handdator

Visa fullständig version : Bantarjournalen


Sidor : [1] 2

Jay-Z
2007-05-06, 15:29
...och helt plötsligt hade Jay blivit fet. Alltså inte lite småmullig och rund om kinderna - som ett sött barn. Utan fet som i köpa-ny-garderob-fet. Så nu ska jag banta. Och förhoppningsvis bli mindre fet. 10 kilo kanske?

Utgångspunkt

Kön: Fungerande
Längd: 180
Vikt: 93,4

Kosten
Den kör jag på känsla, då det brukar funka rätt bra tidigare år. Inte så mkt hokus-pokus. Det enda jag verkligen försöker få i mig varje dag är fet fisk. Det räcker nog att jag börjar äta "normalt" för att tappa rätt bra med vikt. Inga ätardagar.

Tillskott
EsaPro, malto, Beta-Alanin, kreatin och BetaDrain. BetaDrain är en ny bekantskap, vilket ska bli intressant.

Träningen
Lite Thibideau och lite Cosgrove. 4 styrkepass + 3 intervallpass. Utökar intervalldelen var 4:e vecka, antingen genom ett extrapass eller extra intervaller i befintligt pass. Två ggr/vecka i samband med träningen kör jag lite "vanlig" cardio.

Dag 1
Hantelpress i superset med cc (fniss)
44 x 4 + 30 x 8

Chins i superset med straight arm pulldown
6 + 30 x 8

Hantelpress i superset med cc
41 x 6 + 30 x 8

Chins i superset med straight arm pulldown
5 + 30 x 8

Hantelpress i superset med cc
44 x 5 + 30 x 7

Chins i superset med straight arm pulldown
5 + 30 x 8

Hantelpress i superset med cc
44 x 4 + 30 x 6

Chins i superset med straight arm pulldown
4 + 30 x 8

Hantelpress i superset med cc
41 x 4 + 30 x 5

Chins i superset med straight arm pulldown
4 + 30 x 8

Intervaller på crosstrainer: 3 stycken á 1 minut. Vad fan har man gett sig in på.

Yankeee
2007-05-06, 15:31
Lycka till, helt jävla enkelt!

Jorgen
2007-05-06, 21:31
Intervaller på crosstrainer:[/B] 3 stycken á 1 minut. Vad fan har man gett sig in på.

Skyll dig själv. *slap*

Snake
2007-05-06, 21:43
Kör hårt, tjockis! *flex*

eleni
2007-05-06, 21:54
Bilder? *popcorn*

no1fitness
2007-05-07, 02:44
Lycka till med bantningen. :)
3 intervaller ? :D
Någon behöver förbättra sin kondis. *whistle*

Grymt pass förresten.

bertbert
2007-05-07, 07:01
Bild? *popcorn* *popcorn* *popcorn*

Jay-Z
2007-05-07, 07:41
Lycka till, helt jävla enkelt!
Tack, jag kommer att leverera.

Skyll dig själv.
Kan inte säga emot.

Kör hårt, tjockis! *flex*
Zup, nkka.

Bilder? *popcorn*

Bild? *popcorn* *popcorn* *popcorn*


Tänkte fota igår för den yttersta förnedringen, men OggeP hann inte dyka upp på gymmet. Lovar att fixa det denna vecka.

AFanatic
2007-05-07, 07:58
Nice viktväktar'n!

Sjuka supersets. *spy*

Säg till om du vill ta bilder, I'll bring the cam!

mini
2007-05-07, 08:01
Du hade ju en grym bild på rutorna när du var i strålande form också. Lägg gärna upp den också. Målbild osv.
Lycka till, du har ju gjort det förr, det blir en promenad i parken (eller, typ.)

bertbert
2007-05-07, 08:18
Intressant upplägg. Hur lång tid tar det att bränna av ett sådant pass (styrkedelen alltså)?

Bartman
2007-05-07, 08:39
Lycka till nu! Du kan om du vill!:hbang:

Jay-Z
2007-05-07, 09:00
Nice viktväktar'n!

Sjuka supersets.
Säg till om du vill ta bilder, I'll bring the cam!
Blir värre idag, någon slags helkropps cirkelträning med fokus mjölksyra. Kamera på torsdag?

Du hade ju en grym bild på rutorna när du var i strålande form också. Lägg gärna upp den också. Målbild osv.
Lycka till, du har ju gjort det förr, det blir en promenad i parken (eller, typ.)
Denna bild? Ja, det blir en promenad i parken, men inga promenader, eller nåt.
Hoppas jag är lite mindre tanig i år. :)

http://img299.imageshack.us/img299/9852/img0103small9ld.jpg

Intressant upplägg. Hur lång tid tar det att bränna av ett sådant pass (styrkedelen alltså)?
45 minuter typ. Blir nog 6 varv imorgon.

Lycka till nu! Du kan om du vill!:hbang:

Tackar!

AFanatic
2007-05-07, 09:14
Blir värre idag, någon slags helkropps cirkelträning med fokus mjölksyra. Kamera på torsdag?

Hoppas jag är lite mindre tanig i år. :)

http://img299.imageshack.us/img299/9852/img0103small9ld.jpg


Galet.

Ok, date på torsdag. :thumbup:

Du lär vara större nu än jämfört med bilden, det kan jag säga av att bara se på dig. Du kan vara lugn. ;)

JJ
2007-05-07, 09:23
Galet.

Ok, date på torsdag. :thumbup:

Du lär vara större nu än jämfört med bilden, det kan jag säga av att bara se på dig. Du kan vara lugn. ;)

Han lyckas nog deffa bort det mesta som vanligt. Eller?

Runda Grodan
2007-05-07, 10:00
Ser bra ut på den gamla bilden. Den har jag missat tidigare tror jag. Lycka till och hoppas du får upp bilder på utgångsläget för denna deff.

Pinglan
2007-05-07, 10:14
Ser bra ut på den gamla bilden. Den har jag missat tidigare tror jag. Lycka till och hoppas du får upp bilder på utgångsläget för denna deff.

+1 :thumbup:

Härligt med deffprojekt! Jag ska också gå ner runt 10kg, ska vi tävla *popcorn* :D

Kör hårt :hbang:

Vanni
2007-05-07, 10:54
Orkade du inte gå upp till 100 kg ? Jag är nära till att behöva köpa ny gaderob men snart blir det ändring på det.

Hahahhaha visst har man dålig kondis när man är fet tell me about it *gah!*

AFanatic
2007-05-07, 18:57
Han lyckas nog deffa bort det mesta som vanligt. Eller?

Haha ja. Det får vi väl hoppas, eller? :D

Cilia
2007-05-07, 18:58
Ser bra ut på den gamla bilden.

Lite mager kanske?

Ryska_raketen
2007-05-07, 18:59
Fan vad söt du är Jay! Man vill liksom bara gosa med dig! Ser bra ut, kör hårt!!

melancoolio
2007-05-07, 19:18
Lite mager kanske?

Fan! Jag som hört att Jay är lite tänd på dig....

Jay-Z
2007-05-07, 19:19
Han lyckas nog deffa bort det mesta som vanligt. Eller?
Åjo, det ska vi nog allt lyckas med detta år också.

Ser bra ut på den gamla bilden. Den har jag missat tidigare tror jag. Lycka till och hoppas du får upp bilder på utgångsläget för denna deff.
Närå, den har du sett. Tror du till och med kommenterade den.

+1
Härligt med deffprojekt! Jag ska också gå ner runt 10kg, ska vi tävla
Kör hårt
Coolt! Det värsta är väl att du blir betydligt hårdare än mig på de tio kilona. När ska du vara färdig?

Orkade du inte gå upp till 100 kg ? Jag är nära till att behöva köpa ny gaderob men snart blir det ändring på det.

Alltså, när midjemåttet och bröstmåttet är identiska...då...måste man göra något åt det.

Lite mager kanske?
Lite är en underdrift. Får börja med högvolym.


Fan vad söt du är Jay! Man vill liksom bara gosa med dig! Ser bra ut, kör hårt!!

Du kan få tafsa i slutet av sommaren - det lovar jag.

Jay-Z
2007-05-07, 19:26
Dag 2

Vad intressant att magen reagerar när den får sk nyttig kost. Den lever röv(are) och har sig. En annan intressant aspekt med att banta är att man, iaf initialt, blir så mycket piggare.

Dagens träning var nån slags mjölksyrecirkelträning (se där, ett nytt ord).

Först körde jag tre varv på den här banan utan pauser, 12-15 reps
Bänkpress
Benspark
Skivstångsrodd
Lårcurl
Crunches

Därefter tre varv på detta utan pauser, 15-20 reps
Bröstpress
Benpress
Latsdrag
Lårcurl
Crunches

Avslutade med 20 minuter cykel. Hela det där mjölksyretjofräset ska tydligen vara bra. Säkert bs, men samtidigt något jag behöver träna på.

Kost - så här kommer det se ut för det mesta.
Frukost
Betadrain
3 dl fil
1 dl Start light
1 dl björnbär
glas mjölk
Två knäckebröd + skinka

Mellanmål
Doublepro 45 gram

Lunch
Fisksoppa + bröd

Mellanmål
Knäckebröd + makrill

Innan träning
Esafrog, kreatin, beta-alanin, betadrain

Efter träning
Esafrog, kreatin, betaalanin, malto 50 gram

Middag
Kött, potatis och tomat.
Mjölk.

Innan säng
Double Pro 45 gram + cashew

Bartman
2007-05-07, 20:39
Usch det där passet lät jobbigt.*spy*

Träna någon dag?

Pinglan
2007-05-08, 06:49
Coolt! Det värsta är väl att du blir betydligt hårdare än mig på de tio kilona. När ska du vara färdig?
Jag vet inte....jag vill skala bort några kg till (har redan tappat 2) innan sommaren men sedan är det ingen brådska egentligen...tänkte kanske vara med på Body´s fototävling då är det 1 dec som är sista inlämningsdag...väntar nog så länge som möjligt med att lämna in bilder för att ha så lång tid som möjligt för överkroppsträning....hur ser planan ut för dig? När ska du vara klar?

Cilia
2007-05-08, 06:55
Vilken jäkla frukost du drog till med.
lät gått men varför kör du på start?
är inte det typ som att äta godis eller kaksmulor?

Mirre
2007-05-08, 07:40
Inte Start light. Det är namnam. *drool* På dieten kan man ha det som snacks.
Kom igen nu Jay - vi har lika mkt att banta bort så från idag bjuder jag dig på ett försprång på ca 60 dagar, sedan ska jag komma ifatt dig. :devil:

Jay-Z
2007-05-08, 08:00
Jag vet inte....jag vill skala bort några kg till (har redan tappat 2) innan sommaren men sedan är det ingen brådska egentligen...tänkte kanske vara med på Body´s fototävling då är det 1 dec som är sista inlämningsdag...väntar nog så länge som möjligt med att lämna in bilder för att ha så lång tid som möjligt för överkroppsträning....hur ser planan ut för dig? När ska du vara klar?

Du lär vinna den fototävlingen rätt lätt tror jag.
Bra om du är i form runt december. Ska bli kul att se dig på Lucia.

Jag kommer köra till det ser bra ut. Men runt 80 känns som ett bra mål. Runt 13-14 kilo tutti frutti.


Vilken jäkla frukost du drog till med.
lät gått men varför kör du på start?
är inte det typ som att äta godis eller kaksmulor?

Start Light är som sagt helt okej, inte så mycket socker et al. Sedan är det gott.

Inte Start light. Det är namnam. *drool* På dieten kan man ha det som snacks.
Kom igen nu Jay - vi har lika mkt att banta bort så från idag bjuder jag dig på ett försprång på ca 60 dagar, sedan ska jag komma ifatt dig. :devil:

Åh, celebert besök! Start Light gör att dagen får en bra start.

På 60 dagar har jag nog tappat mina 10 kilon. :devil: (hoppas jag inte får äta upp mina ord). Fast i slutändan blir du nog en 100 gånger hårdare än jag. Du är grym på att bli hård.

Hur lång blir din SM-deff? Kan. Inte. Tänka. Lär. Mig. Deffa. Jelp.

Mirre
2007-05-08, 08:22
Du lär vinna den fototävlingen rätt lätt tror jag.
Bra om du är i form runt december. Ska bli kul att se dig på Lucia.

Jag kommer köra till det ser bra ut. Men runt 80 känns som ett bra mål. Runt 13-14 kilo tutti frutti.




Start Light är som sagt helt okej, inte så mycket socker et al. Sedan är det gott.



Åh, celebert besök! Start Light gör att dagen får en bra start.

På 60 dagar har jag nog tappat mina 10 kilon. :devil: (hoppas jag inte får äta upp mina ord). Fast i slutändan blir du nog en 100 gånger hårdare än jag. Du är grym på att bli hård.

Hur lång blir din SM-deff? Kan. Inte. Tänka. Lär. Mig. Deffa. Jelp.

Jag startar med minideff i juni där jag ska ner 3 kg eftersom jag åker till Kroatien 9-30 juli och vill unna mig god mat och vin så blir det till att endast hålla vikten denna period. Så från 30 juli - oktober (10v) så är det fullt race där resterande 6 kg ska bort.

AFanatic
2007-05-08, 08:37
Dag 2 gjorde att jag blev duktigt inspirerad. Tack! :)

Jay-Z
2007-05-08, 08:48
Jag startar med minideff i juni där jag ska ner 3 kg eftersom jag åker till Kroatien 9-30 juli och vill unna mig god mat och vin så blir det till att endast hålla vikten denna period. Så från 30 juli - oktober (10v) så är det fullt race där resterande 6 kg ska bort.

Det går säkert suveränt. Du hade gjort stora framsteg på din förra tävling - hoppas du har gjort lika stora även denna gång. :thumbup:
Jag har varit i Pula i Kroatien - det var fint.

Dag 2 gjorde att jag blev duktigt inspirerad. Tack! :)

Att jag öht tog mig till dag 2? :D

Vad pigg man blir på diet - och trött dagen efter. Coffee ftw!

JJ
2007-05-08, 09:06
Jag kommer köra till det ser bra ut. Men runt 80 känns som ett bra mål. Runt 13-14 kilo tutti frutti.

Vad vägde du förra året då du tog bilden?

Jay-Z
2007-05-08, 09:15
Vad vägde du förra året då du tog bilden?

Runt 75. :/

mystic[-_-]
2007-05-08, 09:25
Jay the man kommer följa denna :thumbup:

Jay-Z
2007-05-08, 09:27
;2277798']Jay the man kommer följa denna :thumbup:


Bäst för dig! :D

bertbert
2007-05-08, 09:55
Dag 2

Först körde jag tre varv på den här banan utan pauser, 12-15 reps
Bänkpress
Benspark
Skivstångsrodd
Lårcurl
Crunches

Därefter tre varv på detta utan pauser, 15-20 reps
Bröstpress
Benpress
Latsdrag
Lårcurl
Crunches


*spy*

JJ
2007-05-08, 10:36
Runt 75. :/

Då låter 80 som ett bra mål.

Mirre
2007-05-08, 12:14
Det går säkert suveränt. Du hade gjort stora framsteg på din förra tävling - hoppas du har gjort lika stora även denna gång. :thumbup:


tack! Större än sist, hoppas jag.:)

Jay-Z
2007-05-09, 20:11
Vilodag igår. Bra pass idag, men sjukt hungrig. Sedan lunch hade det bara blivit en proteindrink. Men jag har hört som blir hårda att det är bra att vara hungrig. Då så. Måste bli bättre på att ta med mig ett rejälare mellanmål till jobbet. Annars går kostbiten bra, men jag är rätt hungrig. Antar att det blir så när man går från att äta allt x 10 till att äta mindre -100.

Imorgon helkroppspass + intervaller.

Zombies i superset med benspark
4 x 80 & 8 x 40

GM i superset med lårcurl
60 x 6 & 8 x 40

Zombies i superset med benspark
5 x 80 & 8 x 40

GM i superset med lårcurl
60 x 6 & 8 x 40

Hacklift i i superset med benspark
70 x 7 & 6 x 40

Raka mark i superset med lårcurl
46 x 7 & 8 x 40

Hacklift i i superset med benspark
70 x 9 & 6 x 40

Raka mark i superset med lårcurl
46 x 7 & 7 x 40

Hacklift i i superset med benspark
100 x 4 & 6 x 40

Raka mark i superset med lårcurl
46 x 7 & 6 x 40

Vader
10 set

melancoolio
2007-05-09, 20:56
Blir helt snurrig av det du skriver.

Är det någon form av cirkelträning?

Jay-Z
2007-05-09, 21:01
Blir helt snurrig av det du skriver.

Är det någon form av cirkelträning?


Alternerar mellan framsida och baksida. Ett superset framsida och sedan vila och därefter ett superset baksida. Så konstigt är det väl inte? Enbart underkropp, ingen cirkelträning. :)

melancoolio
2007-05-09, 21:04
Alternerar mellan framsida och baksida. Ett superset framsida och sedan vila och därefter ett superset baksida. Så konstigt är det väl inte? Enbart underkropp, ingen cirkelträning. :)

Ok. Ett sånt upplägg skulle aldrig gå att köra på nått av gymmen jag tränar på. Där kan man inte uppehålla mer än en maskin/skivstång åt gången.

Nej då var det inte så konstigt. Hoppas du får bra tryck!

Jay-Z
2007-05-11, 09:41
Dag 5

Kunde inte rapportera passet igår då min dator slutade att fungera. Så det får bli jobbdatorn som drar lasset.

Gårdagens träning var också mjölksyrecirkelträning.

Först körde jag tre varv på den här banan utan vila, 15 reps och sedan på nästa övning. Höjda vikter och mer mjölksyra jämfört med måndagens pass.

Bänkpress
Benspark
Skivstångsrodd
Lårcurl
Crunches

1 minuts vila

Därefter tre varv på detta utan pauser, 20 reps
Axelpress
Benpress
Latsdrag
Lårcurl
Crunches

Jag tycker allt att det har hänt lite i kroppen de här dagarna. Nu är det bara 100 kvar, eller nåt. :D

Krampus
2007-05-11, 10:27
http://img299.imageshack.us/img299/9852/img0103small9ld.jpg


I´d hit it!

Jay-Z
2007-05-11, 10:28
I´d hit it!

Du kan få hitta en biffigare version i augusti. :D

Krampus
2007-05-11, 10:35
Du kan få hitta en biffigare version i augusti. :D

Yeeeeeah!! *drool*

Jay-Z
2007-05-13, 10:52
En vecka avklarad.

Vikt: Samma som för en vecka sedan, dvs 93,4
Midjemått: 3 centimeter mindre på en vecka.
Gott så.

Det känns mycket bra att ha kommit igång med bantningen. Motivationen finns där och då kan det inte gå fel.

Ryska_raketen
2007-05-13, 10:58
Boom!!*drool*

Dnepr
2007-05-13, 16:48
En vecka avklarad.

Vikt: Samma som för en vecka sedan, dvs 93,4
Midjemått: 3 centimeter mindre på en vecka.
Gott så.

Det känns mycket bra att ha kommit igång med bantningen. Motivationen finns där och då kan det inte gå fel.

Kul med en som väljer Allers-termen bantning för ovanlighetens skull - istället för BK-Deff. Första veckan måste väl ses som väldigt lyckad - det enda som överträffat det hade väl varit en liten viktuppgång. Men att hålla vikten och minska i midjan är ju lysande - men det förvånar mig inte då du verkar ha koll. Ska bli spännande att se hur (bra) detta slutar.

Jay-Z
2007-05-13, 17:53
Dag 7

Hantelpress i superset med hantelflyes
44 x 5 + 16 x 7

Stångrodd i superset med straight arm pulldown
100 x 4 + 30 x 8

Hantelpress i superset med hantelflyes
44 x 4 + 16 x 7

T-bar i superset med straight arm pulldown
90 x 5 + 30 x 8

Hantelpress i superset med hantelflyes
44 x 4 + 16 x 7

T-bar i superset med straight arm pulldown
90 x 5 + 30 x 8

Hantelpress i superset med hantelflyes
44 x 4 + 16 x 6

T-bar i superset med straight arm pulldown
90 x 5 + 40 x 8

Hantelpress i superset med hantelflyes
44 x 3 + 16 x 7

T-bar i superset med straight arm pulldown
90 x 5 + 40 x 8

Hantelpressen gick över förväntan då jag ökade från förra veckan (där jag hade skrivit fel). Aldrig kört så här med 44:orna. Rock 'n' Roll får väl säga om djupet sög. :D


Dnepr: Jag är nöjd med första veckan - särskilt då det gäller att hålla hungern borta trots att den var allerstädes närvarande. Midjemåttet är det jag har som huvudindikator vid bantning, fö har jag nog inte tillräckligt med muskler för att kalla det deff, eller så är jag tillräckligt fet för att kalla det bantning. :D
Tack för lyckönskningarna.

RR: Badabing.

Veckans mål:
Köra mer än ett intervallpass.

Dnepr
2007-05-13, 18:09
Jag inser poängen med att superseta bröstövningar - men varför varva det med ryggen däremellan?

Rock'nRoll
2007-05-13, 21:33
Fint pass idag. Inget fel på djupet i pressarna heller.

Jay-Z
2007-05-14, 13:57
Jag inser poängen med att superseta bröstövningar - men varför varva det med ryggen däremellan?


Först tänkte jag svara "det känns bra". Nu följer jag det i blindo, men efter lite eftertanke gissar jag på att han som har knepat ihop det hela (Thibideau) vill att man under deff ska fortsätta orka mata med lite tyngre vikter. Att då varva med en annan muskelgrupp gör att man får lite längre vila inför nästa bröstset, utan att vara ineffektiv med träningstiden. Det är så jag har tolkat det i alla fall. På bantning kan det nog vara bra. Försöka få så många repetioner med tungt är nog inte helt fel.


Här är länken.
(http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1499282) Jag tycker CT har många bra idéer, sedan känns väl inte allt klockrent.

AFanatic
2007-05-14, 14:13
Det här börjar likna Cilias journal i supersetande. Kanske bra skit ändå.

Jag borde väl ta och läsa den där artikeln du maila förresten...

Dnepr
2007-05-14, 14:25
Först tänkte jag svara "det känns bra". Nu följer jag det i blindo, men efter lite eftertanke gissar jag på att han som har knepat ihop det hela (Thibideau) vill att man under deff ska fortsätta orka mata med lite tyngre vikter. Att då varva med en annan muskelgrupp gör att man får lite längre vila inför nästa bröstset, utan att vara ineffektiv med träningstiden. Det är så jag har tolkat det i alla fall. På bantning kan det nog vara bra. Försöka få så många repetioner med tungt är nog inte helt fel.

Det där är säkert bra - men om målet är att försöka anasamla så mycket blod man kan i muskeln, för tillväxt - så åker väl en del bort till ryggen.

Jag vet inte mycket - men har hört att man ska köra muskler som ligger nära varandra, just för att inte blodet ska transporteras runt så mycket. Då kanske nån armmuskel hade fyllt samma funktion om det där med att inte vara ineffektiv - vilket låter super.

Men nu känns det bra - och då ska du ju fortsätta så.

Jay-Z
2007-05-14, 14:36
Men nu känns det bra - och då ska du ju fortsätta så.

Så länge jag minimerar muskelförlust är jag nöjd, mer förväntar jag mig inte under bantning.


AFan: Länken är i posten ovanför så du slipper leta efter mailet. ;)

Bartman
2007-05-16, 05:18
Du som brukar springa eller iaf brukade innan du blev...lite mindre smal. Kan du tipsa om nåt bra ställe i lkpg där man kan köpa löparskor?:)

Jay-Z
2007-05-16, 18:21
Dagens träning var mjölksyrecirkelträning.

Först körde jag tre varv på den här banan utan vila, 15 reps och sedan på nästa övning. Höjda vikter jämfört med samma pass. Kroppen vänjer sig fort.

Bänkpress
Benspark
Skivstångsrodd
Lårcurl
Crunches

1 minuts vila

Därefter tre varv på detta utan pauser, 20 reps
Axelpress
Benspark
Latsdrag
Lårcurl
Crunches

I övrigt går det riktigt bra. Känns som om kroppen svarar bra på mindre mat och det går åt rätt håll. Ingen negativ påverkan på träning, vilket iofs vore konstigt så här tidigt i bantningen. Det lustiga att när man väl blir av med lite plufs så och kör bra pass så känns bantning tråkigt och man vill bygga istället. Nåja, får göra det om två-tre månader förhoppningsvis. 80 får bli målet.

Bartman: Jag köpte mina på Stadium.

Jay-Z
2007-05-18, 18:21
Hacklift
+ 100 x 4
+ 100 x 4
+ 100 x 4

Hacklift är väldigt skön. Min nya favvo.


Benspark
40 x 8
40 x 8
50 x 6

Raka mark med hantlar
50 x 4
50 x 4
50 x 4

Liggande lårcurl
50 x 6
50 x 6
50 x 5

Vader
Typ 10 set

Har fortfarande inte tagit tag i att fota, men nån dag snart. :D
Hungern är betydligt mindre nu. Känns som om jag går ner rätt bra, därav har jag inte tagit tag i cardion så mkt. Får se på söndag hur det ligger till. Det får avgöra. Idag var jag sjukt omotiverad till banta. Man känner sig klen. Känns som om det får bli spontanträning framöver. Träna det som är kul liksom, så kanske gnistan kommer tillbaka. Kommer dock fortsätta att banta.

bertbert
2007-05-19, 19:47
Jyste pass! Men var är pilderna? *whistle*

(Försöker Jay pli smal i pilder tas?)

Jay-Z
2007-05-19, 19:49
Jyste pass! Men var är pilderna? *whistle*

(Försöker Jay pli smal i pilder tas?)

Ok, ska göra ett seriöst försök imorgon för din skull bertan. ;)

Jorgen
2007-05-19, 19:49
Ok, ska göra ett seriöst försök imorgon för din skull bertan. ;)

Bilder. *drool* *cupid* *popcorn* :em:

Jay-Z
2007-05-19, 19:50
Bilder. *drool* *cupid* :em:


Jag skrev försök. *whistle*

Jorgen
2007-05-19, 19:52
Jag skrev försök. *whistle*

BILDER !! *grr27* *gah!* *grr27* *slap*

Jay-Z
2007-05-19, 19:53
BILDER !! *grr27* *gah!* *grr27* *slap*


Jelp. Moste. Pompa. Pattarna. Imorgon.

mystic[-_-]
2007-05-19, 19:53
JAG har lagt upp bilder och du är i bättre form så inga ursäkter nu :hbang:

Jay-Z
2007-05-19, 19:54
;2302093']JAG har lagt upp bilder och du är i bättre form så inga ursäkter nu :hbang:


Eh. Tillåt mig att le. Nej? :)

Ironbabe
2007-05-19, 19:57
Jelp. Moste. Pompa. Pattarna. Imorgon.

*gah!* RATTARNA ffs!! RATTAR heter det *gah!* Och yes plizz, ta många pics från alla möjliga och omöjliga vinklar *drool*

Runda Grodan
2007-05-19, 19:57
Tycker du hackliften tar bättre än böjar/benpress? Jag har aldrig fått hackliften att fungera. Det gör mest ont i mina knän när jag kör den.

Jorgen
2007-05-19, 19:59
*gah!* RATTARNA ffs!! RATTAR heter det *gah!* Och yes plizz, ta många pics från alla möjliga och omöjliga vinklar *drool*

Back of. He´s mine. MINE! ! *flex*

Jay-Z
2007-05-19, 20:00
Tycker du hackliften tar bättre än böjar/benpress? Jag har aldrig fått hackliften att fungera. Det gör mest ont i mina knän när jag kör den.


Benpress hatar jag. Jävla skitövning.

Böj är det som tar bäst för mig - hackliften är en rätt ny bekantskap, men kommer klart tvåa. Trea är nog sissys - passande nog.

Jay-Z
2007-05-19, 20:01
*gah!* RATTARNA ffs!! RATTAR heter det *gah!* Och yes plizz, ta många pics från alla möjliga och omöjliga vinklar *drool*

Back of. He´s mine. MINE! ! *flex*


Muahahahah. They want me. They really want me. :D

Blir bara bra downlight-bilder imorgon.

Runda Grodan
2007-05-19, 20:04
Benpress hatar jag. Jävla skitövning.

Böj är det som tar bäst för mig - hackliften är en rätt ny bekantskap, men kommer klart tvåa. Trea är nog sissys - passande nog.
Jag gillar inte benpressen heller men jag tog med det i frågan eftersom så många verkar tycka att det är en bra massaövning.

Det känns som om sissys tar ganska bra men jag har inte kört det så många gånger.

Böj/frontböj och olika sorters utfall är vad jag gillar bäst. Högreps för massa, fast det har jag inte kört på ett tag.

Jorgen
2007-05-19, 20:04
Blir bara bra downlight-bilder imorgon.

Jag vet en som är expert på det där med downlight. :cool:

Men då får det vara med brottartrikå. *drool* :D

Jay-Z
2007-05-19, 20:05
Jag vet en som är expert på det där med downlight. :cool:

Men då får det vara med brottartrikå. *drool* :D

Hur tusan ska jag få tag i en brottartrikå till imorgon eftermiddag!!11 *gah!*

Andreas får sonika åka hit.

melancoolio
2007-05-19, 20:05
Säger bara SPAM. :D

bertbert
2007-05-19, 20:06
Brottartrikå! Nu börjar det likna något! :D

Jay-Z
2007-05-19, 20:08
Jag gillar inte benpressen heller men jag tog med det i frågan eftersom så många verkar tycka att det är en bra massaövning.

Det känns som om sissys tar ganska bra men jag har inte kört det så många gånger.

Böj/frontböj och olika sorters utfall är vad jag gillar bäst. Högreps för massa, fast det har jag inte kört på ett tag.

Jag mottar alla tips när det gäller benträning. Högreps gick jag faktiskt och funderade på idag, fast det är sjukt jobbigt. Splitböj kör väl du ibland också?
Utfall har jag inte kört så mycket. Borde provas på.

Jag är lite skeptisk till benpressen, vetifan men min pantade logik säger att en övning inte är så effektiv om man behöver komma upp i 2-300 kilo innan det blir jobbigt. Otroligt vetenskaplig sågning från min sida.

Ironbabe
2007-05-19, 20:09
Back of. He´s mine. MINE! ! *flex*

Självklart är han din vännen..Men du kan väl bjuda på lite ögongodis åt oss andra?? shyssta?? Vem vet, det kanske kan liva upp lite i er kärleksgrotta om Jayzan är lite busig och posar för oss *cupid*

Jay-Z
2007-05-19, 20:09
Säger bara SPAM. :D

Shhh...berätta inte får nån moderator. :D

Brottartrikå! Nu börjar det likna något! :D

Jag gillar ju wrestling så. :D

Jay-Z
2007-05-19, 20:09
SVem vet, det kanske kan liva upp lite i er kärleksgrotta om Jayzan är lite busig och posar för oss *cupid*

Har Jörgen en kärleksgrotta? Det är inte vad vi brukar kalla den...*whistle*

Runda Grodan
2007-05-19, 20:18
Jag mottar alla tips när det gäller benträning. Högreps gick jag faktiskt och funderade på idag, fast det är sjukt jobbigt. Splitböj kör väl du ibland också?
Utfall har jag inte kört så mycket. Borde provas på.

Jag är lite skeptisk till benpressen, vetifan men min pantade logik säger att en övning inte är så effektiv om man behöver komma upp i 2-300 kilo innan det blir jobbigt. Otroligt vetenskaplig sågning från min sida.
Högreps är det som har fungerat bäst för mig tror jag fast det är, som du säger, sjukt jobbigt.

Jag brukar köra ett eller två set splitböj i slutet av passet. Det är en bra övning men jag har inte haft så mycket ork och jag har dessutom försökt hålla nere volymen lite då det blir mer än ett av samma pass i veckan.

Jag tycker benpressen känns lite onaturlig på nåt sätt. Också en oerhört vetenskaplig sågning från min sida. Dessutom fungerar det inte med min rygg i den övningen på några tunga vikter och det är som du säger att man måste lassa på ganska mycket för att det ska kännas något i benpressen.

Jag har sett att du kör den del superset. Jag har gjort det ett tag nu och jag tycker det fungerar finfint. Jag läste i din journal förut att ni diskuterade huruvida det var bra att supersetta muskelgrupperna bröst och rygg. Jag ville bara säga att jag också gör det (fast jag inte skriver det jämt). Arnold gjorde ju det han med. :D

Jorgen
2007-05-19, 20:52
Självklart är han din vännen..Men du kan väl bjuda på lite ögongodis åt oss andra?? shyssta?? Vem vet, det kanske kan liva upp lite i er kärleksgrotta om Jayzan är lite busig och posar för oss *cupid*
Hmm, för din skull då. *cupid*
Har Jörgen en kärleksgrotta? Det är inte vad vi brukar kalla den...*whistle*

Shhhhhhhhhhhhh.

Jorgen
2007-05-19, 20:56
För att vara lite on topic (moderatorerna blir arga som fan annars) så det som har funkat bäst för min benutveckling är böj och benpress. Böjen lite varierande tungt (alltid djupt såklart), aldrig höga reps, men lättare vikt och ganska långsamt utförande och fokus på att verkligen trycka med låren. Får en sjuk kontakt då, något som jag (av förklarliga skäl) inte får när jag kör tyngre.
Benpressen är samma sak.

bertbert
2007-05-19, 21:32
Asså om moddisarna säger att man ska vara on topic så vågar man ju inget annat.

Det som fungerat för mig som benbyggare är i ett tidigare skede hacklift och utfall. På senare tid är kombinationen av benböj och frontböj favoriten. I mitt program (som jag tror Jay redan "tjuv"kikat på) kör jag på ena bendagen knäböj, frontböj, benspark och goda morgonar, på andra bendagen knäböj, utfall samt hacklift i smith (hit hör egentligen också raka mark, som dock körs tillsammans med vanliga mark).

Angående att superseta rygg och bröst har jag gjort det en del och jag tycker det rockar hur fett som helst. Man kan köra massor av set på kort tid och man får en mirakulös pump i hela överkroppen. Ingen negativ inverkan på resultatet. Enda skälet till att jag inte gör det just nu är att min träning är mer SL-inriktad, men med vissa byggskadade element.

bertbert
2007-05-19, 21:33
Benpressen är samma sak.

Äh, jag vet du har gått kurser med Arne och sånt, men benpress är en skitövning. Bara jobbig. :D

shadowfire
2007-05-19, 22:08
Asså om moddisarna säger att man ska vara on topic så vågar man ju inget annat.

Det som fungerat för mig som benbyggare är i ett tidigare skede hacklift och utfall. På senare tid är kombinationen av benböj och frontböj favoriten. I mitt program (som jag tror Jay redan "tjuv"kikat på) kör jag på ena bendagen knäböj, frontböj, benspark och goda morgonar, på andra bendagen knäböj, utfall samt hacklift i smith (hit hör egentligen också raka mark, som dock körs tillsammans med vanliga mark).

Angående att superseta rygg och bröst har jag gjort det en del och jag tycker det rockar hur fett som helst. Man kan köra massor av set på kort tid och man får en mirakulös pump i hela överkroppen. Ingen negativ inverkan på resultatet. Enda skälet till att jag inte gör det just nu är att min träning är mer SL-inriktad, men med vissa byggskadade element.
hur kör man hacklift i en smith?!.. jag trodde hacklift var just något man gjorde i hackliften... ?

Jay-Z
2007-05-20, 09:03
20/5
Uppdatering av vikt och mått efter 14 dagar.


Vikt:
nu: 91.4 start: 93.4

Midjemått navel:
nu: 84 cm start: 90

Midjemått under navel, aka el fettinlagring numero uno:
nu: 91 cm start: 96 cm

Jag är nöjd. Allt går enligt plan ser det ut som. :thumbup:

mystic[-_-]
2007-05-20, 09:05
Bra bra!! Det kommer bli bra när du är klar :) Nu är det dags för pics! :D

Jorgen
2007-05-20, 09:06
Det går ju riktigt bra Jayman. :thumbup:

Hur mycket av nedgången är vätska tro?

Runda Grodan
2007-05-20, 09:10
-2kg muskler på 2 veckor, det är bra jobbat! :thumbup:


Några ätarmånader inplanerade?

Jay-Z
2007-05-20, 09:13
Hur mycket av nedgången är vätska tro?

Tyst. Inte vara elak. *cry*

Vet faktiskt inte. Inte så mycket tror jag, om man nu kan känna sig fram till något sånt. Kör fortfarande på kreatin, typ ingen kardio, dricker mycket vatten och äter rätt bra med kolisar. Hmm. Svårt att säga. 42? :D

Jay-Z
2007-05-20, 09:14
-2kg muskler på 2 veckor, det är bra jobbat! :thumbup:
Några ätarmånader inplanerade?

Nä, det är två kilo insulin jag har tappat. :/

2008 blir ett ätarår.

Jay-Z
2007-05-20, 09:15
;2302741']Bra bra!! Det kommer bli bra när du är klar :) Nu är det dags för pics! :D

Höll på att missa dig. :D

Tack. Kommer köra i linne och downsyndromelight.

Termokinesen är på G nu! :hbang:

Jorgen
2007-05-20, 09:18
Tyst. Inte vara elak. *cry*

Vet faktiskt inte. Inte så mycket tror jag, om man nu kan känna sig fram till något sånt. Kör fortfarande på kreatin, typ ingen kardio, dricker mycket vatten och äter rätt bra med kolisar. Hmm. Svårt att säga. 42? :D

Det var ingen diss (faktiskt).

Har du inte dragit ner så mycket på kollisarna så lär det inte vara så mycket vätska nej. Good Job Jay!

Runda Grodan
2007-05-20, 09:19
Nä, det är två kilo insulin jag har tappat. :/

2008 blir ett ätarår.
Det låter mycket men jag är ingen expert på slin. Du kommer ju få tillbaka det ganska fort så snart du börjar med ätaråret så det är nog inget att oroa sig för.



Hur känns styrkan såhär efter två veckor? För mig brukar den kännas ganska bra i början av diet och jag brukar till och med kunna öka lite de första veckorna. Nu kör du kanske lite mindre styrkeinriktat en förut men du kanske har ett hum ändå?

Ser fram emot bilder.

Jay-Z
2007-05-20, 09:19
Det var ingen diss (faktiskt).

Har du inte dragit ner så mycket på kollisarna så lär det inte vara så mycket vätska nej. Good Job Jay!

Jag vet. (faktiskt).

50 gram per dag är väl lagom på diet? :D
Närå, skämtings åsido. It's on! Hårdast vinner. :D

Jay-Z
2007-05-20, 09:21
Hur känns styrkan såhär efter två veckor? För mig brukar den kännas ganska bra i början av diet och jag brukar till och med kunna öka lite de första veckorna. Nu kör du kanske lite mindre styrkeinriktat en förut men du kanske har ett hum ändå?

Ser fram emot bilder.

Plusett på det där. Får se efter dagens pass, men har bra tryck eller vad man kallart.

Bilder kommer. Tur att nån ser fram emot dem, för jag ser inte fram emot att ta dem.

Snake
2007-05-20, 09:30
Va duktig du är Jeeej. Bra att droppa mycket i början när du har mycket kärlek att ta av.

Jay-Z
2007-05-20, 09:39
Va duktig du är Jeeej. Bra att droppa mycket i början när du har mycket kärlek att ta av.

Exakt. Hade sugit att bara ha gått ner 1 kilo till nu. Ogillar långsamma bantningar. Crash course ftw.

Hur går din diet?

Jay-Z
2007-05-20, 17:28
Bra pass idag!

Hantelpress
44 x 4
46 x 4
46 x 4
46 x 3

Chins
5, 5, 5, 4

Sidolyft
13 x 7
19 x 6
13 x 12

Hantelsträck bakom huvudet
36 x 5
36 x 5

i superset med stångcurl
40 x 7
42,5 x 5

Den utlovade bilden.

http://img159.imageshack.us/img159/2051/dsc00500zc2.jpg

Runda Grodan
2007-05-20, 17:31
Cheezus, nog har du lagt på dig alltid! :eek:



Du ser ju riktigt grov ut men kanske lite slät.

Rock'nRoll
2007-05-20, 17:32
Dom avklädda då? :(

Jorgen
2007-05-20, 17:32
Bra bild, man ser massor. *gah!*

Nåja, du har biffat till dig rätt bra må jag säga. Trots den obefintliga downlighten. :thumbup: för det.

melancoolio
2007-05-20, 17:36
Ser bra ut. Se nu till att behålla massan hela bantningen :hbang: *flex*

mystic[-_-]
2007-05-20, 17:39
Bitigt Jay!

AFanatic
2007-05-20, 18:05
Fan Micke...ser sjukt bra ut. Du är större än jag vad jag hade för mig att du var. Hyffsat weird men att se ngn (som man ser så ofta) på bild gör att man får lite perspektiv på fysiken, faktiskt. Låter kanske flummigt men ta det som en komplimang.

Snake
2007-05-20, 18:24
Jeeevlar, bra tryck i gunsen där ja.

Dålig måne dock.

Bartman
2007-05-20, 19:43
Shit vad grov du såg ut. Du ser ju till och med grövre ut än i verkligheten.:D

Yankeee
2007-05-20, 19:44
Skit i deffen för faaaaaaaaaaaaaaan.

bertbert
2007-05-20, 19:47
Grova armar! Men jag trodde du skulle vara fetare med tanke på vad du skrev i min journal. :) Det blir nog bra det där.

Benbild? :D

bertbert
2007-05-20, 19:54
hur kör man hacklift i en smith?!.. jag trodde hacklift var just något man gjorde i hackliften... ?

Ja, då gör jag vad vissa skulle kalla knäböj i smithen. Jag sätter fötterna något framför neutralt läge under stången. En del vill jämföra övningen med fria knäböj men eftersom man kan trycka bakåt lite hur som helst mot stången och man inte behöver hålla balansen är övningen egentligen som hacklift. Fast jag tycker då att den är mycket trevligare i smith.

Cilia
2007-05-20, 21:17
morfad bild?

Pinglan
2007-05-21, 08:41
OJ! Grov :hbang:

Dnepr
2007-05-22, 23:16
Jag är lite skeptisk till benpressen, vetifan men min pantade logik säger att en övning inte är så effektiv om man behöver komma upp i 2-300 kilo innan det blir jobbigt. Otroligt vetenskaplig sågning från min sida.

Kan förstå din skepsis - men ändå inte. Det är ju i den övningen, eller i det läget som alla är som starkast. Därav den tillsynes höga vikten. Det är ju väldigt många "stora" namn som kör den övningen och det tycker iaf säger en del om den. Att köra riktigt djupa benpressar, strikt, tycker iaf jag tar jävligt bra.

Så att döma ut en övning bara för att det krävs mycket vikt - är mer roligt - än vetenskapligt :)

Jay-Z
2007-05-24, 07:49
Knäböj
80 x 3
100 x 3
100 x 3
100 x 2 (i bottenläget "Riiiiiiiitsch" där rök brallorna. Hyfsat förvånad blev jag - samtidigt som jag tappade all spänning i kroppen).

Kändes lätt iaf. Alltid nåt. Måste nog filma böjarna någon dag för att se hur de ser ut.

Istället för fortsatt böjande blev det benspark och lårcurl i superset; 5 set. Ingen benpress tyvärr.

Avslutade med några set vader.

Gick hem med arslet hängandes ut genom byxorna.
Idag blir det intervaller.

Snake
2007-05-24, 09:42
Gött med lite spraaaaaak. Silikon i röven is teh shit tydligen :hbang:

Jay-Z
2007-05-25, 07:45
Gött med lite spraaaaaak. Silikon i röven is teh shit tydligen :hbang:

Onekligen. Jag hoppade över intervallerna igår. Det blev en lågkaloridag.

Idag blir det att stånka sig lite överkropp i alla fall.

melancoolio
2007-05-25, 07:52
Var det Perfetto brallorna som rök? :D

Anar en liten lathetstendens i journalen.

Tööööaaaacckkkk

Jay-Z
2007-05-25, 08:03
Var det Perfetto brallorna som rök? :D

Anar en liten lathetstendens i journalen.


Japp, det var de som rök. :D

Du anar rätt. Kanske ligger lite för lågt?

melancoolio
2007-05-25, 08:19
Japp, det var de som rök. :D

Du anar rätt. Kanske ligger lite för lågt?

Hur lågt ligger du? Intresserad av kolisarna framförallt!

Själv gick jag ut för hårt med kardion. Tyckte att det var så kul med intervaller att jag körde lite väl hårt. Snacka om stupid :D

Jay-Z
2007-05-25, 08:20
Hur lågt ligger du? Intresserad av kolisarna framförallt!

Själv gick jag ut för hårt med kardion. Tyckte att det var så kul med intervaller att jag körde lite väl hårt. Snacka om stupid :D


Ligger nog inte så där jättelågt - men igår var en låg dag (tomt i skafferiet..haha).

200-300 gissar jag, inte lägre än 200 iaf.

Intervaller kommer - imorgon så det så. :D

melancoolio
2007-05-25, 08:23
Ligger nog inte så där jättelågt - men igår var en låg dag (tomt i skafferiet..haha).

200-300 gissar jag, inte lägre än 200 iaf.

Det låter som en vettig mängd kolisar.

Kanske är som med mig. Motivationen är inte på topp för diet här just nu. Har stirrat mig alldeles för blind på tävlingshårdhet. Ska jag ta mig dit så kommer jag bli alldeles för tunn och är det verkligen det jag vill?

Är man riktigt motiverad så brukar det gå lättare...

Mantus
2007-05-25, 13:06
...och helt plötsligt hade Jay blivit fet. Alltså inte lite småmullig och rund om kinderna - som ett sött barn. Utan fet som i köpa-ny-garderob-fet. Så nu ska jag banta. Och förhoppningsvis bli mindre fet. 10 kilo kanske?

Utgångspunkt

Kön: Fungerande
Längd: 180
Vikt: 93,4

Kosten
Den kör jag på känsla, då det brukar funka rätt bra tidigare år. Inte så mkt hokus-pokus. Det enda jag verkligen försöker få i mig varje dag är fet fisk. Det räcker nog att jag börjar äta "normalt" för att tappa rätt bra med vikt. Inga ätardagar.

.


Den här journalen hade jag missat(hur jag nu lyckats med det).


Det jobbiga är att först måste man köpa ny garderob pga alla trivselkilon och sedan får man spel för att ens byxor inte passar i midjan utan skärp.:furious:
Lycka till du kommer ha hunnit gå ned till en bra badvikt iaf till mitten av sommaren.:cool:

Jay-Z
2007-05-25, 19:03
Ska jag ta mig dit så kommer jag bli alldeles för tunn och är det verkligen det jag vill?

Är man riktigt motiverad så brukar det gå lättare...

Skit i tävlingshård. Du vet ju att du kan om du vill. Du har gjort det förut. Ta det när det behövs - istället för att riskera muskler. Tävlingshård vår 07 tycker jag låter smartare .:)

Det jobbiga är att först måste man köpa ny garderob pga alla trivselkilon och sedan får man spel för att ens byxor inte passar i midjan utan skärp.:furious:
Lycka till du kommer ha hunnit gå ned till en bra badvikt iaf till mitten av sommaren.:cool:

Jag bantar typ för att slippa köpa nytt...hehe.
Tack badvikt here I come. :D

Jay-Z
2007-05-25, 19:06
Seeeeg idag. Hade sjukt svårt att kvickna till på träningen, men det gick hyfsat ändå. Ajabaja på att inte äta frukost. :/

Känns som att det har hänt lite den här veckan. Vi får se vad mätning ger på söndag.

Hantelpress
46 x 4
46 x 4
41 x 4 + flyes 19 x 6

Bänkpress fötterna i luften
90 x 5
90 x 5
Lätt.

Chins + pronerad stångrodd
7 x 50 x 10
6 x 50 x 10
5 x 50 x 9

Lite axlar
3 set

Biceps
1 set

Triceps
1 set

AFanatic
2007-05-25, 20:18
Trööööck! Imorn! :hbang:

Runda Grodan
2007-05-25, 20:41
Bra hantelpressar!

Passa så inte armarna blir övertränade.

Brooklyn
2007-05-25, 20:44
you train foe shiznit :MrT:

Jay-Z
2007-05-26, 07:44
Bra hantelpressar!

Passa så inte armarna blir övertränade.

Tack.

Armar är sjukt tråkigt fo real.

you train foe shiznit :MrT:

Känns mest som en transportsträcka till deffen är avslutad. :D

Runda Grodan
2007-05-26, 10:12
Armar är sjukt tråkigt fo real.
Jag håller med. Jag vet inte hur många pass på raken som jag har hoppat över att köra biceps och triceps. Tror nog att armarna växer ändå av pressar och drag, fast antagligen inte lika bra.

Jay-Z
2007-05-27, 11:13
Man får stå sitt kast. :D

En centimeter runt midjan och inget på vågen. Det är veckans resultat. Och inget jag är nöjd med. Men som rubriker ovan antyder har jag inte slitit hårt denna vecka. Kosten har varit bra - träningen har varit undermålig. Nu är räkmackan slut. Lite jävlaranamma behöver plockas fram. Gräva lite i motivationspåsen.

Kommande veckas pass (korsfäst mig om det inte blir som detta).

Mån: Tungt bröst och rygg

Tis: Mjölksyreträning helkropp + 20-30 minuter cardio efter passet

Ons: Intervaller

Tor: Tungt lår/hams, vader

Fre: Vila

Lör: Mjölksyreträning helkropp + 20-30 minuter cardio efter passet

Sön: Vila

Rock'nRoll
2007-05-27, 11:19
Ser svettigt ut. Kan försöka hänga upp dig i cabelcrossen om du slackar.. Ben idag?

shadowfire
2007-05-27, 12:23
Pra inställning jaymannen.
Äckligt starka chins o hantelpressar för den delen.

Jay-Z
2007-05-27, 13:30
Ser svettigt ut. Kan försöka hänga upp dig i cabelcrossen om du slackar.. Ben idag?
Det tar jag för givet att du gör!

Nein, Pirates idag. :D


Pra inställning jaymannen.
Äckligt starka chins o hantelpressar för den delen.

Thanks.
7 chins är ju inte så mycket att hänga i julgranen. Blev nog lite svårtytt inlägg från min sida.

melancoolio
2007-05-29, 11:40
Bra press med ganska stor hantel.

Hur går det annars med bantningen. Blir det nått fräs på späcket? :hbang:

AFanatic
2007-05-29, 13:19
Äntligen! Lite rääser. Ska bli spenande att se vad som händer under den här veckan. *popcorn*

Jay-Z
2007-05-30, 07:48
Späcket fräser, förhoppningsvis.

Trenade lite igår. El överkropp.
Bänkpress
80 x 8
80 x 8
80 x 8

i superset med

Stångrodd
70 x 8
70 x 8
70 x 8

Chins
8
7
6

i superset med
Press över huvudet
3 set

Har fått en ny kostplan nu. It is the we're in a motherfucking hurry and we're bored with dieting-kostplan. Inget särskilt konstigt egentligen. Ska följas i fyra veckor, sedan cruisar jag.

Kcal: 1800
PRO: 200 gram
CHO: 40 gram
FAT: 80 gram

Tillskott:
Kalcium
Omega 3
EAA
Kreatin
Beta-alanin

Frukost
DoublePro + omega 3 2 gram + 3 dl minimjölk + 1 dl grädde 36 % + 100 gram björnbär
P: 50 C: 15 F: 40

Mellanmål:
5 gram EAA + 2, 5 Kreatin

Lunch
Kyckling 200 gram + keso 100 gram + grönsaker 400 gram + omega 3 2 gram
P: 50 C: 20 F: 10

Mellanmål:
5 gram EAA + 2, 5 Kreatin

Träning:
EAA: 10 gram + 5 g kreatin + 4 g beta

Efter träning
Kyckling 200 gram + 100 gram keso + grönsaker 400 gram + omega 3 2 gram
P: 50 C: 20 F:10

Mellanmål:
5 gram EAA + 2, 5 Kreatin

Kväll
Omelett, 150 gram ägg + 200 gram skinka + grönsaker 200 gram
P: 50 C: 20 F: 20

Snake
2007-05-30, 07:53
Boooyaaa det var inte mycket kolhydrater där inte. Intressant att se om du orkar prestera något på gymmet samt återhämtar dig med ett sånt litet intag.

melancoolio
2007-05-30, 07:56
Shit pommes fritt.

Det där såg tufft ut for real.

Jay-Z
2007-05-30, 08:04
Boooyaaa det var inte mycket kolhydrater där inte. Intressant att se om du orkar prestera något på gymmet samt återhämtar dig med ett sånt litet intag.
Mja, med den lågvolymen jag kör så....:D

Shit pommes fritt.

Det där såg tufft ut for real.

Jag gillar lågkolhydratsdieter. Brukar bli rätt skärpt och alert.
Har gjort värre/mer idiotiska saker, 20 dagar med bara protteshakes.

EAA + kreatin blir nog viktigt för att undvika muskelmassa + lite fuel för hjärnan.

Var 14 dag blir det lite refeed med fokus kolhydrater.

melancoolio
2007-05-30, 08:12
Jävla skumt hur olika man fungerar. Jag måste äta massor av kolhydrater för att inte försvinna. :D

Är kul att se och läsa om hur olika vi fungerar. Blir att man rynkar åt näsan åt vissa experters diskussioner om diet här på plankan.

Runda Grodan
2007-05-30, 12:45
Jag är inte direkt avundsjuk på din kostplan. Vet du hur mycket energiminus det blir på ett ungefär?


Din Velocity Diet som du körde förut måste ha varit hemsk. :D

Jay-Z
2007-05-30, 12:49
Jag är inte direkt avundsjuk på din kostplan. Vet du hur mycket energiminus det blir på ett ungefär?


Din Velocity Diet som du körde förut måste ha varit hemsk. :D


Det borde vara runt 1000-1500 beroende på aktivitetsnivå.

VD var sjukt jobbig. Detta är en promenad i parken jämförelsevis. :D

HookersUnited
2007-05-30, 12:50
Sejtan vad du vuxit till dig karl.

Frantic
2007-05-30, 12:52
EAA + kreatin blir nog viktigt för att undvika muskelmassa



Say what?

Runda Grodan
2007-05-30, 12:54
Det borde vara runt 1000-1500 beroende på aktivitetsnivå.

VD var sjukt jobbig. Detta är en promenad i parken jämförelsevis. :D
Åh fy tusan. Nog för att Velocity Diet måste ha varit jävligt men det blir nog ingen "promenad i parken" med nuvarande kostupplägg heller. Jag förstår dock att du går ut hårt, lika bra att göra det så slipper man hålla på så länge.

Jay-Z
2007-05-30, 12:54
Sejtan vad du vuxit till dig karl.
Fett är bra volym. *fnizz*



Say what?

Ja, det är ju klart prio ett. :D

Förlust ska det såklart stå.

Åh fy tusan. Nog för att Velocity Diet måste ha varit jävligt men det blir nog ingen "promenad i parken" med nuvarande kostupplägg heller. Jag förstår dock att du går ut hårt, lika bra att göra det så slipper man hålla på så länge.
Exakt. En månad får räcka. Eventuell förlust av muskelmassa kommer nog snart tillbaka. Blir även lättare att fasa in i en "vanlig" diet sedan.

Jay-Z
2007-06-03, 16:48
Hantelpress i superset med hantelflyes
46 x 4 + 13 x 8
46 x 3 + 13 x 7
46 x 2 + 13 x 7

Hantelrodd i superset med liggande hantelrodd
46 x 6 + 20 x 8
46 x 6 + 20 x 8
46 x 6 + 20 x 8

Sittande sidolyft
2 set

Var rätt spyfärdig och flåsig efter detta. Veckan med lågt intag har gått bra. Troligtvis kommer jag på mina tunga träningsdagar, som idag och bendagen, äta mer kolhydrater. Det blir sammanlagt två dagar i veckan med lite mer kolhydrater alltså. Invägning blir imorgon för att det ska stämma hyfsat med tidigare invägningar, dvs vad jag har ätit dagen innan. Flubbret på magen känns mycket lösare nu.

Runda Grodan
2007-06-03, 17:17
Kan nog vara bra att öka kolisarna om du känner dig spyfärdig. Det var inte så jättestor volym på passet men jag antar att du pressade dig rejält. Kör hårt. :)

Jay-Z
2007-06-04, 08:31
Kan nog vara bra att öka kolisarna om du känner dig spyfärdig. Det var inte så jättestor volym på passet men jag antar att du pressade dig rejält. Kör hårt. :)

Jo, som tusan. Det var ett tungt pass, intensivt utav bara fan.


Uppdatering vikt: 88,7 nu -
Uppdatering av vikt och mått efter 4 veckor dagar.


Vikt:
nu: 87.7 start: 93.4

Midjemått navel:
nu: 82 cm start: 90

Midjemått under navel, aka el fettinlagring numero uno:
nu: 86 cm start: 96 cm
viktminskningen går i tvåveckorshopp. Vips så släpper det.
Rätt håll iaf och styrkan är kvar. Matade in lite mer kolisar igår kväll, men det hade inte påverkat morgonvikten. Nu kör vi.

melancoolio
2007-06-05, 12:47
Kul att det går framåt. Av siffrorna att dömma :)

Bra bantat kompis :thumbup:

Jay-Z
2007-06-05, 12:49
Kul att det går framåt. Av siffrorna att dömma :)

Bra bantat kompis :thumbup:

Jo, jag köpte en kamera idag också för att kunna dokumentera bättre. Sånt är bra för motivationen.

Förra veckan var rätt tuff ska erkännas, känns lättare nu. Benpass idag.

Pez
2007-06-05, 16:06
Av döma av måtten så går det ju riktigt bra för dig JayZzz. :thumbup:

melancoolio
2007-06-05, 20:21
Jo, jag köpte en kamera idag också för att kunna dokumentera bättre. Sånt är bra för motivationen.

Förra veckan var rätt tuff ska erkännas, känns lättare nu. Benpass idag.

Hoppas att det innebär mer bilder i din journal :)

Tyvärr så får man ju inte fota där jag tränar. (bra ursäkt för att slippa lägga upp bilder på mig) *whistle*

Kör hårt och ge benen vad dom tål.

Jay-Z
2007-06-05, 21:30
Hoppas att det innebär mer bilder i din journal :)


Jag ångrar mig redan. :D

Av döma av måtten så går det ju riktigt bra för dig JayZzz. :thumbup:

Det tuffar på bra nu - snart börjar jag nog också se det på kroppen också. :)


Dagens pass var ben. Värmde lite i böj och kände ont i ljumsken så det fick bli väldigt lätt och explosivt istället. Provade även lite ryckböj med bara stången. Gick rätt bra när jag slutade kolla i spegeln. Kul var det iaf. Därefter fick det bli lite benspark. Och avslutade med baksida lår med goodmornings och liggande lårcurl. Inget superpass direkt, men nog tillräckligt. :D

Rock'nRoll
2007-06-10, 00:05
Va ett tag man såg dig på GB nu, deffen verkar ju flyta på i alla fall. Ska du inte börja äta snart igen? (Det har jag gjort :) )

Krampus
2007-06-10, 00:37
Uppdatering vikt: 88,7 nu -
Uppdatering av vikt och mått efter 4 veckor dagar.


Vikt:
nu: 87.7 start: 93.4

Midjemått navel:
nu: 82 cm start: 90

Midjemått under navel, aka el fettinlagring numero uno:
nu: 86 cm start: 96 cm


Cam? :em:

Jay-Z
2007-06-11, 07:39
Ont i halsen i helgen. Jete. Kul. Har små känningar idag. Ligga på kaloriunderskott, ha ont i halsen och inte styrketräna låter som en bra katabol kombo. Drar upp kcal-intaget nu ett tag. Lite syrt då det har känts bra med bantning.

Uppdatering av vikt och mått efter 5 veckor .
Uppdatering vikt: 88,7 Oförändrat från förra veckan.


Vikt:
nu: 87.7 start: 93.4

Midjemått navel:
nu: 80.5 cm start: 90

Midjemått under navel, aka el fettinlagring numero uno:
nu: 84 cm start: 96 cm

melancoolio
2007-06-13, 19:49
Yo dude.

Hur går det för dig. Frisk eller fortfarande sjuk....

Banta lugnt!

Jay-Z
2007-06-16, 15:32
Comeback efter en vecka med vila och lite högre kcal-intag. Ett skönt och rätt behagligt pass. Ska öka vikterna nästa gång.

Hantelpressar
41 x 6
41 x 6
41 x 5

Lutande flyes
13 x 8
13 x 7
Jag går sjukt djup, I say.

Styrkevändning + militärpress
50 x 7
50 x 6
50 x 4

i superset med lutande sidolyft på bänk.
7 x 8
7 x 7
7 x 6
Alltså, jag sitter bakåtlutad på bänken. Jobbig övning. Känns bra.

Pushdowns
3 set

Dragdag imorgon. Funderar på klänning.

bertbert
2007-06-16, 20:16
Dragdag imorgon. Funderar på klänning.

:laugh: Kul! Iallafall efter ett par glas rödtjut....

Jay-Z
2007-06-17, 16:46
Komma igång-pass för ryggen

Stångrodd pronerat grepp
70 x 6
70 x 5
70 x 5

i superset med enhandsgräsklipparen. Kan inte ens förklara hur man gör den.
8, 8, 8

Chins
6, 5, 4

Pulldown raka armar
2 set

Biceps
2 set

mystic[-_-]
2007-06-17, 17:21
Pra midjemått!

Jay-Z
2007-06-17, 17:22
;2360559']Pra midjemått!


Pra bikkepsavatar!

Runda Grodan
2007-06-17, 17:23
Hur känns det i kroppen, börjar du bli sliten ännu?

Ryska_raketen
2007-06-17, 17:23
Bra bantat!

Jay-Z
2007-06-17, 17:27
Hur känns det i kroppen, börjar du bli sliten ännu?

Nä, har vilat en dryg vecka och ökat kcal-intaget, så det vore ju skam om jag var sliten. :D

Bra bantat!

Bra snok!

Ryska_raketen
2007-06-17, 17:37
Bra snok!

:( så jävla taskig! Jag har en fin käke om inte annat!

Jay-Z
2007-06-18, 07:48
Uppdatering vikt: 87.2
Uppdatering av vikt och mått efter 6 veckor


Vikt:
nu: 87.2 start: 93.4

Midjemått navel:
nu: 80 cm start: 90

Midjemått under navel, aka el fettinlagring numero uno:
nu: 85 cm start: 96 cm

Vanni
2007-06-18, 07:50
Upp med lite pics !!! Bra vikt nergång.

Jay-Z
2007-06-18, 08:05
Upp med lite pics !!! Bra vikt nergång.
Tack.

Ja, när Webbhallen får tummen ur och skickar min kamera kommer det bilder. :thumbup:

AFanatic
2007-06-18, 09:38
Fint där Musse, det går framåt. Många cm på de där kilona.

Ring o klaga, det var ju längesedan du beställde camen? :MrT:

bertbert
2007-06-18, 10:48
Uppdatering vikt: 87.2
Uppdatering av vikt och mått efter 6 veckor


Vikt:
nu: 87.2 start: 93.4

Midjemått navel:
nu: 80 cm start: 90

Midjemått under navel, aka el fettinlagring numero uno:
nu: 85 cm start: 96 cm

Min midja under navel 88 cm @ 94 kg. :D

Jay-Z
2007-06-18, 11:41
Fint där Musse, det går framåt. Många cm på de där kilona.

Ring o klaga, det var ju längesedan du beställde camen? :MrT:

Tack, men Musse? Is we doing crack? 10 centimeter kvar till riktigt bra form.

Min midja under navel 88 cm @ 94 kg. :D

Det är väl bra mått? :)

bertbert
2007-06-18, 13:18
Det är väl bra mått? :)

Njae, ligger på 79-80 i en form jag trivs med. Men med min nuvarande SL-inriktning är det knappast relevant.

Jay-Z
2007-06-18, 17:35
Soft pass idag.

Hacksquatmaskin
80 x 8
110 x 4
110 x 4

Benspark
40 x 8
40 x 8
50 x 5

Liggande lårcurl
40 x 5
45 x 5
50 x 5
55 x 5
60 x 5

melancoolio
2007-06-18, 19:09
Soft pass?

Ser ut som ok vikter i hacken man!

Bra mått för din vikt med. Den där jävla kameran får ta och dyka upp snart *rolleyes*

Jay-Z
2007-06-19, 06:15
Soft pass?

Ser ut som ok vikter i hacken man!

Bra mått för din vikt med. Den där jävla kameran får ta och dyka upp snart *rolleyes*

Ja, det var ju inga monsterset till antalet direkt. Hacken får bli min grej. :D

Jag är fan förbannad på Webbhallen - funderar på att avboka köpet och handla något annat istället. Vore kul att ha kameran innan semestern. Beställde trots allt för några veckor sen...

Ps. söndag it's on...

Jay-Z
2007-06-20, 17:36
Bänkpress mot halsen i smith
+ 70 x 5
+ 70 x 5
+ 70 x 5

Breda dips fötterna framför kroppen
7
8

Sittande sidolyft
3 set 15 reps

Sittande hantelsträck
34 x 6
16 x 5 & 5 (1-hands)

GymTT
2007-06-20, 18:35
bra styrka! visst är den härlig? bänkpressen mot halsen? gillar den skarpt också.

Jay-Z
2007-06-20, 18:35
bra styrka! visst är den härlig? bänkpressen mot halsen? gillar den skarpt också.

Ja, den är riktigt skön. Bra sträck.

GymTT
2007-06-20, 18:37
Ja, den är riktigt skön. Bra sträck.

Så sant.

har du tävlingsplaner i framtiden?

Orkar du skriva upp vad du äter en typisk dag?

mvh

Jay-Z
2007-06-20, 18:51
har du tävlingsplaner i framtiden?


Det skulle vara kul, men jag vet ej hur realistiskt det är.

Orkar du skriva upp vad du äter en typisk dag?


Det är lite olika. Just nu provar jag Grandmasters IF-upplägg. Tror jag gör det rätt.

Icke-träningsdagar:
Första målet vid lunch. 3 mål totalt. Runt 1500 kcal, mestadels protein, fett och kolhydrater från grönsaker. EAA + kreatin 2-3 gånger under dagen.

Träningsdagar
Första målet vid lunch. 2-3 mål totalt. Runt 2700 Kcal. Sedan resten av dagens kalorier efter träning inom 2-3 timmar. Övervägande kolhydrater, lagom med protein och inte så mkt fett.

Svårt att utvärdera så här tidigt, men jag går iaf inte hungrig. Fastan gör mig alert.

GymTT
2007-06-20, 18:52
Det skulle vara kul, men jag vet ej hur realistiskt det är.



Det är lite olika. Just nu provar jag Grandmasters IF-upplägg. Tror jag gör det rätt.

Icke-träningsdagar:
Första målet vid lunch. 3 mål totalt. Runt 1500 kcal, mestadels protein, fett och kolhydrater från grönsaker. EAA + kreatin 2-3 gånger under dagen.

Träningsdagar
Första målet vid lunch. 2-3 mål totalt. Runt 2700 Kcal. Sedan resten av dagens kalorier efter träning inom 2-3 timmar. Övervägande kolhydrater, lagom med protein och inte så mkt fett.

Svårt att utvärdera så här tidigt, men jag går iaf inte hungrig. Fastan gör mig alert.



Intressant! kanske något man skulle prova nästa diet.

Jay-Z
2007-06-20, 18:54
Intressant! kanske något man skulle prova nästa diet.

Går ju att prova på bulk också.

tigerofsweden
2007-06-20, 18:54
Så Jay-Z provar också IF :) Då får man ju hålla mer koll på dig!!

Jay-Z
2007-06-20, 18:57
Så Jay-Z provar också IF :) Då får man ju hålla mer koll på dig!!

Jag gled in i det så att säga. När det som varmast orkade jag inte äta och så rullade det bara på. :D

Kör du också det? Hur känns det?

tigerofsweden
2007-06-20, 18:59
Jag gled in i det så att säga. När det som varmast orkade jag inte äta och så rullade det bara på. :D

Kör du också det? Hur känns det?

Nej förstår det funkar riktigt bra nu, speciellt under diet i värmen :)

Första dagen idag och är riktigt riktigt mätt, man lär ju inte gå hungrig efter tre brakmåltider :) Jag provar det nu under uppbyggnad! Du har kollat på bloggen va? Riktigt fina ökningar av killen där.
Har du ngn uppfattning om vad som skiljer bodyrecomposition och bulk åt?

Jay-Z
2007-06-20, 19:04
Första dagen idag och är riktigt riktigt mätt, man lär ju inte gå hungrig efter tre brakmåltider :) Jag provar det nu under uppbyggnad! Du har kollat på bloggen va? Riktigt fina ökningar av killen där.


Jag är sjukt mätt efter två måltider. Blir inget mer idag. Vad ligger du på för kcal-intag?

Ja, han har ökat bra. Stor skillnad.


Har du ngn uppfattning om vad som skiljer bodyrecomposition och bulk åt?

Nej. Det är några termer som är lite luddiga för mig fortfarande inne på det forumet. Som tur är det diet för mig nu så jag behöver inte bekymra mig om terminologin på ett tag. :D

tigerofsweden
2007-06-20, 19:09
Vad ligger du på för kcal-intag?

Jag ligger på runt 2700 kcal, har svårt att få ner mer i denna värmen måste jag säga. Efter träningen vart de gainer sen splitade jag 400g nötfärs och 240g okokt pasta med 2h intervall och avrunda dagen med 125g keso på två smörgåsar :)

GymTT
2007-06-24, 14:06
din grova jäkel*popcorn*

kul att ses:thumbup:

melancoolio
2007-06-24, 15:43
Bra dundrat i vadpressen idag :hbang:

Matarazzopower. :D

Jay-Z
2007-06-24, 16:44
din grova jäkel*popcorn*

kul att ses:thumbup:
Detsamma!
Du körde på hårt idag - schysst inställning fan!

Bra dundrat i vadpressen idag :hbang:

Matarazzopower. :D

Monstervader here I come. :D


Kul pass idag på Sats Söder med idel biffar; Melancoolio, GymTT, Guiance och Action. Man blev ägd konstant.

Chins
6, 6, 6

Stångrodd
80 x 5
80 x 5
80 x 5

Latsdrag
80 x 6
90 x 6
100 x 5

Hantelrodd
53 x 5
53 x 5

Mage
4 set

Vadpress
5 x 5

Jay-Z
2007-06-26, 18:13
Hantelpress
40 x 5
43 x 4
46 x 3
40 x 5

Breda dips
7

Hantelflyes
16 x 7
16 x 7

Styrkevändning + militärpress
50 x 5
50 x 5
50 x 4

Sittande hantellyft åt sidan
8 x 12
8 x 10
8 x 8
Kort vila mellan varje set.

Triceps
3 set lollande.

Sittande vadpress
4 x 12-15

GymTT
2007-06-26, 20:33
Riktigt bra hantelpressar där!

Jay-Z
2007-06-28, 10:01
http://img175.imageshack.us/img175/6886/28junifdbkf4.jpg
Liten uppdatering. Så här är läget idag - efter drygt 7 veckor och 6 kilo.
Dags att börja träna vänsterarmen kanske. Soprent under knäna.

bertbert
2007-06-28, 10:04
Tjoho en bild!

Men du kan ju inte posta en bild utan några stats. Precis som du skriver behöver vänsterarmen och vaderna pisk som det ser ut på bilden! :D

Du har lätt för att bygga axlar och armar va? :hbang:

tigerofsweden
2007-06-28, 10:15
Oj vilka klubbor :) Skulle vilja se mer ryggvidd, och vader ;)

Jay-Z
2007-06-28, 10:15
Tjoho en bild!

Men du kan ju inte posta en bild utan några stats. Precis som du skriver behöver vänsterarmen och vaderna pisk som det ser ut på bilden! :D

Du har lätt för att bygga axlar och armar va? :hbang:

180, 87 pannor.

Blev rätt förvånad över skillnaden, förhoppningsvis är det mycket av en poseringsfråga. Bilder är bra för då ser man saker man missar annars.

Det värsta är att vaderna faktiskt har växt rätt bra, så du kan ju gissa utgångsläget.

Japp, och svårare med resten, särskilt rygg, bröst och ben. De däringa små muskelgrupperna.

Jay-Z
2007-06-28, 10:16
Oj vilka klubbor :) Skulle vilja se mer ryggvidd, och vader ;)

Tack.
You and me both. ;)

Har väldigt svårt att få fram ryggen i fdb, lurigt det där.

Cilia
2007-06-28, 10:18
och lite mer bröst kanske? men svårt att se på den bilden.
Varför är det så svårt för er att träna vader?
kör på bara.

annars tycker jag det ser mycket bättre ut än förra året.
Nu ser du lite grov ut, då såg du mer biafrasmal ut (sorry *s*)

bertbert
2007-06-28, 10:18
180, 87 pannor.

Blev rätt förvånad över skillnaden, förhoppningsvis är det mycket av en poseringsfråga. Bilder är bra för då ser man saker man missar annars.

Det värsta är att vaderna faktiskt har växt rätt bra, så du kan ju gissa utgångsläget.

Japp, och svårare med resten, särskilt rygg, bröst och ben. De däringa små muskelgrupperna.

Ok. Jag tror armskillnaden är en bild/poseringsgrej.

Att säga att du har svårt för rygg bröst ben är väl ändå en överdrift? Jag skulle säga att det du behöver jobba mest på är rygg och vader, ben och rattar är inte alls så tokiga. Vad jag kan se på denna bild.

Vi delar dock vadproblemet. Med den skillnaden att mina inte växt på alls. *gah!* :D

tigerofsweden
2007-06-28, 10:21
Tack.
You and me both. ;)

Har väldigt svårt att få fram ryggen i fdb, lurigt det där.

Det fixar du :)

Vet att du alltid haft en getingmidja, vad mäter den nu över naveln?

Runda Grodan
2007-06-28, 13:00
http://img175.imageshack.us/img175/6886/28junifdbkf4.jpg
Liten uppdatering. Så här är läget idag - efter drygt 7 veckor och 6 kilo.
Dags att börja träna vänsterarmen kanske. Soprent under knäna.
Jag bumpar bilden.

Tycker det ser stabilt ut, särskilt armarna. Som vi sade tidigare verkar vi ha lite liknande förutsättningar för att få armarna att växa på lite bekostnad av rygg. Vad jag har förstått så kör inte heller du armarna så särskilt seriöst.

Har du gjort något särskilt för att vaderna ska växa? Inte har du väl tränat dem, det vet jag inte om jag vill? :/

Lycka till fortsättningsvis!

Jay-Z
2007-06-28, 15:12
Varför är det så svårt för er att träna vader?
kör på bara.

annars tycker jag det ser mycket bättre ut än förra året.
Nu ser du lite grov ut, då såg du mer biafrasmal ut (sorry *s*)
Svårt är det väl inte. Fast bara för att man tränar något är det inte givet att det växer, iaf fungerar min kropp så.


annars tycker jag det ser mycket bättre ut än förra året.
Nu ser du lite grov ut, då såg du mer biafrasmal ut (sorry *s*)

Jao, lite grövre nu. Kan ju också vara 15 kilo fett som gör illusionen.


Att säga att du har svårt för rygg bröst ben är väl ändå en överdrift? Jag skulle säga att det du behöver jobba mest på är rygg och vader, ben och rattar är inte alls så tokiga. Vad jag kan se på denna bild.



Vader, rygg och lår är högst upp på priolistan. :thumbup:
Därefter bröst och mage, axlar är en liten eftersläntrare och armar på sista plats priomässigt.


Vet att du alltid haft en getingmidja, vad mäter den nu över naveln?

Runt 80, men behöver ner runt 72-73 för att det verkligen ska synas, men jag orkar inte deffa helhjärtat nu på semestern. Och efter semestern vill jag antagligen bygga. :D

Jag bumpar bilden.

Tycker det ser stabilt ut, särskilt armarna. Som vi sade tidigare verkar vi ha lite liknande förutsättningar för att få armarna att växa på lite bekostnad av rygg. Vad jag har förstått så kör inte heller du armarna så särskilt seriöst.

Har du gjort något särskilt för att vaderna ska växa? Inte har du väl tränat dem, det vet jag inte om jag vill? :/

Lycka till fortsättningsvis!

Tack för lyckönskningarna!
Nu ska jag iaf börja träna vänsterarmen. :D

Men du har rätt jag tränar inte armarna särskilt hårt eller seriöst. Svag är jag också.

Jag blängde på dem och hotade niiiven.

melancoolio
2007-06-28, 15:15
och lite mer bröst kanske? men svårt att se på den bilden.
Varför är det så svårt för er att träna vader?
kör på bara.


Tycker det är dags för dig att lägga upp bild på dina diamtformade ådriga vader madam! *rolleyes* :D

Kul med bilder Jay. Några kg nedgång till för att kunna göra en rättvis bedömning över hur mycket kvalitativa muskler du lagt på dig.

Jay-Z
2007-06-28, 15:18
Några kg nedgång till för att kunna göra en rättvis bedömning över hur mycket kvalitativa muskler du lagt på dig.


Det kan jag berätta redan nu. :laugh:

melancoolio
2007-06-28, 15:25
Det kan jag berätta redan nu. :laugh:

Kan du se sånt bara sådär?

Hur mycket muskler har jag förlorat detta året då du såg mig(nästan naken) i söndags?!?! :D

Jay-Z
2007-06-28, 15:27
Kan du se sånt bara sådär?


I got ze skillz. Kan konstatera att det inte var några mängder som motiverar tokbulk iaf. :D

melancoolio
2007-06-28, 15:31
I got ze skillz. Kan konstatera att det inte var några mängder som motiverar tokbulk iaf. :D

+5 till 7kg kommer jag som max försöka lägga på mig varje bulk. Resten är bara skräpvikt som man bara mår dåligt av ändå!

Nä nu blir det lite vader och intervaller ftw! :hbang:

tigerofsweden
2007-06-28, 15:35
Jay, har du ingen dubbel bicce bakifrån? Hade varit kul att se!

Jay-Z
2007-06-28, 17:24
Hacklift
90 x 5
110 x 3
110 x 3
90 x 5
Inget bälte idag, så jag tappade nån rep. :/

Benspark
3 set

Liggande lårcurl
4 set @ 5 reps 50-60

Donkeyraises
4 set @ 20 reps

tiger: Ingen vettig bild. Självutlösaren är fan stressande. Ska se om Ogge kan ta en snart.

Kimball
2007-06-28, 18:08
tiger: Ingen vettig bild. Självutlösaren är fan stressande. Ska se om Ogge kan ta en snart.

Har du inte 10 sek självutlösare? Det borde du ju hinna? *kissass*

Jay-Z
2007-06-28, 18:10
Har du inte 10 sek självutlösare? Det borde du ju hinna? *kissass*

Haha, vafan, man tycker ju det. Sen vill jag ha pump och optimalt ljus också. :D

Jay-Z
2007-06-28, 21:29
Motivation från ovan.

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=40156&stc=1&d=1183059856

Ska fan damma av det där Navy Seals-mottot nu. :hbang:

Yankeee
2007-06-28, 21:30
Sicken ära :)

Men du vet vad som gäller; kondition, svält och esapro :D

bertbert
2007-06-28, 21:31
Bra bild på jänkarn.

Jay-Z
2007-06-28, 21:32
Sicken ära :)

Men du vet vad som gäller; kondition, svält och esapro :D

Du har tydligen läst mitt dietupplägg, ja iaf de två sista punkterna. :D


Bra bild på jänkarn.


*Gnnnnnnnnnnn*

Yankeee
2007-06-28, 21:33
Du har tydligen läst mitt dietupplägg, ja iaf de två sista punkterna. :D


Haha, jag kör typ samma sak :Virro

bertbert
2007-06-28, 21:33
*Gnnnnnnnnnnn*

Kekekekekek?

Jag fattar inte...:em:

Jay-Z
2007-06-28, 21:35
Haha, jag kör typ samma sak :Virro

Har insett att jag bara kan banta på svältmode. :D


Kekekekekek?

Jag fattar inte...:em:

Du tittar en stund på TV1000 efter midnatt...då händer vad? Just det...gnnnnn.

bertbert
2007-06-28, 21:39
Jag fattar nog fortfarande inte.


Men jag börjar tro att yankee är porrskådis! *popcorn* :hbang:

Cilia
2007-06-29, 07:56
Svårt är det väl inte. Fast bara för att man tränar något är det inte givet att det växer, iaf fungerar min kropp så.

jag ska sluta vara ironisk på nätet tror jag för det går inte fram.
jag vet att det inte är så. tycker du har jobbat på bra och bra resultat

Jao, lite grövre nu. Kan ju också vara 15 kilo fett som gör illusionen.
jag är inte så lättlurad

Jay-Z
2007-07-02, 10:43
Uppdatering vikt: 85.7
Uppdatering av vikt och mått efter 8 veckor


Vikt:
nu: 85.7 start: 93.4 (-7,7)

Midjemått navel:
nu: 78 cm start: 90 (-12 cm)

Midjemått under navel, aka el fettinlagring numero uno:
nu: 83 cm start: 96 cm (-13 cm)

Vikten släpper fortfarande i tvåveckorssjok. Antagligen har det även spelat in att jag slutat med kreatin. Känns som om det går lite väl fort med viktminskningen, fast styrkan har inte minskat så jag antar att muskelförlusten hålls nere. Tyvärr kan jag väl också tycka att hårdheten inte är nära att infinna sig. Verkar iaf funka bra att dieta på IF.

mystic[-_-]
2007-07-02, 10:56
Va smal midja :hbang:

Jay-Z
2007-07-02, 10:59
;2386677']Va smal midja :hbang:

Jag drar åt hårdare och hårdare för varje vecka. :hbang:

mystic[-_-]
2007-07-02, 11:05
Jag ligger på 87.7 kg nu och har 83 midja runt naveln och 84.5 under *grr*

Jay-Z
2007-07-02, 11:31
;2386687']Jag ligger på 87.7 kg nu och har 83 midja runt naveln och 84.5 under *grr*

Du har ju större mått på allt. Ja, nästan iaf. ;)

Jo, men det är att föredra att ha två mått som är ungefär likadana. Annars får man en flaskmidja, som jag.


Lekcardio 25 min -blandat löpning, så mkt jag orkade - inte mycket, lite sprinter och promenad. Känns skönt så här nu efteråt. Får ta det med myrsteg så här i början. Nu snart dags för dagens första mål. Yummie.

Igår tränade jag rygg, men har glömt bort det mesta dock. Intensivt pass iaf.

OggeP
2007-07-02, 11:34
Bra minskningar! :thumbup:

Jag kommer att göra dig sällskap om en vecka.

Jay-Z
2007-07-02, 11:36
Bra minskningar! :thumbup:

Jag kommer att göra dig sällskap om en vecka.

Gött mos. Hur ska du köra? Som vanligt?

På lekcardion också? :)

Snake
2007-07-02, 11:38
Du har ju större mått på allt. Ja, nästan iaf. ;)



kekekeke :D

Fan va avis jag blir på alla som lyckas behålla större delen av styrkan under diet :( Jag får trösta mig med att det går/gick relativt fort att komma tillbaka på de gamla vikterna när man svidar om till kcal+ igen.

Är det 80-strecket som hägrar eller går du bara efter mått/spegel?

elan
2007-07-02, 11:42
Jisses vad du tappat runt magen hörru, bra skit! Dagens första mål så här dags? Är det någon som har semester eller tar du svältdieten ett steg för långt? ;)

Jay-Z
2007-07-02, 11:44
Fan va avis jag blir på alla som lyckas behålla större delen av styrkan under diet :( Jag får trösta mig med att det går/gick relativt fort att komma tillbaka på de gamla vikterna när man svidar om till kcal+ igen.

Är det 80-strecket som hägrar eller går du bara efter mått/spegel?


Vet inte riktigt hur det har varit tidigare år, men det känns som om jag behåller styrkan bättre nu. Kan ju också ha att göra att jag i princip nu är i samma utgångsläge som förre dieten, typ, eller så. Kör ju väldigt få set nu också, 3 på en basövning i princip, med 4-6 reps och sedan 2 set komplement 6-8 reps. På ett ungefär. Inga pumppass direkt. Förhoppningsvis kanske även IF-dieten gör att jag håller styrkan bättre.

80 hägrar nog. Känns inte som en direkt omöjlighet. Får se om jag har motivationen. Vill skapa en buffert på 5-6 kilo (utgångsläge tokladdad med kolisar), för viktuppgång. Därför måste jag nog ner på 80. Vill även jämföra med förra årets 80-kilosbilder, dvs BF-bilderna.

Jay-Z
2007-07-02, 11:46
Jisses vad du tappat runt magen hörru, bra skit! Dagens första mål så här dags? Är det någon som har semester eller tar du svältdieten ett steg för långt? ;)

Ja, känns skönt att inte var säl längre.

Semester och svältdiet is the shit!

Nja, handlar om dietupplägget: Intermittent Fasting. Du kan läsa mer här:
www.leangains.blogspot.com
Funkar bra om man gillar att äta stora portioner. :D

Bli den andra kvinnan i svenska forumvärlden att prova dieten! Givetvis är det inte bara en diet, den kan ändras efter målen man har. (LiMi är först ut).

melancoolio
2007-07-02, 11:53
Har du kollat in The Warrior Diet? Lite liknande IF fast med ett coolare namn...

elan
2007-07-02, 12:00
Ehrm...nej tack. :D Men så länge din båt flyter så har jag inga invändningar.

Jay-Z
2007-07-02, 12:16
Har du kollat in The Warrior Diet? Lite liknande IF fast med ett coolare namn...

Bär, frukt, nötter och protein under dagen, va? Och sedan ett stort mål? Inte kollat in, det var ungefär bara det jag hade hört. :D

OggeP
2007-07-02, 12:21
Gött mos. Hur ska du köra? Som vanligt?

På lekcardion också? :)

Ja det blir som vanligt, men jag kommer nog att gå ut hårdare den här gången då jag bara ska dieta i 5-7veckor.

melancoolio
2007-07-02, 12:25
Bär, frukt, nötter och protein under dagen, va? Och sedan ett stort mål? Inte kollat in, det var ungefär bara det jag hade hört. :D

Istället för total fasta så är det små proteinrika mål under dagen för att sedan frossa under 4h. Sen om det var just nötter och bär osv har jag inte någon koll på. Vad man väljer att äta är ju något man kan modifiera själv.

Har inte läst så mycket om det men jag såg likheter iaf. Båda dieterna är ju inget för mig då min magsäck inte tål så stora portioner. :)

GymTT
2007-07-02, 12:34
krigas det något här eller?*popcorn*

Jay-Z
2007-07-03, 22:10
Lite jämförelser med tidigare år/bantningar. Kika i gamla journaler och hittade en del mått som kanske är intressanta att återge:

28/02 - 2005
81.1 kilo
Navel: 80 cm
Under navel: 86 cm


12/4 - 2005
75,1 kilo
Vid navel: 73 cm
Under navel 78 cm


10/04 - 2006
79,4 kilo
Navel: 74 cm
Under navel: 77 cm


Just nu
85,7 kilo
Navel: 79 cm
Under navel: 83 cm

Väger iaf drygt 5 kilo mer med ungefär samma midjemått som för två år sedan. Jämför man dock 2006 med 2007 kan jag uppskatta att jag kommer hamna på samma midjemått vid ungefär samma vikt, om nu det blir 1 centimeter i midjan för varje kilo tappad vikt. Bulk is the shit. :D

Rock'nRoll
2007-07-03, 22:13
Bulk är verkligen THE SHIT!!!

Jay-Z
2007-07-03, 22:23
Bulk är verkligen THE SHIT!!!

No more of that crap från och med nu.


Så här såg det ut förra året 1 maj.
Vägde nog runt 77 där. Ungefär det målet jag har i år. Förhoppningsvis lite tyngre dock. :D

http://img479.imageshack.us/img479/5663/kolokollagemaj12ef.jpg

Brooklyn
2007-07-03, 22:25
satan vilken smal midja du hade när det begav sig! :hbang:

Jay-Z
2007-07-03, 22:28
satan vilken smal midja du hade när det begav sig! :hbang:

Back in the good old days. :D

supermatt
2007-07-04, 07:18
http://img175.imageshack.us/img175/6886/28junifdbkf4.jpg
Liten uppdatering. Så här är läget idag - efter drygt 7 veckor och 6 kilo.
Dags att börja träna vänsterarmen kanske. Soprent under knäna.

Fan vilka grymma ben du börjar få!
Impad! :thumbup:

elan
2007-07-04, 07:30
Fan vilka grymma ben du börjar få!
Impad! :thumbup:

It's alive! ;)

Jay-Z
2007-07-04, 08:35
Fan vilka grymma ben du börjar få!
Impad! :thumbup:
Du lär vara ikapp och förbi på tre veckor. :D

Fan, kollade lite i dina tidigare journaler. 5x5 är fan ett intressant system.

Men tack, hoppas det inte bara är fett. :em: