handdator

Visa fullständig version : BYGGA kropp!


Pix
2007-05-09, 08:22
Ni som är ute efter muskelmassa hur mycket cardio kör ni? samt är det då promenader eller intervallsträning?!

Jacksatan
2007-05-09, 08:28
Ni som är ute efter muskelmassa hur mycket cardio kör ni? samt är det då promenader eller intervallsträning?!

Är man inte totalt stillasittande i övrigt finns ingen som helst anledning till promenader ifall man vill bygga muskler. Brukar själv köra 2 brottningspass i veckan vilket väl får gå under intervall/konditions fliken. Någon typ av kardio tycker jag man bör köra, då det är bra för hjärtat och kroppen i övrigt.

Pix
2007-05-09, 08:32
Är man inte totalt stillasittande i övrigt finns ingen som helst anledning till promenader ifall man vill bygga muskler. Brukar själv köra 2 brottningspass i veckan vilket väl får gå under intervall/konditions fliken. Någon typ av kardio tycker jag man bör köra, då det är bra för hjärtat och kroppen i övrigt.

Och ändå är du så rippad som på bilden?*whistle*

Robbin
2007-05-09, 08:34
Och ändå är du så rippad som på bilden?*whistle*

Det handlar om kalorier in kalorier ut. Du kan bli rippad utan någon konditonsträning alls.

Robbin
2007-05-09, 08:36
Jag själv cyklar till och från gymmet (1mil fram och tillbaks). Och till jobbet de dagar jag jobbar ca 3-4dagar i veckan och det är också ca 1mil fram och tillbaks.
Någon mer cardio kör jag inte under uppbyggnad ifall det inte är något spontant som att spela lite fotboll/volleyboll/tennis etc med grabbarna.

Jacksatan
2007-05-09, 08:39
Och ändå är du så rippad som på bilden?*whistle*

Haha, på bilden är jag det mesta ur form jag varit på 2-3år kan jag säga. Jag är dock ett dåligt exempel då jag har svårt att bli fet tack vare min pinsamma aptit. =( Skulle säkert kunna bygga bättre om jag bara fick i mig mer mat. Menmen...

sissa
2007-05-09, 09:15
jag kör ingen konditionsträning alls nu. prio ligger just nu på att bygga muskler och att fösöka ligga på överskott. och jag känner inte att jag dålig ork/dåligt flås.

självklart kan man köra kondis ändå, men nu kör jag styrka 4 ggr per vecka så jag tycker det är svårt att hinna/orka med konditionsträning också.Om inte allt livet ska handla om träning.


(mer eller mindre raska promenader tar jag ju ibland, men räknar inte det som konditionsträning)

Lexidos
2007-05-09, 10:42
Jag kör styrka 4ggr i veckan o försöker springa 2.
För mig är det viktigt att träna hjärtat o hålla uppe konditionen.

Sen att kondition skulle vara nedbrytande för styrketräning kan nog vara helt sant men jag tror att det är så löjligt lite att man inte ens ska orka bry sig.

Vinter
2007-05-09, 11:19
Just nu är jag tjock(typ), har börjat med promenad eller löpning varje dag. Promenad ca 1h, löpning ca 30-45min(intervall 2gånger vecka). Detta är för att få till ett energiunderskott. Dvs jag äter så att jag ligger i kalori balans, istället får jag till mitt underskott genom cardio träningen.

Funkar för mig men alla är olika.