handdator

Visa fullständig version : mitt matschema


von huff
2007-05-10, 19:39
07.00 gröt+mjölk3-4dl gröt 2dl mjölk,tonfiskmackor (ibland ägg) 50-80kolhydrater
11.30 lunch skolans mat.Mycket mjölk7-9dl .Ibland hamburgare och 0,5l cocacola light som efter rätt 140-200 kolhydrater

14.00 träning

15.00 gainer.30gram protein 60-70gram kolhydrater

16.00 mammas mat 80-90 kolhydrater

eventuellt mellanmål här:joughurt eller banan

19.30 gröt+mjölk samma mängd som morgonmål,tonfiskmackor,ibland grynost
80 kolhydrater

22.00-23.00 ibland något smått,som några glas mjölk eller en banan

20-30 kolhydrater

Ofta blir det mellanmål eller efter rätter ochså.Äter mycket i skolan å tycker att jag klarar mig bra till träningen med det.

Borde jag äta något just före och under träningen ochså?Skrev mängden i kolhydrater för att jag har diabetes och är van att räkna kolhydrater:)

mrflyes
2007-05-10, 20:29
satan va mat:hbang:

kahn
2007-05-10, 22:10
satan va mat:hbang:

satan va mjölk!

von huff
2007-05-11, 07:11
satan va mat:hbang:

joo kan äta mycket utan at gå upp i vikt

von huff
2007-05-11, 07:12
satan va mjölk!

billit å bra:Dlätt sätt att få kcal i sig

Eddie Vedder
2007-05-11, 07:20
Jag tycker du äter nyttigt och bra, mängden du behöver vet du ju bäst själv. Vet inte om du struntar i att nämna grönsaker lr om du inte äter dom. I vilket fall lär du ju inte dö av lite grönt så ät det.;) Skolan brukar ju i regel ha jättebra salladsutbud så du har ju "en rik flora" att välja mellan.:thumbup:


Även om mjölk är nyttigt och gott så kan du tjäna på att dra ner litegrann, inte bra att konsumera saker i överdrivna mängder. Jag skulle gissa att det inte är särskilt hälsosamt med såna extrema mängder mjölk i längden.


Alla kostscheman som folk vill ha feedback på är nästan exakt samma, ät frukt och grönt och stirra dej inte blind på kolhydrater och protein så fettet glöms bort! Det är genomgående hos många många har jag märkt.

Annars, kör på!:thumbup:

von huff
2007-05-11, 07:37
Jag tycker du äter nyttigt och bra, mängden du behöver vet du ju bäst själv. Vet inte om du struntar i att nämna grönsaker lr om du inte äter dom. I vilket fall lär du ju inte dö av lite grönt så ät det.;) Skolan brukar ju i regel ha jättebra salladsutbud så du har ju "en rik flora" att välja mellan.:thumbup:


Även om mjölk är nyttigt och gott så kan du tjäna på att dra ner litegrann, inte bra att konsumera saker i överdrivna mängder. Jag skulle gissa att det inte är särskilt hälsosamt med såna extrema mängder mjölk i längden.


Alla kostscheman som folk vill ha feedback på är nästan exakt samma, ät frukt och grönt och stirra dej inte blind på kolhydrater och protein så fettet glöms bort! Det är genomgående hos många många har jag märkt.

Annars, kör på!:thumbup:


joo det är sant brukaR nog äta grönsaker ochså ;) jo kanske man borde dra ner på mängen och istället äta lite mer mat