handdator

Visa fullständig version : Vilket kosttillskott ska jag använda?!


posse
2007-05-10, 20:11
Hej, jag funderar på att köpa någon form av kosttillskott för att hjälpa till med muskelbyggningen lite. Men har ingen aning om vad för något, finns ju tusentals olika... Kan någon tipsa om något som passar om man vill bygga muskler och samtidigt öka i vikt.

16 snart 17 år
180 cm
~60 kg

hejsvejs

Eddie Vedder
2007-05-10, 20:17
Hej, jag funderar på att köpa någon form av kosttillskott för att hjälpa till med muskelbyggningen lite. Men har ingen aning om vad för något, finns ju tusentals olika... Kan någon tipsa om något som passar om man vill bygga muskler och samtidigt öka i vikt.

16 snart 17 år
180 cm
~60 kg


Inget tillskott bygger muskler åt dej, det gör mycket mat, seriös träning och tillräcklig vila.

Om allt detta redan är tillgodosett så kan man kanske ge sin träning en liten extra "push" och då är ju vanlig gainer runt träning det bästa.

Maltodextrin och vasslepulver helt enkelt, inga större konstigheter än så. Ha inte nån övertro på tillskott, det leder bara till onödig överanalysering av nåt som är oväsentligt.:)

Gainern ger snabbare och bättre återhämtning, sen är resten bara att äta mer än du förbrukar så att du ständigt ligger på ett kaloriöverskott och kan gå upp i vikt. Du som dessutom är ung och nybörjare kommer troligvis ha väldigt mycket gratis till en början.:thumbup:

XAdAMx
2007-05-10, 20:21
Gainer skulle passa dej :cool:

posse
2007-05-10, 20:40
Ok, Ska kolla upp det :) tackar

Rahf
2007-05-10, 21:05
Kom ihåg: Gainer är till för efter träning och inte som en måltidsersättning. Se förbi marknadsföringen för alla gainer/proteintillskott, de är alla rätt snarlika ändå. Nallebjörnen har fyllt i resten

Eddie Vedder
2007-05-10, 21:12
Nallebjörnen har fyllt i resten

:laugh:
Ska jag byta nick från Eddie Vedder till "Nallebjörnen" tro? Lr "Rahfs nallebjörn" kanske:D

Ganymedes
2007-05-10, 21:15
Kan ni inte komma ut samtidigt i en egen tråd, Rahf och Eddie? :D

internethjälten
2007-05-10, 21:17
gainers och protein i alla ära men dessa är inget om du
inte har kraft att orka träna regelbundet och tungt.

kanske dags att kika på kreatin och koffein ?

Rahf
2007-05-10, 21:25
Skulle inte tro att energi är ett problem så här tidigt in i "karriären". Behöver man mer TRÖCK senare så kanske det kan vara nåt. Koffein ska man väl inte behöva annat än till deffen.