handdator

Visa fullständig version : Min "ätardag"


loztdignity
2007-05-07, 17:34
Godkväll!

Detta är förmodligen en relativt ointressant post, men ville bara höra lite ideer på min ätardag.
Jag har inte haft ätardag på flera veckor men nu tänkte jag att det är fan dags, så det enda jag har gjort är att käkat 2 stora portioner spaghetti och köttfärssås till middag, typ sammanlagt 500 g nötfärs (10 % fett) och 200-300 gr spaghetti.

Ska man ha dåligt samvete? ;) Tänker inte äta något mer idag och inget annat onyttigt har slinkt ner.

nutz
2007-05-07, 17:36
Vad är det.. 2000 kcal?

Longshot
2007-05-07, 17:39
Hm... det där är runt 1700kcal. Väger du 40kg och har legat i sängen hela dagen? Att ligga på underskott och kalla det ätardag rimmar inte så bra :)

loztdignity
2007-05-07, 17:40
Nej alltså jag har redan käkat för typ....1400 kcal innan denna bastanta (men ack så välbehövliga) måltid.

Jag har gått runt mest hela dagen och varit en kort sväng på gymemt och kört 8 set bröst tills jag insåg att jag är för trött och stack.
Väger typ 73-74 kg och är 187 cm lång.

Eddie Vedder
2007-05-07, 17:44
Nej alltså jag har redan käkat för typ....1400 kcal innan denna bastanta (men ack så välbehövliga) måltid.

Jag har gått runt mest hela dagen och varit en kort sväng på gymemt och kört 8 set bröst tills jag insåg att jag är för trött och stack.

Kände du dej trött och stack så gjorde du rätt, jag talar av egen erfarenhet. Har visserligen aldrig deffat men definitivt ätit för lite periodvis som du vet.;) Då har ätardagar varit ovärdeliga och det där är absolut ingen grisdag utan en dag med mycket mat bara, så ha för all del inte dåligt samvete!

Du lär vara tillbaka i gymmet som en hingst om nån dag!:thumbup: :hbang:

loztdignity
2007-05-07, 17:51
Ja I know...att gå på känslan hjälper mycket. Vissa dagar har man helt enkelt inte bara energin att träna, man tar mindre än vanligt och känner sig helt orkeslös.
I mitt fall berodde det på 4-5 timmars sömn natten till idag och om jag sover mindre än 7 timmar brukar jag skippa gym. Det händer dock inte ofta alls, en gång i månaden kanske.

Ja, du har rätt. Jag har ju faktiskt inte satt i mig något godis eftersom mitt godisintag sträcker sig till EN godisbit i veckan (no joke).
Och relativt "nyttigt" ...kunde ju varit blandfärs eller fläskfärs ;) Aja, det är iaf bra byggstenar i nötfärs och pasta och det kommer absolut inte bli någon vana utan just bara idag.

Jag har ändrat min livsstil så mycket att jag inte ens har lust att äta så mycket som jag brukade före jag tränade osv, blir mest äcklad.
Man blir ju helt jäst och orkar knappt röra sig och sitter och svettas som en gris!

Gpajpen
2007-05-07, 18:01
Man blir ju helt jäst och orkar knappt röra sig och sitter och svettas som en gris!
+1
riktig bulk på bra nyttig mat är MKT jobbigare än deff, och då har jag ändå bra aptit.

loztdignity
2007-05-07, 18:03
Jag är benägen att hålla med dig. Krävs en del psykiskt för att orka trycka i sig all mat, är väl därför det är praktiskt med kosttillskott.

GymTT
2007-05-07, 18:04
+1
riktig bulk på bra nyttig mat är MKT jobbigare än deff, och då har jag ändå bra aptit.

:O hur kan du tycka det....

Brooklyn
2007-05-07, 18:04
+1
riktig bulk på bra nyttig mat är MKT jobbigare än deff, och då har jag ändå bra aptit.

hell no...

Gpajpen
2007-05-07, 18:13
:O hur kan du tycka det....
påfrestande som fan, psykiskt och fysiskt.
konstant mätt och uppsvälld, kläder blir tajtare, förbannat drygt att laga all jävla mat hit och dit, DYRT.
fick dessutom känningar i ryggen ju större magen blev, hållningen går åt h-vete. känndes mig som en anka när det var som värst.
psykiskt jobbigt att behöva äta efter ett tag.
psykiskt jobbigt att jag blev fetare och fetare, fulare och fulare, känndes som ett steg ifrån depression typ.

men så var det ju min första regelrätta ihållande bulk över en längre tid.
innan hade jag mest "Kört på". dessutom hamnade jag minst varannan dag på för mkt kcal. nästa gång blir det samma diet som deff fast + 1000kcal, istället för att bara höfta på med måltid efter måltid.

bra nu fick jag klaga på hur jobbigt jag haft det :D

tigerofsweden
2007-05-07, 18:17
+1
riktig bulk på bra nyttig mat är MKT jobbigare än deff, och då har jag ändå bra aptit.

Inte för oss med mindre fördelaktig ämnesomsättning :Virro

Gpajpen
2007-05-07, 18:24
ajuste glömde det värsta, att konstant vara skitnödig och behöva gå 5-6 ggr om dagen var ju inte någon höjdare heller.
<-whiner

regus
2007-05-07, 18:32
Ska man ha dåligt samvete? ;) Tänker inte äta något mer idag och inget annat onyttigt har slinkt ner.

Man ska aldrig ha dåligt samvete för man har ätit EN shabrakmåltid.
Dåliga vanor kan man ha dåligt samvete över, inte en måltid (som nu dessutom bestog av bra käk).

Desutom en 3100 kcal ätardag i veckan under deffen är mer en piss i nilen om man ser på det stora hela.