handdator

Visa fullständig version : Optimering av sportflaskan


Toddes
2007-05-05, 10:11
Hejhej,

Jag pluggar produktutveckling och då jag har ett förflutet som personlig tränare, så valde jag som uppgift i ett projekt att optimera sportflaskan för träning på gym.
Då det ingår att undersöka vad användare tycker är bra/dåligt med nuvarande sorters sportflaskor, så tänkte jag höra med er på forumet vad ni skulle vilja ha för funktioner på sportflaskor?

vad retar ni er på med nuvarande flaskor?
föredrar ni hårda eller mjuka flaskor?
är ni nöjda med hur mycket vatten ni får ut ur flaskan när ni dricker?
greppbarheten runt flaskan?
vilket material föredrar ni? varför?

vore kul om det fanns någon/några som svara på det här. annars får jag tacka så mycket för er tid. :)

/Tobbe

Jax
2007-05-05, 10:12
Jag skulle vilja ha en kopia av försvarets vattenflaska med den skillnaden att man bara behöver skruva ett varv och inte 78 för att öppna den. Hård flaska med stor öppning ftw.

Handcuff
2007-05-05, 10:17
Störiga saker:

Tappar ständigt bort flaskor
Blir nötta = smuts fastnar och de ser skitiga ut
Otympliga

vega
2007-05-05, 10:21
Hygienproblemen... De blir snabbt äckliga i/runt korken enl mig. Har för mig jag läst att det är den största bakteriehärden...

Hockeyplayer
2007-05-05, 10:23
Gummi eller något annat runt de, med greppvänlig och "ergonomisk" yta.. Jag skulle vilja ha så man inte behövde öppna pluppen, om det är möjligt.. Alltså att det inte finns någon plupp, men att vattnet ändå inte rinner ut i väskan. Utan att man måste pressa på sidorna så vattnet kommer ur flaskan.. :)

Handcuff
2007-05-05, 10:24
Gummi eller något annat runt de, med greppvänlig och "ergonomisk" yta.. Jag skulle vilja ha så man inte behövde öppna pluppen, om det är möjligt.. Alltså att det inte finns någon plupp, men att vattnet ändå inte rinner ut i väskan. Utan att man måste pressa på sidorna så vattnet kommer ur flaskan.. :)