handdator

Visa fullständig version : Ett brev till mig själv


Kikkomannen
2007-05-07, 17:40
Hej på dig.
För det första så vill jag bara att du ska komma ihåg att du inte gör det här för någon annans skull.

Kul att se att du börjar styrketräna igen.
Nu vill jag se att det blir långvarigt också!
Det tar tid att få resultat, det har du erfarenhet av, men du har också erfarenhet av att träningen får dig att må så mycket bättre, och får dig att orka mer i vardagen, du använder ju trots allt din kropp väldigt aktivt.

Du vet hur skönt det känns efter varje avslutat pass, och du vet att det är värt mödan, men också att du behöver bygga upp kroppens muskelmassa, speciellt ryggen är viktig för dig, du brukar ju få ont så lätt när du inte tränat på ett bra tag, det är ju därför du börjar med träningen igen.

Självklart tycker du att det är kul när din kropp ser bra ut, det är absolut inget fel på den nu, men du ska se hur stor skillnad det blir på bara ett par ynka år, som går så fort!

Försök håll det här schemat som står här nedan, men kom ihåg att variera övningar, försök dock att utgå från basövningar.

Dag 1: Rygg & biceps
Dag 2: Bröst & axlar
Dag 3: Mage & underarmar (hemma)
Dag 4: Ben & triceps

Försök hålla det här schemat, och skjut inte upp träningen, försök göra det till något som hör vardagen till, det är bara du själv som bestämmer vad du vill göra, och med lite självdisciplin så fixar du det, trots allt så är det bara 3 tillfällen av dessa som bör utföras på gymet!

Glöm inte att köra lite konditionsträning också då och då när du känner för det, följ med wille och grabbarna varje gång dom frågar, istället för att vara något trist slappo.

Tokbulka inte nu, utan ät bra, som du känner för, utan att äta för mycket, men inte heller för lite.
Lita på ditt muskelminne och skynda långsamt, jag litar på att du antecknar varje pass och varje litet framsteg du gör, se till att suga i dig av framgången.

Idag ska du träna rygg och biceps, som du för övrigt bör se som högsta prioritet.
Glöm inte att köpa proteinpulver denna vecka.

Kör hårt, med disciplin så kommer du långt,en dag kanske du kan se ut som årets lets dance-vinnare :thumbup:

SNOTCROW
2007-05-07, 17:55
Vilken fin journal!
Med en sån här start kommer du långt. Lycka till :-)

Kikkomannen
2007-05-07, 20:58
Vilken fin journal!
Med en sån här start kommer du långt. Lycka till :-)

Tack, kul att se att någon läser också, lite extra pepp är inte fel



Idag var du verkligen riktigt duktig lille kikko, fortsätt att hålla rygg/bicepspasset i samma stuk.
Det enda som fanns att klaga på var väl att du inte riktigt pumpade slut på biccarna, du får nog lägga in en till övning till nästa pass.

Imorgon kommer det stå kondition på schemat för dig, 30 minuters pass.
Slöa på resten av kvällen och sörpla i dig av det underbara chokladpulvret du köpt!

Marklyft
10 x 60
10 x 80
10 x 80
6 x 100

Latsdrag bakom nacke
10 x 45
10 x 45
5 x 55
5 x 55
5 x 60
5 x 60

Pull-ups
3
3
3

Sittande stångcurl i ställning
10 x 17
6 x 27
6 x 27
6 x 27

Hammercurls
10 x 10
6 x 12
6 x 12
6 x 12

Att göra: sätt upp delmål för denna månad :thumbup:

SNOTCROW
2007-05-07, 22:15
Tack, kul att se att någon läser också, lite extra pepp är inte fel



Idag var du verkligen riktigt duktig lille kikko, fortsätt att hålla rygg/bicepspasset i samma stuk.
Det enda som fanns att klaga på var väl att du inte riktigt pumpade slut på biccarna, du får nog lägga in en till övning till nästa pass.

Imorgon kommer det stå kondition på schemat för dig, 30 minuters pass.
Slöa på resten av kvällen och sörpla i dig av det underbara chokladpulvret du köpt!

Marklyft
10 x 60
10 x 80
10 x 80
6 x 100

Latsdrag bakom nacke
10 x 45
10 x 45
5 x 55
5 x 55
5 x 60
5 x 60

Pull-ups
3
3
3

Sittande stångcurl i ställning
10 x 17
6 x 27
6 x 27
6 x 27

Hammercurls
10 x 10
6 x 12
6 x 12
6 x 12

Att göra: sätt upp delmål för denna månad :thumbup:

Så lite så. Pepp behövs i alla lägen..

Sjyst pass! Avskalat men innehållsrikt.

joriice
2007-05-07, 22:17
"Ett brev till mig själv" - köp singeln nu.

pub_one
2007-05-07, 22:23
önskar dig all lycka:) hur länge har du tränat?


fint pass..

Kikkomannen
2007-05-08, 10:38
Så lite så. Pepp behövs i alla lägen..

Sjyst pass! Avskalat men innehållsrikt.

Tack hördu! dela gärna med dig av tips om du har några på lut :)

önskar dig all lycka:) hur länge har du tränat?


fint pass..

Tack för det :) jag tränade i cirka två år innan det hände lite tråkiga saker i mitt liv som körde min motivation i botten, musklerna rann av mig och det känns tråkigt att vara tillbaka på ruta ett... Gick ner ganska många kilon, och sumpade mina resultat jag uppnådde

Men så går det när man lägger av, jag får försöka hålla i med träningen den här gången istället.

Passet som jag antecknade ovan var det första på 7 månader, det ser nog bättre ut om ett halvår.

Bell@
2007-05-10, 20:30
Trevlig Journal... Mycket trevlig instälning när man börjar på noll :) Men sen har du bara resultat att vänata dig...*ler*

Ganymedes
2007-05-10, 20:35
Lovande introduktion, ska bli kul att följa dig!

Kikkomannen
2007-05-12, 20:36
Trevlig Journal... Mycket trevlig instälning när man börjar på noll :) Men sen har du bara resultat att vänata dig...*ler*

Lovande introduktion, ska bli kul att följa dig!

Kul att se att så många tittar in!
Ska lägga undan lite tid att se över allas träning jag med, alltid kul att se :)

Underarmar, Mage

8 set underarmar
8 set mage


Imorgon piskar du ben och triceps, du käkar på bra och har tränat bra hittills, fortsätt.

Nitrometan
2007-05-12, 20:53
Imorgon piskar du ben och triceps, du käkar på bra och har tränat bra hittills, fortsätt.
Yes. Piska dem.

Ser bra ut det här.

Kikkomannen
2007-05-14, 20:21
Gött pass, tröck fick du unge man, styrkan kommer tillbaka steg för steg :thumbup:

Smalbänk
10 x 50
8 x 55
6 x 60
6 x 65
6 x 65

Frenchpress hantel dubbelfattning
6 x 25
6 x 25
10 x 15
10 x 15
4 x 25
4 x 25

Frontböj
8 x 50
4 x 50
4 x 50
4 x 50
4 x 50

Gjorde så ont i höger handled att hålla det där armbågsgreppet, nästa gång tar du med lindorna din sate så att du kan lasta på någon vikt som känns också

Fullt magasin i benspark

6 reps
6 reps
4 reps
4 reps

blev lite väl lågrep, men det kändes bra... fast lite till ska det gå att klämma ur!

5 set vader


Dags att spana journaler :)

Kikkomannen
2007-05-17, 22:38
Bra jobbat trots seg dag, dugligt strikt, bättre styrka!
Var nöjd med ökningarna!

Latsdrag bakom nacke
10 x 45
10 x 45
6 x 55
4 x 60
4 x 65
3 x 70 :hbang: det tar sig, 5a på detta till nästa gång!

Sittande rodd med v-handtag
10 x 45
6 x 55
6 x 60
6 x 65
4 x 70

Hyperextensions
10 x 10
10 x 15
8 x 20
8 x 20

Sittande stångcurl i ställning
Här fastnade man på samma vikt som förra gången, får väl variera mig lite i reps och vikter och köra på
6 x 27
10 x 22
8 x 24,5
6 x 27


Hammercurls
10 x 10
8 x 12
6 x 14
4 x 16
Bra, ökningar

Lite nedtrappningsövningar med biceps blev det sedan

:thumbup:

shadowfire
2007-05-17, 23:30
men vafan, vilken störtskön inledning på journalen!.. detta kan bara bli ett vinnande koncept!! :thumbup:

shadowfire
2007-05-17, 23:31
ålder? du verkar tillhöra den äldre delen på forumet av ditt sätt att skriva ivf.

Kikkomannen
2007-05-18, 12:15
men vafan, vilken störtskön inledning på journalen!.. detta kan bara bli ett vinnande koncept!! :thumbup:

ålder? du verkar tillhöra den äldre delen på forumet av ditt sätt att skriva ivf.

Tack, jag ska köra hårt nu ett par år och det ska verkligen bli kul att se hur det ser ut om ett år, och framför allt, tänk hur mycket mer jag kommer kunna orka göra när jag byggt upp mer styrka :)

Är snart 20 år, var på väg att bygga upp mig men det hände som sagt lite tråkiga saker i mitt liv som fick mig att må väldigt dåligt, då sjönk motivationen och träningen uteblev... men nu har jag motivationen och tänker inte ge upp, litar på muskelminnet och mina kunskaper inom matlagning :eating: :bpump:

Känns som att det redan börjar hända saker med styrkan och det är nu det gäller att fortsätta lassa på vikter i samma takt, men att äta lagom och inte bulka upp sig alltför mycket :)

Kul att du tittade in, kan säga att jag kollar rätt mycket i din journal med!

NisseEriksson
2007-05-18, 12:20
Grymt att köra smalbänk på samma vikter som vanlig bänk
Vad väger du?

Tjuckot
2007-05-18, 12:21
Härligt sätt att skriva journal på, lite anorlunda ;)
Kämpa på!

Kikkomannen
2007-05-18, 12:28
Grymt att köra smalbänk på samma vikter som vanlig bänk
Vad väger du?

Hehe tyngre vikter ska det bli i båda övningarna, det känns dock kul att ligga lika i dom! jag väger 78 otränade kilon fördelat på 185 centimeter, förhoppningsvis så ska jag kunna reppa på min kroppsvikt inom några månader, har tagit 100 x 4 som bäst när jag var igång men det ordnar sig med tiden

Härligt sätt att skriva journal på, lite anorlunda ;)
Kämpa på!

Tack! Jo annorlunda är det, men förhoppningsvis underhållande för vissa :D
Det ska jag göra!

NisseEriksson
2007-05-18, 13:15
Hehe tyngre vikter ska det bli i båda övningarna, det känns dock kul att ligga lika i dom! jag väger 78 otränade kilon fördelat på 185 centimeter, förhoppningsvis så ska jag kunna reppa på min kroppsvikt inom några månader, har tagit 100 x 4 som bäst när jag var igång men det ordnar sig med tiden



Tack! Jo annorlunda är det, men förhoppningsvis underhållande för vissa :D
Det ska jag göra!

100x4 är bra, hur länge sedan var det?

shadowfire
2007-05-18, 13:28
Tack, jag ska köra hårt nu ett par år och det ska verkligen bli kul att se hur det ser ut om ett år, och framför allt, tänk hur mycket mer jag kommer kunna orka göra när jag byggt upp mer styrka :)

Är snart 20 år, var på väg att bygga upp mig men det hände som sagt lite tråkiga saker i mitt liv som fick mig att må väldigt dåligt, då sjönk motivationen och träningen uteblev... men nu har jag motivationen och tänker inte ge upp, litar på muskelminnet och mina kunskaper inom matlagning :eating: :bpump:

Känns som att det redan börjar hända saker med styrkan och det är nu det gäller att fortsätta lassa på vikter i samma takt, men att äta lagom och inte bulka upp sig alltför mycket :)

Kul att du tittade in, kan säga att jag kollar rätt mycket i din journal med!

å fasiken, jag hade trott du var äldre, my bad! du har ett roligt sätt att skriva din journal på ivf så keep up the good job!

Kikkomannen
2007-05-18, 20:57
100x4 är bra, hur länge sedan var det?

2 år sedan, många som tyckte det var bra för min ålder då, vägde väl in ett par kilo över 85kgs strecket och mor och far tränar båda två och kör rätt hårt trots att dom är över 50 år båda två.

Hoppas på att komma upp på högre vikter snart, har den lilla visionen framför mig och har gett mig på att fixa det.

å fasiken, jag hade trott du var äldre, my bad! du har ett roligt sätt att skriva din journal på ivf så keep up the good job!

Jag ser det som ett gott betyg, tack :thumbup:

Kikkomannen
2007-05-18, 21:09
Härligt, idag gjorde du bra ifrån dig!
Det blir inga problem på ett tag när det gäller att öka i styrka iallafall märker jag, milstolpen att reppa en 6a på 80kg kommer allt närmare!


Bänkpress
10 x 60
8 x 65
5 x 70
6 x 70 +5kg

Tränade ensam än en gång, annars skulle jag gett mig på 75kg. Vi får se vad som händer nästa bänkpass! Bra jobbat!
_________


Sittande bröstpress i maskin

12 x 12
8 x 15
4 x 16
4 x 17
4 x 18
4 x 19
4 x 20
Ostrikt på de sista seten, skärpning, nästa gång behöver du inte hävda dig så förbannat genom att köra ostrikt på hela magasinet... (:cool:)
_________


Lutande hantelpress
8 x 16
6 x 18
6 x 20
4 x 22 +6kg -2 reps

Bra pressat, 6 reps på 22 nästa pass och gå uppåt i vikter
_________


Stående militärpress (frampå)
5 x 40
3 x 40
6 x 35
6 x 35


Klent, men det är ju bara början.
Vill se dig dra 8or på 40 innan månadens slut
_________


Hantellyft framåt
10 x 7
10 x 8
8 x 9
8 x 10 + 3 reps + 3kg

Bra, fler ökningar av det här slaget ska du försöka komma med!


:hbang:

NisseEriksson
2007-05-18, 21:36
Bänkpress
6 x 70 +5kg


?
Bra pass, du ökar ordentligt för varje pass som går.

Kikkomannen
2007-05-19, 14:15
?
Bra pass, du ökar ordentligt för varje pass som går.

Fortsätter jag i samma takt så tror jag att det kommer bli jättebra efter något år, givetvis så brukar det tendera till att stanna av när man börjar närma sig 100kg, men det fixar jag, det är roligt att väga runt 80kg och ta tresiffrigt, så det är helt klart ett delmål som jag ska uppfylla inom ett halvår utan att vara för optimistisk.
Växer gör jag väl med tiden.

Har rediga känningar i latsen och axlar/trapz :thumbup:

Nitrometan
2007-05-19, 14:18
Men är du 20 så till hör den den äldre delen om man räknar till antalet...

Tror de flesta på forumet är yngre.

Bara kämpa på så kommer resultaten.

Kikkomannen
2007-05-21, 18:17
Men är du 20 så till hör den den äldre delen om man räknar till antalet...

Tror de flesta på forumet är yngre.

Bara kämpa på så kommer resultaten.

Yes, om ett år kommer min kropp se aningen större ut, trots att jag börjar bli gammal och hormonerna bara försvinner *cry* *optimist*

Idag körde jag ett bra pass för underarmarna, har hittat en riktigt killerövning, omvända curl i cable.

7 set underarmar, 7 set mage, imorgon unnar du dig ett riktigt hårt pass... groving :thumbup:

shadowfire
2007-05-21, 18:19
Vilken typ av curl menade du? rena underarmscurls eller?
Jag körde rena underarmscurls i cc igår, sittandes på en stol med handlederna över knäskålarna... först underhandsfattning och sedan omvänt grepp... hade sådan krampkänsla till pump så det var makalöst. Underarmsträning äger :thumbup:

Kikkomannen
2007-05-22, 18:03
Vilken typ av curl menade du? rena underarmscurls eller?
Jag körde rena underarmscurls i cc igår, sittandes på en stol med handlederna över knäskålarna... först underhandsfattning och sedan omvänt grepp... hade sådan krampkänsla till pump så det var makalöst. Underarmsträning äger :thumbup:

Just den ja! Den övningen är riktigt bra, fick också en helt sjuk pump och idag var träningsvärken inte att leka med :hbang:



Jag har just nu svårt att uttrycka dagens pass...
kvinnor...damer...tanter... 16-55... högreps 40 sekunders set

jag skulle kunna svimma av all mjölksyra eller bara gå och lägga mig i sängen och sova till imorgon...

nya tag, du visade allihopa var skåpet skulle gå, det var du som drog blickarna till dig din lilla uppmärksamhetshora :hbang:

Thorwaldsson
2007-05-23, 22:15
Trevlig journal! Härligt att se att du gnetar på.

Blir en "Ser bra ut, kör hårt" på det :thumbup:

Kikkomannen
2007-05-24, 18:59
Trevlig journal! Härligt att se att du gnetar på.

Blir en "Ser bra ut, kör hårt" på det :thumbup:

Hehe det är ju du som har gett mig inspirationen till att börja lyfta tyngder igen :thumbup:

Idag blir det en vilodag för kroppen med kebabpizza och uppladdning inför morgondagens rygg/biceps pass!

Kikkomannen
2007-05-25, 21:55
Marklyft
Ont i ryggen, så jag hoppade marklyften och väljer att lägga in dom nästa ryggpass istället.

__________________________________


Latsdrag bakom nacke
10 x 50
6 x 65
4 x 70
4 x 70
6 x 50

Bra, ökning med en reps på 70, marginellt, men ändå. Dock inte den femreppare som jag ville ha.
Nästa pass ska en 6a sitta, fattar du?.

__________________________________


Pull-ups
4
3
1

Var så trött efter latsdragen att jag inte orkade köra strikt så jag gick över till maskin istället...

Bra att du satte en 4a iallafall, tummen upp :thumbup:

__________________________________


Sittande rodd med enhandsfattning
10 x 20
6 x 40
6 x 50
2 x 50 här tog latsen tvärslut, bra

__________________________________

Sittande stångcurl i ställning
10 x 27
4 x 32
4 x 32
8 x 27
Grrrreat, du ökar i biceps, 4 mer reps på 27 kilo, du förtjänade att höja vikten, nästa gång ska du orka ett set 6 x 32, blir inte ledsen om det blir 5 x 32, men 6 x 32 förväntar jag mig.

__________________________________

Här stängde gymet och jag blev utkörd, ställde mig desperat och försökte hammercurla ett set bara för att klämma ur det sista ur biceps, var rätt trött efter att använt dem även i ryggpasset

Hammercurls
6 x 16

2 reps ökning, skål! :thumbup:



ÄT!!!

Kikkomannen
2007-05-29, 05:15
Har varit magsjuk i några dagar, kollade mig just i spegeln, usch vad tunn jag ser ut, gått ner två kilo, jag har inte fått behålla något av det jag stoppat i mig :(

Nu verkar jag kunna käka på som vanligt, åt lite choklad och riskvikk igårkväll och det verkade funka, känner mig inte yr alls heller, så nu blir det proteinrik frukost, håller mig dock från träningen idag och satsar på morgondagen om jag mår bra idag :hbang:

Kikkomannen
2007-06-03, 20:03
Suck, snart är det 10 dagar sedan jag tränade sist.

Är helt igentäppt i näsa och känner mig febersvag... Det är inte lätt!
Ska träna hårdare än någonsin nu framöver när jag väl kommer på fötter! :hbang: