handdator

Visa fullständig version : Inte undra pa att amerikanerna ar fetast


beckman88
2007-05-07, 20:10
Satt och at lunch idag i skolans matsal och in kommer det killar med nya Godismaskiner. Nu har vi 8st i skolmatsalen och 10 till utspridda utover skolan, allt kostar 75 cents och ALLA koper godis istaller for mat.

Chips, Bars, lakris. Lask i alla dess former och sjalvklart Purified water *gah!*

Amerikanska dieten bestar av 3 mal om dagen, mellan malen proppas magarna fulla med godsaker! MUMS!:thumbup:

agazza
2007-05-07, 20:28
ifall du nu bor i usa tycker jag du ska göra egen lunch istället för deras luncher har lägre näringsinnehåll än svavelsyra. Men det är hemskt hur deras land styrs

HenrY
2007-05-07, 21:07
Ahh låter gott!:thumbup:

NisseEriksson
2007-05-07, 21:29
Det är sinnessjukt.

Raggis
2007-05-07, 21:36
Only in america.

Tabbe
2007-05-07, 21:36
Ar ocksa i USA atm, samma sak har. Tur for mig finns det salladsbar med keso/tonfisk/kalkon/skinka/bonor sen brukar jag ta 1-2 bagels pa det.

Dubbelt pris men det far man ta..

Life Water :laugh:

loztdignity
2007-05-07, 22:03
Företag har otroligt mycket att säga till om i amerikansk politik och styr utbudet totalt tyvärr.

joriice
2007-05-07, 22:13
Det är kanske svårt men, att försöka vara ett gott föredömme för ungdomarna borde påverka någons inställning iallafall. Om snacket börjar gå om "the swedish guy eats healthy osv. osv... så kanske någon får upp ögonen för hur dåliga deras matvanor egentligen är.
ett alternativ kunde annars vara att du kan skriva en uppstats eller hålla ett föredrag för klassen om hur dåliga deras matvanor är. Det ligger i människans natur att inte vilja ha negativ kritik, så någon bör reagera iallafall.

L-Sami
2007-05-07, 22:29
Ja, hjärnan måste ju få socker annars funkar den inte. Inte undra att amerikaner är så smarta *whistle*

Vinter
2007-05-07, 22:37
Det är mycket olika från skola till skola, handlar mest om rektorns inställning till det hela. Men iof fick jag natchos med ostsås i skolmatsalen ibland...

Alla som hade bil åkte ju till olika snabbmatställen för att äta hehe.

westerbotten
2007-05-07, 22:37
Företag har otroligt mycket att säga till om i amerikansk politik och styr utbudet totalt tyvärr.

Nu föll din trovärdihet näru va så spydi mot USA...PK
;)

Jaws
2007-05-07, 22:38
Och sverige är världens mest amerikaniserade land, tycker att sverige sköter sig rätt bra med tanke på det.

LadyInsane
2007-05-07, 23:13
På internatskolan jag bodde på hade vi buffeér med efterrätt till alla mål( även frukost). Sedan åt vi pizza på kvällen.....:smash: + tårta eftersom folk fyllde år hela tiden..:Virro

L-Sami
2007-05-08, 00:40
På internatskolan jag bodde på hade vi buffeér med efterrätt till alla mål( även frukost)

Lyx :)

LadyInsane
2007-05-08, 02:12
Lyx :)

Ja det var det verkligen. Dock envisades folk med att skippa ex chokladtårta (som ändå är gott) och äta waffle-sticks doppade i sirap med chips på.....:Virro

beckman88
2007-05-08, 03:27
Ar ocksa i USA atm, samma sak har. Tur for mig finns det salladsbar med keso/tonfisk/kalkon/skinka/bonor sen brukar jag ta 1-2 bagels pa det.

Dubbelt pris men det far man ta..

Life Water :laugh:

oh fy fan vad lyx! Har gar jag runt och forsoker bygga en snygg kropp och allt jag far till mat om dagarna ar nerfryst skit som dom tinar upp. Dom lagar 6 av de 36 ratterna jag far i skolan. Allt annat kommer i forpackningar och vad far man till? Lyssna pa detta VITT BRÖD MED JORDNÖTSMÖR!*gah!* :banned :banned :banned

Ryska_raketen
2007-05-08, 04:57
Matlåda?

Scratch89
2007-05-08, 05:34
Matlåda?

:D Perfekt för alla ändamål, även bio!

fluffy_ferret
2007-05-08, 09:49
Var det här på en "kommunal" skola eller är den privatägd? Privata skolor kan jag förstå men om den är kommunal då är det riktigt åt helvete...

eandersson
2007-05-08, 11:39
Hörde att de har McDonalds rätt nära skolorna och att maten där kostar mindre än skolmaten...

olle lindblad
2007-05-08, 11:55
Var det här på en "kommunal" skola eller är den privatägd? Privata skolor kan jag förstå men om den är kommunal då är det riktigt åt helvete...

I Usa är det lägre standard på de kommunala skolorna, allra sämst om de ligger i fattiga områden. Money talks.

beckman88
2007-05-08, 12:59
Det ar en kommunal skola, maten kostar $4.50/ Maltid vilket ar ett skamt!*mini*

LadyInsane
2007-05-08, 13:40
Det ar en kommunal skola, maten kostar $4.50/ Maltid vilket ar ett skamt!*mini*

Ja fyfan det låter inte bra. Jag gick på en privatskola med otroligt bra mat. De kompisar jag hade som gick på den kommunala skolan i samma stad hade riktigt dålig mat. De åt alltid ute.

ramagoen
2007-05-08, 13:48
Det ar en kommunal skola, maten kostar $4.50/ Maltid vilket ar ett skamt!*mini*

wtf, i USA får man väl galet mycket "okey" käk för $4.50?

Om nu skolmaten sux.

LadyInsane
2007-05-08, 13:58
wtf, i USA får man väl galet mycket "okey" käk för $4.50?

Om nu skolmaten sux.

Nej nej, verkligen inte. 4.50 är otroligt lite för mat. Det jag märkte var att det finns billiga priser på mat, men då är kvaliteen riktigt riktigt dålig.

ramagoen
2007-05-08, 14:01
Nej nej, verkligen inte. 4.50 är otroligt lite för mat. Det jag märkte var att det finns billiga priser på mat, men då är kvaliteen riktigt riktigt dålig.

Jasså, okey.

Här i sverige rasar man över att skolkafeteriorna säljer bullar och kokosbollar medans man i USA har 20tals godismaskiner över hela skolan :D

olle lindblad
2007-05-08, 14:04
Jasså, okey.

Här i sverige rasar man över att skolkafeteriorna säljer bullar och kokosbollar medans man i USA har 20tals godismaskiner över hela skolan :D

Där borta har man ju lite annorlunda syn på sponsring och avtal med företag.

LadyInsane
2007-05-08, 14:07
Jasså, okey.

Här i sverige rasar man över att skolkafeteriorna säljer bullar och kokosbollar medans man i USA har 20tals godismaskiner över hela skolan :D

Haha precis! Men det är verkligen skillnad där och här. I Sverige är folk otroligt måna om att vara nyttiga. I USA är det verkligen inte likadant. Folk äter en skål chips till lunch, ifall dem inte gillar skolmaten. När skulle det ske här? Och skulle andra tycka att det är okej, nja.. inte direkt.

Dessutom har de inte samma kroppsbild m.m. Någon som är smal i sverige är "skinny" i USA. Någon som är lite knubbig i Sverige, är smal i USA. Det var verkligen inte alls samma smalhets, som existerar här. Dessutom är folk inte lika snygga i USA och man kände sig dessutom snyggare än man gör i Sverige, eftersom majoriteten av tjejer här ser ut som små söta dockor. :D

fluffy_ferret
2007-05-08, 22:13
Dåligt av staten att tillåta sånt skräp på sina skolor.

Sansibar
2007-05-08, 22:29
Haha precis! Men det är verkligen skillnad där och här. I Sverige är folk otroligt måna om att vara nyttiga. I USA är det verkligen inte likadant. Folk äter en skål chips till lunch, ifall dem inte gillar skolmaten. När skulle det ske här? Och skulle andra tycka att det är okej, nja.. inte direkt.

Dessutom har de inte samma kroppsbild m.m. Någon som är smal i sverige är "skinny" i USA. Någon som är lite knubbig i Sverige, är smal i USA. Det var verkligen inte alls samma smalhets, som existerar här. Dessutom är folk inte lika snygga i USA och man kände sig dessutom snyggare än man gör i Sverige, eftersom majoriteten av tjejer här ser ut som små söta dockor. :D

Haha, så sant så sant, uppmärksamheten man får är lika stor här i Sydamerika som där nästan o där talar jag verkligen av erfarenhet för har varit mkt i båda delarna. O det är precis som du säger, man inte bara uppfattas som smal i USA - man känner sig mkt smalare!

Dock får man en smärre chock när man kommer hem sen, man har "utan att veta om det" lagt på sig en del.. *cry* Hänt mig varje gång... *rolleyes*

Definitivt en ny strategi krävs för nästa längre vistelse.. men det är ju svårt, för det är ju precis som ligan här säger - alla äter jämt, mkt o onyttigt.. Ngn konstig livstil det där *screwy*

LadyInsane
2007-05-08, 22:34
Haha, så sant så sant, uppmärksamheten man får är lika stor här i Sydamerika som där nästan o där talar jag verkligen av erfarenhet för har varit mkt i båda delarna. O det är precis som du säger, man inte bara uppfattas som smal i USA - man känner sig mkt smalare!


Precis! Det är sällan jag ser riktigt överviktiga människor i Sthlm, i New York däremot finns dem överallt. Inte konstigt att man känner sig smalare, även om det egentligen är rätt dumt..:D


Dock får man en smärre chock när man kommer hem sen, man har "utan att veta om det" lagt på sig en del.. *cry* Hänt mig varje gång... *rolleyes*
Definitivt en ny strategi krävs för nästa längre vistelse.. men det är ju svårt, för det är ju precis som ligan här säger - alla äter jämt, mkt o onyttigt.. Ngn konstig livstil det där

Haha! Men hur kan man låta bli! Det är mat konstant, och i överflöd. Visst, det låter enkelt att hålla sig till det nyttiga, men mat är otroligt socialt i USA/Sydamerika. Värre än i Sverige. Dessutom märkte jag att de gånger jag försökte äta nyttigt, trodde folk plötsligt att jag var sjuk m.m. :Virro

"What the hell are U doing, U don't have to eat that, U've got a nice booty, here here, eat this brownie.":D

Vinter
2007-05-08, 23:33
Det var ganska bra mat på min skola faktiskt, men vissa dagar var värre än andra. Men som sagt var det nyttig mat i skolan åkte alla till snabbmatställena istället. Är nog bara skolidrotten som får landet att överleva. :Virro