handdator

Visa fullständig version : tappat aptiten


heltzonicka
2003-03-20, 19:21
Fan nu e de kokta fläsket totalkört.

JAG HAR TAPPAT APTITEN!

Fan kan fan knappt klämma imig någonting längre, förrut var typ lunchen bestående av: smörgås, korv med bröd, fisk med potatismos, juice.

Nu om jag har tur så kan jag klämma ner en liten pizzabit och en smörgås (halv).

Ägg smakar hästballen, när jag ska klämma ägg så skalar jag 3 kokta, blundar och smäller i mig skiten på två röda.
Visserligen får jag lite kräkkänslor efter men men, jag tänker typ:
"ta det som en man och gnäll inte".

Så detta är mitt problem, morsan gnäller på att jag bara käkar och käkar hela tiden :confused:

Finns det inte något aptitboost att köpa på apoteket eller något?

Ha det bra och käka på :D

/heltzonicka

Tomten
2003-03-20, 23:09
Ett problem kan ju vara att du äter samma saker hela tiden? Variera kosten så går det nog bättre, det finns ju alltid alternativ. Ibland blir jag less på ägg, då äter jag inte det utan ersätter det med något annat...

Ägg blir ju gott om man äter det med kaviar, eller bara tar någon krydda eller salt till, då ägg inte har så jäkla mycket smak så blir det ju stor skillnad. Du kan ju också testa steka ägg eller göra en omelett...

Om du inte har varit så aktiv, dvs, du är ledig eller har lov och sitter bara hemma och hänger, så kan det ju också göra att du får sämre aptit, eftersom du rör dig mindre.

Det måste ju som finnas en anledning

:smokin:

Vänskap
2003-03-21, 11:49
"Aptithöjande: Pomerans, Tusengyllen, Nypon, Blåbär, Fläder, Björk, Malört, Isop, Ängssyra, Ärenpris, Gullgentiana, Maskros, Lök, Dragon, Berberis, Citron, Vattenklöver, Spiskummin, En, Flockarun, Gråbo."


http://hem.passagen.se/kattmor/oRTAMEDICIN.htm


Om du nu tror på sånt...

Frazze
2003-03-21, 12:40
käkat något som kan ge bieffekter? DX, eller liknande exempelvis?

heltzonicka
2003-03-21, 18:04
nopp, inge extra boost har jag intagit än sålänge, tror jag börjar komam ur "svackan" nu, har iaf käkat en tallrik kräm med havregryn och en tunnbrödsrulle på 4 timmar, magen börjar kurra lite nu.

Kanske börjar bli lite sjuk eller något, men men.

örtmedicinen är lika sant som att koncentrationslägerna inte existerade.

Jag hör av mig :D