handdator

Visa fullständig version : Finnar/Utslag på ryggen


Lelle Pelle
2007-05-08, 21:09
Tjena sig!

Jag har aldrig haft speciellt mycket finnar, varken i ansiktet eller på ryggen, utan det har kommit någon enstaka lite då och då. Nu har det dock blivit värre, det har kommit en del finnar runt skulderbladen och någon form av utslag längs korsryggen som kliar. Nu är det väl inte överdrivet mycket, men jag stör mig på det då det är mer än vad det brukar vara. Normalt brukar jag inte ha en enda finne på ryggen.

Vad kan denna ökning av finnar bero på? Någon ändring i kosten, eller är det bara fullt normalt att det kommer och går?

Om det är till någon hjälp; 18år, Kille, 75kg, 186cm, BF runt 12-14%

Rahf
2007-05-08, 21:32
Ändrade hormonnivåer = mer finnar. Äter du mer än förr?

Lelle Pelle
2007-05-08, 22:27
Ändrade hormonnivåer = mer finnar. Äter du mer än förr?
Ja, mer skräpmat. Mycket Max, Pizza och cola. Började med detta för ca 2månader sedan.

Löjtnant Blank
2007-05-08, 22:47
Ja, mer skräpmat. Mycket Max, Pizza och cola. Började med detta för ca 2månader sedan.
There you have it. Har du deffat någon gång? Tänk på hur fin hy du har när du sköter kosten, dricker mycket vatten och sover tillräckligt.

Lelle Pelle
2007-05-08, 22:56
There you have it. Har du deffat någon gång? Tänk på hur fin hy du har när du sköter kosten, dricker mycket vatten och sover tillräckligt.
Nix, det har inte hunnit bli några deffar på denna fortfarande taniga kropp. Men det är nog som ni säger, tidpunkten när vatten byttes ut mot Cola och skollunchen mot Max/pizza stämmer bra överrens med tidpunkten då hyn blev sämre. Där ser man hur det kan bli, bara att lägga ner med svullet då. Fan.

wza
2007-05-08, 23:12
jag får finnar på ryggen varje gång jag dricker alkohol

krilleh
2007-05-08, 23:25
det enda som hjälper mig emot mina finnar på ryggen är solen! Så tills sommaren kommer behåller jag nog tröjan PÅ!

Metal_boy_
2007-05-08, 23:25
jag får finnar på ryggen varje gång jag dricker alkohol

Och jag har små Bulgarer som dansar på min pung varje gång jag tar ett glas Brämhults.

raQblad
2007-05-08, 23:40
Och jag har små Bulgarer som dansar på min pung varje gång jag tar ett glas Brämhults.....nääääää?

smulrulle
2007-05-09, 08:38
dopingpreparat brukar ge utslag, så sluta använda det är mitt tips, om du nu använder det.