handdator

Visa fullständig version : Vad har hänt med min fot?


hegg
2007-05-08, 23:44
Jag trampade snätt för nån dag sen, och nu börjar jag känna av en liten smärta i vaden, och upp mot utsidan av vänstra knät, vid "knölen" det nästan strålar när jag trycker där.

Igår var foten lite svullen, och hade en domnande känsla på högra sidan av foten, samt att det lite svårt att trycka upp själva foten mot benet, alltså att böja foten uppåt, kan beskriva det som en försvagningskänsla, gör inte ont nånstans direkt, och jag kan gå utan problem, bara det att jag är mycket svagare i foten.

Den "somnar" också ganska lätt nu, men vad kan det vara? Stukning, muskelslitning? slitage? ledband?

Foten är nu inte så svullen, det ser inte ut så iallafall, det konstiga är enligt mig, att jag inte har nån smärta när jag går, eller att jag inte kan böja själva foten uppåt jättemycket, jag kan böja den, men inte lika mycket som högra foten, får då som sagt en "försvagningskänsla", skumt.

Jag kan väl beskriva det som att när jag operade mitt andra knä, så fick jag ryggmärgsbedövning och när jag vaknade och försökte böja fötterna och benen, så var det som tungt bara, samma känsla.

Men som sagt, får hoppas att det inte är nåt farligt.

Skulle gärna besöka nån kunnig inom området, men sitter på våran turné-buss just nu, och vi har nog inte tid att stanna tyvärr, med tids-schemat etc.

Svar uppskattas enormt, då jag har en väldigt viktigt konsert om 8 dagar, och med minskad styrka i foten kan jag inte lira trummor. *cry*

Guddi
2007-05-09, 08:27
Låter som nervpåverkan. Nerven heter peroneus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_fibular_nerve

Svårt att säga varför du har har fått det och vad du ska göra åt det. Om du vill vara säker på att det försvinner så är det läkarbesök som gäller. Kan också nämnas att om du låter det vara så kommer du kanske att tappa en hel del av muskulaturen på framsidan av skenbenet.