handdator

Visa fullständig version : ALC, Tight och Lose it kombinerat


Saikyou
2007-05-09, 05:07
Tja tja. Jag är en kille på 18 år som förut vägde 140 kg men gick på 3 månader ner till 105 kg. Då såg min kost och träning ut så här:

Fiskolja omega-3
Äppelcidervinäger
Reductil
Vitamin/mineral-tabletter

Endast naturdiet kostersättningspulver(ca 600 kcal/dag) förutom nån frukt/sallad nån gång då och då och ett mål mat ca en gång i veckan. Jag gick ner ca 2.5kg per vecka och tappade inte speciellt mycket i muskelmassa.

Min träning bestod av olika sporter ca 4-5 gånger i veckan, så som tennis, badminton, basket, fotboll, handboll m.m oftast flera timmar i sträck,

Jag började äta normalt (varken endast nyttigt eller onyttigt) och har behållt vikten i ca 3 månader nu för att låta kroppen vila.

Nu har jag börjat med helt andra "medel".

Vitamin/mineral-tabletter
Äppelcidervinäger
Fiskolja omega-3
ALC (3 om dagen)
San Tight (1 om dagen)
Lose it! (6 om dagen)
Cambridge pulver som enda näringskälla, ingen frukt ingen sallad, endast pulvret (ca 400kcal /dag)

Då jag inte är erfaren över huvudtaget på sådana medel så undrar jag om det är en bra kombination eller ej.

Väldigt tacksam för alla svar

ps: gått ner 4 kg på 3 dagar med detta, dock så antar jag att det är för att jag inte har någon mat kvar i kroppen men är det verkligen så mycket som 4 kg som är i ständigt omlopp?

Eddie Vedder
2007-05-09, 05:17
Räcker det inte med att starta en tråd om samma ämne?

King Grub
2007-05-09, 06:26
Jo.