handdator

Visa fullständig version : Psykiskt sjuk granne


grisbil3n
2007-05-05, 21:59
Ja så är det, hon bor vägg i vägg. Hon skriker ett par timmar om dagen eller mer, tror fan hon pratar med sig själv också för jag kan inte höra någon annan än hon. Nu har hon hållit på konstant i en timme. Kan man ringa nån jävla doktor som kommer o kollar på henne så att jag slipper skiten? Hur hanterar man sådant här? Jag vill inte ha såna här individer i min närmiljö. Hon skriker otroligt högt för det är rejält tjocka väggar, hör inte ett ljud från några andra grannar.

Jorgen
2007-05-05, 22:00
Polisen?

Fettecke
2007-05-05, 22:02
hyresvärden ?, hagelbössan?

grisbil3n
2007-05-05, 22:03
Känns lite fel, vet inte varför. I första hand borde jag kanske knacka på hennes dörr men att försöka snacka med sådana människor är bara en dum idé.

Skywalker
2007-05-05, 22:03
Ja så är det, hon bor vägg i vägg. Hon skriker ett par timmar om dagen eller mer, tror fan hon pratar med sig själv också för jag kan inte höra någon annan än hon. Nu har hon hållit på konstant i en timme. Kan man ringa nån jävla doktor som kommer o kollar på henne så att jag slipper skiten? Hur hanterar man sådant här? Jag vill inte ha såna här individer i min närmiljö. Hon skriker otroligt högt för det är rejält tjocka väggar, hör inte ett ljud från några andra grannar.

Hör du vad hon skriker?

Achryl
2007-05-05, 22:04
Haha ja precis, förgyll vår kväll för fan

ramagoen
2007-05-05, 22:04
ring polisen ffs.

Deceiver85
2007-05-05, 22:04
Hyresvärden + polis

Dissector
2007-05-05, 22:06
Och i morgon läser du i Aftonbladet:
"Kvinna fastklämd under bokhylla i sin egen lägenhet i flera dagar. Ingen hörde"

:D

Nä, om det blir outhärdligt får du väl ringa hyresvärden helt enkelt. Det är nog bästa lösningen.

grisbil3n
2007-05-05, 22:07
Hör du vad hon skriker?

"Du sa att du skulle lyssna på mina känslor men du lyssnade inte på mina känslor, du måste lyssna på mina känslor"

Och en massa sådant underligt, känns inte som om det finns något bakom det hon bara spottar ur sig en massa dravvel.

Trance
2007-05-05, 22:11
"Du sa att du skulle lyssna på mina känslor men du lyssnade inte på mina känslor, du måste lyssna på mina känslor"

Och en massa sådant underligt, känns inte som om det finns något bakom det hon bara spottar ur sig en massa dravvel.

Hon låter rätt normal.

blekfet2
2007-05-05, 22:11
knacka på hos kärra och be hon knipa igen

Skywalker
2007-05-05, 22:12
Kan ju vara så att hon sitter i telefonen och gapar på sin pojkvän. Ring störningsjouren.

grisbil3n
2007-05-05, 22:13
Hon låter rätt normal.

Jo men hon säger det som ett jävla mantra.

Hursomhelst så fick jag ett tips av min gode vän Dissector, satte ett glas mot väggen för o lyssna lite bättre. I think you will be glad to here theres another tjej in that lägenhet, that means we have a lesbian couple arguing här. Men problemet kvarstår...

Deceiver85
2007-05-05, 22:14
Eller så kan du vara riktigt svensk och skriva en lapp i trapphuset så alla kan se:

"Till dig som härjar för dig själv i flera timmar. vissa försöker faktiskt sova bla bla"

grisbil3n
2007-05-05, 22:15
Eller så kan du vara riktigt svensk och skriva en lapp i trapphuset så alla kan se:

"Till dig som härjar för dig själv i flera timmar. vissa försöker faktiskt sova bla bla"

Hah jo, har riktigt jävla svenska grannar som klagat på mig genom lappskickande. Tänker inte vara lika dålig som dom.

backflash
2007-05-05, 22:24
Tänker inte vara lika dålig som dom.

yxa? *cupid*

grisbil3n
2007-05-05, 22:25
yxa? *cupid*

Föredrar hammare :)

Deceiver85
2007-05-05, 22:27
Hah jo, har riktigt jävla svenska grannar som klagat på mig genom lappskickande. Tänker inte vara lika dålig som dom.

"Du som spelar sån där hårdrock efter klockan 23: Var tyst!"?

grisbil3n
2007-05-05, 22:28
"Du som spelar sån där hårdrock efter klockan 23: Var tyst!"?

Fick klagomål på att jag slängt sopor utanför dörren, vilket inte är sant.

Deceiver85
2007-05-05, 22:30
Fick klagomål på att jag slängt sopor utanför dörren, vilket inte är sant.
Det känner man igen, men då hade jag bara ställt ut soppåsen max 5 minuter innan jag skulle gå ner med påsen. Då var de snabba, de jävlarna...den lappen svarade jag dock på.

grisbil3n
2007-05-05, 22:31
Det känner man igen, men då hade jag bara ställt ut soppåsen max 5 minuter innan jag skulle gå ner med påsen. Då var de snabba, de jävlarna...den lappen svarade jag dock på.

Då vet du hur jävla förbannad man blir, samtidigt kan det stå ugnar o kylskåp o skit utanför andra dörrar i en jävla månad. Jag vill bo i ett hus i skogen.

olle lindblad
2007-05-05, 22:34
Hur ofta händer detta?

grisbil3n
2007-05-05, 22:36
Hur ofta händer detta?

Varje dag skrev jag i första inlägget. Eller menar du hur ofta grannarna jävlas generellt?

Rahf
2007-05-05, 22:38
Polisen, polisen, polisen. Om du inte får tummen ur arslet så be någon bryta sig in och tvångsmässigt vräka dem.

olle lindblad
2007-05-05, 22:38
Varje dag? Och detta har pågått hur länge?

Skywalker
2007-05-05, 22:39
Då vet du hur jävla förbannad man blir, samtidigt kan det stå ugnar o kylskåp o skit utanför andra dörrar i en jävla månad. Jag vill bo i ett hus i skogen.

Ugnar, kylskåp och skit. Vart fan bor du ingentligen?

grisbil3n
2007-05-05, 23:07
Varje dag? Och detta har pågått hur länge?

Har pågått så länge jag bott här, snart ett halvår. Men det har varit värre på sistone.

Ugnar, kylskåp och skit. Vart fan bor du ingentligen?

Överdrev lite, jag bor i ett jävligt sjysst område egentligen. Men folk är slarviga.

mela
2007-05-05, 23:22
Knacka på dörren. Ha med en piska. Se allmänt förtjust ut och fråga om du får ha med medan hon och hennes kille har kinky sex. *whistle*

grisbil3n
2007-05-05, 23:26
Knacka på dörren. Ha med en piska. Se allmänt förtjust ut och fråga om du får ha med medan hon och hennes kille har kinky sex. *whistle*

Läs vad ja skriver, hon har en tjej.

mela
2007-05-05, 23:28
Läs vad ja skriver, hon har en tjej.

Ännu större anledning att fråga om du får vara med. :MrT:

grisbil3n
2007-05-05, 23:30
Ännu större anledning att fråga om du får vara med. :MrT:

Inte som hon ser ut :D

Skywalker
2007-05-05, 23:34
Har pågått så länge jag bott här, snart ett halvår. Men det har varit värre på sistone.



Överdrev lite, jag bor i ett jävligt sjysst område egentligen. Men folk är slarviga.

Det hela känns lite lustigt, för jag har med ett homo par på gården, och dom stod ute på gården i kväll och såg ut att vara lite putta på varandra.

grisbil3n
2007-05-05, 23:35
Det hela känns lite lustigt, för jag har med ett homo par på gården, och dom stod ute på gården i kväll och såg ut att vara lite putta på varandra.

Jag bor i Stockholm dock : >

Skywalker
2007-05-05, 23:40
Homo fightnight i hela riket

grisbil3n
2007-05-05, 23:44
:d

hahavaffan
2007-05-06, 00:05
Bor du händelsevis i Malmö? Vi har en kärring här som går runt på gatorna och skriker till män i alla åldrar att dom är svin för hennes man lämnade henne med barn o bla bla bla whine whine bitch bitch. Och till kvinnorna gnäller hon över hur djävliga männen är. Hon är typ en lokalkändis. Ganska jobbigt att möta henne.

Men iaf... fan knacka på och säg åt henna att knipa. Funkar det inte så ring hyresvärden.

PowPow
2007-05-06, 00:17
Hon kanske övar på improvisationsteater?

Eller kanske spelar swat4 och försöker övertala terroristerna att ge upp? "Du måste lyssna på mina känslor, bla bla bla, BOOM, HEADSHOT!"

NiXPhoenix
2007-05-06, 00:40
Om du har nån gammal bergsprängare som du har råd att förlora:
Ställ ut den i trapphuset utanför henens dörr med hög musik på. Hon kanske fattar piken.

Granatgiraffen
2007-05-06, 02:59
Plinga på någon granne och hör om dom har samma problem med apan. Ring sedan hyresvärden och be grannen göra det samma....

sen bajar du i hennes brevlåda.

flakkz
2007-05-06, 10:00
Plinga på någon granne och hör om dom har samma problem med apan. Ring sedan hyresvärden och be grannen göra det samma....

sen bajar du i hennes brevlåda.

Haha, jo den där sista gör nog susen *popcorn*

Juliette
2007-05-06, 11:02
Eller så ropar du tillbaka genom väggen "jag lyssnar ju på dina känslor, jag har lyssnat på dina känslor var je dag här nu bla bla"


Om du har tur så tror hon att du är gud, så blir hon nunna och går i kloster.. Det kan faktiskt hända, det har jag sett på "Earl" :D

Problem solved!

grisbil3n
2007-05-06, 17:50
Funderar på att baka in en Zyklon-B kristall i en calzone o ge till henne.

Lexidos
2007-05-06, 17:56
Funderar på att baka in en Zyklon-B kristall i en calzone o ge till henne.

Nånslags KGB pizza, sounds like a plan :D

Mirre
2007-05-06, 18:07
Homo fightnight i hela riket
OT: Fin flagga på avantaren! :thumbup:

agazza
2007-05-06, 18:17
Tycker du ska gå över dit och leka doktor phil, att din granne är ful behöver ju inte betyda att hennes tjej är det*rolleyes*

kharon
2007-05-07, 14:09
Jag gissar på att hon har ett band eller gör egen musik, och så spelar hon in sången till detta. Allvarligt!

Har vänner som brukar göra egen musik och det låter garanterat ganska konstigt ur deras lägenhet!

Men hyresvärden, eller gå själv och knacka på. Surt att betala hyra och råka ut för sån skit.

Baan
2007-05-07, 14:25
Men knacka på och roida ffs.

Nina L
2007-05-07, 14:40
Man ringer väl polisen, och sen kopplar de in psyk? Om du skall knacka på så se till att vara beväpnad. Galna människor kan bli mycket starka. :D

Nina L
2007-05-07, 14:41
Kan du inte spela in och lägga upp så vi får höra? :)

eleni
2007-05-07, 14:47
Ring polisen. Jag hade aldrig gått dit själv.
Se bara vad som hände här: http://sydsvenskan.se/sverige/article232624.ece

Liten Men Fet
2007-05-07, 15:00
Ring polisen. Jag hade aldrig gått dit själv.
Se bara vad som hände här: http://sydsvenskan.se/sverige/article232624.ece

Man måste ju våga gå å knacka på hos grannen om det väsnas. Iallafall om det är en hon. Okej att man fegar om det bor en sån där byggare i lägenheten som håller på å roidar loss.
Men man kan ju låta bli å gå in i lägenheten och inte stå med händerna i fickorna om grannen får för sig något.
Om man är väldigt lite och klen kan man väl knacka på hos en annan granne först och fråga om dom kan backa upp en.

skaparn
2007-05-07, 15:04
Hon kanske övar på improvisationsteater?

Eller kanske spelar swat4 och försöker övertala terroristerna att ge upp? "Du måste lyssna på mina känslor, bla bla bla, BOOM, HEADSHOT!"

Huvudet på spiken!

Jag hade en granne i GB som spelade CS och hetsade upp sig något fruktansvärt. Först trodde jag han grälade med någon, men det återkom varje kväll och jag började lyssna. Ord som man down, frag och "SÅ JÄVLA FEG, SNIPERJÄVEL" fick mig att förstå vad det handlade om.

elsputnico
2007-05-07, 15:15
En 357.magnum är den ultimata lösningen, du behöver inte ens öppna dörren.Skämt åsido, självklart ska du om du inte vill eller törs ringa på själv kontakta hyersvärden , det ligger på denne att lösa sådana saker. Lycka till å hoppas det löser sig.

Gpajpen
2007-05-07, 15:17
"SÅ JÄVLA FEG, SNIPERJÄVEL"
:laugh::laugh:


ONt: störningsjouren knackade på här i lördags natt och jag undrar fortfarande varför..
säg till din granne iallafall 1 gång innan du skickar nationalgardet på henne.

Baan
2007-05-07, 15:27
Huvudet på spiken!

Jag hade en granne i GB som spelade CS och hetsade upp sig något fruktansvärt. Först trodde jag han grälade med någon, men det återkom varje kväll och jag började lyssna. Ord som man down, frag och "SÅ JÄVLA FEG, SNIPERJÄVEL" fick mig att förstå vad det handlade om.

men FATTAR DU INTE HUR LACK MAN BLIR ELLER?!

Metal_boy_
2007-05-07, 15:32
Orka bry sig om orsaken. Klaga om grannen för ett liv som är störande helt enkelt.

grisbil3n
2007-05-07, 19:13
Skrek tillbaka genom väggen nyss efter att hon gallskrikit konstant i 5 minuter, rätt imponerande faktiskt.

raQblad
2007-05-07, 20:27
Skrek tillbaka genom väggen nyss efter att hon gallskrikit konstant i 5 minuter, rätt imponerande faktiskt.Vad skrek du och fick du något svar? :thumbup:

grisbil3n
2007-05-07, 23:11
Vad skrek du och fick du något svar? :thumbup:

"Nu får du fan hålla käften

Fick inget svar :P

Lellan
2007-05-07, 23:40
"Nu får du fan hålla käften

Fick inget svar :P

Jag blev iaf tyst, eller hur? *rolleyes* Hur ska man kunna veta att det var en fråga liksom.. *screwy*

Litecore
2007-05-08, 00:48
"Nu får du fan hålla käften

Fick inget svar :P
:laugh: :laugh: :laugh:

åh, jag döör.. vilken jävla granne! :D

Tigerkotten
2007-05-08, 00:58
Huvudet på spiken!

Jag hade en granne i GB som spelade CS och hetsade upp sig något fruktansvärt. Först trodde jag han grälade med någon, men det återkom varje kväll och jag började lyssna. Ord som man down, frag och "SÅ JÄVLA FEG, SNIPERJÄVEL" fick mig att förstå vad det handlade om.

MFgQRNSINJ8

teargaz
2007-05-08, 08:21
Ta en skärbräda och en hammare.
Lägg skärbrädan mot väggen och banka till 2 ggr. Det dånar garanterat i hela huset och det blir svårt för resterande grannar att hajja varifrån det kom.

Jag tror en av våra grannar gjorde nåt liknande när det var gräl i vårt hus. Det blev helt knäpptyst efter det.

Loke
2007-05-08, 08:40
"Nu får du fan hålla käften

Fick inget svar :P

Trist, jag tror de övriga grannarna hade älskat om ni två började gräla genom väggen också ;)

Snafu
2007-05-08, 09:42
Ta en skärbräda och en hammare.
Lägg skärbrädan mot väggen och banka till 2 ggr. Det dånar garanterat i hela huset och det blir svårt för resterande grannar att hajja varifrån det kom.

Jag tror en av våra grannar gjorde nåt liknande när det var gräl i vårt hus. Det blev helt knäpptyst efter det.

Det där knepet ska jag komma ihåg.

ps. den lilla CS-spelaren var så söt haha.

Stoltz
2007-05-08, 09:47
Man måste ju våga gå å knacka på hos grannen om det väsnas. Iallafall om det är en hon. Okej att man fegar om det bor en sån där byggare i lägenheten som håller på å roidar loss.
Men man kan ju låta bli å gå in i lägenheten och inte stå med händerna i fickorna om grannen får för sig något.
Om man är väldigt lite och klen kan man väl knacka på hos en annan granne först och fråga om dom kan backa upp en.

Jag håller med om att man måste få lov/våga knacka på hos sin granne - Oavsätt kön. Ifall hon nu är psykiskt sjuk (Hur vet vi att hon inte skrek i telefon eller något?) så spelar det ju ingen roll om könet, har hon kniv så är det nog så farligt ändå.

Skywalker
2007-05-08, 09:50
OT: Fin flagga på avantaren! :thumbup:

Den finaste :thumbup:

Skywalker
2007-05-08, 09:54
Dränk in en pingisboll i snabblim och fråga henne om hon inte kan ta och svälja den.

Liten Men Fet
2007-05-08, 10:54
Jag håller med om att man måste få lov/våga knacka på hos sin granne - Oavsätt kön. Ifall hon nu är psykiskt sjuk (Hur vet vi att hon inte skrek i telefon eller något?) så spelar det ju ingen roll om könet, har hon kniv så är det nog så farligt ändå.

Jo det är ju därför man ska stå åtminstone 1,5 meter från dörren när hon öppnar och ha koll på vad hon har i händerna eller var hon har händerna. Så ska man ha planerat vart man ska springa om hon gör någon dumt, haul ass.
Vänd inte ryggen mot människan förens dörren är stängd och gå inte med in i lägenheten.
Men bäst är ju att vara två.

grisbil3n
2007-05-08, 16:48
Idag har det varit tyst, lr så har jag sovit riktigt jävla djupt.