handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om mitt nya träningsupplägg?


TheDoe
2007-05-08, 10:55
Hej!

Tänkte höra vad ni tror om mitt träningsupplägg:

Måndag
Armar

Tisdag
Morgonpromenad
Löpning 35min

Onsdag
Axlar & Bröst

Torsdag
Morgonpromenad
Ben

Fredag
Mage & Rygg

Lördag
Morgonpromenad
Intervallträning 25min

Söndag
Vila

Jag försöker köra 4 övningar på varje muskelgrupp och 4 set på varje övning repsen varierar beroende på övning men mellan 6-12.

Så ser det ut i stort.

Vad tycker ni?
Är jag helt ute och cyklar eller verkar det ok?

JohnRick
2007-05-08, 11:01
Hej!

Tänkte höra vad ni tror om mitt träningsupplägg:

Måndag
Armar

Tisdag
Morgonpromenad
Löpning 35min

Onsdag
Axlar & Bröst

Torsdag
Morgonpromenad
Ben

Fredag
Mage & Rygg

Lördag
Morgonpromenad
Intervallträning 25min

Söndag
Vila

Jag försöker köra 4 övningar på varje muskelgrupp och 4 set på varje övning repsen varierar beroende på övning men mellan 6-12.

Så ser det ut i stort.

Vad tycker ni?
Är jag helt ute och cyklar eller verkar det ok?


Nej det är du väl verkligen inte?:) Du löpte väl?
Men skämt åsido - jag vet inte vad du har för syfte med din träning? Hur länge du har hållit på? I övrigt verkar det väl inte alls tokigt. De större muskelgrupperna ligger på separata dagar, dvs ben, bröst och rygg. Sedan utpytsning av de andra beroende på vad man tror på. Själv kör jag triceps i samband med rygg då jag inte vill ha föruttröttning av just triceps vid t ex hantelpressar/bänkpress o d . Av samma anledning kör jag biceps i samband med bröst. Sedan får man ju anpassa vilan därefter.

TheDoe
2007-05-08, 11:17
Hehe där fick du till det :)
Mitt syfte är att bygga på mig lite mer muskler och även få dom synliga och det viktigaste av allt må bra. Är inte ute efter att bli gigantisk bara lite lagom med muskler.
Detta upplägg har jag haft i 2 veckor nu tidigare körde jag styrke 3ggr i veckan men upplevde att det tog för lång tid och att jag blev alldeles för slut.

Ok det känns bra att man inte är helt fel ute iaf.
Du skulle rekomendera att man körde Måndag(Triceps & Rygg) Onsdag(Biceps & Bröst) Istället?

Tack för feedbacken.

JohnRick
2007-05-08, 11:48
Hehe där fick du till det :)
Mitt syfte är att bygga på mig lite mer muskler och även få dom synliga och det viktigaste av allt må bra. Är inte ute efter att bli gigantisk bara lite lagom med muskler.
Detta upplägg har jag haft i 2 veckor nu tidigare körde jag styrke 3ggr i veckan men upplevde att det tog för lång tid och att jag blev alldeles för slut.

Ok det känns bra att man inte är helt fel ute iaf.
Du skulle rekomendera att man körde Måndag(Triceps & Rygg) Onsdag(Biceps & Bröst) Istället?

Tack för feedbacken.

Varsågod.

Nej, inte nödvändigtvis. Jag kör ju bröst och biceps tillsammans, precis som jag kör triceps och rygg ihop. Det finns för- och nackdelar med båda. Kör du bröst och triceps samtidigt får du uppvärmningen och uttröttningen av triceps, sedan total vila. Gör man som jag och lägger triceps på ryggdagen får ju triceps sin duvning med rygg, men också då jag kör bröst. Av den anledningen tar jag gärna en extra dag mellan rygg/triceps och bröst/biceps. Känner att biceps klarar återhämtningen, men att köra slut på triceps under rygg för att sedan gå på bröst två eller tre dagar senare kan bli lite väl hårt. Tvärtom går dock bra. Annars kan man ju som några gör köra bröst och rygg samtidigt. Väldigt jobbigt dock. Sedan ben för sig och armar/axlar på en tredje dag över en 6-7-dagarscykel. Eller kanske göra ytterligare uppdelning så du har ett fyrsplit-program? Använd sunt förnuft.

TheDoe
2007-05-08, 12:00
då tror jag fortsätter som jag gör nu ett tag till, trivs ganska bra med det.
Sen så kanske jag får prova något av dom ändringarna som du nämde.

Tack igen.