handdator

Visa fullständig version : Spindelbo i örat.


NisseEriksson
2007-05-08, 11:11
http://www.expressen.se/1.668341

Stoltz
2007-05-08, 11:13
Åh fyyy faaan...
Det där var riktigt äckligt att läsa.

Jävla stora öron dock om så stora spindlar kan ha gått runt där inne utan problem.

*spy* *cry*

olle lindblad
2007-05-08, 11:15
När jag ser sånt där börjar jag alltid fundera på om det redan är rötmånad.:)

loztdignity
2007-05-08, 11:20
Skabbigt värre

Jompan
2007-05-08, 11:23
Ja, iiiisch! Jag höll på dö av panik när jag hade en spindel som klättra på mitt öra, fast spindeln hade nog inte boat i örat innan.

Sen har jag hört om en tjej som hade haft en fästing som på nått sätt tagit sig in stortån på henne och där hade fästingen fått massa bebisar. UUUH!!! :(

JustinCredible
2007-05-08, 11:25
Han ser sjukt nöjd ut iaf. Bara ett barn kan se så stolt ut över en sån sak=P

westerbotten
2007-05-08, 11:31
Det är ju annars en vanlig modern myt detta om typ spindlar/ tvestjärtar/ fästingar som bygger bo i örat/ under huden.
Nioårige Jesse Courtney från Albany i Oregon, USA, klagade för mamma.
Det lät som de frasande frukostflingorna ”Rice Krispies” i örat.
Låter som Albany-rednecks som har hittat på nåt för att få lite uppmärksamhet och pengar, om du frågar mig ;)

Metal_boy_
2007-05-08, 11:40
Haha!

eandersson
2007-05-08, 12:06
Usch. Nu ryser jag. Har hört talas om djur som bygger bon i örat, de passar på när man sover. USCH!

Mantus
2007-05-08, 13:01
Det är ju annars en vanlig modern myt detta om typ spindlar/ tvestjärtar/ fästingar som bygger bo i örat/ under huden.

Låter som Albany-rednecks som har hittat på nåt för att få lite uppmärksamhet och pengar, om du frågar mig ;)

+1 det första jag tänkte på. Finns otaliga varianter av sådana moderna myter och expressen brukar inte kolla upp källorna.

Diana
2007-05-08, 15:29
+1 det första jag tänkte på. Finns otaliga varianter av sådana moderna myter och expressen brukar inte kolla upp källorna.
Exakt
Såfort det handlar om stortånaglar i pommfritt, avhuggna manslemmar i colabörkar, blir geografi en mkt intressant faktor :D *popcorn*

Det hela känns iofs inte så läskigt när man tänker på det faktum(?) att människan i genomsnitt sväljer 8(?) spindlar i sitt liv (det läste jag fö på kolo så det måste stämma)

Snake
2007-05-08, 15:31
Mysigt med husdjur ju.

NisseEriksson
2007-05-08, 15:50
Exakt
Såfort det handlar om stortånaglar i pommfritt, avhuggna manslemmar i colabörkar, blir geografi en mkt intressant faktor :D *popcorn*

Det hela känns iofs inte så läskigt när man tänker på det faktum(?) att människan i genomsnitt sväljer 8(?) spindlar i sitt liv (det läste jag fö på kolo så det måste stämma)

På ett år har jag för mig att det är.

Kimball
2007-05-08, 15:56
Det är ju annars en vanlig modern myt detta om typ spindlar/ tvestjärtar/ fästingar som bygger bo i örat/ under huden.

Låter som Albany-rednecks som har hittat på nåt för att få lite uppmärksamhet och pengar, om du frågar mig ;)

En annan klassiker i Australien är kackelackor som tar sig in i örat medans man sover. Var någon fånge bl.a. som råkat ut för det, han låg tydligen och skrek utav smärta flera dagar i sträck innan de gjorde ngt åt det och fick reda på att de var just en kackerlacka som levde rövare där inne ^^

Diana
2007-05-08, 16:04
På ett år har jag för mig att det är.

:D Man tackar för infon..

bulldozer
2007-05-08, 21:12
Trots detta behåller jag mina husspindlar.. ;)

Har massor av små (nåja, ganska stora) jaktspindlar i hela lägenheten,
bor på markplan. Ser minst en av dem om dan, men tänker att de håller efter
ohyran iallafall.
Man blev dock lite nojjig när man läste det där, men sen såg man vilken
tidning det var som skrev det *tss*

Spindlar är mina favvo insekter, söta små krabater *cupid*