handdator

Visa fullständig version : Aiya Napa eller Sunny beach, det är frågan


Dalle89
2007-05-09, 22:07
Jag har inte varit på något av ställena, men eftersom det ska bli en partyresa i sommar och jag är trött på grekland blir det något av dessa..
Ni som varit där, kan ni rekommendera något spec hotell, uteställe whatever?

Flykt
2007-05-09, 22:09
Har vart på Fig Tree Bay som ligger intill Ayia Napa och besökt Ayia Napa några dager - mycket fin stad och semesterort! Rekommenderas.

Hotell/uteställe har jag tyvärr inget tips om.

LadyInsane
2007-05-09, 22:14
Har varit på båda, föredrar lätt Sunny Beach.

burre
2007-05-09, 22:15
Har varit på båda, föredrar lätt Aiya Napa.

Kryss
2007-05-09, 22:24
Sunny kändes rätt risigt när jag var där 05, gissar på att Aiya Napa håller samma klass iof ;)

Eddie Vedder
2007-05-10, 05:03
Jaghar bara varit på Ayia Napa, extrem fylle/-studentresa för ett år sen. Det var sjukt kul såklart men det hade ju enbart att göra med sällskapet jag var där med, som ställe tror jag Sunny Beach är bättre.

Jag hatade verkligen folket därnere, allt va dyrt o.s.v.

Strand och hav va helt jävla fantastiskt men just hur cyprioterna betedde sej, gjorde allt för att lura en på pengar, va otrevliga o.s.v. så tror jag Sunny Beach är bättre utifrån va jag fått berättat för mej av dom som åkte dit på studentresa istället.

qwerty1
2007-05-10, 09:12
Jag röstar på annat. Har varit på båda ställena, rhodos och magaluf(charterdest. för ungdomar) och måste säga magaluf har varit det bästa. Lite finare, dock sjukt mycket fest fortfarande. Fin strand. Fina nordiska damer. Kan inte bli bättre!

marolss
2007-05-10, 09:19
tja!

varit på båda, sunny beach så sent som förra året.

LÄTT att sunny beach är mer vad ni vill ha, vore ren lögn och påstå annat. Mer fest där än Napa och billigare. Tyckte även det var klart mer folk i sunny beach, men det kan ha med annat och göra också visserligen men besökte båda ställena vid samma tidpunkt på året iaf.

Personligen hade jag aldrig besökt nått av dem igen, tycker man kommer en bra bit längre för bara nån tusing så nästa gång siktar jag utanför europa :Virro

hahavaffan
2007-05-10, 10:01
Sunny Beach hade ju en stor fördel: priserna där nere. Men är det så längre? Tror det har blivit rejält mycket dyrare där de senaste åren, tack vare att fler o fler reser dit. Så billigare än Aiya Napa tror jag inte längre. Och då finns det inte längre nåt som talar för Sunny Beach.

Dalle89
2007-05-11, 18:10
Jag pratade med en kompis nu som varit i sunny beach.. han sa att aiya napa var väldigt mycket bättre.. där kunde man göra andra saker än att kröka om man ville (varför man nu skulle vilja det)... Tydligen var bulgarerna jävligt otrevliga och gick runt och försökte slå utlänningar.. och hotellen var skabb.. Någon som håller med?

Robbin
2007-05-11, 18:32
Enda jag vet om ayia napa är att det var svindyrt när jag var där med föräldrarna för en fem år sen. Dyrare än i sverige har jag för mig.

Kryss
2007-05-11, 18:33
Vårat hotell var så fräsht att det var skrämmande med daglig städning och enorma blanka glasväggar överallt, inte heller några bulgarer som ville slåss med en, bara ett tyskt fotbollslag som dansade runt i lobbyn o "sjöng".

Destra
2007-05-11, 18:41
Var i bulgarien för ett par år sedan.
Vill du inte festa så finns det inte mycket att göra.
Är du däremot sugen party funkar det kanon.
Ölen är billig och massor med partysugna skandinvaier.
Visst kan det vara lite shaskigt men man är endå där för utelivet och kanske ett par soltimmar då funkar det utmärkt. :thumbup:

Jan
2007-05-11, 19:00
Så billigare än Aiya Napa tror jag inte längre. Och då finns det inte längre nåt som talar för Sunny Beach.

Det var då galet mycket billigare än Ayia Napa, förra sommaren och jag tror inte det kan ha ändrats så mycket.

Vädret väger dock till Sunny beach nackdel. Var lite halvtaskigt hälften av dagarna, då jag var där i juni förra året. Helt enkelt inte lika solsäkert.

Åldersmässigt lär ju bulgarien passa dig utmärkt.

Sebbe_H
2007-05-11, 23:17
Bulgarien skulle väl gå med i EU först nästa år har jag hört. Det är väl då priserna kommer skjuta i taket, nu är det fortfarande billigt, ölen för under 10 spänn, ska dit med fem polare 17/7. Billig fest=sunny, dyrare och lite finare= aiya napa.

Dalle89
2007-05-14, 14:57
Ni har ju inte gjort det lättare direkt.. Alla svar pekar ju åt olika håll.. Men eftersom jag antagligen får betala en del av resan själv så lutar det nog åt sunny beach... Om föräldrarna betalar helt så blir det nog napa iofs.. Under två veckor vill man kunna göra annat än bara supa...

davvvan
2007-05-14, 14:58
Ni har ju inte gjort det lättare direkt.. Alla svar pekar ju åt olika håll.. Men eftersom jag antagligen får betala en del av resan själv så lutar det nog åt sunny beach... Om föräldrarna betalar helt så blir det nog napa iofs.. Under två veckor vill man kunna göra annat än bara supa...

:(

Gädda
2007-05-14, 17:58
Har vart på båda. Ayia Napa gillade jag mycket bättre, betydligt finnare strand, roligare uteställen, roligare männiiskor och inte massa tiggare och horor överallt.

Dessutom, bättre mat. Sunny beach är lite billigare dock.

Math
2007-05-14, 18:10
Jag har inte varit på någon av ställena men ska till Ayia Napa i sommar. Dom jag ska dit med var där förra året (i en vecka) och tyckte det va skit kul som åker dit igen men stannar 2 veckor nu. Så det kan inte vara helt fel där.

otherside
2007-05-15, 01:20
bulgarien utsågs till världens sämsta resmål alla kategorier i p3 säger väl allt=) maten skall vara bedrövlig där säger dem jag känner som vart där plus att kriminaliteten är hööög!

marolss
2007-05-15, 06:49
kriminalitet? horor? tiggare? ha ha var var ni och promenerade?? jag såg inte en enda, inte ens ett bråk!

DOCK om man jämför det så bör det var större risk i napa där det kryllar av engelsmän, fullkomligt galna... slängde flaskor o bettede sig som svin. Japp generelisering nu men passade in på de flesta, så var det INTE i sunny.

Skabbigare hotell? du får vad du betalar för, gäller båda platserna helt enkelt, båda har fina&skabbiga hotell.

mer att göra i napa? jag håller inte med alls. tyckte det var mindre och drygare där och dyrt som fan. Visst de hade ett vattenland... trevligt... i början, men efter en halvtimme så var köerna på dryga timmen... :Virro

Sunny har ju Nessebar liggande i närheten, skitfint där verkligen!! restaurangerna där var kalas! och badet där var också mkt fint.

Hade 7 dagar i veckan valt sunny före napa ELLER tagit typ mallis (ej varit där)

Sofia4_4
2007-05-15, 07:39
Bulgarien är med i EU från Januari iår, men priserna lär inte vara så himla höga än.
Vill man äta god mat så ska man inte vara kvar i Sunny Beach utan åka till Nessebar - både den nya och den gamla delen, och försöka hitta sig fram till de små restaurangerna. Sen våga sig på de bulgariska rätterna istället för att beställa kött och chips varje gång.
Det finns en svens korvkiosk annars i mitten av Sunny Beach där kan man köpa korv med bröd för samma pris som i Sverige, även om detta motsvarar en ordentligt måltid med vin på en bulgarisk restaurang. Det är tanken som räknas.

En bra tips är att inte kissa på stranden på kvällen. Gör du det och bli upptäkt, säg inte att du är svensk, säg att du är britt istället. De har lite bättre rykte i bulgarien än vad svenskarna har. :)

Sofia4_4
2007-05-15, 07:45
Ja, just det, glömde att nämna - Vill du helst undvika lokalbefolkningen, eller bulgarerna, så går till diskotek "Lazur"(jag hoppas att det är fortfarande så det heter). Dit går de inte eftersom "det är alldeles för många svenskar som spyr på golvet efter de har druckit 2 öl" :D

aitamaa
2007-05-15, 09:16
Jag lånar tråden..

Söker resebyråer som säljer resor till sunny beach? gärna med hemsida som man kan klicka runt på.. Tror ni det är kört att få en resa under sommarn?

Sofia4_4
2007-05-15, 10:03
Jag lånar tråden..

Söker resebyråer som säljer resor till sunny beach? gärna med hemsida som man kan klicka runt på.. Tror ni det är kört att få en resa under sommarn?

När vill du resa?
Det smartaste är att ta sista minuten, då är det billigast. Jag åkte för 200 kroner för nån år sen i september. Det kostade mer att ta sig till flygplatsen.

Vill du inte bo på de vanliga hotellerna kan jag lägga upp länkar till lägenheter man kan hyra i gamla eller nya stan (nessebar) för samma pris som hotel. Då får du bl.a lagad frukost.