handdator

Visa fullständig version : Konstant hungrig


Wixner
2003-03-20, 20:27
Vet inte om jag postar detta på är ställe nu, men sedan jag började träna hårdare med Kreatinpyruvat så har jag märkt oerhörda skillnader både på kropp och styrka, men jag är konstant hungrig.. innebär detta att jag har världens bästa (!?) matsmätlnings- / näringsupptagningsförmåga? jag kan smälla i mig en stor tallrik med branflakes och lättmjölk, grovt bröd och diverse flera gånger per timme...

f.ö. så är jag 180cm och väger ca 72Kg...

Tompi
2003-03-20, 22:07
Hade åxå alltid vart hungrig om jag bara hade käkat flingor och mjölk flera ggr/timme;)

Wixner
2003-03-20, 22:10
missförstå mig rätt ;) jag äter alltså frukost (gröt, ägg kaffe / thé) lunch, middag, dricker massor av vatten, äter grovt hårdbröd men det går inte.. funderar på att starta en bondgård så jag kan slakta en och annan ko... :hbang:

heltzonicka
2003-03-20, 22:38
lyllos :D

Wixner
2003-03-20, 22:41
va?
:eating: just nu

Tomten
2003-03-20, 23:15
Du äter nog inte så otroligt mycket som du tror :D

Tompi
2003-03-21, 00:24
Just de Tomten! Ät mer, är du hungrig har du inte ätit tillräckligt:eating: :eating: :eating:

Lellan
2003-03-21, 07:17
Kolla först om du ligger på rätt kcal . Därefter;

-Om du behöver äta mer energi än i dag - gör det helt enkelt! :eating:

-Behöver du ligga lägre: dvs mättare på lägre kcal - så ät sånt som tar plats (sånt med mycket fibrer och volym,grönsaker är ett hett tips), ät mycket protein (antagligen på bekostnad av kolhydrater) för det ökar mättnadskänslan tycker jag (vilket även fett gör men då blir det inte så mycket volym i magen - det beror ju på vilket kolh/prot/fett-fördelning du vill ha procentuellt) och ät kolhydrater med lägre GI. Grovt hårdbröd, som du skrev att du äter mycket, har högt GI. Grovt mjukt bröd med hela korn mättar bättre (coh har lägre GI).

Lycka till! :hbang:

Wilson
2003-03-21, 13:46
Det har ju också att göra med hur mycket man vänjer kroppen att bli mätt på. Äter du mer och mer hela tiden så klart att magsäcken utvidgas så att du får plats med mer, vilket resulterar i att du känner dig hungrigare.
Ifall du inte vill känna dig lika hungrig hela tiden, bör du dra ner på maten för att vänja magsäcken så att du blir lättare mätt efter ett tag.
Men som andra sagt så beror det ju på hur mycket kcal du behöver...behöver du mer än vad du äter nu så bara ät på! annars tvärtom.. ja de förstår du väl