handdator

Visa fullständig version : Protec vanilj


Nate
2003-03-20, 17:15
Köpte tillslut en protec vanilj. Den var ganska okej ändå, fortfarande för söt för min smak egentligen men den var bäst hittills iaf! Inte lika sliskig...

Några tips på vad man kan smaksätta vaniljprotec med utan att fucka upp värdena så mkt?

Blev sånna plastiga små klumpar i som inte var någon hit att få i munnen. Vad kan man göra för att motverka det?

spinkoo
2003-03-20, 17:31
Kaffe!!!!!!! :love:

Fun Light :em:

Bär :bow:

Mjölk :confused:

Solrosfrön :naughty: )

Bamse
2003-03-20, 18:08
Klumpar? Såg du till att ha i vattnet först, och sen pulvret?

Mitt tips för att undvika klumpar i Protec är att hälla i vattnet först (ca 4 dl), sedan 1 dl pulver och därefter - fort som fan - på med galler och skaka.

Nate
2003-03-20, 18:25
Originally posted by Bamse
Klumpar? Såg du till att ha i vattnet först, och sen pulvret?

Mitt tips för att undvika klumpar i Protec är att hälla i vattnet först (ca 4 dl), sedan 1 dl pulver och därefter - fort som fan - på med galler och skaka.

Japp, vatten först - sen pulver. Åsså skaka utav bara helvete!

3dl vatten och 3 msk (eller vad det nu är för medföljande mått) pulver. Men klumpade sig ändå...små små blobbar som är ganska kräkframkallande :cryout:

Bamse
2003-03-20, 18:28
Det står "1 portion = 3 msk" även på min 5 kg säck med Protec Blåbär. Men det kan fasen inte vara helt rätt. Provade att väga en matsked med pulver och det blev bara 6-7 gram. Alltså är 3 msk endast ca 20 gram pulver. Om man inte packat ner riktigt, riktigt mycket i matskeden.

I övrigt kan jag hålla med om att klumparna, när det blir sådana, inte är goa :MrT:

EiseltUK
2003-03-20, 18:52
Det avser ganska stora matskedar.

Protec behöver vanligen inte skakas utav helvete. Jag skakar bara upp och ned 2-3 gånger och det brukar aldrig klumpa sig.

/ Henrik

Bamse
2003-03-20, 18:59
Originally posted by EiseltUK
Protec behöver vanligen inte skakas utav helvete. Jag skakar bara upp och ned 2-3 gånger

Men du har väl nåt jävla VIP-pulver som du tagit fram endast för dig själv :thefinger :laugh:

z_bumbi
2003-03-20, 19:43
Originally posted by EiseltUK
Det avser ganska stora matskedar.
/ Henrik

Om man skriver matskedar menar man väl ändå en standardiserad variant och inte vilket sked som helst ?

muskelbyggarn
2003-03-20, 21:02
Håller med Eiselt.

>Bamse,
Det är väl någon skit-leverantör du köper av som häller i klister i burken :D :angel:

Vänl,,,
Tobbe

Janna
2003-03-20, 23:22
jag tycker inte hller protecen e så fruktansvärt svårblandad

okej det går kanske inte att ösa i ett glas och blanda med sked men i shaker går det alldeles utmärk .. har inte heller haft problem om jag haft i pulvret innan vätskan ... ni förvarar kanske inte ert pulver så bra så att det kommer till fukt eller liknande som får pulvret att klumpa sig mer ... nåt skumt är det iaf

Bamse
2003-03-20, 23:40
Originally posted by Janna
ni förvarar kanske inte ert pulver så bra så att det kommer till fukt eller liknande som får pulvret att klumpa sig mer

Nej, jag förvarar det torrt. Men frågan är vad den gode muskelbyggarn gjort med det innan leverans!?

Jag skulle nästan tro att han lagt av en *.*.*.* (http://www.satssportsclub.com/default.asp) i säcken innan han skickar iväg pulvret!

Pop
2003-03-20, 23:57
Originally posted by Nate

Några tips på vad man kan smaksätta vaniljprotec med utan att fucka upp värdena så mkt?


Kanel.

AciDBL00D
2003-03-21, 00:05
Jag brukar inte få klumpar i mitt. Fått in tekniken efter ett tag. Men som Eiselt sa man behöver inte skaka så mycket faktiskt

EiseltUK
2003-03-21, 00:32
Det handlar helt klart om en viss teknik och lite känsla. Efter ett tag får man oftast in snittset. Visst händer det att jag får någon enstaka klump eller att det blir för tjockt med då häller jag i lite mer vatten och skakar en gång till.

Just nu använder jag en kombination av soja och vassle och det läser sig skitdåligt. Jag råkar dessutom vara utan shaker hemma så jag får röra runt det i ett glas och mosa klumparna med en sked mot kanten. Inte så mycket att tjafsa om.... bara dricka och njuta av de mumsiga sojaklumparna. :)

/ Henrik

Molotov
2003-03-21, 01:31
När jag blandar protec med dextropur efter träning så löser det sig av någon anledning väldigt lätt. Annars får jag skaka så jag blir yr för att det skall lösa sig ordentligt.

Fairing
2003-03-21, 07:07
"Just nu använder jag en kombination av soja och vassle och det läser sig skitdåligt. Jag råkar dessutom vara utan shaker hemma så jag får röra runt det i ett glas och mosa klumparna med en sked mot kanten. Inte så mycket att tjafsa om.... bara dricka och njuta av de mumsiga sojaklumparna. "

Vem skrev att Soja "Suger" och bara är för kärringar:laugh:

Eller kör du en praktisk variant för att lösa Complete receptet ?

/Lasse

EiseltUK
2003-03-21, 11:32
Nej, ska kolla om det kan hjälpa till att hämma skäggväxt. Nej, faktum är att jag inte hittade något bra protein i London som var med tillräckligt lite kolisar och då fanns det bara ett sojaprotein som jag blev tvungen att köpa. :naughty:

/ Henrik

Sjölin
2003-03-21, 11:43
Appropå protec så har jag kommit fram till att det löser sig lättare om man har dextropur, gainer eller annat protein prulver i. Löser man det bara i vatten så brukardet vara mer svår balndat tycker jag iaf.

//Andreas

EiseltUK
2003-03-21, 12:11
Allt som som har en lägre viskositet (tjockheten) påverkar lösligheten. Det kan vara någon form av kolhydrat eller mer vassleprotein.

/ Henrik

AnderssoN
2003-03-21, 15:31
Jag häller i lite extra mjölk i shakern och sedan mixar jag alltsammans med en stavmixer. 100% klumpfritt, t o m de små kornen som brukar finnas försvinner.

Jag behöver nog inte nämna att jag INTE gör i ordning min drink på gymmet :D

Dr.Gr0v
2003-03-21, 15:41
protec vanilj den va helt ok ett tag tills den smaka :booty:

EiseltUK
2003-03-21, 17:31
Originally posted by Dr.Gr0v
protec vanilj den va helt ok ett tag tills den smaka :booty:

Den har inte gjorts om eller ändrat på något annat sätt än att vi ökade upp mängden glutamin med 5 %. Vi kommer inom någon månad att ta bort glutaminet så då kommer den troligen bli som vanligt (om det nu är någon smakskillnad).

Mvh
Henrik

Nate
2003-03-21, 20:07
Originally posted by EiseltUK


Den har inte gjorts om eller ändrat på något annat sätt än att vi ökade upp mängden glutamin med 5 %. Vi kommer inom någon månad att ta bort glutaminet så då kommer den troligen bli som vanligt (om det nu är någon smakskillnad).

Mvh
Henrik


varför tillsätta/ta bort glutamin hit o dit?

EiseltUK
2003-03-21, 23:30
Det är krångligt att få en riktigt homogen (jämn) blandning där man kan garantera att det glutaminet är 100 % jämt fördelat i hela tillverkningssatsen. Det beror lite på partikelstorlek och volymdensitet. Vi väljer därför att ta bort det, men med fördelen att priset kommer gå ned en del.

Mvh
Henrik

Nate
2003-03-24, 18:47
Originally posted by EiseltUK
Det är krångligt att få en riktigt homogen (jämn) blandning där man kan garantera att det glutaminet är 100 % jämt fördelat i hela tillverkningssatsen. Det beror lite på partikelstorlek och volymdensitet. Vi väljer därför att ta bort det, men med fördelen att priset kommer gå ned en del.

Mvh
Henrik


Aha
Fast jag vet dock vad HOMOGEN betyder :smash:

EiseltUK
2003-03-24, 23:57
Bäst att vara övertydlig. ;)

/ Henrik