handdator

Visa fullständig version : Vilket är ert bästa kostillskott?


Sheogorath
2007-05-10, 20:33
Ja, som det låter. För att det inte ska bli för svårt får ni, om ni vill, välja två stycken. Vem börjar? Jag.

1. Kreatinmonohydrat - stora styrkeökningar väldigt fort om man ligger på energiplus; lättare att bibehålla styrka på energiminus.
2. β-Alanin - hade inte klarat mina lång styrkepass nu under deffen utan detta. 1 rågad tesked i vattenflaskan och jag har en helt annan ork från mitten och framåt, utan att det tillför några kalorier.

Shoot! Alltid kul med tips. Skulle tro att SAN's Fierce kommer rankas högt. :thumbup: Inte testat själv. :em:

Ganymedes
2007-05-10, 20:37
Har inte testat så mycket mer än Gakic och Kre-Alkalyn. Och där vinner Gakic stenhårt. Vilket stör mig eftersom det är 1) snordyrt och 2) en så äkta USA-produkt med allt vad det innebär. :)

agazza
2007-05-10, 20:37
Kokt ris och mycket vatten! bra tryck..

kreatin

Sheogorath
2007-05-10, 20:38
(det är tråkigt om ni skriver snabba kollisar och proteinpulver; det är givet att dessa har sin plats och är basen för att enkelt och snabbt förse kroppen med rätt energi vid rätt tid)

Sheogorath
2007-05-10, 20:38
Har inte testat så mycket mer än Gakic och Kre-Alkalyn. Och där vinner Gakic stenhårt. Vilket stör mig eftersom det är 1) snordyrt och 2) en så äkta USA-produkt med allt vad det innebär. :)

Har 128 tabletter GAKIC här bredvid mig. Kommer användas deffens sista fem veckor. :thumbup:

Ganymedes
2007-05-10, 20:41
Har 128 tabletter GAKIC här bredvid mig. Kommer användas deffens sista fem veckor. :thumbup:

Oh, kapslarna... Har inte testat dem, körde det radioaktiva och garanterat hälsovådliga (smakmässigt iaf) pulvret. Men pigg och go blev man. Kapslarna borde ju vara ultimat då. Och mer ekonomiskot då man inte riskerar att spy upp sin dyra dos. :)

Sheogorath
2007-05-10, 20:44
Oh, kapslarna... Har inte testat dem, körde det radioaktiva och garanterat hälsovådliga (smakmässigt iaf) pulvret. Men pigg och go blev man. Kapslarna borde ju vara ultimat då. Och mer ekonomiskot då man inte riskerar att spy upp sin dyra dos. :)

Jag har redan prövat att koka GAKIC-tabletterna. De löser sig i vatten när det kokar. Ska ta 6 tabletter 45 min innan styrka och ha 2 tabletter lösta i mitt β-Alanin-vatten jag har under träningen. Kul att få koka GAKIC på jobbet. Faaaaeeeen vad illa det smakar. Blir lätt Willys Light-saft i flaskan också. β-Alanin i sig är gott. Smakar lite som ett par droppar citron i flaskan.

Fartman
2007-05-10, 20:46
Men vafan, känns lite tråkigt men jag tycker tamefan exakt lika som trådskaparn. Gammalt hederligt monohydrat och beta-alanin har gjort susen på senaste tiden, perfekt för mig som gillar att härja på länge i gymmet. :thumbup:

L-Sami
2007-05-10, 20:46
Kre-Alkalyn och Koffein.

Sheogorath
2007-05-10, 20:46
Men vafan, känns lite tråkigt men jag tycker tamefan exakt lika som trådskaparn. Gammalt hederligt monohydrat och beta-alanin har gjort susen på senaste tiden, perfekt för mig som gillar att härja på länge i gymmet. :thumbup:

:thumbup:

Rahf
2007-05-10, 21:07
Hårdrock som blästrar i högtalarna, där är min energikick. Utöver det så har jag inte mycket mer än protein och malto.

internethjälten
2007-05-10, 21:22
Kre-Alkalyn och Koffein.

same shit over here...

tp_88
2007-05-10, 21:24
Well, det enda jag märkt direkt effekt av är väl koffein. Men säger gainer iaf.

Robban tyckte att kosten var överskattad på Kolo, jag säger kosttillskotten...

mangemani
2007-05-10, 21:25
LEAN+KCG+en smutta creatyl FX typ 30 min innan passet.
direkt innan(på tom mage),under passet och direkt efter,hydrapro.

kan ej bli bättre när det gäller tillskott,iaf inte för mej;)
spelar ingen roll hur hårt och intensivt jag tränar,jag känner mej alltid redo att köra på mer..känner sej alltid pigg när jag lämnar gymmet.

tobiass
2007-05-10, 21:26
Nån som har smakat Tri-Matrix ? Det är iallafall det äckligaste tillskottet jag har provat

mangemani
2007-05-10, 21:29
Nån som har smakat Tri-Matrix ? Det är iallafall det äckligaste tillskottet jag har provat


aldrig testat,men funkar det så är det bara att gapa och svälj som gäller,smaken är ointressant,tänk på resultaten.

TylerDurden84
2007-05-10, 21:49
Kreatinmonhydrat + samarin funkar super. blir en egen kre-alkalyn fast billigare och bättre (enligt mig)

Cerberus
2007-05-10, 21:53
hmm, novedex xt har fungerat bra för mig iaf :D

Fairing
2007-05-11, 06:50
KCG eller Kre Alkalyn med Beta alanin samt 2 caps Lean fungerar grymt bra för mig*flex*

Man kan väl säga så här att kreatin i alla dess former med Beta alanin funkar förträffligt:thumbup:

jwzrd
2007-05-11, 08:50
Koffein och kreatin. Jag tycker inte proteintillskott gör någon skillnad annat än som ett sätt att underlätta tokbulk.

RassK
2007-05-11, 09:21
Tackar Gud varje dag för Koffein!

Sverker
2007-05-11, 17:28
Koka aminosyror:confused:
Lär ju knappast behövas lösa i vatten för att kunna ta upp det.

Jag gissar att en skvätt ättika löser upp dekokten:D

grisbil3n
2007-05-11, 19:08
Kre-alkalyn är det jävla krut i.

RassK
2007-05-11, 19:13
Hmm.. man kanske borde testa det här beta-alanin som folk verkar gilla...
Säkert att det inte är placebo?
Vad gör det?

Cerberus
2007-05-11, 19:15
Hmm.. man kanske borde testa det här beta-alanin som folk verkar gilla...
Säkert att det inte är placebo?
Vad gör det?

det härligaste med beta alanin var den extremt coola stickningen som kommer strax efter intag, känns så jävla coolt att ja nästan måste köpa en burk till :D vet inte om ja upplevde någon jätteökning i styrka dock.

Zakath
2007-05-11, 19:25
Proteinpulver, inget mer behöver sägas. :thumbup:

Body Guard
2007-05-11, 21:26
ni som sagt Kre Alkalyn + koffein, är det inte så att koffein och kreatin motverkar varandra?

just nu kör jag Kre Alkalyn+ Nitro FX ...innan körde jag bara koffein + en powerking. Vore grymt om man kunde köra Kre Alkalyn+Nitro Fx + Powerking + Koffein och alla verkade i symbios, fungerar det eller skall man hålla sig borta från koffein när man kör Kre Alkalyn?

muddler
2007-05-11, 21:45
kre-alkalyn och san:s v12 tycker jag funkar bra!

Strandbyggarn
2007-05-11, 21:46
Hmm.. man kanske borde testa det här beta-alanin som folk verkar gilla...
Säkert att det inte är placebo?
Vad gör det?

ökar inte det muskeluthålligheten så man orkar mer innan mjölksyra och trötthet infinner sig . eller är jag helt ute och cyklar ..

ont : Blir la monohydrat ända jag kört . har kre-alkalyn hemma men jag tycker det är kasst känner ingen skillnad . blir att köra när man deffar kanske .

Racso
2007-05-11, 22:36
Vore fint om nån kunnig kunde komma med nån studie på beta-alanin, så man inte behöver gå och fundera på att skaffa det...

Fairing
2007-05-12, 09:31
Vore fint om nån kunnig kunde komma med nån studie på beta-alanin, så man inte behöver gå och fundera på att skaffa det...

Om du söker i kolozzeums shop så finner du Beta alanin och referenser:)

Referenser:

Hill CA, Harris RC, Kim HJ, Harris BD, Sale C, Boobis LH, Kim CK, Wise JA. Influence of b-alanine supplementation on skeletal muscle carnosine concentrations and high intensity cycling capacity. Amino Acids. 2006.

Harris RC, Ponte J, Hill CA, Sale CA, Jones GA, Kim HJ, Wise JA. Effect of 14 and 28 days ß-alanine (CARNOSYN™) supplementation on isometric endurance of the knee extensors. 13th International conference Biochemistry of exercise. 2006.

Harris RC, Tallon MJ, Dunnett M, Boobis L, Coakley J, Kim HJ, Fallowfield JL, Hill CA, Sale C, Wise JA. The absorption of orally supplied b-alanine and its effect on muscle carnosine synthesis in human vastus lateralis. Amino Acids 30: 279–289. 2006.

Harris RC, Dunnett M, Greenhaff PL. Carnosine and taurine contents in individual W bres of human vastus lateralis muscle. Journal of Sports Sciences. 16: 639- 643. 1998.

Gariballa SE, Sinclair AJ. Carnosine: physiological properties and therapeutic potential. Age Ageing. 29(3):207-10. 2000.

Alaghband-Zadeh J, Mehdizadeh S, Khan NS, O'Farrell A, Bitensky L, Chayen J. The natural substrate for nitric oxide synthase activity. Cell Biochem Funct. 19(4):277-80. 2001.

Ganymedes
2007-05-12, 09:43
never mind

Body Guard
2007-05-12, 12:50
bumpar lite då jag inte lyckats få ngt svar på:

ni som sagt Kre Alkalyn + koffein, är det inte så att koffein och kreatin motverkar varandra?

just nu kör jag Kre Alkalyn+ Nitro FX ...innan körde jag bara koffein + en powerking. Vore grymt om man kunde köra Kre Alkalyn+Nitro Fx + Powerking + Koffein och alla verkade i symbios, fungerar det eller skall man hålla sig borta från koffein när man kör Kre Alkalyn?

Sverker
2007-05-12, 13:13
Hur det är med koffein som tillskott vet jag inte men många kaffedrickare,med mig, får bra effekt av kreatin:thumbup:

mangemani
2007-05-12, 15:42
ni som sagt Kre Alkalyn + koffein, är det inte så att koffein och kreatin motverkar varandra?



kanske står i nån studie att det är så,men enligt min egen erfarenhet så är det lite BS varning över det.
jag har kombinerat koffein och kreatin i några år nu och inte har jag märkt av nån försämring utav det.

Sheogorath
2007-05-12, 15:46
Koka aminosyror:confused:
Lär ju knappast behövas lösa i vatten för att kunna ta upp det.

Jag gissar att en skvätt ättika löser upp dekokten:D

Intressant! Om jag vill lösa mina GAKIC-tabletter, vad skulle du ge för råd? Vill ha 2 st tabbar lösta i vattnet jag har under mitt pass. Ättika smakar som... ? *spy*

:D

Racso
2007-05-12, 16:36
Om du söker i kolozzeums shop så finner du Beta alanin och referenser:)

Referenser:

Hill CA, Harris RC, Kim HJ, Harris BD, Sale C, Boobis LH, Kim CK, Wise JA. Influence of b-alanine supplementation on skeletal muscle carnosine concentrations and high intensity cycling capacity. Amino Acids. 2006.

Harris RC, Ponte J, Hill CA, Sale CA, Jones GA, Kim HJ, Wise JA. Effect of 14 and 28 days ß-alanine (CARNOSYN™) supplementation on isometric endurance of the knee extensors. 13th International conference Biochemistry of exercise. 2006.

Harris RC, Tallon MJ, Dunnett M, Boobis L, Coakley J, Kim HJ, Fallowfield JL, Hill CA, Sale C, Wise JA. The absorption of orally supplied b-alanine and its effect on muscle carnosine synthesis in human vastus lateralis. Amino Acids 30: 279–289. 2006.

Harris RC, Dunnett M, Greenhaff PL. Carnosine and taurine contents in individual W bres of human vastus lateralis muscle. Journal of Sports Sciences. 16: 639- 643. 1998.

Gariballa SE, Sinclair AJ. Carnosine: physiological properties and therapeutic potential. Age Ageing. 29(3):207-10. 2000.

Alaghband-Zadeh J, Mehdizadeh S, Khan NS, O'Farrell A, Bitensky L, Chayen J. The natural substrate for nitric oxide synthase activity. Cell Biochem Funct. 19(4):277-80. 2001.

Muchas gracias. :thumbup:


Grub, Sverker, Lizzard... :em:

melancoolio
2007-05-12, 16:55
Intressant! Om jag vill lösa mina GAKIC-tabletter, vad skulle du ge för råd? Vill ha 2 st tabbar lösta i vattnet jag har under mitt pass. Ättika smakar som... ? *spy*

:D

Varför tar du inte bara tabbarna efter ett lite tag in i passet...varför lösa upp dom?? Låter bara onödigt krångligt!

jwzrd
2007-05-12, 16:59
Varför tar du inte bara tabbarna efter ett lite tag in i passet...varför lösa upp dom?? Låter bara onödigt krångligt!

Det är därför han vill göra så. För att det är krångligt alltså.

melancoolio
2007-05-12, 17:09
Det är därför han vill göra så. För att det är krångligt alltså.

Ok. Låter logiskt :D

Sheogorath
2007-05-12, 17:13
Jwzrd är den enda som förstår mig. Och jag vet varför. ;)

6 tabbar GAKIC innan träning
2 tabbar GAKIC lösta i vätska + B-Alanin + ev. smaksättare i träningsflaskan.

Krångligt och bra. *flex*

(och visar det sig vara obra är det sura 500 kr jag lade på den burken) *cry*

jwzrd
2007-05-12, 17:16
Jwzrd är den enda som förstår mig. Och jag vet varför. ;)

It's funny because it's true!

Sheogorath
2007-05-12, 17:31
It's funny because it's true!

:thumbup:

Sverker
2007-05-12, 17:45
Muchas gracias. :thumbup:


Grub, Sverker, Lizzard... :em:


Här är ett abstrakt av en referens från Fairing:
http://www.springerlink.com/content/vk50832pg4v12218/

Den berättar att mängden karnosin ökar i musklerna av beta-alanin och arbetskapaciteten ökar.


Frågar du mig så är beta-alanin:thumbup:

raZmus
2007-05-12, 17:46
Förutom proteintillskott och snabba kolhydrater, KCG2 och koffein.

Sheogorath
2007-05-12, 17:48
Här är ett abstrakt av en referens från Fairing:
http://www.springerlink.com/content/vk50832pg4v12218/

Den berättar att mängden karnosin ökar i musklerna av beta-alanin och arbetskapaciteten ökar.


Frågar du mig så är beta-alanin:thumbup:

Du kanske missade det, men jag hade en nörd-fråga. Mina GAKIC-tabbar vill jag lösa i vätska. Vilket drickbart lösningsmedel skulle du rekommendera? Det kanske handlar helt om vilka bindmedel som används eller
? Någon kvalificerad gissning på vad som skulle funka, kanske?

Sverker
2007-05-12, 17:51
Intressant! Om jag vill lösa mina GAKIC-tabletter, vad skulle du ge för råd? Vill ha 2 st tabbar lösta i vattnet jag har under mitt pass. Ättika smakar som... ? *spy*

:D


Jag tittade bara på formuleringen och tänkte att aminosyrorna kunde lösa sig i lite surt vatten. Fungerar säkert i Coca-Cola också.





Vild chansning:D

Emil_Larsson
2007-05-12, 18:00
After Max, chocolate sundae. Bara för den var så god :D den var säkerligen helt okej rent muskelutvecklingmässigt också :D

Sheogorath
2007-05-12, 18:00
Jag tittade bara på formuleringen och tänkte att aminosyrorna kunde lösa sig i lite surt vatten. Fungerar säkert i Coca-Cola också.





Vild chansning:D

Jag testar med cola-zero. Cola Zero + GAKIC + B-Alanin kommer nog bli som cola med en bit lime i. *host*

Racso
2007-05-12, 18:30
Här är ett abstrakt av en referens från Fairing:
http://www.springerlink.com/content/vk50832pg4v12218/

Den berättar att mängden karnosin ökar i musklerna av beta-alanin och arbetskapaciteten ökar.


Frågar du mig så är beta-alanin:thumbup:

Tack.

Åfan, då blir det nog en burk nästa beställning!

shadowfire
2007-05-13, 17:40
Har inte testat så mycket mer än Gakic och Kre-Alkalyn. Och där vinner Gakic stenhårt. Vilket stör mig eftersom det är 1) snordyrt och 2) en så äkta USA-produkt med allt vad det innebär. :)

GAKIC har fan inte gjort ett smack effekt på mig tror jag, har inte märkt av ett dugg. Fick ut mer av Kreatin Monohydrat iaf.

Bäst hittils har San's Vault varit, ökade rejält då.

shadowfire
2007-05-13, 17:42
Hmm.. man kanske borde testa det här beta-alanin som folk verkar gilla...
Säkert att det inte är placebo?
Vad gör det?

Den bästa effekten beta-alaninet hade på mig var definitivt stickningarna... blodkärlen i ögonen sprack upp med så jag blev rödögd och såg ut som hulken.. sedan fick jag sådan lust o kötta, så ju mer stickningarna kom desto mer agressivt adrenalinförbannad blev jag... :D ... blev GRYM fokus på gymet!

Tavring
2007-05-21, 15:07
Personligen har jag provat:

Shapy fatBurner
Stackers 7
Kre-Alkalyn
Microniserat kreatinmonohydrat
Omega 3
B12:or
San Blaze
San Blaze Extreme
San Nutrition Protein
Twinlabs 100% Protein
Star Nutrition whey 80
Protein från robinrav.se

Dom sakerna som jag känner effekt av är:

Stackers 7
Shapy fatburner
Kre-alkalyn
B12

Dom andra som jag tar har jag desvärre inte kännt någonting.

LeftRight
2007-05-21, 15:51
Mina favoriter är i tur och ordning:

1. Esapro
2. Malto
3. Koffeintabs
4. Arginin/citrullinmalat-produkt
5. Kreatinpyruvat
6. Betaalanin
7. Vassle

Om jag ska vara riktigt ekonomisk klarar jag mig på esapro + malto + kreatinmonohydrat, men aldrig utan dessa tre.

Ganymedes
2007-05-21, 15:53
GAKIC har fan inte gjort ett smack effekt på mig tror jag, har inte märkt av ett dugg. Fick ut mer av Kreatin Monohydrat iaf.

Bäst hittils har San's Vault varit, ökade rejält då.

Provade du kapslar eller pulver?

loverius
2007-05-21, 20:12
Personligen har jag provat:

Shapy fatBurner
Stackers 7
Kre-Alkalyn
Microniserat kreatinmonohydrat
Omega 3
B12:or
San Blaze
San Blaze Extreme
San Nutrition Protein
Twinlabs 100% Protein
Star Nutrition whey 80
Protein från robinrav.se

Dom sakerna som jag känner effekt av är:

Stackers 7
Shapy fatburner
Kre-alkalyn
B12

Dom andra som jag tar har jag desvärre inte kännt någonting.


Är det B12 i kasplar eller är det injektioner?

shadowfire
2007-05-21, 20:29
Provade du kapslar eller pulver?

Pulver. Inbillade mig att det gav effekt 2-3 pass, men i det hela taget, nopps, ingen effekt. Det var bara min uppladdning med sömn/vila/mat som gav mig extra tryck de 2-3 passen.

The Rookie
2007-05-27, 23:06
Kreatin och malto !!

szander
2008-06-27, 11:26
Skulle gärna vilja väcka denna tråd igen!
Började min förbrukning av Kre-Alkalyn igår.
Utöver det kör jag ett diet protte, 30% vassle och 70 kasein. Av vanligt vassle så vaknar jag upp skithungrig och eländig, men nu så kan jag bara lägga in en prilla och gå ut och gå, lite fatburner och koffein så funkar allt prima. Just nu under deffen så tar jag detta morgon middag kväll.

Effektivaste produkterna jag testat:
Full blown extreme.
Monohydrat, fast blev rätt pluffsig och gick upp från 87-93, dock med dålig kost också. Slutade och gick ner till 90 utan styrkeförlust. Säger byebye water.
Koffein, the one and only.
Grönt te på morgonen är underbart. Just för det psykiska.

Spec^
2008-06-27, 14:21
Rage, gainer och protein. De som funkar.

Fjällbrynt
2008-07-01, 09:53
Nano Vapor, överpris men de gick bättre och bättre för varje pass! Rekommenderas!

Andreas Lelli
2008-07-01, 23:21
EsaPro &
Rage

är de som jag verkligen fastnat för :)

theoppositescollide
2008-07-01, 23:25
Kre-alkalyn, nu har jag beställt en burk för att se "what all the fuss is about".