handdator

Visa fullständig version : Blir man bisexuell av att gymma?


Röda_Lacket
2007-05-06, 15:07
Detta är en seriös frågeställning som jag tänkt endel på. Nu när man börjat träna har jag börjat spana in killar lite överallt och jag kommer på mig själv. Går det en snygga blondin och det brevid kommer en kille i linne med stora muskler vet man inte vem man ska glo på!. Jag tänder inte sexuellt på killar men jag börjar tycka att mer och mer killar ser bra ut. Vet inte vad som har hänt men en sak är säker det började då jag började gymmade.

Kanske är samma sak för andra och kanske även tjejer?

Srednq
2007-05-06, 15:10
du blir medveten om kroppar på ett annat sätt när du tränar. ibland kollar man även in om en tjej är vältränad innan man kollar om hon har snygga bröst.

men bisexuell blir du´inte av att träna. men jag kan ju bara prata för mig själv

Jacksatan
2007-05-06, 15:13
Klart man glor med på killen. Sen att jag inte tänder på killar är en annan sak. Men jag kollar ju mer om det kommer en ferarri rullandes än om nån säckig brud raglar förbi, så det behöver som sagt inte vara nåt sexuellt.

Raggis
2007-05-06, 15:13
Jag anser att dom som inte kan bedöma samma kön, är osäkra på sig själva.

Arf Pingvin
2007-05-06, 15:15
Röda Lacket. Du är ghey.

Slartibartfast
2007-05-06, 15:16
Jag kan tycka att en kille har svinsygg fysik och jag kan ha svårt att inte glo. Kan i vissa fall vara att jag glor mera på en kille än en tjej, men jag tänder inte sexuellt på killen mera än jag gjorde innan jag började gymma, så därför har jag heller inte blivit mera bisexuell än jag var innan.

Yankeee
2007-05-06, 15:18
Snygga kroppar är godis för ögat oavsett kön.

Cerberus
2007-05-06, 15:21
jag e mer medveten om fysisk estetik :D


tycka många vanliga tjejer saknar lår(speciellt baksida) och röv :D skadad man e

Stoltz
2007-05-06, 15:21
För min del så ser jag oftare "10-poängare" i tjejform än vad jag ser en kille med "10-poängs"-fysik. Så jag tittar på killen.

Man behöver inte vara bisexuell för det, det är som att vara bi för att du tittar på någon av samma köns tatueringar.

mangemani
2007-05-06, 15:24
hmm,nope,jag glor aldrig på folk på gymmet,sköter mitt.
det är snarare tvärtom,att dom glor på mej och om dom är bisexuell eller inte,det ger jag blanka fan i,deras ensak/problem.

Pingu
2007-05-06, 15:25
klart men blir geyyy på gymmet *cupid*

-squat-
2007-05-06, 15:38
Snygga kroppar är godis för ögat oavsett kön.

eller "snygga kön är godis för ögat oavsätt kropp"?

olle lindblad
2007-05-06, 15:39
Det är klart att man som tränande blir mer medveten om andras fysik. Inget konstigt med det.

Daniel_S
2007-05-06, 15:39
Jag har inte märkt något behov av manlig kärlek. Däremot ser jag numera bara tjejer med dålig hållning, underutvecklade gluteus och spinkiga ben*gah!*

martin_vbg
2007-05-06, 16:06
Jag har inte märkt något behov av manlig kärlek. Däremot ser jag numera bara tjejer med dålig hållning, underutvecklade gluteus och spinkiga ben*gah!*

Helt sant, många tjejer som man hade attraherats av innan man började gymma är mindre iögonfallande än förr.

On topic, jag kollar in andras fysik och bedömmer den om man ser en vältränad hane men bara fysiken. Knappast så att man attraheras av personen i fråga.

Quinns har jag börjat kolla in på ett helt annat sätt än innan jag började träna. Framförallt gluteus/baksida lår *drool*

Gpajpen
2007-05-06, 16:08
kolla om någon har större biceps än sig själv är OUNDVIKLIGT i t-shirt väder.

Pez
2007-05-06, 16:18
Detta är en seriös frågeställning som jag tänkt endel på. Nu när man börjat träna har jag börjat spana in killar lite överallt och jag kommer på mig själv. Går det en snygga blondin och det brevid kommer en kille i linne med stora muskler vet man inte vem man ska glo på!. Jag tänder inte sexuellt på killar men jag börjar tycka att mer och mer killar ser bra ut. Vet inte vad som har hänt men en sak är säker det började då jag började gymmade.

Kanske är samma sak för andra och kanske även tjejer?

Varför kopplar du det till sexualitet när du själv säger att ditt intresse inte är sexuellt? Om du ser en tröja i ett skyltfönster som du finner snygg, är du tröjsexuell då?

NiXPhoenix
2007-05-06, 16:21
Känner absolut igen mig.
Kollar ofta på andra killar i jakt på muskler, -undrar hur stor den där killen egentligen är, är det muskler eller inte? Hmm, nej fan han har ju ingen rygg alls, risigt. - Oj den där killen var stor, grymt, stora ben också, måste vara seriös. Osv.

På gymmet undviker jag att glo, brukar försöka kolla lite diskret när folk kör sina set om det är någons snubbes fysik man vill titta på.

Min bild av tjejer har inte förändrats mycket alls, de få tjejer på gymmet som har en del muskler kollar man en del på för att se hur deras muskler ser ut, om nåt skulle släpa (många struntar ju helt i vissa musklergrupper) men det är också allt.

Jorgen
2007-05-06, 16:44
Snygga kroppar är godis för ögat oavsett kön.

Absolut. En snygg fysik är en snygg fysik oavsett kön.


Edit: Att sitta och dömma när en estetiskt perfekt fysik ställer sig på scenen är som julafton för mig. :)

L-Sami
2007-05-06, 16:49
Man kan vara intresserad av personer från samma kön, utan att behöva tända på dem sexuellt. Det kallas att vara homosocial, och har inget med homo eller bisexualitet att göra.

Snake
2007-05-06, 16:52
Jag var bisexuell redan innan jag började träna. Sen började jag träna med Ryska_raketen, då blev jag 100% straight.

Whistler
2007-05-06, 16:53
"Skönhet är skönhet och skall uppskattas oavsett form."
Från Whistlers evangelium, vers 3, rad 14.

"Skönhet och sexualitet kan ibland vandra hand i hand, men går inte alltid på samma stig", vers 3, rad 20


:D

Allan
2007-05-06, 16:54
Detta är en seriös frågeställning som jag tänkt en del på.



Jag var bisexuell redan innan jag började träna. Sen började jag träna med Ryska_raketen, då blev jag 100% straight.

Killen vill diskutera det seriöst. Kändes det där seriöst?

Deceiver85
2007-05-06, 16:57
Detta är en seriös frågeställning som jag tänkt endel på. Nu när man börjat träna har jag börjat spana in killar lite överallt och jag kommer på mig själv. Går det en snygga blondin och det brevid kommer en kille i linne med stora muskler vet man inte vem man ska glo på!. Jag tänder inte sexuellt på killar men jag börjar tycka att mer och mer killar ser bra ut. Vet inte vad som har hänt men en sak är säker det började då jag började gymmade.

Jag har aldrig tvekat på min (hetero)sexualitet men min dåvarande flickvän och min familj var stundtals fundersamma och oroliga över att jag pratar så mycket om "snygg manlig fysik" och tittar på träningsvideos.

sundvall
2007-05-06, 16:57
En till intressant punkt gällande andras fysiker är att när man var helt otränad så tyckte man att varje kille med någorlunda deffade 35cm armar var otroligt muskulös, det har ju ändras en hel del om man säger så.

Stoltz
2007-05-06, 17:00
En till intressant punkt gällande andras fysiker är att när man var helt otränad så tyckte man att varje kille med någorlunda deffade 35cm armar var otroligt muskulös, det har ju ändras en hel del om man säger så.

Helt rätt. Det är ofta som jag tänker "Fan, det där var ändå något..." sen tänker jag tillbaka på hur jag såg ut när jag var som mest tränad och deffad, och trots att jag är en smal räka på många sätt, så var jag fortfarande större.

Timme
2007-05-06, 17:00
Jag kan tycka att en kille har svinsygg fysik och jag kan ha svårt att inte glo. Kan i vissa fall vara att jag glor mera på en kille än en tjej, men jag tänder inte sexuellt på killen mera än jag gjorde innan jag började gymma, så därför har jag heller inte blivit mera bisexuell än jag var innan.

+1

Allan
2007-05-06, 17:01
Kan vara på sin plats att påpeka att sexualitet inte enbart styrs av utseende

Ganymedes
2007-05-06, 18:49
Detta är en seriös frågeställning som jag tänkt endel på. Nu när man börjat träna har jag börjat spana in killar lite överallt och jag kommer på mig själv.

Jag är nyfiken på vart du placerar betoningen i den meningen? På det ena sättet är du inte bi, om du bara inser att du gör si eller så. Men om du "kommer" på dig själv bara av att se en snygg kille. Tja, då är det bara att tappa tvålen direkt. :)

Själv tittar jag kanske mer på killar nu också, men min röv är exit only.

Cilia
2007-05-06, 18:53
herregud, va tror du bisexuell innebär?

Lexidos
2007-05-06, 18:56
Jag tror man blir lite bisensuell av att träna på gym :P . En snygg fysik är en snygg fysik oavsätt kön.

Ganymedes
2007-05-06, 19:03
herregud, va tror du bisexuell innebär?

Vem frågar du?

Cilia
2007-05-06, 19:04
Vem frågar du?
röda lacket så klart


jag tror hans problem började när han valde sitt nick snarare än att han började träna

Ganymedes
2007-05-06, 19:28
röda lacket så klart


jag tror hans problem började när han valde sitt nick snarare än att han började träna

Asså, ja då ställer jag samma fråga... ;)

Überbiffen
2007-05-06, 20:18
Går det en snygga blondin och det brevid kommer en kille i linne med stora muskler vet man inte vem man ska glo på!
HAHA!

Förra sommarn satt vi 3st inne i Malmö och käkade glass. Så kommer den en stor kille i svart linne som jag såklart "spanade in". När han gått förbi säger polaren "fy fan, såg du blondinen?!". Jag tänkte inte ens på att han hade sällskap.

:smash:

Röda_Lacket
2007-05-06, 20:41
Innan jag började gymma seriöst så gick man mest runt och spanade in söta tjejer. Men nu är det helt annorlunda jag spanar ofta in killar som ser grova ut. Jag tror inte jag är bisexuell då jag inte känner någon sexuelldragning till båda könen utan enbart till det kvinnliga könet.

Men något har helt klart hänt med mig sedan jag började gymma. Innan kunde man inte granska en killkropp och finna den attraktiv på samma sätt som idag. Och när jag är ute på stan spanar jag oftare in stora muskulösa killar framför söta tjejer. Många polare som jag pratar med anser detta vara gay vilket jag själv inte håller med om.

Intressant är att många verkar genomgå/genomgått samma sak som mig.

L-Sami
2007-05-06, 20:49
Innan jag började gymma seriöst så gick man mest runt och spanade in söta tjejer. Men nu är det helt annorlunda jag spanar ofta in killar som ser grova ut. Jag tror inte jag är bisexuell då jag inte känner någon sexuelldragning till båda könen utan enbart till det kvinnliga könet.

Men något har helt klart hänt med mig sedan jag började gymma. Innan kunde man inte granska en killkropp och finna den attraktiv på samma sätt som idag. Och när jag är ute på stan spanar jag oftare in stora muskulösa killar framför söta tjejer. Många polare som jag pratar med anser detta vara gay vilket jag själv inte håller med om.

Intressant är att många verkar genomgå/genomgått samma sak som mig.


Jag tror att det är vanligt att man kollar in muskler, om man själv vill se grov ut.

Pez
2007-05-06, 20:59
Innan jag började gymma seriöst så gick man mest runt och spanade in söta tjejer. Men nu är det helt annorlunda jag spanar ofta in killar som ser grova ut. Jag tror inte jag är bisexuell då jag inte känner någon sexuelldragning till båda könen utan enbart till det kvinnliga könet.

Men något har helt klart hänt med mig sedan jag började gymma. Innan kunde man inte granska en killkropp och finna den attraktiv på samma sätt som idag. Och när jag är ute på stan spanar jag oftare in stora muskulösa killar framför söta tjejer. Många polare som jag pratar med anser detta vara gay vilket jag själv inte håller med om.

Intressant är att många verkar genomgå/genomgått samma sak som mig.

Jag tror att det är vanligt att man kollar in muskler, om man själv vill se grov ut.

Om man har ett intresse så intresserar man sig såklart för det.
Vare sig det är träning, kläder, musik, konst, bilbanor eller blomsterarrangemang.
Det är väl fan inte så konstigt. :)

Sen är väl intresset av olika grad från person till person.

Det är inte så himla komplicerat.
Lackis - du är helt normal. (TM "KP - Kropp å knopp").

Röda_Lacket
2007-05-06, 21:06
Om man har ett intresse så intresserar man sig såklart för det.
Vare sig det är träning, kläder, musik, konst, bilbanor eller blomsterarrangemang.
Det är väl fan inte så konstigt. :)

Sen är väl intresset av olika grad från person till person.

Det är inte så himla komplicerat.
Lackis - du är helt normal. (TM "KP - Kropp å knopp").

Ja men omgivningen verkar inte tycka detta beteende är normalt :) inte för jag bryr mig men ändå. Om en tjej tycker en annan tjej är söt,vacker eller ser bra ut känns det mer acceptabelt. Fast inte tvärt om

Nina L
2007-05-06, 21:17
Kanske är samma sak för andra och kanske även tjejer?Jag tror tjejer är rätt vana vid att glo på tjejer, främst för att jämföra/leta fel/bli avundsjuka/samla inspiration etc. Att tjejer säger att de tycker att kvinnor har vackrare kroppar än män är en vanlig kommentar. Jag tror personligen att de där tjejerna vill ligga. :naughty: :kinky:

Ang. bisexualitet... Man måste nog börja med att tänka tanken. Sen får man se vart man hamnar. :D

Nina L
2007-05-06, 21:19
OrdDin signatur blir så j-a rolig i den här typen av trådar. :D Jag måste bara säga det.

machine gun
2007-05-06, 22:15
Man behöver inte säga det, men man är bisexuell om man sätter på personer av båda könen.

Nej, det är man inte. Man är bisexuell om man själv definierar sig som bisexuell. Ingen har rätt att sätta en etikett på någon utifrån dennes beteende.

Det ryms väldigt mycket mer än sex i definitionen av sexuell läggning.

L-Sami
2007-05-06, 22:26
Det ryms väldigt mycket mer än sex i definitionen av sexuell läggning.

som t ex?

Ganymedes
2007-05-07, 06:36
Nej, det är man inte. Man är bisexuell om man själv definierar sig som bisexuell.

Det där är bara politiskt korrekt klingande bs. Man kan förneka saker hur mycket man vill, man kan till och med hata det, men faktum är att det finns etiketter som de flesta av oss passar in i. Sedan kan man springa runt och "ha sin egen definition" hur mycket man vill.. Ni kanske tycker att jag är en idiot, men se jag definierar mitt puckade agerande som smart. Så jag är inte idiot om jag själv inte definierar mig som det... *rolleyes*

PS. Innan någon börjar rapa moral: nej, jag jämställer inte bi med idioti.

Ganymedes
2007-05-07, 06:39
Från Wikipedia:

Sexuell läggning syftar på en persons sexuella orientering i fråga om partnerns kön. Bisexualitet, heterosexualitet och homosexualitet är beteckningar som används för att beskriva detta.


...men det tror jag de flesta egentligen redan vet?

Cilia
2007-05-07, 07:29
Det ryms väldigt mycket mer än sex i definitionen av sexuell läggning.
men om man inte tänder på det motsatta könet sexuellt så hävdar jag att man inte är bisexuell eller homosexuell. Det funkar inte bara med att man gillar ngn av samma kön men inte kan tänka sig att ha sex med personen ifråga. för mig är det då vänskap.

Att man sen gillar att titta på kroppar oavsett kön är ju inte så konstigt. Jag kan gilla att titta på konst utan att jag har sexuella fantasier om att antasta tavlor eller skulptuerer

Ganymedes
2007-05-07, 07:32
Cilla, skillnaden är att du förstår vad sexuell läggning är.

Tror absolut Machine Gun vet vad det handlar om också. Jag blir bara grinig för att jag har så svårt för den sortens tugg...

Nina L
2007-05-07, 07:35
Nej, det är man inte. Man är bisexuell om man själv definierar sig som bisexuell. Ingen har rätt att sätta en etikett på någon utifrån dennes beteende.Men det som är så skoj... :em:

Min kära terapeut säger att det inte finns någon hetero- eller homosexualitet. Det finns bara sexualitet. Det låter lite trevligt, tycker jag. "Är du bisexuell,flata, eller hetero?" "Jag är sexuelll". Problem solved!

Piranha
2007-05-07, 09:33
Att kika är bara en början.


Jag har kommit på mig själv att berömma eller kommenera folks fysik och sen av dem fått den där blicken som säger " whaaat?".

Men är bara ett rent intresse för fysiken ifrån min sida.


Svaret på frågan hittar du i Slartis inlägg i tråden nån sida tillbaks.

sissa
2007-05-07, 09:56
som t ex?

Hon menade väl ( tror jag) att bara för att man sex med en av samma kön så behöver man inte vara bisexuell eller homo.

Precis som att bara för att man har sex med en av motsatt kön så behöver man inte vara straight.

Piranha
2007-05-07, 10:01
Hon menade väl ( tror jag) att bara för att man sex med en av samma kön så behöver man inte vara bisexuell eller homo.

Precis som att bara för att man har sex med en av motsatt kön så behöver man inte vara straight.


Jag förutsätter man är bisexuell iaf om man har sex med någon av samma kön?

sissa
2007-05-07, 10:10
Jag förutsätter man är bisexuell iaf om man har sex med någon av samma kön?

I praktiken så får man väl anta att de allra flesta som har sex ( antingen med någon av samma kön eller någon med motsatt kön) har den ena eller den andra läggningen.

Men definitionen av att vara hetero tex är ju (för mig iallafall) att man tänder på personer av motsatt kön. Inte att man har sex med personer av motsatt kön. Det är alltså inte hur man handlar som definerar vilken läggning man har. (?)

machine gun
2007-05-07, 10:12
Hon menade väl ( tror jag) att bara för att man sex med en av samma kön så behöver man inte vara bisexuell eller homo.

Precis som att bara för att man har sex med en av motsatt kön så behöver man inte vara straight.

Precis.

Definitionen för bisexualitet är för övrigt att man har förmåga att bli kär i och/eller attraherad av personer oavsett kön.

De allra flesta som själva definierar sig som bisexuella skulle säga att det handlar om att både kunna bli kär i och attraherad av personer oavsett kön. Sexuell läggning är för många dessutom likställt med sexuell identitet och då borde väl vem som helst fatta att det handlar om mer än bara vem man hoppar i säng med.

Att ha sex med lite vem som helst kan ju lika gärna handla om att man är frigjord som person och njuter av sex. Dvs att man är mer experimentiellt lagd utan att nödvändigtvis identifiera sig som bisexuell för det.

Att bara titta på muskler hos personer av samma kön känns däremot inte som att det har någonting med varken bi- eller homosexualitet att göra om man inte blir det minsta attraherad.

Piranha
2007-05-07, 10:14
I praktiken så får man väl anta att de allra flesta som har sex ( antingen med någon av samma kön eller någon med motsatt kön) har den ena eller den andra läggningen.

Men definitionen av att vara hetero tex är ju (för mig iallafall) att man tänder på personer av motsatt kön. Inte att man har sex med personer av motsatt kön. Det är alltså inte hur man handlar som definerar vilken läggning man har. (?)

Att tända och att ha sex med någon är för mig iaf samma sak, att ha sex med en person man inte tänder på ????

Iaf jag kan ifs gå med på man är straight men "prövat på" någon gång och inte tyckt det var ens grej.

Sen finns det säker massor som fantiserar om både det ena och det andra, men det är väl handling som styr vad man är och inte tanke?

Baan
2007-05-07, 10:16
Att tända och att ha sex med någon är för mig iaf samma sak, att ha sex med en person man inte tänder på ????

Iaf jag kan ifs gå med på man är straight men "prövat på" någon gång och inte tyckt det var ens grej.

Sen finns det säker massor som fantiserar om både det ena och det andra, men det är väl handling som styr vad man är och inte tanke?

Är helt med på din linje. Man har väl fan inte sex med någon man inte tänder på. Sen kanske man inte behöver ha jättemycket djupa känslor inblandade men det är inte det som avgör ens sexualitet heller.

machine gun
2007-05-07, 10:16
I praktiken så får man väl anta att de allra flesta som har sex ( antingen med någon av samma kön eller någon med motsatt kön) har den ena eller den andra läggningen.

Men definitionen av att vara hetero tex är ju (för mig iallafall) att man tänder på personer av motsatt kön. Inte att man har sex med personer av motsatt kön. Det är alltså inte hur man handlar som definerar vilken läggning man har. (?)

Kom att tänka på en grej som en bekant sa angående det där, för att förklara sexuell orientering. Han sa att "sex är inte som spenat" och det låter ju ganska knäppt, men tänk ett varv till. Spenat måste man smaka på för att veta om det är gott eller inte. Samma sak gäller inte för sex. Dvs, man måste inte testa att ha sex med någon av motsatt kön för att veta att man är homo, lika lite som man måste ha sex med någon av samma kön för att veta att han är hetero.

machine gun
2007-05-07, 10:18
Sen finns det säker massor som fantiserar om både det ena och det andra, men det är väl handling som styr vad man är och inte tanke?

Så alla som är oskulder är asexuella?

Jag skulle säga att det är känslor som avgör vad man är, inte handling. Och med känslor menar jag både attraktion och djupare känslor.

sissa
2007-05-07, 10:19
Att tända och att ha sex med någon är för mig iaf samma sak, att ha sex med en person man inte tänder på ????

Iaf jag kan ifs gå med på man är straight men "prövat på" någon gång och inte tyckt det var ens grej.

Sen finns det säker massor som fantiserar om både det ena och det andra, men det är väl handling som styr vad man är och inte tanke?

Som sagt, i praktiken får man väl förmoda att sexuell läggning sammanfaller med vem man ligger med.
Men jag håller definitivt inte med dig att handling skulle säga vem man är. Jag menar en lesbisk kan väl ligga med en man, blir hon hetero då helt plötsligt bara för det?

sissa
2007-05-07, 10:22
Är helt med på din linje. Man har väl fan inte sex med någon man inte tänder på.

Nej, det kan ju tycka. Men det har liksom inte med saken att göra.
Det som diskuteras är definitionen av vilken sexuell läggning man har. Vilken definition tycker du är bäst? Sexuell läggning = den man har sex med
eller Sexuell läggning= den man tänder på?

Piranha
2007-05-07, 10:22
Så alla som är oskulder är asexuella?

Jag skulle säga att det är känslor som avgör vad man är, inte handling. Och med känslor menar jag både attraktion och djupare känslor.

Skratt, ja det var en tanke, men att man försöker knyta band emot det kön/den person man tänder på är också att agera.

Piranha
2007-05-07, 10:23
Som sagt, i praktiken får man väl förmoda att sexuell läggning sammanfaller med vem man ligger med.
Men jag håller definitivt inte med dig att handling skulle säga vem man är. Jag menar en lesbisk kan väl ligga med en man, blir hon hetero då helt plötsligt bara för det?

Nej hon blir/är bisexuell.

Baan
2007-05-07, 10:23
Nej, det kan ju tycka. Men det har liksom inte med saken att göra.
Det som diskuteras är definitionen av vilken sexuell läggning man har. Vilken definition tycker du är bäst? Sexuell läggning = den man har sex med
eller Sexuell läggning= den man tänder på?

Jo det har ganska mycket med saken att göra då jag säger att man ligger med dom man tänder på. Vad annars? Sympatiligg? Om ja, så PM :D ;)

sissa
2007-05-07, 10:25
Nej hon blir/är bisexuell.

Okej. Oavsett hur hon upplever sexet?
Då ser vi olika på saken.

Piranha
2007-05-07, 10:26
Sexuell läggning = den man har sex med
eller Sexuell läggning= den man tänder på?

Men det är väl en och samma sak, vi kan räkna bort saker som tvång etc.

Vi förutsätter fria, självständiga människor med vafrihet.

sissa
2007-05-07, 10:29
Jo det har ganska mycket med saken att göra då jag säger att man ligger med dom man tänder på. Vad annars?


Tvång,sympati,förvirring, "insemination"?

sissa
2007-05-07, 10:30
Men det är väl en och samma sak, vi kan räkna bort saker som tvång etc.

Vi förutsätter fria, självständiga människor med vafrihet.


Jag föredrar helt klart att definera det vem man attraheras av osv. Det är en mkt bättre definition enligt mig.

Piranha
2007-05-07, 10:32
Okej. Oavsett hur hon upplever sexet?
Då ser vi olika på saken.

Det finns väl risiga ragg oavsett läggning.


Låt mig förklara hur jag tänker.

En massa personer har fantasier om sex med samma eller motsvarande eller ormgropar eller grannens saab, spelar egentligen ingen roll.

När man tar steget ut och aktivt försöker knyta band emot motsatt/samma kön ja då kan man kategorisera sig själv.

Bortse engångsföreteelser.

Baan
2007-05-07, 10:32
Tvång,sympati,förvirring, "insemination"?

= undantagsfall? I alla fall för mig. Det generella fallet är vlä ändå att man attraheras av dom man ligger med.

sissa
2007-05-07, 10:33
= undantagsfall? I alla fall för mig. Det generella fallet är vlä ändå att man attraheras av dom man ligger med.

Jo, det får man ju förmoda. Det har jag också skrivit. Tycker ändå att den definitionen jag förespråkar är bättre. :)

Piranha
2007-05-07, 10:33
Jag föredrar helt klart att definera det vem man attraheras av osv. Det är en mkt bättre definition enligt mig.

Om man tänker så i relationer så är hela sveriges befolkning tex mentalt otrogna, bara för dem finner en annan person attraherande.

machine gun
2007-05-07, 10:35
Jag får en känsla av att flera av de som argumenterar att alla som någon gång haft sex med någon av samma kön är bisexuella (oavsett om det var innan man upptäckte att man egentligen är homo eller vad det nu må vara), att ingen av er känner några homo- eller bisexuella personer. Det låter iaf så på era argument, som att ni aldrig hört någon ge sin syn på saken.

sissa
2007-05-07, 10:38
Om man tänker så i relationer så är hela sveriges befolkning tex mentalt otrogna, bara för dem finner en annan person attraherande.

Du menar att om det är tanken som s.a.s. avgör så är alla mer eller mindre otrogna (utan att man för den skull i handling varit otrogen)?

Baan
2007-05-07, 10:39
Jo, det får man ju förmoda. Det har jag också skrivit. Tycker ändå att den definitionen jag förespråkar är bättre. :)

Det jag reagerar mot är att det skulle finnas folk som ligger med "fel kön" map deras sexuella läggning. Det är väl ingen som kommer stämpla dig som homosexuell t.ex. om du dricker för mycket och har sex med en annan tjej eller under några andra mer "extrema" tillfällen...

Piranha
2007-05-07, 10:44
Du menar att om det är tanken som s.a.s. avgör så är alla mer eller mindre otrogna (utan att man för den skull i handling varit otrogen)?

Ja mer eller mindre.


Jag vill dra en gräns nånstans, och då på när man agerar på sina tankar och åsikter/känslor/fantasier, ja du förstår.

Nina L
2007-05-07, 11:04
Jag förutsätter man är bisexuell iaf om man har sex med någon av samma kön?Only if you orgasm. :D

Nej, men ärligt talat. Man blir inte vegan bara för att man väljer veganskt en dag. Man kanske inte ens gillade det speciellt, utan bara tyckte att det verkade gott, och hade hört av sina vänner att det var hur bra som helst. Man kanske var nyfiken, och ville prova sig lite. Sen kan det ju vara att en annan vegansk måltid gör att man vill bli vegan på heltid. Tillagningen betyder ju så mycket, för att inte tala om råvarorna. (Börja med två små lökar, tillsätt sedan...)

sissa
2007-05-07, 11:08
Ja mer eller mindre.

Ok.

Jag ser väl på sexuell läggning ungefär som kön.Och ögonfärg .Det är något man är. En egenskap.

Otrohet är en handling tycker jag. Jag förstår att man tala om en "mental otrohet" men även där, tycker jag, att det handlar om nån form av handling. Även om man inte har sex, inte rör varandra fysiskt öht, så kan man ju "gå över gränsen" genom att man flirtar, beter sig olämpligt osv. Nån form av handling tycker jag nog att otrohet kräver, nån form av interaktion med en annan människa, att bara attraheras sådär för sig själv i tanken har jag svårt att se som otrohet tror jag.

Det är hur som helst i första hand någonting man gör, medan sexuell läggning handlar om vad man är. Tycker jag.

Piranha
2007-05-07, 11:12
Ok.

Jag ser väl på sexuell läggning ungefär som kön.Och ögonfärg .Det är något man är. En egenskap.

Otrohet är en handling tycker jag. Jag förstår att man tala om en "mental otrohet" men även där, tycker jag, att det handlar om nån form av handling. Även om man inte har sex, inte rör varandra fysiskt öht, så kan man ju "gå över gränsen" genom att man flirtar, beter sig olämpligt osv. Nån form av handling tycker jag nog att otrohet kräver, nån form av interaktion med en annan människa, att bara attraheras sådär för sig själv i tanken har jag svårt att se som otrohet tror jag.

Det är hur som helst i första hand någonting man gör, medan sexuell läggning handlar om vad man är. Tycker jag.

Jag förstår din tanke, även om jag inte håller med.

Nåja *popcorn*

Henkan
2007-05-07, 11:52
Klart man tittar på en kille med snygg fysik....men inte på det sexuella planet iaf. Då talar jag för mig själv. Kan lätt säga att den kille har grymt snygg kropp...men för det vill jag INTE idka sexuella handlingar med denne. =)