handdator

Visa fullständig version : Nyttiga gosaker


tequilla
2003-03-20, 17:41
Var presis ute o köpte en "giants block" för 32:-
Köpa en lite då o då e inte så farligt men jag vill ha de varje dag o då undrar jag om man kan göra en egen version me proteinpulver?
Kom igen nu people o tänk efter ordentligt, kan man göra ngn nyttig kaka eller någe liknande en bar som e mättande, innehåller mycket protein o lite kolisar o fett.

Den jag köpte idag innehåller 30%protein, 44%kolhydrater och 9%fett.

Någe liknande kan vi nog göra om vi bara tänker efter.... tänk!

Funderade på vanligaga muffins o så lägger man dit en del protein istället för mjöl, hur skulle de se ut? Ska försöka få tag på recept till muffins men vet inte hur jag ska räkna ut innehållet :confused:

Kan ngn hjälpa till me de?

tequilla
2003-03-20, 17:49
Här e ett recept som jag hittade presis. Kan ngn räkna ut hur mycket av protein/kolhydrater/fett det finns o vad man kan ändra på förutom o lägga till lite protein istället för mjöl?

20 st:

50g margarin el smör
1 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
1 ½bakpulver

tequilla
2003-03-20, 19:09
Originally posted by tequilla
Här e ett recept som jag hittade presis. Kan ngn räkna ut hur mycket av protein/kolhydrater/fett det finns o vad man kan ändra på förutom o lägga till lite protein istället för mjöl?

20 st:

50g margarin el smör
1 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
1 ½bakpulver


Räknade lite själv på de ovanstående receptet o fick:

1900 kcal
35g protein
63g fett
300 kolhydrater

inthhheee bra :nono:

bryggarn
2003-03-20, 23:13
En kompis fick slut på mjölet när han gjorde pannkakor.. så han tillsatte lite prottepuler istället. Det smakade visst bra det med sa han, kanske med en lätt jordgubbstouch!