handdator

Visa fullständig version : Överträning? hjälp


larslejonborg
2007-05-05, 10:14
jag vet inte

Handcuff
2007-05-05, 10:14
Grymt precis frågeställning...

olle lindblad
2007-05-05, 10:16
Du får nog skriva lite mer om du vill ha något bra svar. Varför tror du att du kan vara övertränad?

larslejonborg
2007-05-05, 10:22
bröst tex, idag körde jag totalt 13 sets

Sned bänkpress med skivstång 2 set
Plan hantelpress 2 set
Plan bänkpress (skivstång) 3set
hantelflys 2 set
kabeldrag 2 set
Kabeldrag 2set

är det för mycket?


sorry men hann inte skriva innan för det är 3 minuters edit tid

klabbie_one
2007-05-05, 10:28
det där är ju inte så mycket på ett bröstpass.
allt handlar ju om att du är fullt återhämtad tills nästa gång.

p.s. om jag var du skulle jag lägga dina snepressar efter plant

olle lindblad
2007-05-05, 10:42
Ökar du i styrka? Så länge du gör det kan man nog utgå från att du inte är övertränad.

Eddie Vedder
2007-05-05, 10:46
Du kan trötta ut dina bröstmuskler och hamna på negativ proteinbalans efter ett sånt pass, särskilt om vilan och kosten är inadekvat efteråt.

Att sen säga om du ligger i riskzonen för allmän överträning utifrån ett bröstpass är totalt omöjligt.
Hur ofta tränar du? Ser alla pass ungefär sådär ut? Vet du om du ligger på överskott lr äter du lite hursomhelst, mer ibland mindre ibland? Sover du bra och vilar ordentligt? Tar du nåt tillskott, typ gainer efter passet, EAA före lr så?

larslejonborg
2007-05-05, 14:56
jag försöker träna 5 ggr iveckan, ibland blir det mer och ibland blir det mindre. Nästan alla pass ser likadana ut, blir ofta runt 15 sets och försöker göra minst 8reps.. på vardagarna äter jag mycket,frukost, lunch middag, kvällsfika. det är isåfall på helgerna som jag äter mindre på(då jag inte är i lumpen). tar för övrigt inga tillskott, och sover gör jag bra.

nutz
2007-05-05, 16:59
Du kan trötta ut dina bröstmuskler och hamna på negativ proteinbalans efter ett sånt pass, särskilt om vilan och kosten är inadekvat efteråt.

"Ett sånt pass"..

Utveckla gärna.

Deceiver85
2007-05-05, 16:59
jag försöker träna 5 ggr iveckan, ibland blir det mer och ibland blir det mindre. Nästan alla pass ser likadana ut, blir ofta runt 15 sets och försöker göra minst 8reps.. på vardagarna äter jag mycket,frukost, lunch middag, kvällsfika. det är isåfall på helgerna som jag äter mindre på(då jag inte är i lumpen). tar för övrigt inga tillskott, och sover gör jag bra.
Hur ofta av de där 5 passen kör du bröst, biceps och mage?

Eddie Vedder
2007-05-05, 17:08
"Ett sånt pass"..

Utveckla gärna.

Ett pass som är hårt ansträngande, vilket dom flesta styrkepassen är. Och i dom flesta styrkepassen kan man hamna i negativ proteinbalans om man inte sköter återhämtningen, har jag fel?

larslejonborg
2007-05-06, 08:34
Hur ofta av de där 5 passen kör du bröst, biceps och mage?


biceps kör jag 1 gång i veckan
mage och bröst kör jag 2 gånger