i böjen! :hbang:

smilet
2007-07-26, 04:03
Fint jobbat i böjen! :hbang:


Tack! :thumbup: Snart är det dags för 70 :devil:

Semiramis
2007-07-26, 06:40
Bra böjt!

Jag tycker också det är jobbigt att lägga beslag på stången alltför länge om någon annan vill åt den (typiskt tjejigt?), man kan ju erbjuda dem att gå emellan men det beror ju på vad de ska ha den till om det är praktiskt.

elo_
2007-07-26, 07:00
Vilka maratonpass du kör! Starkt jobbat! :thumbup:

Pinglan
2007-07-26, 08:31
Bra gjort med böjen! Grattis! Visste ju att det skulle gå bra :thumbup:

Vad roligt med utbildningen! Det kommer du att klara utan problem såklart :thumbup:

smilet
2007-07-26, 18:22
Bra böjt!

Jag tycker också det är jobbigt att lägga beslag på stången alltför länge om någon annan vill åt den (typiskt tjejigt?), man kan ju erbjuda dem att gå emellan men det beror ju på vad de ska ha den till om det är praktiskt.


Tack!! Böjen känns bättre och bättre. Jag tror att jag går ganska djupt. Nästa gång ska jag ställa mig med sidan mot spegeln och snegla om det är "godkänt" :)

Håller med dig, det är nog typiskt tjejigt att göra sådär som jag gjorde med stången. Man vill vara hygglig liksom, och ställer till det för sig själv. Är säker på att han inte hade tagit illa upp om jag hade stannat med stången några minuter till. Man är bara dum själv som direkt viker undan.

smilet
2007-07-26, 18:22
Vilka maratonpass du kör! Starkt jobbat! :thumbup:

Tack!!! Ibland är det gött att vrida ur kroppen helt och hållet :D

smilet
2007-07-26, 18:25
Bra gjort med böjen! Grattis! Visste ju att det skulle gå bra :thumbup:

Vad roligt med utbildningen! Det kommer du att klara utan problem såklart :thumbup:

Jag hade dig i tankarna. Kunde ju inte banga 65:an när man har ögon på sig ;)

Ja, det ska bli riktigt roligt med utbildningen!! Man får nog köpa 3 tuber ormsalva innan så man är förberedd. Det kommer nog att göra ont sista dagen... Man får lära sig gilla träningsvärk, hähä :D

Idag blev det bara combat för hela slanten igen. Benen var lite sega sen gårdagen, men det var mitt pass så det var bara att bita ihop och skutta glatt. Nu har jag stapplat upp för trapporna och kommer inte att skutta mer ikväll ;)

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

smilet
2007-07-27, 20:39
Dags för överkropp idag. Passet blev segt och rätt oinspirerat. Det märktes på vikterna också. *mini* Humöret spelar stor roll för hur mycket man pallar ta i. Men, men, man kan ju inte vara på topp jämt. I guess.

Dagens träning:

bänkpress
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
40 kg x 6
35 kg x 12

lutande hantelpress
8 kg x 12
10 kg x 10
12 kg x 8
12 kg x 6
10 kg x 12

stångrodd
20 kg x 12
20 kg x 10
30 kg x 8
30 kg x 6
25 kg x 12

latsdrag, brett grepp
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
40 kg x 6
25 kg x 12

militärpress
17.5 kg x 12
20 kg x 10
20 kg x 8
25 kg x 6
20 kg x 12

drag till hakan
12.5 kg x 12
15 kg x 10
17.5 kg x 8
20 kg x 6
15 kg x 10

stångcurl
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12

hammercurls
4 kg x 12
6 kg x 10
8 kg x 3
6 kg x 4

tricepspress med rep i kabelmaskin
3.75 kg x 12
6.25 kg x 10
8.75 kg x 8
11.25 kg x 6
6.25 kg x 12

ca 75 min

Cilia
2007-07-27, 20:44
Humöret spelar stor roll.

tycker du drog till med bra vikter i axel och bicepsövningarna

smilet
2007-07-27, 21:55
Humöret spelar stor roll.

tycker du drog till med bra vikter i axel och bicepsövningarna


Roligt att du tyckte bicepsvikterna var ok! :) Känner mig jättesvag i biceps, och är alltid missnöjd med hur lite jag klarar där... Men, nu känns det bättre :D

smilet
2007-07-28, 11:04
Blev inget dubbelpass idag. Ska åka till Ikea och shoppa loss lite *whistle*

Dagens träning:

BodyCombat 60 min
Inte mitt pass, men hoppade in och gästspelade lite på låt 7-10 :cool:

Pinglan
2007-07-28, 14:31
Jag tyckte du fick till ett rejält pass igår :thumbup: Gnäll inte ;) :D

smilet
2007-07-28, 17:16
Gnäll inte ;) :D

*slap*











:D

Jo, så här i efterhand känns det ju ok. Var mest sur för att jag var tvungen att stanna på 40 kg redan i bänken, å då var grinigheten redan igång och genomsyrade resten, dumt nog.

Fed up
2007-07-28, 17:37
Ah, du kör ju på samma vikt som jag i militären ju! Nu måste jag köra högre!! :devil:

smilet
2007-07-29, 13:18
Ah, du kör ju på samma vikt som jag i militären ju! Nu måste jag köra högre!! :devil:


Exakt :devil: Nu ska det pressas :D

smilet
2007-07-30, 21:37
Hohooo, idag var det dags för ben! Har en sorts hatkärlek till att träna dom. Men idag kändes det finemang. Fick dessutom tummen ur och stretchade ordentligt efteråt idag. Måste skärpa mig lite på den fronten, annars blir det snart bara sparkar i ankelhöjd på combaten, hähä. Man får inte stelna till helt och hållet...

Dagens träning:

knäböj
35 kg x 12
45 kg x 10
55 kg x 8
65 kg x 6
45 kg x 12
45 kg x 12

raka marklyft
35 kg x 12
40 kg x 10
45 kg x 6 ajaaj i underarmarna *grr*
50 kg x 4
35 kg x 12
good mornings
10 kg x 12 första gången jag provade, väldigt lätt men fin stretch i hamstrings

vadpress med hantlar (mr Smith upptagen)
8 kg x 12
10 kg x 10
12.5 kg x 8
17.5 kg x 6 äh, det här var ju löjligt. Orkar inte hålla i såpass tunga vikter som vaderna skulle behövt. Nästa gång tar jag smith igen. Eller benpressen.
10 kg x 12

crunches magmaskin
2.5 kg x 12
2.5 kg x 10
2.5 kg x 8
5 kg x 6
2.5 kg x 12

benspark
15 kg x 12
20 kg x 10
25 kg x 8
35 kg x 6 heeeelt slut

bencurl, sittande
15 kg x 12
20 kg x 10
25 kg x 8
35 kg x 6

ca 65 min

Box 75 min
Rundade av med ett litet boxpass ;) Det var drygt en timme emellan passen dock, så jag hann piggna till lite och äta lite, så det fanns kraft :devil:

smilet
2007-07-31, 19:43
Idag var jag iväg och testade ett pass med en instruktör som gick utbildningen samtidigt som jag. Roligt!!!

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

Pinglan
2007-07-31, 22:17
Bra benpass du drog till med igår!

smilet
2007-08-01, 04:37
Bra benpass du drog till med igår!

Jo, nog känns det i benen. ;) Tack Pinglan :thumbup:

Cilia
2007-08-01, 07:29
Riktigt bra benpass.

Jag är lika skyldig när det gäller att negligera stretchen.
dåligt samvete

Semiramis
2007-08-01, 09:07
Fint benpass där. Tyvärr är det ju lätt att skippa stretchen tills det dyker upp problem men då är det ju väl sent.

smilet
2007-08-02, 04:45
Riktigt bra benpass.

Jag är lika skyldig när det gäller att negligera stretchen.
dåligt samvete

Ja, jag har också dåligt samvete. Man vet ju egentligen bättre.. *slap*

Fint benpass där. Tyvärr är det ju lätt att skippa stretchen tills det dyker upp problem men då är det ju väl sent.

Du har rätt. Ska skärpa mig. :em:

smilet
2007-08-02, 04:47
Var sååå trött (onsdag alltså)... Styrkepasset fick vika undan för tupplur i soffan :em: Sov alldeles för länge och var helt snurrig och virrig á la nyvaken på mitt combatpass *grr*

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

smilet
2007-08-02, 21:50
Har precis fått reda på höstschemat. Har fått ett pass combat och ett pass pump i veckan. Det är perfekt, så sett, för det blir tid över till egen träning, samtidigt som man håller igång instruerandet kontinuerligt med egna pass. Trodde faktiskt inte jag skulle få en egen pumpklass så här fort. Nu är det verkligen bäst att jag blir godkänd på utbildningen, haha, annars sitter dom i klistret... *whistle* Enda smolket i bägaren är att jag får köra på "det andra" stället. Gymmet har två anläggningar, varav jag nu har hamnat på den som ligger lite off, och sällan har mycket folk.. Dessutom tränar jag själv på ställe ett, så att säga, och känner mer människor osv.. Förstår ju samtidigt att man inte kan komma som ny och bara välja och vraka, så det var ju väntat.. Fast det är så svårt att köra t.ex combat inspirerat för tre deltagare... *cry* Suck, vilken gnällspik jag är. *slap* Förhoppningsvis blir det bättre fart därborta till hösten, efter semestrar och allt, och då får man väl lägga manken till ordentligt så folk strömmar till, till klasserna. Skulle det hända är det ju ett bra betyg på en själv. Jag får se det som en utmaning. Eller nåt *rolleyes* Svamlar.

Dagens träning:

BodyCombat 60 min
Eget pass på höstens anläggning. 4 deltagare. Rätt ok ändå.

BodyPump 60 min
Pilade tillbaks till andra anläggningen och var med på en pump. Känner att jag nog måste gå på så många såna pass som möjligt nu innan utbildningen. Så man får upp uthålligheten i musklerna. Lite iaf, för det börjar ju närma sig nu. Bara två veckor kvar *spy*

Cilia
2007-08-02, 21:54
Var sååå trött (onsdag alltså)... Styrkepasset fick vika undan för tupplur i soffan :em:
va skönt det lät


kul med passen, det där går nog bra
snart har du fullla klasser

smilet
2007-08-03, 04:27
va skönt det lät


kul med passen, det där går nog bra
snart har du fullla klasser

Ja, soffan är underskattad ibland ;)

Det ska bli kul med passen, är nöjd, även om jag var lite gnällig igår. Det ska bli gött att få "egna" pass istället för att aldrig i förväg veta ifall det blir något eller inte. Två pass i veckan passar mig perfekt just nu också. Vill ha tid och ork att styrketräna en del också :thumbup:

Semiramis
2007-08-03, 08:38
Vad kul att du fått två egna klasser! Det ska bli roligt att läsa om dem. Till hösten ska jag definitivt pröva Body Combat!

smilet
2007-08-04, 07:12
Vad kul att du fått två egna klasser! Det ska bli roligt att läsa om dem. Till hösten ska jag definitivt pröva Body Combat!

Ja, det känns jätteskoj!! Är glad att jag fick en klass av varje, för det är svårt att hålla sig själv igång instruktörsmässigt om man bara hoppar in och vikarierar. Även om det känns läskigt samtidigt *spy* Man har inte lika mycket ansvar som vikarie. Slutar folk komma till mina pass är det något jag måste ändra på. Det är lättare att bara glida in på någon annans pass någon gång då och då, om man säger så. Det här blir en utmaning. Instruktörsskapet är relativt nytt för mig, och jag hoppas att jag håller måttet. Eller lär mig det efter hand.

Tycker definitivit du ska prova combat!!! Hoppas du tycker det är lika skoj som jag gör!! Du får lova att skriva och rapportera om hur du tyckte!! :thumbup:

smilet
2007-08-04, 07:25
En något försenad träningsrapport. Sambon satt vid datorn i stort sett hela kvällen igår, så det blev aldrig av att jag fyllde i passet. Men, nu så.

Dagens träning:

bänkpress
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
42.5 kg x 6
35 kg x 12

latsdrag brett grepp
25 kg x 12
30 kg x 10
35 kg x 8
40 kg x 6
30 kg x 12

sittande axelpress, smithmaskin
17.5 kg x 12
20 kg x 10
22.5 kg x 8
25 kg x 6
20 kg x 12

stångcurl
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6
12.5 kg x 12

hammercurls
4 kg x 12
6 kg x 10
8 kg x 8
8 kg x 6
6 kg x 12

tricepspress maskin med rep
6.25 kg x 12
8.75 kg x 10
11.25 kg x 8
13.75 kg x 6
8.75 kg x 12

dips mellan bänkar
12, 12

ca 75 min

Hade egentligen tänkt att slänga in lite nya övningar att prova idag (chins med hjälpvikter, Pinglans bakåtlyft) men jag tränade inte ensam, utan M hängde på och körde samma som mig, och det kändes som om det skulle bli alltför krångligt och tidskrävande med nya övningar som jag inte själv har koll på. Det är svårt att förklara för någon annan innan man har hittat rätt själv. Det kändes bättre att bara tuffa på som vanligt.

smilet
2007-08-05, 11:24
Var arg som ett litet åskmoln på morgonen. Konstigt att man kan vakna vissa morgnar och bara koka?!? Hur som helst, inga problem, efter combat är man glad och loj igen, alltid ;)

Dagens träning:

BodyCombat 60 min
En kille från en svensexa var med. Peruk, fula kläder, mm. Hans polare hävdade att han var en gammal kampsportare som blivit fet, men han såg normalbyggd ut, haahhaa. Stackarn hängde inte med så bra, men han försökte iaf. Några av hans vänner var med inne och filmade honom. Inte snällt :laugh:

BodyPump 60 min
Har insett att jag har mitt första pump-pass dagen efter utbildningen.. Ojoj, hur pigg i kroppen är man då? Å det blir lite brådis att lära sig koreografin. Får tjuvstarta lite tror jag.

smilet
2007-08-06, 21:45
Har semester denna veckan. Å solen har tittat fram. Vad gör man då. Sitter precis still i lägenheten hela dagen lång och har dåligt samvete för att man inte är ute i solen. Jösses, vad knäpp man är ibland. Fast jag hade verkligen ingen lust att gå ut.. Kan bli sådär bångstyrig. Jaha sol, det passar att titta fram nu minsann. See if I care.

Träning blev det iallafall av. Benen är som gelé nu :thumbup:

Dagens träning:

knäböj
35 kg x 12
45 kg x 10
55 kg x 8
65 kg x 6
45 kg x 12
45 kg x 12

raka mark
35 kg x 12
40 kg x 10
45 kg x 6 här börjar greppet släppa. Dags att skaffa dragremmar. Nyporna sucks
50 kg x 5
40 kg x 8

vadpress smith
45 kg x 12
55 kg x 10
65 kg x 8
75 kg x 6
55 kg x 12

crunches magmaskin
2.5 kg x 12
2.5 kg x 10
2.5 kg x 8
5 kg x 6
2.5 kg x 12

ca 60 min (inkl uppv o stretch, som vanligt)

Box 90 min

Extralångt extrahårt pass idag. Dedikerat till mig, sa instruktören med ett elakt flin. Hon såg mig köra knäböj i gymmet. Alltså blev det hejdlöst med benövningar och mycket studsande, utfallsgång och annat tungt. Ojojajaj. Tur att man är envis som synden. :devil:

Cilia
2007-08-06, 22:09
jäklar vad du ligger i
Jag skulle aldrig orka köra box efter benträning.
Jag kan knappt gå efter benträningen.
och dessutom 90 min box.


Era boxpass verkar vara lite annorlunda än dom jag gick på.
Där var det i stort sett bara boxövningar och inte så mycket annat

smilet
2007-08-07, 07:12
jäklar vad du ligger i
Jag skulle aldrig orka köra box efter benträning.
Jag kan knappt gå efter benträningen.
och dessutom 90 min box.


Era boxpass verkar vara lite annorlunda än dom jag gick på.
Där var det i stort sett bara boxövningar och inte så mycket annat

Hoho, det var tufft. Antagligen inte det bästa för musklerna, fast det är så himla kul med boxen, så jag kunde inte låta bli. Det kommer inte att bli något boxande av för mig nu till hösten, för det krockar med ett av mina egna pass :cryout:

Det är väl lite mer av ett box & kick pass kan man väl säga. Många sparkar från kickboxning mm. Ofta tränar vi praktiskt på kickar, knän osv som är med i combaten, vilket är en stor fördel för mig. Det är alltid bra att träna på att verkligen träffa något, när man i normalfallet bara skuggboxas. Instruktören tränade kickboxning tidigare, så det sätter väl sin prägel, skulle jag tro. Verkligen hårt, men jättejätteroligt!!

Semiramis
2007-08-07, 07:35
Också impad över att du körde box efter ett benpass! Som du säger, kanske inte optimalt för musklerna men jag tror att det är viktigare att ha roligt även om man missar litet i det optimala. Vi är ju ändå gjorda för att röra på oss. Jag måster erkänna att jag tycker att sparkarna nog är det roligaste i boxen, älskar när man får sparkas mycket.

Pinglan
2007-08-07, 08:02
Också impad över att du körde box efter ett benpass! Som du säger, kanske inte optimalt för musklerna men jag tror att det är viktigare att ha roligt även om man missar litet i det optimala. Vi är ju ändå gjorda för att röra på oss.
Kunde inte ha sagt det bättre själv :thumbup:

Bra pass smilet!!!

smilet
2007-08-07, 10:45
Semiramis och Pinglan: Tack!! Jo, tycker nog också så. Så länge man har kul och mår bra så får det optimala backa undan. Varesig det gäller dubbelpass eller semlor ;)

smilet
2007-08-07, 22:25
Lite mör i ben och vader idag, men inget att be för. Utbildningen närmar sig med stormsteg så det är bäst att ha några pump-klasser i kroppen.

Dagens träning:

BodyPump 60 min
Hängde bara på utan alltför stora vikter. Koncentrerade mig mest på koreografin, i själva verket. Kroppen kändes bättre än väntat, trots allt :)

smilet
2007-08-08, 13:06
Är ledig denna veckan. Skönt att kunna köra styrkepasset under dagen. Har ett combatpass senare ikväll, så det känns gött att ha några timmar emellan med mat och vila :) Tog det hyfsat lugnt med vikterna idag, tyckte jag, men såg nu att det blev ett par PB :hbang:

Dagens träning (hittills):

bänkpress
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
40 kg x 6
30 kg x 12

lutande hantelpress
8 kg x 12
10 kg x 10
12 kg x 8
14 kg x 6
10 kg x 12

stångrodd
20 kg x 12
25 kg x 10
30 kg x 8
35 kg x 6 kanske inte dom snyggaste roddarna, men men
20 kg x 12

latsdrag brett grepp
30 kg x 12
35 kg x 10
40 kg x 8
45 kg x 6
25 kg x 12

sittande hantelpress (axlar)
6 kg x 12
8 kg x 10
10 kg x 8
10 kg x 6
8 kg x 12

baksida axel maskin
19 kg x 12
21.5 kg x 10
24 kg x 8
26 kg x 6
19 kg x 12

stångcurl
10 kg x 12
12.5 kg x 10
15 kg x 8
17.5 kg x 6 känns liiiite lättare nu än från början, men 20 är fortfarande en bit bort, tror jag
12.5 kg x 12

koncentrationscurl
4 kg x 12
6 kg x 10
8 kg x 6
8 kg x 6
6 kg x 8

tricepspress med rep i kabelmaskin
6.25 kg x 12
8.75 kg x 10
11.25 kg x 8
13.75 kg x 6
8.75 kg x 10

tricepsarmhävningar på halv fitnessboll
12, 10, 8

ca 90 min

smilet
2007-08-08, 21:38
Det blev ju ett combatpass också. Jättelyckat!! Hade jättekul och en väldans massa energi! :thumbup: 19 deltagare. Passet kändes jättebra och jag fick bra respons från deltagarna.

BodyCombat 60 min

Cilia
2007-08-08, 21:39
var det ett av dina ordinarie pass?
Kul att det gick bra, vi ska gå på ett imorgon.
Mitt andra i världshistorien *L*

smilet
2007-08-08, 21:46
var det ett av dina ordinarie pass?
Kul att det gick bra, vi ska gå på ett imorgon.
Mitt andra i världshistorien *L*

Tja, inte riktigt ordinarie, utan det har varit "mitt" under sommarschemat. När höstschemat drar igång har jag mina pass på ett annat gym i samma kedja.

Hoppas du får jättekul på combaten imorgon!!!! Men passa dig, när det väl klickar är man fast, kolla på mig. Ingen mer spinning eller nåt. Bara combat för hela slanten. :D

Pinglan
2007-08-08, 22:09
Flera PB! Bra jobbat! Du är tokig med combaten *screwy* :D

smilet
2007-08-09, 07:37
Flera PB! Bra jobbat!

Tack :) Ibland är det bra när man har glömt vad man brukar köra, då kan ett extrakilo eller två åka upp av bara farten ;)

Du är tokig med combaten *screwy* :D
Jag vet. Jag har fastnat hårt i combatträsket. Ingen annan cardio duger. :D

smilet
2007-08-09, 11:50
Har försökt få till det med timern på kameran. Klurigt. Å så ska man hinna ställa sig på rätt plats och spänna också :laugh: Blev helt svettig. Jaja, lite bilder blev det iallafall.

http://img264.imageshack.us/img264/6441/dscn0404blgy8.jpg

http://img341.imageshack.us/img341/4045/dscn0427yb2.jpg

smilet
2007-08-09, 11:52
Ett par till....

http://img341.imageshack.us/img341/2258/418klipptad9.jpg

http://img440.imageshack.us/img440/3194/416klipptcm6.jpg

Fed up
2007-08-09, 12:02
Kul med bilder! Ryggen ser biffig ut! Det syns att det finns muskler på kroppen. Du behöver lite mer biceps, men de brukar du ju gnälla på så det vet du nog redan.:thumbup:

smilet
2007-08-09, 12:14
Kul med bilder! Ryggen ser biffig ut! Det syns att det finns muskler på kroppen. Du behöver lite mer biceps, men de brukar du ju gnälla på så det vet du nog redan.:thumbup:

Tack Fed up!

Dom eländiga biccarna *grr27* Men det kommer. Hoppas jag.

pony
2007-08-09, 14:28
Starka hantelpressar, och grymt långt pass.
Låren går inte av för hackor heller... ge mig!

smilet
2007-08-09, 14:39
Starka hantelpressar, och grymt långt pass.
Låren går inte av för hackor heller... ge mig!

Opti om jag kunde byta lite lår mot en sväng av ditt grepp och biceps :thumbup:

smilet
2007-08-14, 12:56
Efter en långhelg med både Danmarkskryss och väldeliga frosseri till höger och vänster så var det väl dags att skaka loss igen. Det tar inte många dagar utan träning utan att soffan börjar kännas mer lockande... *gah!* Men, box blev det iallafall. Styrketräningen får ligga lite på is denna veckan eftersom det är dags för pumputbildningen i helgen. Vill hinna köra ett par pump-pass och dessutom vara någorlunda fräsch i kroppen. Det blir nog många timmar med skivstång skulle jag tro..

Dagens träning:

Box 90 min
Gött, när man väl kom igång :)

Semiramis
2007-08-14, 15:40
Det tar inte många dagar utan träning utan att soffan börjar kännas mer lockande... *gah!* Människan är väldigt anpassbar :D

smilet
2007-08-14, 21:41
Människan är väldigt anpassbar :D


Haaha, det var en fin omskrivning för lat. Låter mycket bättre. Ska nog använda mig av den ;)

Dags för pump idag. Har börjat försöka lära mig koreografin så smått nu (ska ju ha mitt första pass redan på onsdag nästa vecka *spy* ). Det går inget vidare, men jag tror det bara är nervspöken. Börjar bli lite nervös.

Dagens träning:

BodyPump 60 min

Cilia
2007-08-14, 21:47
Det där kommer gå galant är jag säker på.
Du verkar vara väldigt ambitiös
Sen kan man väl ha lite fusklappar?
fördelen med pump är ju att det inte ändrar sig hela tiden utan övningarna körs ju ett tag.

Tycker jag har sett flera som har lappar när dom byter pass.

smilet
2007-08-14, 22:12
Det där kommer gå galant är jag säker på.
Du verkar vara väldigt ambitiös
Sen kan man väl ha lite fusklappar?
fördelen med pump är ju att det inte ändrar sig hela tiden utan övningarna körs ju ett tag.

Tycker jag har sett flera som har lappar när dom byter pass.

Ajajaaj om någon representant från LesMills får syn på det... Lapparna alltså. :whipped: Verboten.

Både grundutbildningar och kvartalsutbildningar hålls på "mitt" gym, så det springer omkring superinstructors där titt som tätt. Det är bäst att låta bli fusklappar ;)

Men i övrigt är det helt sant, när man väl har lärt sig koreografin ändras den ju inte på tre månader. Då är det bara att tuffa på (och försöka låta bli att säga exakt samma sak varje pass). När koreon sitter kan man bättre börja fokusera på annat, kolla teknik på deltagare osv.

smilet
2007-08-15, 21:45
Whiiii, idag var jag på combat med T. Det var faktiskt nästan två veckor sen jag var på någon annans combatpass så det kändes jätteroligt! Ibland är det skönt att slippa vara totalfokuserad på vad man ska säga, på vad både man själv och alla deltagare gör och inte gör. Bara släppa loss. Grymt hårt pass idag. Snittade på ca 86% av maxpuls. Puh. Det var så blött på golvet att jag var tvungen att flytta mig till sidan en bit för att våga göra hoppsparkar :D Svettigt värre. :thumbup:

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

Tolkia
2007-08-15, 22:02
Ang. det här med nya pass och ny koreografi - och inte minst nerver! - så tappar alla bort sig någon gång, även de stora stjärnorna. Amatörstjärnorna man har på gymmet hemma gör det bra mycket oftare än så - men minns du det som deltagare? Ytterst sällan. Som deltagare har man också ganska stort tålamod med nya instruktörer som är nervösa (alla fattar ju ungefär hur bra de själva skulle vara i den situationen, d.v.s. sjukt mycket sämre) och med gamla instruktörer som är nervösa också (t. ex. när det är en ny release eller de har varit på semester), för den delen. Det man inte har tålamod med är instruktörer som inte fixar koreografin för att de är nonchalanta och inte lägger ned den tid som behövs för att lära sig den ordentligt - och vi är bättre än man kanske tror på att se skillnaden på dåliga nerver och dålig inlärningsdisciplin. :D Ingen kommer m.a.o. att hata dig för att du tappar bort dig på ditt första pass, om du skulle göra det. Det är nog faktiskt viktigare att snabbt kunna hitta tillbaka/kunna hantera sina missar än att inte göra några missar alls. Stort leende på och kör vidare.

smilet
2007-08-16, 04:26
Tolkia: Du har rätt, jag vet. Men även om man vet att det absolut inte är hela världen så är det inte kul att stå med blackout och hysteriskt försöka fundera ut vad tusan det nu igen var man skulle göra. Men egentligen är det ju bara stoltheten som får sig en liten törn, och man VET att det kommer att hända förr eller senare, så det är bara till att bjuda på. Man får väl lova massa straffarmhävningar efter passet eller nåt. :D


Det man inte har tålamod med är instruktörer som inte fixar koreografin för att de är nonchalanta och inte lägger ned den tid som behövs för att lära sig den ordentligt - och vi är bättre än man kanske tror på att se skillnaden på dåliga nerver och dålig inlärningsdisciplin. :D


Sant :thumbup:

Tolkia
2007-08-16, 07:37
Men även om man vet att det absolut inte är hela världen så är det inte kul att stå med blackout och hysteriskt försöka fundera ut vad tusan det nu igen var man skulle göra.
Jag vet. :D Och jag kan inte dra tröst-klyschan att det går över med tiden, för det gör det inte, om man är den typen av person som oroar sig över sånt. Det blir blir bättre, men det går inte över.

Semiramis
2007-08-16, 10:00
Då är det bara att tuffa på (och försöka låta bli att säga exakt samma sak varje pass). När koreon sitter kan man bättre börja fokusera på annat, kolla teknik på deltagare osv.Så sannt, jag gick för en spinninginstruktör som sade exakt samma sak varje pass, snacka om att det blev uttjatat!

smilet
2007-08-16, 18:20
Jag vet. :D Och jag kan inte dra tröst-klyschan att det går över med tiden, för det gör det inte, om man är den typen av person som oroar sig över sånt. Det blir blir bättre, men det går inte över.

Nä, tror nog inte det går över... Man får väl bara gilla läget. Å öva in koreografin noga så man inte blir helt vilse i pannkakan utan kan hitta tillbaka hyfsat snabbt. För det mesta känns det helt ok, jag bjuder på om jag gör bort mig. Det är när det är nya releaser osv som man blir orolig som Nasse *screwy*

Så sannt, jag gick för en spinninginstruktör som sade exakt samma sak varje pass, snacka om att det blev uttjatat!

Håller med. Det känns ju inte så lite krystat om precis varenda ord är inrepeterat... Men man får passa sig. Det är lätt hänt att återanvända en formulering man är nöjd med. *slap*

Dagens träning:

BodyCombat 60 min
Eget pass. Helt ok, men lite trött i kroppen??! Jag som har tagit det lugnare än vanligt denna veckan... :Virro

Ska äta mycket och gott nu under kvällen och bänka mig i tv-soffan och ladda för helgens pumpbravader. Det blir nog bollande med skivstång rätt många timmar om dagen skulle jag tro...

smilet
2007-08-17, 20:25
Utbildningarna är superroliga!! Men jobbigt, mycket teknik och mycket bollande med vikter. Roligt, men tröttsamt. Åhh, ojojoj så hungrig man blir. (precis som om jag har nätt aptit i vanliga fall, hrmm, men nu har man ju iaf en ursäkt till sina elefantportioner *whistle* )

Dagens träning:

BodyPump 60 min
Klass på morgonen

BodyPump teknik ca 150 min
Usch, jag kommer att vara trött i kroppen imorgon.... Jag menar, först stå och köra utfall i 14 min i sträck å sen inse att man ska presentera knäböjslåten imorgon bitti *gah!* Jag säger bara: ormsalva. Flera tuber.

Tolkia
2007-08-17, 21:00
Hellre presentera knäböjen än utfall eller axlar. :Virro Jag är övertygad om att det kommer att gå galant.

smilet
2007-08-17, 21:20
Hellre presentera knäböjen än utfall eller axlar. :Virro Jag är övertygad om att det kommer att gå galant.

Jepp, du har en poäng. Hellre knäböj än utfall. Jag hade nog börjat gråta om jag hade fått den :D

Koreografin är lätt på knäböjen iaf, som vanligt. Det är inte mycket byta övning å sådär som det kan vara i andra. Är mer orolig för hur mycket träningsvärk man kommer att ha i benen. Det kommer nog att kännas konstigt att prata samtidigt också. Har aldrig gjort det på pump förut... Doh *rolleyes*

Tolkia
2007-08-17, 21:27
En fördel med knäböjen måste ju också vara att man står bra, mot deltagarna. Kul att försöka få överblick och kontakt med "publiken" när man ligger ned på brädan, liksom.

Men ja, jag kan tänka mig att det känns i benen ... :D

smilet
2007-08-17, 21:34
En fördel med knäböjen måste ju också vara att man står bra, mot deltagarna. Kul att försöka få överblick och kontakt med "publiken" när man ligger ned på brädan, liksom.


Sant igen. Du är klok och ser ljus bortom min träningsvärksnoja ;) Nu börjar nästan knäböjen kännas som en bra tilldelning.

Nästan. :D

Cilia
2007-08-18, 12:10
hoppas det går bra idag.
jag tror du blir en bra instruktör.
Du är så målmedveten

smilet
2007-08-18, 21:46
hoppas det går bra idag.
jag tror du blir en bra instruktör.
Du är så målmedveten

Tackar och bockar :thumbup:

Det gick bättre än väntat idag, vad gäller kroppen iallafall. Kändes inte på långa vägar så illa som jag hade trott. Lite stel bara, men det var lugnt.

Körde min låt, koreografin å takt osv gick prickfritt. Fick kritik för att jag gick för djupt ner (man ska ju stanna så grunt på pumpen, och jag har ju hyfsat nyligen börjat köra knäböj i gymmet. Kämpar ju hela tiden för att komma så långt ner som möjligt. Nu känns det knappt som jag har börjat böja förrän det är dags att vända upp. Aldrig är man nöjd :laugh: )

Ska jobba mer på att använda magen när jag pratar. Jag pratar tyst tydligen. Måste träna på att variera rösten också. Använda kontraster. Puh, det är mycket att tänka på.

Efter passet och utvärderingen körde vi lite teknik osv.

Imorgon är det dags igen. Har samma låt, ska korrigera djup och röst och hoppas på godkänt. Håll tummarna!!!!!

Dagen träning:

BodyPump 60 min
Vi körde passet direkt på morgonen iaf, så man slapp gå omkring och vara nervös halva dagen. Gött.

Blandad teknik och övningar ca 120 min

Tolkia
2007-08-19, 14:20
OK, nu väntar vi (i alla fall jag) med spänning på rapport.

Jag känner mig frestad att satsa en slant på att det gått bara fint, men jag tror inte att jag får någon som sätter emot.

Cilia
2007-08-19, 17:54
OK, nu väntar vi (i alla fall jag) med spänning på rapport.

Jag känner mig frestad att satsa en slant på att det gått bara fint, men jag tror inte att jag får någon som sätter emot.

*popcorn*

smilet
2007-08-19, 20:42
Yiahh!! Det gick fint. Blev godkänd. http://bestsmileys.com/excited/3.gif

Tack Cilia och Tolkia för snälla tankar!

Vi körde precis som igår filmning och utvärdering av video direkt på morgonen, eller ja, förmiddagen, för vi satte inte igång förrän elva idag. Efter det lite teori, sen teknik, teknik och lite mer teknik :D

Sen var det då dags att få sin dom, så att säga. Man kan antingen
1 - bli godkänd å få köra klasser direkt
2 - bli godkänd att skugga x antal klasser innan man får köra själv
3 - bli underkänd och tvungen att skicka in en video på sin låt och en till som ska bli godkänd innan man får köra klasser.

Även om man blir godkänd ska ju en licensvideo på en hel klass in och bli godkänd innan man blir licensierad, så än är det ju inte klart, men det känns verkligen jätteskönt att det gick vägen!! Kändes faktiskt inte som om det fanns så mycket alternativ med tanke på att jag redan har fått klasser hela hösten... Både skönt och stressande med den typen av förtroende :Virro


Fick mycket feedback på både styrkor och bitar att jobba med. Bra. Mycket kan jag använda i combaten också. Känner mig peppad och laddad.

http://bestsmileys.com/exercising/6.gif

Cilia
2007-08-19, 20:45
GRATTIS även om vi inte är förvånade.

Men jag fattar inte.
Blev du godkänd enligt kategori 1 eller 2?

smilet
2007-08-19, 20:49
GRATTIS även om vi inte är förvånade.

Men jag fattar inte.
Blev du godkänd enligt kategori 1 eller 2?

Kategori 1.

Tackar för grattis :)

Tolkia
2007-08-19, 20:54
STORT grattis (även om jag inte heller är ett dugg förvånad). Nu är det bara att köra så det ryker.

Sejtan vad jag är avundsjuk, förresten.

smilet
2007-08-19, 20:58
STORT grattis (även om jag inte heller är ett dugg förvånad). Nu är det bara att köra så det ryker.

Sejtan vad jag är avundsjuk, förresten.

Tack :) Det är faktiskt en riktigt riktigt rolig utbildning och jag ser verkligen fram emot att komma igång, även om det kommer att bli svårt och virrigt i början. Det blir åka av redan på onsdag. :devil: Fast jag teamar med en kär kollega som förmodligen får ta större delen av passet.... Behöver nog minst en vecka till innan jag är redo att ens försöka.

smilet
2007-08-21, 21:50
Är trött och nervös för morgondagen. Första pump-passet *spy* Har suttit halva dagen och kollat på koreon, så jag var tvungen att skaka loss nu på kvällen med lite combat. Det hjälper mot allt :D

Dagens träning:

BodyCombat 60 min
Höstschemat har börjat och det var dags för E att köra eget pass för första gången på nästan ett år, pga skada. Det märktes, hon orkade inte köra hela passet, utan stannade ofta upp och kollade ut på deltagarna och så där. Stod still i princip halva muay thai låten. Skandal. Hon får nog ta sig i kragen och bättra på konditionen lite.

Tolkia
2007-08-21, 22:26
Är trött och nervös för morgondagen. Första pump-passet *spy* Har suttit halva dagen och kollat på koreon, så jag var tvungen att skaka loss nu på kvällen med lite combat. Det hjälper mot allt.
Jag tror att det går bra. Ja, du tappar kanske bort dig någon gång, men det är ju inget som inte händer även erfarna instruktörer emellanåt. Så länge man hittar in igen är det lugnt. Om inte annat finns det kanske något tröskverk till deltagare som kör på av bara farten, som du kan kasta ett getöga på. :D

Dessutom är ju de flesta av oss deltagare ganska snälla, särskilt med nya instruktörer. Vi skjuter dem inte i gryningen för en sumpad låt.

Edit: Det där med fysiken är ju en tung grej som instruktör. Jag menar, man måste ju inte bara orka köra passet, man måste ju orka köra det snygg, vara på som fan och prata (eller skrika, då) samtidigt också. Hjälp.

smilet
2007-08-22, 04:21
Jag tror att det går bra. Ja, du tappar kanske bort dig någon gång, men det är ju inget som inte händer även erfarna instruktörer emellanåt. Så länge man hittar in igen är det lugnt. Om inte annat finns det kanske något tröskverk till deltagare som kör på av bara farten, som du kan kasta ett getöga på. :D

Du har rätt, som vanligt, men det här med att måla upp skräckscenarion är något jag behärskar till fullo :D Det ska nog gå bra, jag har med mig en erfaren instruktör att köra ihop med, så får jag blackout totalt så har jag backup. Då får hon ta resten helt enkelt. Det finns alltså en plan B ;) Jag borde nog sluta oja mig och koncentrera mig på själva passet istället för att stressa upp mig själv *slap*

Det där med fysiken är ju en tung grej som instruktör. Jag menar, man måste ju inte bara orka köra passet, man måste ju orka köra det snygg, vara på som fan och prata (eller skrika, då) samtidigt också. Hjälp.

Jo, det är sant, men det är ju bl.a det man får betalt för. Tycker inte man kan kräva att deltagare ska ta i och ge järnet om man inte orkar det själv. Ok, nu hade hon inte kört på ett tag och det är jobbigare att stå där framme än att vara deltagare, och man måste ju börja i någon ända. Hoppas bara att hon nu tar tag i problemet och bättrar på sin kondis så att hon kan fungera som en förebild hela passet igenom. Jag tycker att det är instruktörens skyldighet.

Cilia
2007-08-22, 07:52
du är så ambitiös så du kommer klara det galant på passet.


det kan funka med intstruktörer att inte köra fullt om dom är extremt karismatiska och vet hur man peppar en grupp. Men dom är väldigt få

Tolkia
2007-08-22, 07:55
Jag borde nog sluta oja mig och koncentrera mig på själva passet istället för att stressa upp mig själv *slap*
Jag tycker att det verkar som om det där aldrig går över (om man är typen som oroar sig, antar att det finns folk som alltid är supercoola också). Jag vet folk som instruerat sedan hedenhös och fortfarande har lite lagom ont i magen inför varje pass - för att inte tala om sådant som nya releaser/nya egna program/specialpass ... osv. Det verkar bli lite bättre med tiden (avtrubbning?) men bra verkar det aldrig bli. Tough shit. :D

(Fast lite lagom nerver är nog bra, så att man håller sig ambitiös, skärpt och på tårna.)
Jo, det är sant, men det är ju bl.a det man får betalt för. Tycker inte man kan kräva att deltagare ska ta i och ge järnet om man inte orkar det själv.
Nä, det är precis det jag menar. Det blir en tung grej, för man MÅSTE ju faktiskt. Enstaka undantagsfall kan förstås accepteras, typ "oj, jag snavade på vägen till gymmet och nu har jag ont i foten, men det är ju inte så enkelt att snyta en vikarie ur näsan med tio minuters varsel", men det skall vara just undantagsfall. Lagom trovärdigt annars, liksom. Det är lite som att missa koreografiskt; man kommer undan med enstaka missar eller black outs, men man kommer inte undan med att inte ha lärt sig koreografin ordentligt.

Lycka till nu, jag är övertygad om att det går bra (inte för att jag tror att det förändrar något, men i alla fall). Rapport om hur det gick, annars ...

smilet
2007-08-22, 19:38
Sådär. Nu är det gjort.

Å hur gick det då?? Njoo, ok. Satte koreografin, men är inte nöjd med vad jag sa och inte sa. Måste jobba på det till nästa gång. Skaffa mig ett pumpvokabulär, haha, så man kan säga precis vad man vill tillräckligt kort och koncist för att hinna.

Hade med mig en kollega. Vi körde 5 låtar var. Hon är mycket duktig, så jag kände mig naturligtvis ännu mer som en rookie när man hade henne där att jämföra med låten efter och så där, men det var ändå skönt att ha stöd. Visste ju att hon skulle backa upp om jag skulle tappa bort mig eller nåt.

Hur som helst, premiären är gjord, och nu kan jag börja fokusera på att göra bättre nästa gång. Vill ju vara jättejättebra direkt, men det är svårt. Får väl finna mig i att jag är nybörjare *gah!*

På söndag är det dags att köra solo. Då jäklar :D

Tolkia
2007-08-22, 20:36
Satte koreografin, men är inte nöjd med vad jag sa och inte sa. Måste jobba på det till nästa gång. Skaffa mig ett pumpvokabulär, haha, så man kan säga precis vad man vill tillräckligt kort och koncist för att hinna.
Ja, det är svårare än man tror. Det är ju inte direkt många mikrosekunder man har på sig, samtidigt måste man säga det man skall så folk fattar.
Vill ju vara jättejättebra direkt, men det är svårt. Får väl finna mig i att jag är nybörjare.
Haha, ja, om jag säger att det har framgått ...? :D

Kul att det gick bra (för om du satte koreografin på första
passet ever så ÄR det bra)! :bow:

smilet
2007-08-22, 20:58
du är så ambitiös så du kommer klara det galant på passet.


det kan funka med intstruktörer att inte köra fullt om dom är extremt karismatiska och vet hur man peppar en grupp. Men dom är väldigt få

Tack för värmande ord Cilia!!

Jag håller med till viss del, men självklart beror det ju på vilken typ av träning det är också. Personligen tycker jag nog att combat kräver lite blod, svett och tårar från instruktören om det ska vara något att ha ;)

Samma sak med pump kanske. Det ska märkas att det är jobbigt.

Cilia
2007-08-22, 21:01
Kul att det gick bra.
Jag är också en sån som vill kunna springa direkt men tyvärr funkar det inte så.
Å andra sidan är det kul när man väl kan springa så det har två sidor.



jag håller med dig.
Visst är det roligare iaf oftast och så.
Jag försökte bara säga att det finns dom som är så karismatiska så dom kan få en hel grupp att växa utan att eg delta själva men det är inte dom man ska titta på eller utgå ifrån

smilet
2007-08-22, 21:05
Haha, ja, om jag säger att det har framgått ...? :D

:D

Kul att det gick bra (för om du satte koreografin på första
passet ever så ÄR det bra)! :bow:

Tack. :thumbup:
Jag är en gnällspik, det gick helt okej faktiskt, om man tänker så. Första passet. Det kunde blivit mycket värre än lite glömda samt otydliga instruktioner osv. Det kommer nog att kännas bättre imorgon.

smilet
2007-08-22, 21:08
Jag försökte bara säga att det finns dom som är så karismatiska så dom kan få en hel grupp att växa utan att eg delta själva men det är inte dom man ska titta på eller utgå ifrån

Ja. Det finns såna. Inte många. Visst är det coolt när man har varit på ett sånt pass? Man fattar inte vad som hände efteråt.

Är dock ingen sån. Kanske lika bra det. Då hade man väl blivit soffpotatis ;)

Semiramis
2007-08-23, 10:01
:D



Tack. :thumbup:
Jag är en gnällspik, det gick helt okej faktiskt, om man tänker så. Första passet. Det kunde blivit mycket värre än lite glömda samt otydliga instruktioner osv. Det kommer nog att kännas bättre imorgon.Oändligt mycket värre kunde det gått, perfekt var det alltså inte, hur många pass är det? Vad skulle du själv tycka om en instruktör som gjorde de småmissar som du gjorde? Antagligen att det var hur bra som helst, speciellt med tanke på att det var första gången!

smilet
2007-08-23, 20:58
Oändligt mycket värre kunde det gått, perfekt var det alltså inte, hur många pass är det? Vad skulle du själv tycka om en instruktör som gjorde de småmissar som du gjorde? Antagligen att det var hur bra som helst, speciellt med tanke på att det var första gången!


Jo, det är sant. Det kunde gått mycket värre. Det känns okej idag, och jag känner mig taggad inför söndag. Tack :thumbup:



Kroppen är lite sliten och trött så det får nog bli vila imorgon. På lördag är det min älskade dubbelkombo combat+pump med favvoinstruktören och på söndag har jag en pump-klass, så vila imorgon passar bra. Fast jag är ju lite sugen på att kila ner i gymmet en sväng. Det var ju så länge sen. Mjja, får se hur det känns imorgon. Man behöver ju inte köra monsterpass.

Idag var det premiär för fys-passet för den här terminen. De har flyttat in passet i en liten cirkelsal istället för i den stora och, tjaa, jag tycker nog inte det var så lyckat. Det fanns ingen plats att springa och inte heller möjlighet att använda skivstänger osv som man kunde förut. Nu fick vi köra i cirkelträningsmaskinerna och det blir inte riktigt lika bra, imo. Men, men, det kanske känns bättre efter ett par gånger. Vi får se. Annars finns det ju alltid en combat att gå på istället :)

Nästa torsdag blir det definitivt combat iallafall. Planerar att gästa ett annat gym och gå på en klass som hålls av en av tränarna (i instruktörsgrundutbildningarna, hade henne i pump, men hon har även combat och är GRYM). Ska bli superroligt. Längtar redan.

Anyway

Dagens träning:

Fys 75 min

Cilia
2007-08-23, 21:01
tror vila är bra
det konstiga är att man få så mycket kraft av en sån dag.

men det är svårt när pass eller gymmet lockar

smilet
2007-08-24, 14:24
tror vila är bra
det konstiga är att man få så mycket kraft av en sån dag.

men det är svårt när pass eller gymmet lockar

Så sant som det är sagt. Det får bli vila idag. Känner att en tupplur i soffan är preeciis vad som behövs :D

smilet
2007-08-28, 04:35
Oj, dagarna springer förbi, och inte har man varit här och uppdaterat. Har inte heller hunnit titta så noga i andra journaler, men förhoppningsvis kan jag hitta ett och annat PB när jag sätter mig och läser :thumbup:

Lördag:
BodyCombat 60 min
Favvopasset. Gjorde gästspel på 5an.

BodyPump 60 min
Oförberedda inhopp på uppv, knäböj, rygg, biceps och axlar. Ju mer övning, desto bättre förvisso.

Söndag:
BodyPump 60 min
Första passet alldeles själv!! Det gick helt ok. Har en del kvar att jobba på, framför allt med vokabulär och röst (och att få headset att sitta kvar när jag ligger ner :furious: )

Måndag:
BodyCombat 60 min
Eget pass. Idag blev det iaf 5 deltagare. Trögt som sjutton med combaten därborta. Förhoppningsvis kommer några tillbaka. Passet var lyckat, så jag hoppas dom hade roligt. Det skulle vara såååå coolt om jag skulle lyckas få deltagarantalet att växa!!

smilet
2007-08-29, 04:33
Hohooo, mitt första pump-vik är avklarat. Har visserligen pump onsdag också, men det ska nog gå bra. Passet gick väl ok, tror jag, men kände mig konstigt frånvarande. Var mest fokuserad på att få headsetet att stanna kvar nära munnen, så vikterna kändes liksom inte. Hade nog kunnat lassa på hur mycket som helst. Det var som om jag inte var där. Konstig känsla.

Dagens träning:
BodyPump 60 min

smilet
2007-08-29, 21:08
Idag kändes det i kroppen att jag trots allt hade bollat med skivstång igår. Hade faktiskt lite träningsvärk här och där. Eller ja, lite stel här och var, rättare sagt. Men, men, på det igen, mitt eget pass idag. Jag tycker det går bättre och bättre, men det är jättesvårt att veta hur man egentligen låter och verkar, iallafall nu i början när jag är superfokuserad mest på att säga rätt grejer i rätt tid och koreografin, hähä. Idag var t.ex min mor med och tränade och hon sa: jag tyckte det var bra, fast du sa "yes" lite väl många gånger i början... Que??!? Visste inte ens att jag hade sagt det en gång. När då, liksom?? Kanske är halva passet en enda stor minneslucka.. Är fortfarande sjukt nervös och orolig innan passet, men som tur är vet jag att det kommer att släppa en hel del när man känner sig säkrare. Det blev iallafall så med combaten.

Efter pumpen testade jag ett nytt pass. Capoeira fitness. Capoeirainspirerad gruppträning. Mycket böjda ben, krypande på alla fyra och suspekta sätt att knyta ihop sig själv på. Benen kommer nog att vara möra imorgon. Har inte riktigt bestämt mig för om jag tyckte det var kul eller inte än. Är lite kluven. Å ena sidan, å andra sidan... Det är nog så att jag misstänker att det nog kan bli kul om man hänger med lite bättre, även om jag inte var helt såld idag. Får se om man ids ge det den tiden som krävs. Det finns ju så mycket man vill hinna med ;)

Dagens träning:

BodyPump 60 min

Capoeira Fitness 60 min

Fed up
2007-08-29, 21:20
Kul att du har dina första pass nu! Jag har mitt första pass som cirkelgymsinstruktör om två veckor, riktigt nervöst att stå inför en grupp och prata i headset och allt! Några goda råd på den fronten (särskilt vad gäller headset, känns mest nervöst av allt!)?

smilet
2007-08-29, 21:35
Kul att du har dina första pass nu! Jag har mitt första pass som cirkelgymsinstruktör om två veckor, riktigt nervöst att stå inför en grupp och prata i headset och allt! Några goda råd på den fronten (särskilt vad gäller headset, känns mest nervöst av allt!)?

Mitt bästa råd är att inte lyssna på något som jag säger om headset. Jag är kass. Vet inte om jag har dålig huvudform eller vad det är som är problemet, men illa är det iaf. Fast det är klart, man skuttar ju en hel del på combaten, så där är det ju extra krångligt. :D

Du kommer att klara det galant. Dom allra flesta har inga problem med headsetet, det är bara jag som klagar hela tiden. Jag är nog felbyggd :D

smilet
2007-08-30, 22:51
Instruktören som hade pumputbildningen jag gick på är även instruktör i bodycombat, så jag smet iväg och körde ett pass hos henne idag :) Visste att hon skulle köra det nya programmet (som egentligen inte har release förrän i helgen) och jag var sååå nyfiken. Trött som bara den i kroppen, men kul var det hur som helst (hon är helt grym!!!) Mitt första intryck av den nya releasen är mest att det var ett jäkla tempo! Det tar ett par gånger innan man hinner känna av passet, tycker jag. Ska ju köra det ett par gånger på lördag och vi får ju dvd-kitt med musik och koreografi samtidigt, så snart nynnar man bara på combat- och pump-musik. Undrar just vad folk tänker när man går omkring och miniskuggboxas (ibland blir det bara små vift med fingrarna :laugh: ) med lurar i öronen :D

Ska åka iväg på SuperSaturday nu i helgen (LesMills konvent i Sthlm) så det blir massor med träning och skoj! En annan tjej som ska med och inte har ett tåg som går tillbaka till Götet förrän kl sex sön kväll håller på att försöka övertala mig att ta hennes pumppass på söndag eftermiddag. Det känns taskigt att säga nej, men herregud, undrar om man orkar!?! Det blir nog rätt många timmar skuttande på lördag, sen mingel och grejer å så upp tidigt å tåget hem.... Hmm. Hoppas hon hittar någon annan som kan ta passet. Känns konstigt att tacka nej samtidigt. Har inte riktigt samvete till det. Man vill ju gärna ha hjälp om man själv hamnar i klistret, samtidigt som det känns som om jag verkligen skulle behöva vila på söndag. På måndag kör det ju igång igen med eget combatpass, och det har varit rätt mycket nu på senaste tiden känns det som. Nu börjar dessutom strax en hård träningsperiod när man ska sätta all koreografi och få det att se snyggt ut. Kul, men slitsamt.

Dagens träning:

BodyCombat 60 min

Cilia
2007-08-31, 08:01
svårt det där
hoppas hon hittar någon annan men jag förstår hur du känner.

när du skriver så där om LesMills så låter det lite sektliknande *L*
hoppas du får en kul dag i stan

Tolkia
2007-08-31, 08:14
Man får ju säga nej om man inte kan, även om jag också fattar hur du känner. Det är ju "ta och ge" hela tiden, och man vet själv hur jobbigt det skulle vara om man var den instruktören som behövde en vikarie och ingen kunde. Fårhoppningsvis dyker det upp någon annan (åtminstone hos oss tror jag att BP är det som är lättast att få vikarie till, alla gånger lättare än Combat).
Undrar just vad folk tänker när man går omkring och miniskuggboxas (ibland blir det bara små vift med fingrarna ) med lurar i öronen.
Det har funnit tillfällen då jag också har undrat det (vad folk tänker egentligen) ... meeeen, man gör säkert i själva verket en god gärning, som bjuder dem på ett gott skratt den dagen ... :D

SuperSaturday blir säkert skitkul; särskilt som ni är några stycken som känner varandra som åker (som scouthajk när man var liten, typ). Have fun (jag är mer än en liten aning avundsjuk)!

smilet
2007-08-31, 08:39
svårt det där
hoppas hon hittar någon annan men jag förstår hur du känner.

när du skriver så där om LesMills så låter det lite sektliknande *L*
hoppas du får en kul dag i stan

Kanske inte precis sekt haha, men man kan nog bli lite knäpp iallafall ;) Super Saturday ska hur som helst bli riktigt riktigt roligt!!! Om man orkar blir det väl en 6-7 pass. Det blir ju definitivt båda combatpassen och pumpen. Sen kanske man ska kolla in nya BodyVive också.. Kanske lite BodyJam om man hittar ett hörn där man inte syns :laugh: Lite RPM om man är för pigg. Får se hur det blir, men säkert full rulle :thumbup:

Man får ju säga nej om man inte kan, även om jag också fattar hur du känner. Det är ju "ta och ge" hela tiden, och man vet själv hur jobbigt det skulle vara om man var den instruktören som behövde en vikarie och ingen kunde. Fårhoppningsvis dyker det upp någon annan (åtminstone hos oss tror jag att BP är det som är lättast att få vikarie till, alla gånger lättare än Combat).



Jo, jag vet. Jag försökte säga nej direkt och hänvisade till att ju skulle iväg. Men hon visste att vårt tåg kommer tillbaka på förmiddagen och hon hade ringt samtliga andra instruktörer enligt uppgift... Typiskt. Precis som du säger tänker man ju på gången man själv sitter och jagar. Men jo, det borde vara mycket lättare än att ragga combatfolk, så jag håller tummarna att det ordnar sig.

Tolkia
2007-08-31, 09:48
Sen kanske man ska kolla in nya BodyVive också.
Du kan väl kasta ett getöga i alla fall, även om du inte kör, och rapportera hur det verkar. Jag har bara sett spridda klipp och LesMills (hopplöst larviga) instruktions-snuttar på deras hemsida och det såg ... well, en smula märkligt ut (det kommer verkligen ur rätt käft när det kommer från den som håller på med gympa ...). :D

Det är säkert bättre IRL?

smilet
2007-08-31, 12:13
Du kan väl kasta ett getöga i alla fall, även om du inte kör, och rapportera hur det verkar. Jag har bara sett spridda klipp och LesMills (hopplöst larviga) instruktions-snuttar på deras hemsida och det såg ... well, en smula märkligt ut (det kommer verkligen ur rätt käft när det kommer från den som håller på med gympa ...). :D

Det är säkert bättre IRL?

Man kan ju alltid hoppas att det är bättre IRL.... Har också sett snuttarna och är väl inte precis såld om man säger så :D Ska kika och komma med omdöme sen, man har ju haft fel förr :thumbup:

smilet
2007-09-03, 17:45
Har haft fantastiskt roligt på Super Saturday!!!!!!!!! Vi hade tur och bodde såpass nära hallen att vi kunde pila hem och duscha och byta om så man slapp släpa omkring på massa blöta träningskläder och handdukar hela dagen. Mycket smidigt. Enda lilla smolket var väl att vi kom såpass nära inpå pumpklassen vi tänkte gå på att den redan var full.. Men å andra sidan har jag ju redan kört den nya releasen på utbildningen, så det känns ok. Några klasser fick vi ju till iallafall, och det absolut viktigaste för mig var combaten. Hjälp, vad bra hon är, Rachel!!!! (program director för combat tillsammans med sin partner Dan, som tyvärr inte var med) Det var som att se en rockstjärna eller nåt. Vilken karisma!! Där har man något att jobba mot!! Det var två combatklasser och på den sista var utbildaren jag hade i pumpen med uppe på scen. Hon gjorde jättebra ifrån sig, trots lite strul med headsetet, så det var otroligt roligt att se!!!

Överlag en mycket trevlig tillställning, men med en liten känga till ljudkillarna.. Hur svårt är det att stänga av när de står på scen och skriker "cut the music" och sen sätta på igen när dom ber?? Det är ju bara en skiva som ska rulla från låt ett till låt tio liksom. Play och paus. Inget avancerat, jag hade gjort det bättre. Det verkade som om klantarna tog en tupplur nu och då.. Pinsamt.

Lördagens träning:

BodyJam 60 min
Danspass. Första gången. Jag är inte byggd för detta. Enough said.

BodyVive 60 min
Ville gärna prova detta. Premiär i Norden för detta program som riktar sig i huvudsak till tränande 40+, folk med diabetes eller hjärtbesvär, totalt otränade personer osv. Mjuk och lätt träning med liten boll samt gummiband á la exertube.
Hmmm... Kvinnan som höll i det var en überamerikansk ansiktslyft supersympatisk donna. Det blev lite väl mycket "high vive" och annat klämkäckt för min smak, och ärligt talat tror jag ingen, oavsett träningsvana, över huvud taget kan tycka att den cardion är utvecklande för konditionen. Blev inte ens fuktig eller andfådd. Gummibanden är ju bra, för all del, men det var bara en kort stund. Förhoppningsvis tonar svenska instruktörer ner det där överklämkäcka något, så kanske passet kan funka. Som det var nu skämdes jag mest.

BodyCombat x 2 120 min
Ahhhh, vilket pass!! Full fart och med såna instruktörer!!!! Kommer att leva på den upplevelsen länge :hbang:


Glad i hågen och laddad till tusen inför mitt eget pass idag således.. Och... Inställt. Bara en bokad. :( Hoppas det inte beror på mig. Nästa vecka kommer jag nog att köra oavsett det är fler bokade eller inte. Man vet ju inte ifall några kanske droppar in obokade, men idag kändes det bara som om luften gick ur min ballong, och det var lika bra att ställa in. Är lite ledsen. Jag vet att combaten inte har gått bra därborta, men jag hade hoppats att det skulle ta lite fart. Direkt börjar jag ifrågasätta min egen kvalité. Är det för att jag inte levererar bra nog? Känner mig kass och nere. Blä. *cry*

Cilia
2007-09-03, 18:52
Jobbigt det där med passet och få bokade. Förstår att det tar på självförtroendet. Men det beror säkert inte på dig. Ge det lite tid.

Var var superlördagen, i vilken hall?
Härligt att det var en lyckad lördag iaf.
Jag tycker inte heller den där vive låter kul. Det kanske går i USA
jag tror/hoppas vi är lite mer jordnära mer go i oss

smilet
2007-09-03, 19:36
Cilia: Tack. Du har rätt, jag ska ge det lite tid och se vad som händer. Ska sikta på att köra oavsett bokat antal hädanefter, så att deltagarna iaf vet att passet blir av.


SuperSaturday var i Eriksdalshallen. Grymt! Ja,haha, förutom BodyViven då. :D

Tolkia
2007-09-03, 20:31
Ouch, inte kul att få ett pass inställt. Jag har dock svårt att tro att det skulle bero på DIG; jag tror att man skall vara rent överjävligt dålig för att en hel anläggning skall bojkotta en (jag har aldrig varit med om att det har hänt ens instruktörer som jag själv uppfattat som überkassa). Nu vet jag inte hur det har sett ut med combaten där tidigare, men det verkar ju på dig som om de har haft svårt att få folk även tidigare? Då kommer det nog att ta ett bra tag att jobba in det igen. Upp med hakan, således - jag tror INTE att det är ditt fel att folk är sega. Säsongen har ju f.ö. knappt kommit igång än.

Jag har hört mycket jubel ang. Rachel, och uppenbarligen är hon precis så bra som det sägs? Schysst att få två kanonpass på en dag, det brukar man kunna leva länge på (verkar ju som om du kan behöva det om du skall kicka igång segpropparna på din anläggning också ...).

Body Vive verkar bekräfta mina fördomar ... :D Som sagt, jag har bara sett lite videosnuttar och de verkade just så oerhört klämkäcka att jag blev närmast generad. Jag har liiiiite svårt att se vilket hål det skulle fylla i Sverige där vi har femtioelva former av lättgympa etc. i Korpens, Gymnastikförbundens, Friskis & Svettis etc. regi (ja, "mitt" gym har det också ...) faktiskt (den är dessutom oftast jobbigare konditionsmässigt än vad Vive verkar vara - och hallå, de där bollarna ...?). Däremot kanske det finns en plats för det "over there" där Friskis & Svettis & co. inte existerar.

smilet
2007-09-03, 21:06
Tack Tolkia!! Det värmer *cupid* Det hade varit värre om det hade varit fullt på den andra combatklassen i veckan med en annan, erfaren instruktör, men det är samma visa där. Så egentligen vet jag att det är trögt än så länge iallafall. Vill helst ha ökande antal hela tiden, haha, men fattar ju att det inte funkar. Det kan ju ta lite tid. Och jo, det har varit struligt med combaten på denna anläggningen en längre tid. Det har liksom inte riktigt fått fart sen dom öppnade har jag förstått, och eftersom det ju inte blir riktigt samma sak med combat med typ tre deltagare så blir det lätt en ond cirkel. Hoppas att det vänder. På den andra anläggningen som jag har kört, där jag också tränar själv är det alltid i stort sett fullt på combaten, så det blir en väldig skillnad.

Fast man kan ju inte låta bli att fundera över om det beror på en själv, och det kändes riktigt tråkigt när det blev inställt. Ska ladda för ett superpass nästa vecka, om det så bara är en där :thumbup:

Semiramis
2007-09-03, 21:11
Tror inte ett ögonblick att det beror på dig! Det är ju bara så lätt att tolka allt i relation till en själv. Super Saturday lät kul.

smilet
2007-09-03, 21:39
Tror inte ett ögonblick att det beror på dig! Det är ju bara så lätt att tolka allt i relation till en själv. Super Saturday lät kul.


:) Tack! Men visst är det så, man ska inte måla allt svart med en gång. Gör nog lätt det. :em:

Och ja, Super Saturday var MYCKET kul!!! Har fått en hel del inspiration och goda tips till följande release om inte annat! Är grymt laddad att lära in de nya koreografierna nu :thumbup:

smilet
2007-09-05, 21:44
Känner mig lite snörvlig och halvförkyld från och till. Sen rätt var det är känner jag mig bra i några timmar, och sen hängig igen. Skumt. Ignorerar. Det gör inte ont i halsen eller så och jag mår hyfsat. Snoken är dålig att andas med bara, kort sagt. Har inte tid att bli sjuk så jag ska dra i mig dubbel dos c-vitaminbrus så blir det nog bra imorgon, haha.

Dagens träning:

BodyPump 60 min
Eget pass. 10 deltagare. Känns halvdant fortfarande, men inbillar mig att det går bättre och bättre. Vill ju som vanligt vara grym direkt, men det funkar ju inte, så man kan väl summera det med att det var ett okej pass iaf.

BodyCombat 60 min
Skuttade omkring liten stund och testade den nya koreon lite lätt. Ska kolla lite noggrannare hemma och köra ett bättre rep på fredag. Stretchade duktigt efteråt :thumbup: Nu ska vigheten fram. Banne mig.

Saknar gymmet.. Måste försöka pussla ihop ett pass snart innan jag tappar allt. Kan nog köra ett imorgon, men blandar ogärna gym med pump, så idag gick bort. Siktar på imorgon och ev fredag. Ska bli kul. Hoppas man inte behöver sänka vikterna alldeles för mycket..

smilet
2007-09-06, 21:21
Äh, inget gym idag heller. Tveksamt om jag skulle tränat överhuvudtaget om jag inte hade haft ett eget pass. Snyter mig stup i ett. Mår bra förutom det visserligen, men vill ogärna att det blir värre. Har massor med koreo att lära in och dessutom är det ju kvartalsutbildning i helgen (inte för att jag måste gå, Super Saturday räknas som kvartal, men jag misstänker starkt att combatklassen kommer att bli grym, så jag vill gå dit. Förhoppningsvis är det inte fullbokat, så man kan slinka med)

Klassen var på gamla goa anläggningen. Synd att jag inte har en combatklass där också. Där blir minsann inga pass inställda...

Dagens träning:

BodyCombat 60 min
Glad i hågen blandade jag in lite gamla godingar. Samtidigt som jag försöker lära mig två nya koreografier. Bäddat för förvirring. Det blev lite sånt också, men inte så farligt som tur var. Vad tänker man med?? :smash: Fast å andra sidan är det skönt att få blanda lite nu på slutet. Många deltagare tycker det är roligt med lite omväxling när ny release börjar närma sig. På hela taget ett lyckat pass :)

Cilia
2007-09-06, 21:38
Trist att du är förkyld.

Jag tycker det är roligare med individuella pass än hela tiden samma så jag tror det var uppskattat.

Semiramis
2007-09-07, 07:57
Som Cilia.

smilet
2007-09-07, 22:11
Cilia & Semiramis: Tack tjejer! :thumbup:

Dagens träning har bestått av tragglande med combatkoreografi. Har hyfsad koll på de flesta låtarna nu. Nu ska man "bara" få det att sitta såpass att man kan instruera också. Sen ska det väl helst se snyggt ut också, haha, så det är x antal timmars övning kvar. Skönt att ha klarat av den tråkiga traggelbiten iallafall, när man springer fram och tillbaka och dubbelkollar i koreografihäftet.


Dagens träning:

BodyCombat övning 155 min

Tolkia
2007-09-07, 22:42
Jag beundrar folk som kör förkoreograferade klasser där man rör sig mycket. Body Pump verkar inte alltför svårt att lära sig, och koreografierna liknar ju varandra rätt mycket mellan releaserna (hur många sätt finns det att göra bicepscurls, liksom?) men Combat eller Body Step, arrrghh. Hur är det, visar DVD:n instruktören bakifrån eller framifrån? (jag har grava problem med det där att se någon framifrån och göra spegelvänt, det kanske märks?)

smilet
2007-09-08, 06:47
Jag beundrar folk som kör förkoreograferade klasser där man rör sig mycket. Body Pump verkar inte alltför svårt att lära sig, och koreografierna liknar ju varandra rätt mycket mellan releaserna (hur många sätt finns det att göra bicepscurls, liksom?) men Combat eller Body Step, arrrghh. Hur är det, visar DVD:n instruktören bakifrån eller framifrån? (jag har grava problem med det där att se någon framifrån och göra spegelvänt, det kanske märks?)

Jag tycker också det är lättare med pumpen, på sätt och vis. Fast samtidigt kan man bli förvirrad just för att det är samma variant gång efter en annan... Man kan lätt blanda ihop antal reps av olika hastigheter, så att säga. Är det dessutom så att någon låt bryter mönstret någon gång kan man bli helt vilse :)

Vad gäller dvdn, så ser man instruktörerna framifrån och följer spegelvänt, precis som om man var på en klass, med skillnaden att de efter inspelningen har spegelvänt alltihop så att man som instruktör får "rätt fot" fram om man säger så. De säger höger, och man använder sin vänster.. Fast det är ju bra, för det är ju så man själv håller på sen, haha, säger vänster och menar alla andras vänster å sin egen höger.. :Virro

smilet
2007-09-09, 08:51
Ja, nu är man inne i en sån där combatperiod igen. När nya releaser närmar sig brukar det bli på det viset :)
Fortfarande snuvig och dan, men hoppas det stannar vid det. Har verkligen ingen lust att bli sjuk nu. Alla springer runt och snyter sig, tycker jag, så man kommer väl inte undan *grr*

Dagens träning:

BodyCombat 60 min
Lördagspasset. S hade bytt in lite gamla godingar och det var jäkligt jobbigt idag. Vet inte om det var gårdagens övande eller förkylningen som spökade.

BodyCombat 60 min
Kvartalsutbildningen. Behövde ju inte gå i och med att jag var med på Super Saturday, men hoppade in iallafall och var med. Instruktören är grym så jag ville gärna köra igenom passet med henne. Riktigt kul!! Den här releasen kommer nog att bli riktigt bra! :thumbup:

smilet
2007-09-11, 21:34
Bara combat för hela slanten nu. Pust.

Måndagens träning:

BodyCombat 60 min
Eget pass. 8 deltagare! Visserligen tjatade receptionisten in 2 stycken som var på väg till löpbandet, haha, men det hade ju ändå kommit sex annars. Inte dåligt om man tänker på att det blev inställt förra veckan (dessutom stod det fortfarande inställt på internetbokningen fram till söndag kväll, när jag ringde och påpekade *mini* Hallå, liksom, bra om folk tror att det är inställt igen.... NOT.)

Dagens träning:

BodyCombat 60 min
Hade tänkt vila, men en kär kollega bad mig titta förbi och ge teknikfeedback, så det blev skuttande idag med. Grymt pass, så det ångrar jag inte :)

Cilia
2007-09-11, 21:37
där ser du, du kommer göra det där passet till det mest sprängfyllda i gymmets historia

Semiramis
2007-09-12, 08:48
Snart blir det väntelista :)

smilet
2007-09-12, 20:55
där ser du, du kommer göra det där passet till det mest sprängfyllda i gymmets historia

Snart blir det väntelista :)


Haha, ni är för gulliga!! *cupid* Skulle vara så j-kla coolt om det kom igång ordentligt, men jag är nöjd så länge det inte blir inställt :thumbup:

Inte inställt och att man ser deltagare komma tillbaka. Det är ett bra kvitto. Då är jag nöjd. Håll tummarna på måndag!

Dagens träning:

BodyPump 60 min
Eget pass. 12 deltagare. Flera nya. Lite svårare. Man märker hur viktigt det är att man är koncis och ute med instruktioner i god tid. Man är bortskämd med gamla pumprävar som kan koreografin bättre än en annan och är liksom självgående, hahah. Det blir något helt annat med deltagare som aldrig hört talas om varken axelpress eller knäböj.
Det gick ok, tycker jag nog. Det finns alltid saker att gnälla på, och idag kände jag mig lite nojjig för min teknik. Man kan lätt tappa en del när man inte ser sig i spegeln. Måste ta mig iväg på någon annans pass inom kort och kika hur man ser ut :)

BodyCombat övning 60 min
Körde igenom nya koreografin efter pumpen. Känns som koreon sitter rätt bra faktiskt, förutom stretchen. Det finns en del teknik att fila på dock. Å sen att få det att se lätt och snyggt ut... Många timmar kvar, ojojjoj, men jag jobbar på det :thumbup:

smilet
2007-09-14, 04:16
Hade egentligen tänkt gå på ett fys intervall-pass idag, men kände att kroppen nog inte var redo för stenhård stationsträning i 90 minuter. Känner mig lite sliten, och värre lär det väl bli efter helgen. Alla combatinstruktörer (ja, haha, är det sagt iallafall, vi får väl se hur många som dyker upp när det väl kommer till kritan) ska öva tillsammans nu i helgen. Tanken är att vi ska göra en liten happening av releasen, teama allihop tillsammans och spöka ut oss lite och sådär. Alltid kul med sånt, men det blir en del jobb. Samtidigt är det bra att vi samkör i början så att vi kör samma. Det är lätt att glömma någon liten koreografibit och lägga till något eget utan att man själv märker det och såna buggar försvinner snabbt när man är fem som kör ihop.

Kunde dock inte hålla mig till att vila helt, utan stack iväg på ett combatpass. Det är ju vilsamt :D (iallafall om man jämför med fysen)

Dagens träning:
BodyCombat 60 min

smilet
2007-09-14, 23:15
Samma visa idag igen....

Dagens träning:

BodyCombat 95 min
Öva, öva, öva... Blir mer av den varianten i helgen..

Release på nya koreografier v39. Sen ska man väl kanske hitta tillbaks till normal träning, och inte bara combat hela tiden. Visst är det kul, jättekul, men det är inte optimalt för kroppen att träna så ensidigt. Man bygger ju inte precis några muskler. Saknar gymmet :(
Hoppas jag kan klämma in ett par styrkepass nästa vecka, förutom allt combatterande.

Semiramis
2007-09-15, 02:11
Denna ständinga dilemma, så många kul träningsformer - så litet tid (eller ork)