handdator

Visa fullständig version : Gå ner i fettmassa, hur?


NotoriousEreko
2007-05-07, 22:50
Tjena!
Jag har tränat till och från sen i höstas, men nu under den senare tiden har jag haft motivation och kört seriöst på gymmet och bygger muskler.
Men mitt problem är såklart att jag har för mycket underhudsfett så man inte
riktigt ser musklernas konturer ordentligt. Jag sprang under en period, jag märkte
på mina ben att fettet försvann, men inte någonannanstans på kroppen.
Kanske är värt och nämna att jag är 17 år, väger 70kg och är 179cm.
Jag har läst king grubs guide, men det är svårt och kontrollera hur mycket kalorier osv. man får i sig när man äter skolans onyttiga mat.

Raggis
2007-05-07, 23:00
Kalorier ut > kalorier in = viktnedgång.

LadyInsane
2007-05-07, 23:15
Om du inte vet hur mycket skolmaten innehåller. Kör logiskt. Hälften av tallriken sallad + bra kolhydrater som potatis och någon protein. Skippa såser och vitt bröd m.m. Testa i någon vecka m.m. och se vad som har hänt med vikten. Dessutom är skollunchen bara ett mål. Ät nyttigt till frukost och middag också + träning ska du nog se att det kommer gå bra.

NotoriousEreko
2007-05-07, 23:46
Om du inte vet hur mycket skolmaten innehåller. Kör logiskt. Hälften av tallriken sallad + bra kolhydrater som potatis och någon protein. Skippa såser och vitt bröd m.m. Testa i någon vecka m.m. och se vad som har hänt med vikten. Dessutom är skollunchen bara ett mål. Ät nyttigt till frukost och middag också + träning ska du nog se att det kommer gå bra.

Tack så mycket :)
Men blir det betydligt bättre resultat om jag springer 2-3 ggr i veckan?

LadyInsane
2007-05-07, 23:53
Tack så mycket :)
Men blir det betydligt bättre resultat om jag springer 2-3 ggr i veckan?

Definitivt. Men då måste du även äta lite mer. Eftersom du gymmar förmodar jag att du inte vill förlora alltför mycket muskelmassa under deffen, och tyvärr är det vad som händer ifall du äter alldeles för lite i förhållandet till din motion. Prova en, två veckor och se. Går du ned för snabbt, äter du lite mer, går du ned för lite motionerar du mer/äter mindre.

Tänk på att du förmodligen kommer rasa några kilon relativt snabbt i början, även om du ligger på ett hälsosamt kaloriunderskott. :)

NotoriousEreko
2007-05-08, 00:05
Definitivt. Men då måste du även äta lite mer. Eftersom du gymmar förmodar jag att du inte vill förlora alltför mycket muskelmassa under deffen, och tyvärr är det vad som händer ifall du äter alldeles för lite i förhållandet till din motion. Prova en, två veckor och se. Går du ned för snabbt, äter du lite mer, går du ned för lite motionerar du mer/äter mindre.

Tänk på att du förmodligen kommer rasa några kilon relativt snabbt i början, även om du ligger på ett hälsosamt kaloriunderskott. :)

Tack för svaren, får börja imorgon med det.
La upp ett träningsschema nu som jag ska följa, vilket jag är bra på :)

formula4shape
2007-05-08, 00:20
All typ av aktivitet kommer höja din förbrukning av kalorier. Var ändå noga med vila men "softa" inte ihjäl dig :)

LadyInsane
2007-05-08, 00:22
Tack för svaren, får börja imorgon med det.
La upp ett träningsschema nu som jag ska följa, vilket jag är bra på :)

Varför inte göra en journal? Då kan du få feed-back direkt av folk här på forumet:)

NotoriousEreko
2007-05-08, 15:41
Varför inte göra en journal? Då kan du få feed-back direkt av folk här på forumet:)

Jo, men känns lite wierd och göra :) alla är ju värsta insatta här i journalerna, vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det *whistle*

Eddie Vedder
2007-05-08, 15:46
Jo, men känns lite wierd och göra :) alla är ju värsta insatta här i journalerna, vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det *whistle*

Alla är verkligen inte insatta, det är ett forum där alla är välkomna oavsett vilken nivå man håller och vilka ambitioner man har.

Finns dom som bara tränar för motionens skull, dom som tränar seriös styrketräning för att bygga, dom som t.o.m. tävlar, det finns löpare och cyklister, you name it kolozzeum has it!:thumbup:

Skumma bara igenom litegrann så kommer du snart se hur dom oftast är uppbyggda, lite grundinfo på förstasidan om dina mål med träningen, kanske dina stats o.s.v. och kanske lite info om dej som person där du är precis så anonym som DU själv känner att DU vill vara.:)
Så finns lusten så är det jättebra med journal tycker iaf jag.:thumbup:

Noodles
2007-05-08, 16:02
Jo, men känns lite wierd och göra :) alla är ju värsta insatta här i journalerna, vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det *whistle*

En del är väldigt insatta men många försöker bara ge skenet av att vara det. De flesta av oss är glada amatörer som hela tiden försöker lära oss mer.

Rahf
2007-05-08, 16:47
Kalorier ut > kalorier in = viktnedgång.

Fanken också, du snodde min mall!

Skämt åsido så är det här den fundamentala delen i en viktnedgång. Utan detta kommer ingenting hända, för den sakens skull ska du inte sluta äta, ät bra och ät mer grönsaker för att fylla magen.

Lycka till!

mangemani
2007-05-08, 17:21
bygg på så att musklerna dina syns även med ett högt BF.

Jacksatan
2007-05-08, 17:41
jag skulle inte rekommendera att deffa när du väger 70kg på 180cm. Ät och träna upp dig till 80kg istället. Jag lovar dig, du kommer se ut som ett benrangel om du deffar ner dig tills du börjar se muskelkonturerna. Väga 63kg med rutor är ingen höjdare. Skit i deffen tills du har byggt på dig nämnvärt med massa, det är mitt råd.

NotoriousEreko
2007-05-08, 17:59
Alla är verkligen inte insatta, det är ett forum där alla är välkomna oavsett vilken nivå man håller och vilka ambitioner man har.

Finns dom som bara tränar för motionens skull, dom som tränar seriös styrketräning för att bygga, dom som t.o.m. tävlar, det finns löpare och cyklister, you name it kolozzeum has it!:thumbup:

Skumma bara igenom litegrann så kommer du snart se hur dom oftast är uppbyggda, lite grundinfo på förstasidan om dina mål med träningen, kanske dina stats o.s.v. och kanske lite info om dej som person där du är precis så anonym som DU själv känner att DU vill vara.:)
Så finns lusten så är det jättebra med journal tycker iaf jag.:thumbup:

Tack, kanske få ta mig samman och slänga upp en då :)
Och ni andra, kanske har uttryckt mig lite otydligt, men jag vill inte deffa ner så jag nästan inte har något fett, men så man ser rutorna någolunda mer än vad man gör nu ;)

GymTT
2007-05-08, 18:02
Tack, kanske få ta mig samman och slänga upp en då :)
Och ni andra, kanske har uttryckt mig lite otydligt, men jag vill inte deffa ner så jag nästan inte har något fett, men så man ser rutorna någolunda mer än vad man gör nu ;)

Väger du så lite som du nu gör så lär du inte ha mkt fett kvar på kroppen efter dieten:)

mangemani
2007-05-08, 18:06
har man mycket muskler,så kan man se hyffsat stor ut med ett någolunda högt BF,ser riktigt snyggt ut också om jag ska vara ärlig(se bara på kolo medlemmar som tex krampus).
så bygg istället och var inte rädd att lägga på dej lite fett.

NotoriousEreko
2007-05-08, 18:16
Väger du så lite som du nu gör så lär du inte ha mkt fett kvar på kroppen efter dieten:)

Jo, men en del av min vikt är fett, vilket jag vill minska :)
Jag ska inte göra en extrem deff, bara äta bättre och bränna mer kalorier än innan. ;)

GymTT
2007-05-08, 18:30
Jo, men en del av min vikt är fett, vilket jag vill minska :)
Jag ska inte göra en extrem deff, bara äta bättre och bränna mer kalorier än innan. ;)

Gör som du vill och prova dig fram, tror ändå de kan bli som Jack menar.