handdator

Visa fullständig version : stora höfter(kille)


humlan
2007-05-06, 18:43
hej jag har ganska stora höftben för att vara kille och undrar hur jag kan träna för att dölja detta? dvs vilka övningar.
det är för långt till gym där jag bor.

sen skulle jag gärna ta emot alternativ till att jogga för att bränna fett då jag bara inte klarar av att jogga, tappar lusten helt.

Lexidos
2007-05-06, 18:47
Träna o få bredare axlar.

Gå istället alt simma, cykla osv.. gör något du gillar helt enkelt

agazza
2007-05-06, 18:48
pullovers, axlar lats

humlan
2007-05-06, 18:58
ok tack, men jag har ingen aning om hur jag ska träna för att få bredare axlar utan gym. Är väldigt ny till träning.

westerbotten
2007-05-06, 19:18
Köp två hantlar och en skivstång. Alternativt axelklaffar.

humlan
2007-05-06, 19:21
asså... jag antar då att jag skall göra någon form av övning med hantlarna.. när man bara lyfter hantlarna "normalt" så är det biceps man tränar eller hur?
så min fråga var då hur jag tränar axlar istället för biceps.

vifta med armarna som om jag flög?

Handcuff
2007-05-06, 19:25
asså... jag antar då att jag skall göra någon form av övning med hantlarna.. när man bara lyfter hantlarna "normalt" så är det biceps man tränar eller hur?
så min fråga var då hur jag tränar axlar istället för biceps.

vifta med armarna som om jag flög?

hahaha :D sorry :em: men den var kul...

Jax
2007-05-06, 19:35
vifta med armarna som om jag flög?
Passande för en humla.

Titta här för att hitta övningar:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

humlan
2007-05-06, 19:40
Tack för det svaret. Nu är jag nöjd.
Nu vet jag att "vifta med armarna som om jag flög" kallas "hantellyft åt sidan".

humlan
2007-05-06, 19:44
förresten... kan twistade crunches som fokuserar på Obliques hjälpa till med att dölja stora höftben?

Jax
2007-05-06, 20:11
förresten... kan twistade crunches som fokuserar på Obliques hjälpa till med att dölja stora höftben?
Gissningsvis så blir din kropp mest estetiskt tilltalande om du tränar hela kroppen.

agazza
2007-05-07, 17:35
Tack för det svaret. Nu är jag nöjd.
Nu vet jag att "vifta med armarna som om jag flög" kallas "hantellyft åt sidan".

haha jag kissade lite :D

tycker du ska börja på gym och fortsätta läsa på kolo, annars blir det svårt med endast 2 hantlar att dölja dina höftben. förövrigt får du bredare midja då du tränar den.

rolf
2007-05-07, 17:42
förresten... kan twistade crunches som fokuserar på Obliques hjälpa till med att dölja stora höftben?

Jo, men stora obliques kommer att göra så att midjan ser bredare ut och därmed ser också axlarna smalare ut. Det förstör V-formen enligt mig, som också har naturligt väldigt breda höftben. Jag har inte tränat obliques alls sedan jag började träna, utan jobbat på rygg och axlar.

Guddi
2007-05-07, 21:30
Har man bred höft och inga obliques så kommer man att se ut som ett timglas. Obliquerna fäster på toppen av höftkammen och kommer därför inte att bidra med att göra själva höften bredare utan det kan som Rolf skriver leda till att midjan blir lite bredare ovanför höftbenet. Obliquerna är väldigt viktiga muskler när det gäller stabilitet och det ska dock mycket till för att man ska få så stor massa på obliquerna att det blir något synligt av det hela så därför är det enligt mig alltid en bra idé att träna dem någon gång i veckan.

humlan
2007-05-07, 22:16
ok tack för alla fina svar :)
så.. om jag har fattat det rätt så ska jag lägga mest tid på rygg, axlar och bröst och sen obliques? (förstår naturligtvis att jag måste träna resten också)
obliquerna är väl det som gör timglaset till en cylinder om ni fattar...

krilleh
2007-05-07, 23:20
kmr bli mkt dyrare om du ska köpa all utrustning själv då du kmr öka i vikt småningom. Värt besväret att fixa gymkort.

z_bumbi
2007-05-08, 08:12
Ben och häck, tränar du upp musklerna där kommer bäckenbenet att se mindre ut.

Det kan ju vara på sin plats att fråga hur lång du är och vad du väger?

Pix
2007-05-08, 08:15
hej jag har ganska stora höftben för att vara kille och undrar hur jag kan träna för att dölja detta? dvs vilka övningar.
det är för långt till gym där jag bor.

sen skulle jag gärna ta emot alternativ till att jogga för att bränna fett då jag bara inte klarar av att jogga, tappar lusten helt.

Bildbevis?!

humlan
2007-05-08, 10:28
181cm
75kg

bild... nah..

larre
2007-05-08, 10:35
För att jämna ut det tycker iaf jag att man måste träna hela överkroppen. Desto större överkropp du lägger på dig desto bättre kommer det att se ut.

Jag skulle även tipsa om att träna mage/midja mycket, speciellt sidan av magen så att du får massa där, då minskar du lite på timglasutseendet.

Prion för utjämning i min mening är:
1.mage
2.axlar
3.rygg

Professor Pump
2008-08-30, 21:04
Lite Frank Zane-obliques hade nog gjort susen :)
Har ni förslag på övningar utöver twistade och explosiva crunches som är någorlunda effektiva för för att bygga massa/obliquesen?

Mescreant
2008-08-30, 21:16
Om vi utgår från att du inte har särskilt mycket massa så är nog bränna fett det sista du vill göra. Har själv breda höftben och även om jag är nybörjare och inte har fått mycket massa så märks det redan en väldig skillnad från när man var i sena tonåren och spinkig. Massa överallt hjälper att dölja skavanker av den typen, att bli väldigt smal gör de mer framträdande.

Titta på Christian Bale

Obefintlig massa:
http://www.myfittribe.com/files/images/Christian%20Bale%20in%20The%20Machinist.jpg

Mer massa:
http://www.babble.com/CS/blogs/famecrawler/2007/12/01-07/christian_bale_shirtless-chest-batman-terminator-beefcake.jpg

Edit: jaha tråden var årsgammal, men ändå

Kross
2008-08-31, 00:17
Om vi utgår från att du inte har särskilt mycket massa så är nog bränna fett det sista du vill göra. Har själv breda höftben och även om jag är nybörjare och inte har fått mycket massa så märks det redan en väldig skillnad från när man var i sena tonåren och spinkig. Massa överallt hjälper att dölja skavanker av den typen, att bli väldigt smal gör de mer framträdande.

Titta på Christian Bale

Obefintlig massa:
http://www.myfittribe.com/files/images/Christian%20Bale%20in%20The%20Machinist.jpg

Mer massa:
http://www.babble.com/CS/blogs/famecrawler/2007/12/01-07/christian_bale_shirtless-chest-batman-terminator-beefcake.jpg

Edit: jaha tråden var årsgammal, men ändå


Det är fan så man blir mörkrädd av den övre bilden