handdator

Visa fullständig version : Mitt träningsschema


zuluh
2003-03-20, 17:38
Tänkte lägga ut mitt träningsschema som jag kör just nu. Har bara gymmat cirka 2 månader, så jag är en nybörjare. Från början var jag en riktig maskinfjolla, men nu har jag börjat gå över mer och mer till fria vikter. Och jag ångrar mig inte, fria vikter känns naturligare och bättre, och jag tycker också att det är roligare att träna med fria vikter av någon anledning. :D

Så kom med kommentarer på mitt träningsschema. Är det heltäckande? Är övningarna bra för en nybörjare? Tränar jag lagom ofta? Är ordningen på övningarna i varje pass bra? Jag kör som man ser nedan först basövningar, och sedan lite mer isolerande övningar.

Varje övning kör jag i 3 set, 7-10 reps ungefär.

Tisdagar; ben och mage
- stående vadpress i smith
- knäböj
- sittande vadpress
- baksida lår i curlmaskin
- magträning i maskin
- benspark

Torsdagar; rygg, biceps och underarmar
- marklyft
- latsdrag med brett grepp
- bicepscurl med böjd stång, stående
- sittande rodd i maskin
- sittande bicepscurl med hantlar

Söndagar; bröst, triceps och axlar (och trapz)
- liggande hantelpress
- sittande hantelpress (typ militärpress med hantlar)
- baksida axlar i maskin
- liggande tricepspress
- hantellyft åt sidan
- sittande bröstpress i maskin

Jag har inga speciella övningar för trapz och underarmar, för jag känner att dom får bra träning ändå genom alla andra övningar.

Survivor
2003-03-20, 20:01
Du är ju fortfarande en riktig "maskinfjolla" :D Närå, men jag skulle i alla fall ha bytt plats på stångcurlen och rodd i maskin, lagt benspark före lårcurl, tagit bort sittande vadpress (känns inte som att man kan ta i något på den).